Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 904
Brukbar automatiker
BrilleSheik's Avatar
Hei
Da min laptop begynner å bli slitt, og nesten ikke kjører nyere spill lengre har jeg tenkt å kjøpe en ny pc.
Har satt sammen en liste med deler jeg tror vil fungere bra sammen, men lurer på om det er noen deler jeg har valgt som kan fåes billigere uten å miste ytelse.

https://www.komplett.no/wishlists/cd...1-7ff630c47c69

Det eneste jeg ikke har lyst til å forandre er kabinettet, men på andre komponenter er jeg åpen for forslag.
Ønsker ikke å overstige 14.000, men kan gjerne bruke mindre penger om ytelsen i nye spill ikke vil gå ned. Spiller på en 144hz skjerm 1080p skjerm, og har en vanlig 60hz skjerm på siden til div. programmer som youtube, spotify osv.
ser greit ut det der, men gå for en EVGA strømforsyning. Skikkelig kvalitet og prisen er vanvittig lave i forhold til ytelsen. Hadde nok byttet ut 1070en med ett annen 1070, sånne referanse kjølere bruker ikke å være allverdens. eksempel: https://www.komplett.no/product/8960...force-gtx-1070. Følger heller ikke med cpu kjøler med cpuen, så sleng med en sånn en https://www.komplett.no/product/6570...vo-cpu-kjoeler

eksempel på evga strømforsyning. https://www.komplett.no/product/8527...pply-650w-gold

Hvis du vill kutte ned litt, så kan du gå ned til 250gb ssd og 1tb lagring, men jeg aner ikke bruksområde ditt når det gjelder lagring.
Sist endret av tennbrikket; 17. september 2016 kl. 00:08.
Hentet fra ett annet forum:

"CX må man aldri kjøpe ( grønn tekst)
Heller aldri kjøp coolermaster B 700w (hvite esker)
Mener alle 10 er dødd innen 3 mnd."

Da er det snakk om at psu har hatt en belastning på 40-50% 24/7. Noe selvfølgelig ikke de fleste har, men en psu skal nå tåle dette. Virker ut som jo mer en bruker den jo fortere ryker den. Uansett om en ikke skal bruke maskinen i det hele tatt ville jeg aldri anbefalt å putte en CX inn i den. En kan jo selvfølgelig leve på det at en har 5 år reklamasjonsrett, selv ville jeg hatt noe som fungerte, i stedet for å måtte sende det inn 20 ganger i løpet av 5 år.. Da ville jeg uten tvil ,betalt 1-200 kr mer for ett mye bedre produkt, som i tillegg leveres med 10 års garanti.

Hvis en skal ha skjermkort med en vifte ville jeg valgt FE edition kortet (pris ikke tatt hensyn til). Vurderte dette selv da jeg var inne på tanken å ha 2 skjermkort i maskinen, men holder meg til ett kort og slo det fra meg, kjøpte ett Evga sc kort i stedet. Eneste grunnene til å velge FE edition er hvis en skal ha flere skjermkort i maskinen, eller har lite kabinett (sliter med å bli kvitt varmen) eller at en skal vannkjøle skjermkortet. Grunnen til at jeg gikk for EVGA kortet var at de slår av viftene når det ikke er i bruk (under en viss temp, tror det er 60c?) og at det støyer mindre. Det Turbo kortet ville jeg ikke kjøpt, de er kjent for å lage mer støy enn ønsket (på tidligere skjermkort).

Alt etter behov, ønsker, pris og alt det der. Ser du nesten er på budsjett grensen din. Om det er slik at du absolutt ikke vil/kan overskride den med noen kroner på totalen i det hele tatt er jo muligheten som nevnt overnfor kanskje å gå litt ned på lagringsplassen. Har du mulighet til å gå litt over budsjettet, men ikke akkurat nå, ville jeg vurdert å droppet HDD'en og kjøpt den senere. Dette gjør at du får med bedre psu og skjermkort. I tillegg får du med cpu kjøler. Det er ett bedre alternativ enn at du kjøper noe du blir missfornøyd med. Det er få kronene det er prat om her, men det utgjør en god del på bygget totalt Kvalitets/fornøydmessig

Du kan også slå til når det dukker opp tilbud for å komme innenfor budsjettet (syns det er tilbud støtt og stadig)

Alt i alt: *Rotter seg sammen med tennbrikket*

Selv om jeg foretrekker å handle hos Komplett.no så har netonnet ett 1070 kort til 3990 kr
Sist endret av Jens1; 17. september 2016 kl. 10:38. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.