Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 1480
RA3 var et spill som jeg faktisk hadde tenkt å kjøpe. Men nå har det blitt kjent at det vil bli lansert med SecuROM, laster jeg heller ned spillet.
Jeg synes det er en stor tabbe å gi ut RA3 med secuROM, ettersom dette er en av de mest etterlengtede spillene i 2008 og når de allerede så hvordan det backfired på SPORE.

Flere som kommer til å boikotte spille pga strenge DRM-krav?
Og hva synes dere om SecuRom?
Kommer det nå!? Kongerått..! Få spill jeg har spilt mer enn disse spillene.

Det spiller ingen rolle for meg hva det kommer med, bare jeg får spilt!
Problemet med securom er at man faktisk ikke får spilt hvis man er uheldig.
Kopisperrer er meningsløst nå om dagen.
Det jeg synes er litt morsomt er at de alltid skal hive på nye versjoner av disse kopisperrene, selv når de skyter seg i foten som med Spore(Wiki) og crackerne alltid knekker de.

Det eneste eksemplet jeg har plukket med meg opp igjennom må være Splinter Cell: Chaos Theory som hadde en nasty versjon av Starforce. Det tok nesten et år fra spillet kom ut til jeg så det på en torrentside(scene).

Dog, jeg er ingen ekspert på området, så skyt meg om jeg tar feil.
Sitat av tafsern
Kommer det nå!? Kongerått..! Få spill jeg har spilt mer enn disse spillene.
Vis hele sitatet...
Kommer 30 oktober

Men, hva er det egentlig securom gjør? jeg leste om det på wiki og der sto det bare en slags for kopisperre, er det det "eneste"? harder to copy?
Sykes's Avatar
Trådstarter
Sitat av Schmoopy
Kommer 30 oktober

Men, hva er det egentlig securom gjør? jeg leste om det på wiki og der sto det bare en slags for kopisperre, er det det "eneste"? harder to copy?
Vis hele sitatet...
Vel, hvis det er som med SPORE, så lar det deg installere spillet maks. 5 ganger.
Har også hørt om folk som har hatt problemer med selve pcen etter at SecuROM har installert seg selv.
Gleder meg som en homo i fengsel dusjen. Hadde tenkt og kjøpe pga. online play, men kommer vel til å skippe det pga. securom.

Og som litt svie i rompa til butikkene, skal jeg gjøre som jeg gjorde med spore. Kjøpe spillet, for å så levere det tilbake og si at jeg ikke vil ha det, siden det var med securom.
Det som er en skam er at EA-games limiterer antall ganger man kan installere spillet, og på den måten straffer de som lovlydig kjøper spillet. SecuROM har på rykte å kræsje PCen, installere rootkits og disable brennere osv. Dette er selvsagt bare tull.
Hah, detta kopispørre tullet må dem snart gi seg med. Erjo like håpløst som når du kjøper windows og bare får legge det inn på pcn 3 ganger, elller hva det nå er. Sinnsykt frustrerende for di av oss som har flere pc'er, eller formaterer og styrer ofte.
"Hvordan fjerne Securom"

Kanskje jeg bommer helt her men her er en link om det!
http://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=972893
▼ ... noen uker senere ... ▼
Trangsynt visjonær
Polar-'s Avatar
Da var spillet ute, synspunkter anyone? Selv synes jeg det skuffet, samtidig som det ikke var direkte dårlig. Middelmådig er vel ordet jeg leter etter. Etter jeg ble vant til størrelsen og oversikten i spill som Supreme Commander og World In Conflict føles spillet veldig utdatert og avlegs (både gameplayet og grafikken), men jeg fikk litt godfølelsen fordi det tross alt er et ganske old-school rts som holder seg til samme formelen som forgjengerne.
Vil nok ikke holde lengre enn til Starcraft 2 kommer ut though.
Sist endret av Polar-; 3. november 2008 kl. 21:17.
Det eneste jeg savnet var muligheten til å kunne zoome lenger ut fra krigsskueplassen, utover det var alt slik jeg forventet at det skulle være, det samt at den japanske informasjonsdamen min var alt for godt påkledd.
Tipper det fungere via hamachi og vi kjører et par nff matcher? Kjøpte det ikke pga SecuROM :-( Leie et kjøpt spill er latterlig.
Likte spillet, kun fått spilt gjennom Sovjet kampanjen men blir nok mer etterhvert. Virka som man kunne zoome ganske så langt ut i skirmish modusen, men ikke i kampanjen.
Boikotter EA-games. De gjør så utrolig mye tullete på så mange nivåer. Men jeg er veldig keen på å teste RA3 for campaign sin del og for å mimre litt over gamle dager. Får vel skaffe det på andre måter denne gangen.