Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 689
Hei!
Dette blir da nok en tråd for å få hjelp til å kjøpe inn deler til ny PC. Jeg har hjulpet andre å bygd PC før, så det skal gå bra. Problemet er at jeg ikke har peiling på hva som er "bra" og ikke for tiden innen ca. alt av deler og det tar litt tid å sette seg inn i..

Budsjettet mitt er ihvertfall rundt 12k. Da tenker jeg å bruke ca. 4000 på skjerm, tastatur, windows og eventuelt ei ny gamingmus.

Har en 250gb SSD fra før, så tenker å kjøpe en SSD på 250gb til. (har ikke behov for flere TB med lagringsplass (ennå)).

Hadde vært supert om noen kunne listet opp alt av hardware i en PC til rundt 8000, hvor jeg får mest gamingytelse for pengene. Gjerne en stilren maskin. Ikke noe "harry dilldall". Skal primært brukes til gaming (Battlefield, CS osv.)
https://www.komplett.no/wishlists/b0...c-28f9c0081092 litt over budsjettet med hvis du fjerner ssd og i tillegg bestiller fra en annen nettsiden enn komplett (bruker å være litt dyrere enn andre ifølge prisjakt) samt kanskje venter på noen tilbud, så er nok ikke pcen langt ifra budsjettet. Denne pcen er også satt opp til å være "future proof"
Kjøp windows fra en eller annen utenlands nettbutikk og ikke her i norge. tror mitt os w10 kosta 220kr

Og hvis du vil spare litt kjøp brukt.
Sist endret av Sterol91; 4. september 2016 kl. 13:39.