Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1008
Hei.

Kjøpte meg i går en GTX 980 ti G1. Når jeg startet opp PCen begynte den å pipe og jeg fikk opp meldingen "CPU over temperature error press F1 to resume. Så trykket jeg F1 og fikk meg inn på skrivebordet. Sjekket tempraturene på PCen og de viser dette når jeg er på skrivebordet:

Og dette når jeg gamer:

Lagger på alle spill så de er ikke bare feil måling eller noe sånt.

Noen som vet hvordan jeg fikser dette?
Sist endret av Bicca; 6. september 2016 kl. 22:50.
Rens viften for støv, re monter kjøleren å bytt kjølepasta. Hvis du ikke er komfortabel med å skru av cpu kjøleren, så start med å fjerne alt støvet. Støvsuger anbefales ikke da dette produserer mye esd. Trykkluft på boks er å anbefale.
Du har ganske høy Vcore på den cpuen, 1.36v (hvorfor er den så høy?), og at du har fått ett grafikkkort som avgir endel varme, kanskje en god del mer enn tidligere, kan dette være en årsak til at du får problemer med varme nå. Hvilken kjøling har du og har du god lufting i kabinettet?

Men gjør som tennbrikket nevner En skal kunne starte maskinen uten å få slik varsel om overoppheting.
Sist endret av Jens1; 7. september 2016 kl. 09:31. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Har renset alle vifter. Kjøringa jeg har nå er 3 120mm vifter. Kanskje de er litt lite?