Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 689
Ønsker dele min lille merkelige hendelse som jeg opplevde nettopp

For 20-minutter siden kjørte jeg forbi ferjeleiet i Rørvika (Stadsbygd). Der stod det to store miltære kjøretøy oppe ved veien, med bevæpnet vakthold rundt. Det stod også en militær lastebil nede som ventet på ferja.

Jeg passerte litt kjapt, så jeg fikk ikke helt med meg hvilket våpen de holdt. Men det kunne minne om M4 Carbine. Hadde det ikke vært for min kjappe passering, skulle jeg ha tatt noen bilder. Men vet ikke hvor lurt det hadde vært å tatt bilder av militært utstyr med bevæpnet vakthold

Da jeg fortsatte ferden mot Vanvikan (Nord-Trøndelag) møtte jeg på 9 store varebiler/lastebiler, også militært. Flere av de hadde stor synlig last og svenske flagg!

Alt tyder på at det måtte ha vært verdifull last de kjørte på, men hva svenskene gjør her med denne lasten stiller jeg spørsmål rundt.

Noen som har en liten konspirasjonsteori?
Ørland flystasjon ligger jo ikke så langt unna. En mulig teori kan være at det har landet fly med denne lasten der, men hvorfor mottar vi da svensk last?
Sverige er en NATO-alliert og akkurat nå pågår en større NATO-øvelse i Norge. Skulle ikke forundre meg om det var utstyr beregnet for akkurat denne øvelsen. Så lenge det er militært kommunikasjonsutstyr skal det være voktet av bevæpnede vakter, slik er det hvertfall i Norge, så det trenger ikke være noe spesielt egentlig.
Tror kanskje det skal litt mere til for å innvadere norge da
Trådstarter
Sitat av Deezire Vis innlegg
Sverige er en NATO-alliert og akkurat nå pågår en større NATO-øvelse i Norge. Skulle ikke forundre meg om det var utstyr beregnet for akkurat denne øvelsen. Så lenge det er militært kommunikasjonsutstyr skal det være voktet av bevæpnede vakter, slik er det hvertfall i Norge, så det trenger ikke være noe spesielt egentlig.
Vis hele sitatet...
Det kan være en god forklaring da. Bare litt uvanlig å se slikt her
Sitat av Deezire Vis innlegg
Sverige er en NATO-alliert og akkurat nå pågår en større NATO-øvelse i Norge. Skulle ikke forundre meg om det var utstyr beregnet for akkurat denne øvelsen. Så lenge det er militært kommunikasjonsutstyr skal det være voktet av bevæpnede vakter, slik er det hvertfall i Norge, så det trenger ikke være noe spesielt egentlig.
Vis hele sitatet...
Sverige er ikke, og har da aldri vært, medlem av NATO. Men det kan godt være de er med på en større militær øvelse her i Norge.
Sitat av trigger Vis innlegg
Sverige er ikke, og har da aldri vært, medlem av NATO. Men det kan godt være de er med på en større militær øvelse her i Norge.
Vis hele sitatet...
Sverige er med i NATO, eller rettere sagt sammarbeider med NATO, og har ett bra forhold.
http://www.regeringen.se/sb/d/2561
Sist endret av FaLcOn; 2. juni 2009 kl. 23:37.
Sitat av FaLcOn Vis innlegg
Sverige er med i NATO!
http://www.regeringen.se/sb/d/2561
Vis hele sitatet...
http://www.nato.int/cps/en/SID-FCC26..._countries.htm

Tror du tar feil nå.
Sitat av trigger Vis innlegg
Sverige er ikke, og har da aldri vært, medlem av NATO. Men det kan godt være de er med på en større militær øvelse her i Norge.
Vis hele sitatet...
Jeg har aldri påstått at Sverige har vært eller er medlem av NATO.