Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 3301
Jeg har feber ganske så ofte.
Og da har jeg noen helt absurde feberdrømmer i halvvåken tilstand.
Desverre har jeg ingen kontroll over hva som skjer og hva jeg gjør i disse drømmene, noe som er veldig frustrerende ved ettertanke, for det som skjer er så helt usansynlig, men så virkelig!

Her er hvordan en "standard" feberdrøm foregår:

Jeg er et lite objekt, jeg er det minste objektet av alle objektene i drømmen.
Også er det noen veldig støre objekt der, de lager høye lyder og nærmest roper, og er alltid sinte!
Tror de krangler om hvor grensene skal gå.
Også er det noen mellomstore objekter, de fyker rundt i en kjempe stor fart, er redd for de store sinte.
Og jeg er redd for alle objektene.

Noen områder i drømmen, hvor objektene ferdes, er glatte og fine og der er lydene mye lavere.
Mens andre områder er ujevne og har nærmest skarpe kanter.
Alt er egentlig flatt! Det er ingen store forhøyninger eller "fjell".
Og av og til skal jeg se grensene, som de store krangler om.

Ofte så kommer jeg imellom de store objektene, og blir nærmest klemt, og må derfor springe (eller forflytte meg, siden jeg verken er et menneske, dyr eller plante)

Men alltid, i slutten av drømmen, tar det en helt ny vending!
Jeg er plutselig ingensteds, og jeg er ingenting.
Før noe annet som er der, som også egentlig er ingenting (men jeg tror "ingensteders" er gråfarget!) ber meg om å ta en avgjørelse som vil påvirke hele min eller verdens eksistens!
- Sist jeg hadde en slik drøm så måtte jeg si "I love you" i løpet av et millisekund, for at ikke hele verden skulle gå under.
Jeg klarte ikke å si dette. For jeg nølte for lenge.
Og da jeg "våknet" var hele verden gått under, og jeg hadde ikke plass til å puste, fordi det ikke var noen verden der. Og når mamma kom for å gi meg penicillin, så ble jeg kjempe sur på henne og fikk helt panikk, fordi det var ikke plass til oss begge i "ingensteder".
- På det tidspunktet er jeg våken, men jeg noen sinnsyke fantasier!

Dette er faktisk den eneste typen drømmer jeg har, hvor det er faktiske lyder i drømmen!
Folk snakker jo og slikt i de vanlige drømmene mine også, men da kommer det aldri noen lyd!


Så, etter en "lang avhandling" av hvordan disse drømmene foregår.
Går det ann å gjøre disse om til Lucid-drømmer?
For det hadde egentlig vært fett å være "kongen" i denne surrealistiske typen drømmer med alle disse objektene! Å utforske verdenen på egen hånd, og ha kontroll over det som skjer!
ja det går vel, jeg har ikke feber så mye. hadde sist for en uke siden i forbinnelse med influensa. det er da den ene gangen på 2år nå som jeg har hatt feber.
vanligvis er jeg lucid ca vær natt.. ca 3-5drømmer iløpe av en natt.. hvor vær og en drøm fort kan kjennes ut som alt fra 1time - 1uke.. sjeldent noe mindre en 1time.. og sjeldent noe mer en 5-6dager..

feberdrømmer er "anderledels" å få lucid, du kan ikke bruke Wild metoder og dreamsigns blir vanskelig å opp hente fordi du av en eller annen grunn ikke har tid til å tenke for å "overleve" drømmen, iallefall mine feberdrømmer.

feberdrømmene mine har vanligvis høy irritasjon. når du gjør noe for å forbedre situasjonen din så blir det bare verre, eller det du har oppnådd kollapser, men likevel fortsetter du å gjøre det som feilet sist. for å komme ut av "drømme torturen" som er i feberdrømmer vet jeg ikke. når jeg feberdrømmer så kjennes det ut som et helt annet nivå, det virker mye lettere, men fortsatt mye tyngre.

jeg klarte riktignok å bli lucid, men jeg vet ikke hvordan, jeg har ikke laget noen modell av hva jeg tenkte og hvordan jeg oppnådde det. ment tror det første steget jeg tok var at etter en bråvåkning mitt på natten så la jeg meg igjen med innstillingen om at jeg måtte gjøre noe med det, å ikke bare "gå med flommen" som det kjennes ut som..
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sitat av GothQueen
Jeg er et lite objekt, jeg er det minste objektet av alle objektene i drømmen.
Også er det noen veldig støre objekt der, de lager høye lyder og nærmest roper, og er alltid sinte!
Noen områder i drømmen, hvor objektene ferdes, er glatte og fine og der er lydene mye lavere.
Vis hele sitatet...

funny.. har det akkuratt likt mange ganger selv :P det er freaky.
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Sitat av GothQueen
Noen områder i drømmen, hvor objektene ferdes, er glatte og fine og der er lydene mye lavere.
Mens andre områder er ujevne og har nærmest skarpe kanter.
Alt er egentlig flatt! Det er ingen store forhøyninger eller "fjell".
Og av og til skal jeg se grensene, som de store krangler om.
Vis hele sitatet...
Dette kan jeg sammenligne litt med en "standardrøm" som jeg har. Jeg ser fra 1.person-perspektiv (fra øynene mine) og jeg aner ikke hvor jeg befinner meg.
Miljøet er rart, fargene er veldig lyde, som tatt ut fra Dinsey sin 3D animering. Jevne flater, sjeldent mer en 5-6 objekter. Lite å fokusere på, veldig flytende liksom (jeg suger i å forklare) Men et annet miljø "flasher liksom, et "flash" pleier å vare i ca 0-5 sekund. Det andre miljøet er crap, veldig skrekk film preget med flekker overalt og ordet "Vedlikehold" ser ut til å være forduftet. Har du noensinne spilt duke nukem er det en bra måte og forklare miljøet på.

Denne drømmen har ingen handling, ingen mening, kommer som regel under lett søvn og foresaker at jeg våkner.

Jeg har absolutt ingen kontroll i denne drømmen før i slutten (nær når jeg skal våkne) men begynner jeg og "kontrollere" blir jeg ved bevisshet og våkner.
Sist endret av Sio; 25. februar 2008 kl. 04:03.
Sitat av GothQueen
Jeg er et lite objekt, jeg er det minste objektet av alle objektene i drømmen.
Også er det noen veldig støre objekt der, de lager høye lyder og nærmest roper, og er alltid sinte!
Tror de krangler om hvor grensene skal gå.
Også er det noen mellomstore objekter, de fyker rundt i en kjempe stor fart, er redd for de store sinte.
Og jeg er redd for alle objektene.
Vis hele sitatet...
Det er nesten AKKURAT det samme som jeg pleier å drømme når jeg har feber! De objektene er noe sykt massive og "buldrende" , og ruller rundt i et tomt svart rom... Håper jeg får feber snart

sorry for offtopic
Sist endret av randomhero; 25. februar 2008 kl. 17:12.
Jeg ble plutselig enda mer glad for at jeg drømmer så godt som aldri.
▼ ... flere år senere ... ▼
Herreguuud, jeg har ganske lignende drømmer! Hver gang jeg har feber, har jeg den samme drømmen. Jeg hører flere stemmer, men det er èn stemme som skiller seg ut. Ganske sikker på at det er en kvinnestemme, og stemmen er veldig høy og skarp. Den dominerer. Stemmen høres veldig sint ut. Den ber meg om å gjøre noe, men får aldri med meg hva. Den ber meg også om å være raskere, gjøre noe fortere. Men jeg aner ikke hva jeg skal gjøre fortere..

Jeg greier heller ikke å stå opp fra disse drømmene med en gang. Mamma har flere ganger måttet riste i meg, men det hjelper ikke! Jeg er helt hysterisk når jeg drømmer disse drømmene! Jeg gråter, skriker og sparker i madrassen mens jeg ligger. Det er veldig skummelt, og jeg gråter lenge, også etter at jeg har stått opp..

Noen ganger hører jeg akkurat den samme stemmen når jeg er våken. Det er ikke slik at jeg tror det er en som snakker til meg utenfra, jeg vet at den "kommer" fra innsiden. Men det er en skikkelig ekkel følelse! Jeg får aldri med meg hva stemmen prøver å si, bortsett fra at den ber meg være raskere, men jeg får den ikke til å slutte. Det er som om jeg er i drømmen igjen, og alt føles så uvirkelig! Jeg hører den nesten alltid når det er stille og jeg er dypt konsentrert..

Har dere noen svar på hva dette kan være? Jeg tror det har noe med at jeg frykter denne stemmen, at den er noe jeg har fortrengt, men som kommer tilbake når jeg er i dyp konsentrasjon.
Sist endret av jana; 19. januar 2014 kl. 16:57.