Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 3228
Hei

Jeg har lyst til å jobbe med noe som har med PR og gjøre (kommunikasjonsrådgiver), derfor tenker jeg enten å ta bachelor hos Volda eller BI. Hva anbefaler dere som har noen erfaringer med disse skolene?

Problemet er at jeg vet ganske lite om jobber som man kan få. Hva slags jobber kan man generelt få vis man studerer PR. Når jeg tenker PR, tenker jeg på en person som hjelper bedrifter med å få god PR, og kanskje kjente personer med å få god PR ?

Er dette alt? Hvordan er sjansene for å få seg jobb innenfor PR yrket? Er lønna generelt god?


Takker for svar
Sist endret av Shappert; 12. mai 2011 kl. 19:31.
BI lett. Dyktige forelesere og flott skole med mange fasiliteter og muligheter. Godt utstyrte auditorium med gode stoler (ihvertfall sammenlignet med mye annet).

Det er også ikke så sinnsykt mye oppgaver og innleveringer på BI, og eksamensformen begynner å gå mer over til hjemmeeksamen og case nå. (Noe som er bra, siden vanlig eksamensform suger - hvor man hardpugger i en uke, setter seg i en stol i 5t og skriver ned alt man husker, og man får karakter utifra det.) Her er case mye mer representativ og man lærer faktisk noe når man må anvende teorien i praksis.

Så jeg ville ha valgt BI, uten tvil. Nå er jeg jo også student der selv, så er jo litt inhabil.

Ang jobbmuligheter i fremtiden er jeg ikke helt sikker ang PR. Ifl. undersøkelser får 96% av alle avgangselever ved BI jobb samme år, og dette er vel forhåpentligvis regnet ut ifra gjennomsnittet over alle linjene.