Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  223 20285
Trådstarter
69 1
Mr Anders:
Gulagene i det russiske riket er velkjente. Men du legger hele veien vekt på at det var kristne som ble drept i gulagene. Hvorfor? Det er meningsløst. Flere kristne gikk dukken i gulagene fordi det fantes flere kristne (ortodokse sådan) i Sovjetunionen på den tiden. Mulig det var en jøde som styrte gulagene, men at det var noen sammenheng mellom det og antall kristne som ble drept er bare vrøvl. Lenin var, etter det jeg har forstått, ikke-troende. Han skilte også stat og religion i Sovjetunionen.
Vis hele sitatet...
Du mener virkelig at du ikke visste at kommunismen fornekter all religion? Jeg trodde faktisk det var pensum i skolen?

Lenin, helt i tråd med kommunistisk tankegang, var selvfølgelig ikke kristen. Hørt om Karl Marx? Du kjenner igjen uttrykket "Religion er opium for folket"?

De fleste kristne kirkene ble brent ned i kommunist-Russland, det kan du slå opp og lese i en standard A4-historiebok av den tyngre typen.

Merkelig nok ble ikke de jødiske synagogene rørt i det hele tatt.

Det er mange som klager over anti-semittisme her, bare fordi enkelte agendaer får et spørsmålstegn rettet mot seg. Jeg foreslår at de gjennomfører en kommunist-revolusjon og innfører den samme loven som først ble vedtatt i kommunist-Russland; anti-semittisme skal straffes med døden.


Kinseek:
et som er problemet med at du postet denne "satiren" er at den er åpenbar ensidig og med en klar agenda i forhold til Jødene. Derfor er det grunn til å spørre om ikke du har en ensidig agenda i forhold til Jødene (noe jeg tror du har)
Vis hele sitatet...
Se svaret mitt til SilverKahn

Sitat:
Opprinnelig skrevet av EmteX Mange Japanere ble buret inne i USA. Det visste du vel ikke? De ble også sett på som en fiende i det landet de oppholdt seg i.

Og poenget er? Gjør to gale ting en ting rett? Du svarte ikke på spørsmålet hans.
Vis hele sitatet...
Jeg får skrive det en gang til:
De ble også sett på som en fiende i landet de oppholdt seg i. Det kommer med andre ord frem at jødene ble sett på som en fiende i det landet de oppholdt seg i.


Angående sitatene fra div. personer; vær oppmerksom på at det er snakk om oversettelser. F.eks så blir "Race" på engelsk "Volk" på Tysk, som du sikkert kan forestille deg betyr mer enn en konkret ting (Volk = folk, gruppe). Det hadde ikke skadet om noen av utsagnene sto på Tysk, men flott allikevel, du er en av de få som har bidratt til noe nyttig i diskusjonen.

Mange av sitatene var enkeltstående, uten mye som ga en pekepinn om konteksten. La oss ta et eksempel som viser at det er et viktig element å få med:

"Nothing is more certainly written in the book of fate than that these people [Negrene] are to be free."
-Thomas Jefferson

Dette kan brukes til å styrke saken MOT segregasjon, ikke sant?

Men om vi får med oss hele sitatet, blir det slik:

"Nothing is more certainly written in the book of fate than that these people [Negrene] are to be free. Nor is it less certain that the two races, equally free, cannot live in the same government. Nature, habit, opinion has drawn inedible lines of distinction between them."
-Thomas Jefferson

Dette sitatet kan brukes til å styrke saken FOR segregasjon, ikke sant?
(hvis noen vil kritisere sitatet til Jefferson, får de lage en ny tråd)

Kilde: Jefferson, Thomas. (1829). Autobiography, først publisert i 1829.
(Copyrighten på denne boken, skrevet av Jefferson, har gått ut på dato, så et enkelt søk på google burde finne den. Se side 22)

De aller fleste artikler ender med ordene "...are to be free" når de siterer Jefferson. Det blir da presentert som "pro-integrering". Resten har blitt slukt av Geroge Orwells "memory hole". Hey, kanskje Jefferson tok feil? Men hvorfor da fordreie virkeligheten til sin motpol? Det er jo ganske enkelt en simpel løgn.

Poenget mitt er at vi alle vet at Hitler virkelig kunne ta av når han holdt talene sine, og om han da sa noe om "Vernichten die Judische Volk", så er det ikke et håndfast bevis på at de virkelig planla å industriellt masse-gasse jøder.

Uansett; Jeg vil spørre deg et spørsmål. Synes ikke du at nazi-tysklands uttalelser og handlinger i det *minste* peker drastiskt mot en utryddelse av mennesker basert på at de er jødiske? Da tenker jeg på den systematiske fratakelsen av jødenes rettigheter før krigen. Og deportasjonen av millioner av jøder til konsentrasjonsleirene under krigen.
Vis hele sitatet...
Du har rett her, det kan *virke* slik, men det betyr ikke at det hendte. Fratakelsen av rettighetene til jøder kan med god margin sammenliknes med Israels fratakelser av rettighetene til de Palestinske folkeslagene som lever i området. Det vil selvsagt ikke si at det var riktig å gjøre det.

Rasisme er nok for det meste bygget på menneskelige teorier.
Med umenneskelige resultater.
Vis hele sitatet...
Helt enig her, bare se på Israel. Stakkars Palestinere. Det verste er at alle som står opp for dem, blir slått ned som "anti-semitter".


Tordenskjold:

Det er ikke slik at han risikerer fengsel for å ønske å diskutere omfanget av Holocaust
Vis hele sitatet...
For å gjøre det klart; revisjonisme kan (og har blitt) straffes med fengselstraffer i en rekke land i Europa. Han risikerer fengsel for å ha satt spørsmålstegn ved gasskamrene tidligere i Østerrike. Poenget er at han ikke får 2 x 10 års fengsel for å ha reist inn i Østerrike på tross av tidligere advarsler.


B3nd1k:

B3nd1k ble virkelig fyrt opp da jeg pekte på uttalelsen hans:
Tror faktisk at du kunne ha hatt godt av å bli sperret inne i et lite gasskammer selv.
Vis hele sitatet...
og la inn en post til (#146) som påsto at jeg nektet å svare på spørsmålet hans.

Beklager, B3nd1k, men jeg hadde så mange å svare på, og om jeg skulle svare på ditt, da ville det blitt det så urettferdig for alle de andre som hadde *tenkt* da de skrev innlegget sitt.

Jeg får vel ta ditt nå da:

Ser at jeg er litt sent ute her, men det får så være..

Du sier at filmbeviset ikke finns? Påstår du å si at du aldri har sett en film fra en konsentrasjonsleir? Det var en serie som gikk på NRK for ikke så lenge siden, som handlet om rettsakene etter WWII. I denne serien viste de originale filmklipp, filmet av tyskerne selv, fra en konsentrasjonsleir. Det som blei vist på denne filmen var en jøde som satt på en stol. De stiftet fast hendene og føttene hans i bordet og bakken med svære stifter.

Dette var bare begynnelsen, orker ikke fortelle resten.
De viste også en film av en jøde som sto med en stor kniv gjennom halsen. Mens han sto med kniven gjennom halse skøt de han i begge knærne slik at han datt, og ble hengende etter kniven.

Hvordan kan du påstå at dette er noe som aldri har skjedd? Når tyskerne SELV FILMET DET DE GJORDE I DISSE KONSENTRASJONLEIRENE har jeg litt vanskelig for å tro at det ikke er sant. Jeg må si at jeg synes synd på deg som virkelig ikke tror at disse tingene skjedde. Tror faktisk at du kunne ha hatt godt av å bli sperret inne i et lite gasskammer selv.
Vis hele sitatet...
Jeg må oppriktig si at jeg og synes dette er umenneskelige handlinger.

Men du putter dine ord i min munn når du påstår at jeg sier at dette aldri har skjedd.

Jeg sier at masse-gassing av jøder aldri har skjedd, og det finnes heller ingen originale filmer av gassing av jøder.



Tordenskjold:

Gulagene ble styrt av Stalin enig? Stalin var ikke en pro-jøde enig? Stalin var villig til å drepe jøder enig? I såfall hvorfor kontrolerte jødene gulag?
Vis hele sitatet...
Gulagene ble ikke styrt av jøder da Stalin styrte Russland. Jødene mistet kontrollen da Stalin kom til makten. Resultatet ble at mange jødiske kommunistorganisasjoner da kalte seg anti-Russiske, eller trotskyitter (eng. trotskyites). Leon Trotsky (egentlig navn var Lev Bronstein) ble tvunget i eksil av Stalin, og senere myrdet. Selv om jøder hadde viktige oppgaver i Stalins Russland, så han på jødiske allianser som en trussel mot egen makt. Han undertrykte alle potensielle farer og styrte Russland inn på en mer nasjonalistisk kurs.

Konklusjon: Stalin så på jøder som en fare for egen makt, var villige til å drepe sine fiender, men jødene hadde fortsatt viktige oppgaver.


Kan du utdype hva du mener med at England ble slått med bare noen timer i okkupasjonen av Norge? Jeg har ikke Hitler's War. At engelskmennene planla en innvasjon av Norge er ikke ukjent, men det betyr ikke at de hadde tenkt å innvadere. Det er generalstabens plikt å legge planer for en hver mulig situasjon. Svenskene planla jo en innvasjon avNorge og den kom jo ikke.
Vis hele sitatet...
Hitlers War, og flere av Irvings bøker, finnes på hans hjemmeside:
[ http://www.fpp.co.uk ]

Hitlers War:
[ http://www.fpp.co.uk/books/Hitler/text/index.html ]

Jeg anbefaler at du laster ned boka i pdf format (3.4 mb) og søker gjennom den med ordene "Norway". Det relevante står ganske svart-på-hvitt.
(Det er en stund siden jeg leste den, og klokka er litt mye.)

Det står noe relevant i mitt svar til SilverKahn, litt lengre ned på siden.



SilverKhan:

Ikke akkurat et kompliment til IHRs renommé som seriøse historikere.
Vis hele sitatet...
(om NSAs artikkel)

Det de sier, er jo følgende:
Unfortunately, the journal in which this article appeared was a well-known forum for that faction of scholars and researchers associated with a movement known as “Holocaust denial.”
Vis hele sitatet...
Oversettelse: Dessverre så blir kilden vår ofte angrepet av jødiske organisasjoner, så vi dekker ræva vår ved å skrive at "that faction of scholars and researchers" er tilhører en bevegelse hvis navn er minus-ordet "Holocaustbenektelse". For å være helt sikker på at vi ikke får ADL på nakken, oppsumerer vi litt av den offisielle holocaust historien. Vi nevner også at enorme mengder bevis finnes.

IHR er tydeligvis ikke bra nok for NSA...
Vis hele sitatet...
Da hadde de ikke tatt de med i artikkelen sin.

At britene var interessert i Norge er ikke noe du trenger å sitere David Irving for å bekrefte,...[videre]
Vis hele sitatet...
Det er jeg enig i, men flere har reagert på dette med vantro.

Hvorfor bekreftes dette "ryktet" av nazitoppene i diverse uttallelser? (se himmlers tale osv)
Vis hele sitatet...
Ingen gasskamre bekreftes av nazitopper.

En amerikansk domstol har nemlig tatt en juridisk avgjørelse på at gasskamre faktisk eksisterte.
Vis hele sitatet...
Der har vi det!

Hvor ble det av alle de flotte ordene dine om kildekritikk?

Det burde være opplagt for alle at vi går inn i en mørk tid når domstoler skriver historien.

Ditt ønske er å bagatelisere massemordet på jødene, ditt motiv vil jeg ikke spekulere i.
Vis hele sitatet...
Vær så vennlig, gjør det. Jeg har vanskelig for å se for meg hva som foregår i hodene deres. Tror dere virkelig at all revisjonisme er et ondskapsfullt forsøk på å gjenoppreise "nazismen" og skylle "holocaust" ned "the memory hole", slik at vi kan gjenta forsøket med massegassinger? Dere er virkelig noe for dere selv; først påstår flere av dere hardnakket at all revisjonisme er grunnlagt på troen om at en eller annen plass i verden sitter det en gjeng med jøder som styrer alt, og deretter kommer dere med "mistanker" om at *jeg* er en stor konspirasjon for å hjernavaske dere?

Gi meg noen grunner til at jeg skulle hate alle jøder, slik mange av dere påstår at jeg gjør.

Gi meg en god grunn til at jeg skulle lyve, og når dere påstår at det er for å gjenoppreise nazismen, vil jeg vite hvorfor dere tror det.
Sist endret av EmteX; 4. desember 2005 kl. 03:25.
Sitat av EmteX
Du mener virkelig at du ikke visste at kommunismen fornekter all religion? Jeg trodde faktisk det var pensum i skolen?

Lenin, helt i tråd med kommunistisk tankegang, var selvfølgelig ikke kristen. Hørt om Karl Marx? Du kjenner igjen uttrykket "Religion er opium for folket"?
Vis hele sitatet...
Kansje du ikke vet det EmteX, men jødedommen er også en religion "supriiise". Det du skriver blir bare teitere og teitere!
Ble rent skuffa jeg nå, når jeg så du ikke ville dissekere noe av det jeg hadde skrevet

Men la oss nå ta en liten oppsummering.

1.
Du sier først av alt at det er kjipt at man kan bli arrestert for å førsøke å fortelle verden at det ikke skjedde noen systematisk jødeutryddelse ved bruk av gasskammer.

2.
Senere sier du at det ikke skjedde noen jødeutryddelse på generelt plan.

3.
Så sier du at det var jødene sin egen skyld, siden de ikke ville handle med Tyskland.

4.
Du henviser til linker på sider med en KRAFTIG anti-sammittisk agenda, som "bevis" for dine påstander.

5.
Du hevder å ikke ha noe imot jøder SAMTIDIG som du refererer til :
"Jødestyrt gulag",
"Jødestyrt Mtv",
"Jødestyrt krig mot Tyskland",
"Jødenes robbing av Egypt",
"Jødestyrt Usa",
"Jødenes grusomme anti-raseblandings-lover".


Helt siden internett tok over konspirasjons-teori-formidlingen i verden har det blitt ganske så enkelt å vri på fakta. Mest fordi internett ikke kommer med en håndbok som hjelper deg med å vite hva som er sannhet og hva som er løgn.





Jeg kunne for eksempel ha alliert meg med 20 andre mennesker og laget en web-ring med propaganda som viser at kongefamilien er aliens. Vitneutsagn, Anomyme kilder, Fotobevis fra tyske ukeblader! Det hadde kunnet la seg gjøre...
Og stiller noen seg kritiske til våre bevis så sier vi bare:
---> "Kan du bevise at kongefamilien IKKE er aliens?"
Vi kunne linket til hverandre som "bevis" i våre egne artikler.
Så kunne vi ha skrevet provoserende innlegg i diverse fora for å få maaange treff på våre sider.
Etter dèt kunne vi ha brukt antall treff på sidene som ytteliggere "bevis" for vår økende oppslutning.
---> "Nå ser det ENDELIG ut til at folk flest skjønner at kongen er fra mars!"<----

Jeg logger nå av denne diskusjonen. Jeg har lest alle linkene. Jeg og de andre har har prøvd å fortelle deg hvorfor de ikke holder mål. Men ditt syn er desverre fastlåst.
Du har utrolig nok gått i den fella du advarer oss mot, nemlig å ukritisk svelge propaganda. Du forsvarer ALLE "bevisene" du linker til uansett hvor latterlig tynne de er.
Men mest utrolig er det at du viser en total mangel på medfølelse for alle de millioner som døde i konsentrasjons-leire under krigen.

Om 20-30 år kommer det til å sitte serbere og messe om at det aldri ble drept en eneste bosnier og putta i en massegrav. Bildene og filmene må nok ha blitt forfalsket...
Sitat av EmteX
Du mener virkelig at du ikke visste at kommunismen fornekter all religion?
Vis hele sitatet...
Så hva blir det egentlig til? Fornekter kommunistene all religion eller er de tilhengere av jøder?

Sitat av EmteX
bare fordi enkelte agendaer får et spørsmålstegn rettet mot seg.
Vis hele sitatet...
Hva er så den konkrete agendaen det settes spørsmålstegn ved?

Sitat av EmteX
Jeg foreslår at de gjennomfører en kommunist-revolusjon og innfører den samme loven som først ble vedtatt i kommunist-Russland; anti-semittisme skal straffes med døden.
Vis hele sitatet...
Kilde for det takk.

Sitat av EmteX
Se svaret mitt til SilverKahn
Vis hele sitatet...
Hvor finner jeg det? (mange poster nå...)

Sitat av EmteX
Jeg får skrive det en gang til:
De ble også sett på som en fiende i landet de oppholdt seg i. Det kommer med andre ord frem at jødene ble sett på som en fiende i det landet de oppholdt seg i.
Vis hele sitatet...
Ja jeg fikk meg med det. Det jeg spør og spurte om; er på hvilken måte kan det være rett å stemple noen som "fiender" basert på rase og tro og så ta vekk alle deres rettigheter og sende dem i leire?

Sitat av EmteX
Angående sitatene fra div. personer; vær oppmerksom på at det er snakk om oversettelser. F.eks så blir "Race" på engelsk "Volk" på Tysk, som du sikkert kan forestille deg betyr mer enn en konkret ting (Volk = folk, gruppe). Det hadde ikke skadet om noen av utsagnene sto på Tysk, men flott allikevel, du er en av de få som har bidratt til noe nyttig i diskusjonen.
Vis hele sitatet...
Linken Angry postet har også sitatet på tysk. Du kan sikkert også google nevnte sitater og få det på tysk også; altså du kan selv sjekke kildene.

Sitat av EmteX
Mange av sitatene var enkeltstående, uten mye som ga en pekepinn om konteksten. La oss ta et eksempel som viser at det er et viktig element å få med:
Vis hele sitatet...
Det du beskylder meg for er altså å kanskje ta sitatet ut av kontekst. For det første så hadde noen av sitatene med seg hele konteksten (noe du ikke har kommentert på) og for det andre så hva skulle bli sagt etterpå for å vise at de var uten kontekst? Skulle Hitler etter å ha sagt jøder var svin si "men egentlig ikke for vi alle er det" eller noe slikt?

Sitat av EmteX
Poenget mitt er at vi alle vet at Hitler virkelig kunne ta av når han holdt talene sine, og om han da sa noe om "Vernichten die Judische Volk", så er det ikke et håndfast bevis på at de virkelig planla å industriellt masse-gasse jøder.
Vis hele sitatet...
Det er et godt bevis synes jeg.

Sitat av EmteX
Du har rett her, det kan *virke* slik, men det betyr ikke at det hendte.
Vis hele sitatet...
Så alle uttalelsene som peker i samme retning av utryddelse (tenker spesielt på Himmlers tale til de militære), det faktum at jøder ble fratatt sine rettigheter og satt i konsenstrasjonsleire og så døde der av *en eller annen grunn* bare "virker" slik? Ser du virkelig ikke at alt indikerer at nazistene faktiskt drev med drap av jøder i stort omfang?

Det du gjør er å finne den minste lille anelse av smutthull du kan bruke, og så bruker du det til å avfeie hele Holocaust. Du klarer ikke å sette alle bevisene sammen til et stort bilde som faktiskt viser noe ganske konkret.

Sitat av EmteX
Fratakelsen av rettighetene til jøder kan med god margin sammenliknes med Israels fratakelser av rettighetene til de Palestinske folkeslagene som lever i området. Det vil selvsagt ikke si at det var riktig å gjøre det.
Vis hele sitatet...
Usaklig.

Sitat av EmteX
Helt enig her, bare se på Israel. Stakkars Palestinere. Det verste er at alle som står opp for dem, blir slått ned som "anti-semitter".
Vis hele sitatet...
Usaklig.

Og du unnlat å svare på dette spørsmålet:
(Emtex sier noe om Cicero`s syn på jøder)
"Kan du forklare hva poenget med dette argumentet er? I en annen tråd (hva om tyskland vant krigen) trakk du også frem at jøder styrte MTV. Du trekker også flere ganger frem at Sovjet var styrt av jøder. Kan du forklare din hensikt med disse utsagnene (som jeg ikke kan forstå var helt relevante i forhold til de gjeldende diskusjonene)."
Sist endret av Kinseek; 4. desember 2005 kl. 11:43.
Sitat av EmteX

Mange av sitatene var enkeltstående, uten mye som ga en pekepinn om konteksten. La oss ta et eksempel som viser at det er et viktig element å få med:

"Nothing is more certainly written in the book of fate than that these people [Negrene] are to be free."
-Thomas Jefferson

Dette kan brukes til å styrke saken MOT segregasjon, ikke sant?

Men om vi får med oss hele sitatet, blir det slik:

"Nothing is more certainly written in the book of fate than that these people [Negrene] are to be free. Nor is it less certain that the two races, equally free, cannot live in the same government. Nature, habit, opinion has drawn inedible lines of distinction between them."
-Thomas Jefferson

Dette sitatet kan brukes til å styrke saken FOR segregasjon, ikke sant?
(hvis noen vil kritisere sitatet til Jefferson, får de lage en ny tråd)

Kilde: Jefferson, Thomas. (1829). Autobiography, først publisert i 1829.
(Copyrighten på denne boken, skrevet av Jefferson, har gått ut på dato, så et enkelt søk på google burde finne den. Se side 22)

De aller fleste artikler ender med ordene "...are to be free" når de siterer Jefferson. Det blir da presentert som "pro-integrering". Resten har blitt slukt av Geroge Orwells "memory hole". Hey, kanskje Jefferson tok feil? Men hvorfor da fordreie virkeligheten til sin motpol? Det er jo ganske enkelt en simpel løgn.
Vis hele sitatet...
Rart at du snakker om sitater ut av kontekst når du tidligere prøvde å gjøre akkurat det samme med "Notes on nationalism" når du sa at Orwell tvilte på jødeutryddelsen. Leste man et par linjer til, så ble det klart at han pekte på mistro til jødeutryddelsen som et eksempel på galskap som et resultat av varierende informasjon - men den diskusjonen har vi allerede hatt, og den så du ut til å stanse å skrive lange og rasjonelle innlegg til. Rart det der - hvordan man velger å ignorere motargumenter når man går tom for revisjonist-lenker.
EmteX: Du maa huske paa at det er utrolig vanskelig for folk, aa faa seg til aa tro paa det motsatte av det dem har lert paa skole, h0rt fra foreldre, besteforeldre samt det som er akseptert av samfundet.
Det som er normalt er at alle som setter sin tvil til historiene om holocaust blir sett paa som nasister.
Sitat av Vexillum
EmteX: Du maa huske paa at det er utrolig vanskelig for folk, aa faa seg til aa tro paa det motsatte av det dem har lert paa skole, h0rt fra foreldre, besteforeldre samt det som er akseptert av samfundet.
Det som er normalt er at alle som setter sin tvil til historiene om holocaust blir sett paa som nasister.
Vis hele sitatet...
Jeg gir vel blanke faen om hva foreldrene mine mener om holocaust!

"Bevisene til EmteX er tynne som papyrus. Hans linker er rasistisk propaganda og DU min kjære Vexillium gjør kanskje litt dumt i å tro på alle konspirasjonsteorier du hører.
Litt mindre dop og litt mer fornuft hadde kanskje gjort seg.

Edit: Faen, jeg klarte ikke holde meg unna tråden i mer en 40 minutter....
Sist endret av Odne; 4. desember 2005 kl. 12:17.
Sitat av Odne
Jeg gir vel blanke faen om hva foreldrene mine mener om holocaust!

"Bevisene til EmteX er tynne som papyrus. Hans linker er rasistisk propaganda og DU min kjære Vexillium gjør kanskje litt dumt i å tro på alle konspirasjonsteorier du hører.
Litt mindre dop og litt mer fornuft hadde kanskje gjort seg.

Edit: Faen, jeg klarte ikke holde meg unna tråden i mer en 40 minutter....
Vis hele sitatet...
Hva vet du om hva jeg mener og tror paa? Har aldri sagt at jeg er verken for eller mot Emtex sine teorier og beviser. Og hvorfor trekker du inn dop i dette?
Sitat av Vexillum
Hva vet du om hva jeg mener og tror paa? Har aldri sagt at jeg er verken for eller mot Emtex sine teorier og beviser. Og hvorfor trekker du inn dop i dette?
Vis hele sitatet...
Du har jo selvsagt rett, det er vanskelig å kaste fra seg såpass fundamentale sannheter. Det gjør ikke de alternative teoriene mer sanne, så det beviser egentlig ikke stort
Mange av sitatene var enkeltstående, uten mye som ga en pekepinn om konteksten. La oss ta et eksempel som viser at det er et viktig element å få med:

"Nothing is more certainly written in the book of fate than that these people [Negrene] are to be free."
-Thomas Jefferson

Dette kan brukes til å styrke saken MOT segregasjon, ikke sant?

Men om vi får med oss hele sitatet, blir det slik:

"Nothing is more certainly written in the book of fate than that these people [Negrene] are to be free. Nor is it less certain that the two races, equally free, cannot live in the same government. Nature, habit, opinion has drawn inedible lines of distinction between them."
-Thomas Jefferson

Dette sitatet kan brukes til å styrke saken FOR segregasjon, ikke sant?
(hvis noen vil kritisere sitatet til Jefferson, får de lage en ny tråd)

Kilde: Jefferson, Thomas. (1829). Autobiography, først publisert i 1829.
(Copyrighten på denne boken, skrevet av Jefferson, har gått ut på dato, så et enkelt søk på google burde finne den. Se side 22)

De aller fleste artikler ender med ordene "...are to be free" når de siterer Jefferson. Det blir da presentert som "pro-integrering". Resten har blitt slukt av Geroge Orwells "memory hole". Hey, kanskje Jefferson tok feil? Men hvorfor da fordreie virkeligheten til sin motpol? Det er jo ganske enkelt en simpel løgn.

Poenget mitt er at vi alle vet at Hitler virkelig kunne ta av når han holdt talene sine, og om han da sa noe om "Vernichten die Judische Volk", så er det ikke et håndfast bevis på at de virkelig planla å industriellt masse-gasse jøder.
Vis hele sitatet...
På samme måte som NSA rapporten leses uten kontekst, ja...

SilverKhan:

(om NSAs artikkel)

Det de sier, er jo følgende:

Oversettelse: Dessverre så blir kilden vår ofte angrepet av jødiske organisasjoner, så vi dekker ræva vår ved å skrive at "that faction of scholars and researchers" er tilhører en bevegelse hvis navn er minus-ordet "Holocaustbenektelse". For å være helt sikker på at vi ikke får ADL på nakken, oppsumerer vi litt av den offisielle holocaust historien. Vi nevner også at enorme mengder bevis finnes.


Da hadde de ikke tatt de med i artikkelen sin.
Vis hele sitatet...
Dere deker ræva deres bak at dere "dessverre er medlem i en gruppe vitenskapsmenn og forskere, som tilhører bevegelsen Holocaustbenektere, som istedenfor å diskutere informasjonen om holocaust og hvordan de allierte var usikre på betydningenen, eller å vurdere nazistenes program for å skjule den endelige løsningen, så hevder de at de alliertes mangelfulle informasjon beviser at gasskamrene var fiksjon, men at finnes så mange overveldende bevis og vitneutsagn at det undergraver artikkelens påstand. Les gjerne fotnote 19 (og 20) for å se at NSA legger mye arbeid ned i å si klart fra at "that faction of scholars and resarchers" tar grundig feil.

Du snakker så jævla varmt om å ikke ta ting ut av kontekst, mens du ikke har noen skrupler for å gjøre det selv.

Da hadde de ikke tatt de med i artikkelen sin.
Vis hele sitatet...
At man tar med flere sider av en sak betyr ikke at man gir noen form for kredibilitet til alle sidene, spesielt ikke når man gjør en såpass stor innsats for å motbevise akkurat denne siden av saken.

Ingen gasskamre bekreftes av nazitopper.
Vis hele sitatet...
Det var ikke det jeg spurte om, hvorfor bekreftes utrydning av jødene av nazitoppene?

Hvor ble det av alle de flotte ordene dine om kildekritikk?

Det burde være opplagt for alle at vi går inn i en mørk tid når domstoler skriver historien.
Vis hele sitatet...
Domstolene skrev ikke historien, de bekreftet øyenvitnets utsagn mot kvasirevisjonistenes motbevis.

Vær så vennlig, gjør det. Jeg har vanskelig for å se for meg hva som foregår i hodene deres. Tror dere virkelig at all revisjonisme er et ondskapsfullt forsøk på å gjenoppreise "nazismen" og skylle "holocaust" ned "the memory hole", slik at vi kan gjenta forsøket med massegassinger? Dere er virkelig noe for dere selv; først påstår flere av dere hardnakket at all revisjonisme er grunnlagt på troen om at en eller annen plass i verden sitter det en gjeng med jøder som styrer alt, og deretter kommer dere med "mistanker" om at *jeg* er en stor konspirasjon for å hjernavaske dere?
Vis hele sitatet...
Din og IHRs kvasirevisjonisme har ingenting med seriøs revisjonisme å gjøre.

Gi meg noen grunner til at jeg skulle hate alle jøder, slik mange av dere påstår at jeg gjør.

Gi meg en god grunn til at jeg skulle lyve, og når dere påstår at det er for å gjenoppreise nazismen, vil jeg vite hvorfor dere tror det.
Vis hele sitatet...
Jeg vet ikke hvorfor du hater jøder... Hvorfor hatet Hitler jøder?
Det vi i hvert fall kan påpeke her er at du konsekvent peker på jødene som skyld i masse ondt som har skjedd (se Odnes punkt 5). Du setter alle jøder i bås, og argumentere på samme måte som mange nazister og nynazister. At du i tillegg fronter en bevegelse som av de fleste historikere anses for å være useriøs, gjør at man begynner å lure på hvorfor du gjør det.

Du blir tatt i å fordreie fakta.
Du siterer hovedsakelig noen få kilder, som du krydrer med avisartikkler som i beste fall kan sette spørsmålstegn ved noen mindre aspekter ved massemordet på jødene.
Du trekker inn andre kontroversielle handlinger på de alliertes side som, på tross av at de er helt irrellevante, skal lede oppmerksomheten bort fra det dette egentlig handler om.
Du går hele tiden tilbake til norske skolebøkers mangelfulle dekning av dette temaet, men at du har lest de sanne bøkene. Seriøst! Har du studert historie ved noe universitet eller der det for jødestyrt for deg? De fleste bøker bekjenner forsøket på å utrydde jødene, disse bøkene du leser skrevet av kvasirevisjonister er ikke ute etter et reflektert syn på jødeutryddelsen, dere vil for enhver pris bevise at det aldri fant sted.

Sorry mac, men denne debatten blir for dum.
Sitat av EmteX
Gulagene ble ikke styrt av jøder da Stalin styrte Russland. Jødene mistet kontrollen da Stalin kom til makten. Resultatet ble at mange jødiske kommunistorganisasjoner da kalte seg anti-Russiske, eller trotskyitter (eng. trotskyites). Leon Trotsky (egentlig navn var Lev Bronstein) ble tvunget i eksil av Stalin, og senere myrdet. Selv om jøder hadde viktige oppgaver i Stalins Russland, så han på jødiske allianser som en trussel mot egen makt. Han undertrykte alle potensielle farer og styrte Russland inn på en mer nasjonalistisk kurs.

Konklusjon: Stalin så på jøder som en fare for egen makt, var villige til å drepe sine fiender, men jødene hadde fortsatt viktige oppgaver.
Vis hele sitatet...
Hvordan beviser det at jødene styrte gulagleirene? Du er jo enig i at Stalin ikke likte jøder og at han styrte leirene. Du er vel også enig i at Gulagene kom med kommunistene.
Jeg må innrømme at jeg i mine foregående innlegg både ble irritert og forfjamset over uttalelsene fra emtex, og jeg står for hvert et ord. Men etter å ha tenkt litt på denne tråden har jeg i ettertid fått en nyskjerrighet, en nyskjerrighet på hvordan det i alskens dager går an og bli såppas "Kjærringa mot strømmen" Hvordan det går an og bare avfeie en verdenshistorie på denne måten. Folk som emtex skulle rett og slett vært forsket på spør du meg, for det skal ikke gå an og få slike meninger om man ikke har politiske/teologiske/idealistiske bakgrunner eller et sammensurium av blandinger mellom disse som agenda. Jeg er enig i at man kan diskutere enkelte fakta ved enkelte sider av enkelte fortellinger og ankelte påstander, det må det da alltid være legitimt å gjøre. Men det er ikke det emtex hær har gjort. Jeg føler at helheten i hans måte og argumentere på virker som en vervekampanje for et politisk parti på torvet i en storby (metaforisk framstilt)

Å det var også bakgrunnen da jeg spurte/grevde etter hva som var din agenda emtex. Jeg må innrømme at jeg blir nyskjerrig på deg som person, fordi jeg prøver og forstå hvorfor du mener de tingene du mener. Hva er ditt politiske ståsted , hvilke filosofer holder du med , hva for et samfunnssyn har du egentlig?

Nei , spørsmålene bare hamrer ned i hodet mitt. men for så være.

Jeg vil til slutt bare bare si det at jeg håper samvittigheten din innhenter deg før det er for sent. Det er jo for ille om det skulle føre deg på ville veier / Villere veier.

Jeg ser selv at jeg blir ganske personlig i min måte å argumentere på , men det skjyldes rett og slett at dette for meg er et dypt tema. Og hvis det er upassende så må jeg beklage først som sist.
Sist endret av stiansj; 5. desember 2005 kl. 08:41.
EmteX For å gjøre det enkelt. Er påstanden din at det jøder ikke ble gasset i konsentrasjonsleire og at dødstallet på antall jøder under ww2 er fo for høyt? I såfall hva godtar du som bevis for at jøder ble gasset og at mellom 4 og 6 millioner jøder "forsvant"?

Jeg tror også at du glemte å kommentere linken til Lille My http://www.remember.org/History.root.rev.html
Sist endret av Tordenskjold; 5. desember 2005 kl. 10:57.
Interessant dokumentar på Svensk TV4 akkurat nå om temaet. Både tyske, russiske og franske soldater og sivile forteller om hva som skjedde da krigen gikk mot slutten i '44 og '45.
▼ ... over en uke senere ... ▼
http://news.bbc.co.uk/2/hi/middle_east/4527142.stm
- Iranian leader denies Holocaust
▼ ... over en uke senere ... ▼
Trådstarter
69 1
Diskusjonen er for min del over; alt brytes ned til fragmenter av små, ubetydlige bagateller. Alle de siste spørsmålene finnes det svar i bøkene fra vho.org. Noen sitater som ikke kan sammenliknes helt nøyaktig med gjeldende situasjon er plutselig steinharde bevis på at alle beviser må avfeies. Dere klarer ganske enkelt ikke å få det store bildet bare ved å (skum)lese en tråd. Bøker er det eneste som fungerer.

De fleste som leser denne tråden vil ha samme oppfatning som meg, når det angår "motbevisene" enkelte har lagt til og veien denne tråden styrer mot.

Tvilere som roper anti-semittisme, jøde-konspirasjonsteorier og jødehat er alle med på å dra tråden ned på barnehagenivå, som forøvrig virker å være målet med å poste poster som er så lite gjennomtenkt.

Jeg vil også benytte anledningen til å takke for alle de positive tilbakemeldingene per e-post, og samtidig si at tråden hadde blitt mye mer variert og interessant om dere hadde bidratt til diskusjonen, selv om enkelte trangsynte sauer uunngåelig hadde ynket i vei om "jødehat" og "anti-semittisme". Men, men, verden vil vel alltid være full av ignorante mennesker. (Noe jeg hørte/leste en plass; 99 % av verdens befolkning er såpass ignorante at de resterende 1 % står for all fremgang. Noe å tenke over )

Opprinnelig skrevet av stinasj
Men etter å ha tenkt litt på denne tråden har jeg i ettertid fått en nyskjerrighet, en nyskjerrighet på hvordan det i alskens dager går an og bli såppas "Kjærringa mot strømmen" Hvordan det går an og bare avfeie en verdenshistorie på denne måten. Folk som emtex skulle rett og slett vært forsket på spør du meg, for det skal ikke gå an og få slike meninger om man ikke har politiske/teologiske/idealistiske bakgrunner eller et sammensurium av blandinger mellom disse som agenda.
Vis hele sitatet...
Takk stinasj, slike kommentarer varmer alltid dypt. Det mener jeg seriøst . Men du tar nok feil; det går faktisk an å stille spørsmål uten å ha politiske/teologiske/idealistiske bakgrunner eller ideologier for det.

Opprinnelig skrevet av stinasj
Jeg vil til slutt bare bare si det at jeg håper samvittigheten din innhenter deg før det er for sent. Det er jo for ille om det skulle føre deg på ville veier / Villere veier.
Vis hele sitatet...
Beklager, men jeg klarer ikke å tie når jeg ser at noe er galt.

Det kjipeste er at jeg vet nøyaktig hvordan dere ser på dette, og hvorfor dere tviler så sterkt. Jeg ble nemlig ikke født med de standpunktene jeg har nå. Jeg ville i likhet med dere tvilt, eller latterliggjort for den saks skyld, alle kommentarene og bevisene jeg hadde kommet med, om diskusjonen hadde tatt plass for 1 eller to år siden. Det var først da jeg, nesten motvillig, leste artikler og aller viktigst; bøker om "Holocaust", at jeg åpnet øynene. Enkelte andre på forumet kan sikkert trekke paralleller til egne erfaringer. (Husker du første gang du leste en ekte forsker-rapport på cannabis? Hvorfor skulle noen lyve om det? Men feil var den allmenne oppfatningen, i alle fall)

Det er en ting jeg er 100 % sikker på, og det er at om du hadde visst det jeg hadde visst og lest det jeg hadde lest, hadde du uunngåelig kommet til samme konklusjon som meg. Det er 100 % sikkert.

Det er nesten som film; "Hovedpersonen finner ut noe som strider mot all logikk, for deretter prøve å forklare det til noen andre; alle tror han er sinnsyk, fordi det han sier ikke passer inn deres egen oppfatning av verden".



Jeg tror hovedpoenget kan formuleres ganske enkelt:

Jeg har gitt deg en rød pille og en blå pille (Matrix anyone?)

Du kan velge selv hvilken pille du svelger, men du må svelge èn av de.

Den røde pillen sender deg tilbake den aksepterte virkeligheten; den koselige og behagelige virkeligheten hvor du trives så godt. Her kan du slappe av og ta det med ro, fordi du ser det de vil du skal se. Mange vil du skal svelge denne pillen, men ingen kan tvinge deg. Mange som har tatt den røde pillen gjør narr av de som tar den blå, men det faller dem helt naturlig; de står jo tross alt på samme lag som pille-fabrikken. (De som tar den røde pillen forstår ikke metaforer, og vil utvilsomt gjøre narr av denne)

Den blå pillen lar deg se verden slik den egentlig er (De som har tatt den røde pillen vil selvfølgelig påstå at *de* ser på verden fra den riktige vinkelen). Det er nødvendigvis ingen god opplevelse, og kan likeså godt gi mareritt som lettelse. Men den moralske og etiske seieren er din for alltid.


Hva velger du?

Den røde pillen eller den blå pillen?
Evig ignoranse eller http://www.vho.org/dl/ENG.html ?

Du bestemmer; du har like mye rett til å forbli ignorant og uvitende som du har rett til å utforske sannheten.

http://revforum.yourforum.org/ Revisjonist-forum. Det eneste som linkes til av vho.org og ihr.org .

Takker for meg.
Sist endret av EmteX; 27. desember 2005 kl. 19:26.
Nei, du tar feil. Det er min subjektive sannhet som er sann, og du er den ignorante sauen! Det er jeg som er overmennesket som i en alder av 19 år har totalinnsikt i verdens sannheter, 1% som står for all fremgang!
Sitat av EmteX
Diskusjonen er for min del over; alt brytes ned til fragmenter av små, ubetydlige bagateller.

endeløs svada.........
...
...
...
Vis hele sitatet...

Det er jo den eneste måten å forske på. Alle de små bevisene blir sammen blir en stor sannhet. Å rett og slett hoppe over bevisene (kalle de bagateller for eksempel) er bare dumt.

Dine rekker med "beviser" er knust.
Din agenda avslørt.
Up is the new down
SilverKhan's Avatar
Det hadde vært interessant å se hvilke bøker emtex har lest, og forholdet mellom bøker av tradisjonelle historikere og "revisjonister"...

Jo, også må jeg relatere hele min mening til en spektakulær eksistensialistisk film fordi det automatisk styrker min sak.
Sitat av EmteX
Takk stinasj, slike kommentarer varmer alltid dypt. Det mener jeg seriøst . Men du tar nok feil; det går faktisk an å stille spørsmål uten å ha politiske/teologiske/idealistiske bakgrunner eller ideologier for det.
Vis hele sitatet...
Jeg mener at det er beviselig på bakgrunn av dine egne poster (og kildebruk) at du har en politisk/ideologisk bakgrunn for å argumentere for det synet du fremmet, og ikke en ren historieundersøkende bakgrunn. Jeg tror du har en ideologisk begrunnelse for å henvise til enkelte kilder som avviser holocaust, og en ideologisk begrunnelse for å avvise en rekke andre kilder som maler et definitivt bilde av holocaust.

Nazistene ble bekjempet i stor grad under andre verdenskrig. Disse stod også bak utryddelsen av millioner av mennesker med egenskaper som rase, tro, og andre menneskelige forskjeller. Jeg tror du ikke helt liker den sympatien som har oppstått, og at du i en grad deler nazistenes synspunkter på en del områder og du derfor har en interesse av å påvirke andre til å se ting mer "kritisk" som du kaller det.
EmteX, åavslutte debatten med å utnevne deg selv som en vidder og si at du ikke vil debbatere mer er utrolig dårlig gjort. Det er heller ikke småfeil vi kommenterer, men heller hele virkelighetsbildet ditt og at du bevisst manipulerer fakta. F. eks "Tallene på døde i Auschwitz har offisiellt blitt nedrevidert fra 4 millioner til 1,1 millioner. Tallene er fortsatt bare gjetninger." Ved første øyekast begynner man å tro at det ikke kan ha dødd så mange som ca 6 millioner jøder under ww2 om 3,9 millioner mennesker ikke døde likevel. Hva du ikke nevner er at man alltid har regnet med at mellom 1 og 1,5 millioner jøder døde i Auschwitz i seks millioner estimatet og at det bare var sovjet som mente at 4 millioner jøder døde i Auschwitz og at det var derfor man nedjusterte skiltene i Auschwitz i (1990?) fordi da hadde sovjet mistet grepet om Polen. Dette vet du like godt som meg, men velger å ikke nevne det.
Jeg har lest om ei veldig interresant bok, skrevet tidlig på 90-tallet av en jødisk historiker, som kom fram til at det "på en måte" lå i den germanske folkesjelen grunnlag for folkemord på jødene, altså at nazistene bygde på noe som allerede eksistere, de bare satte det ut i system.
Og derfor kan man ikke skylde på nazistene alene, men hele den germanske folkesjela. For vi må huske at vanlige tyskere, som ikke var nazister også deltok frivillig på folkemordet. Ingen ble tvunget til å skyte jøder.
EmteX, åavslutte debatten med å utnevne deg selv som en vidder og si at du ikke vil debbatere mer er utrolig dårlig gjort. Det er heller ikke småfeil vi kommenterer, men heller hele virkelighetsbildet ditt og at du bevisst manipulerer fakta. F. eks "Tallene på døde i Auschwitz har offisiellt blitt nedrevidert fra 4 millioner til 1,1 millioner. Tallene er fortsatt bare gjetninger." Ved første øyekast begynner man å tro at det ikke kan ha dødd så mange som ca 6 millioner jøder under ww2 om 3,9 millioner mennesker ikke døde likevel. Hva du ikke nevner er at man alltid har regnet med at mellom 1 og 1,5 millioner jøder døde i Auschwitz i seks millioner estimatet og at det bare var sovjet som mente at 4 millioner jøder døde i Auschwitz og at det var derfor man nedjusterte skiltene i Auschwitz i (1990?) fordi da hadde sovjet mistet grepet om Polen. Dette vet du like godt som meg, men velger å ikke nevne det.
http://www.ctgilles.net/images/pictars/trolls.gif

har han nevnt konspirasjonsteoriene om at USA støttet Nazi-Tyskland med penger, og at de godtok holocaust?

gadd ikke lese igjennom HELE thread'n, har man sett en om Holocaust-"nekting", så har man sett de fleste
Jeg har hele livet gått rundt å trodd at holocaust var noe av den best dokumenterte delen historien.
For noen uker siden begynte jeg å interessere meg for hvorfor det fantes noe slikt som holocaustbenektere. (leste sikkert om Irving i avisen) Jeg lurte sterkt på om disse menneskene var som scientologer, dvs totalt hjernevasket og i total oposisjon til fakta.

Jeg lurte på hvorfor og ikke minst hvordan det var mulig å hevde at jødeforfølgelsene ikke fant sted og at Hitler var jødenes beste venn.
(De måtte være gale nynazister, ikke sant?)

Dette var første myte som stod for fall. Det viste seg relativt raskt at bilde jeg hadde fått av dem gjennom media ikke var riktig.
Det ble ekkelt å lese den offentlig utdritingen og tillegging av skulte motiver de ble utsatt for etter at jeg hadde lest og sett noe av "dead agenting" som scientologene utsetter sine kritikere for.
Det var helt det samme.
Se på disse:
http://www.religiousfreedomwatch.org...nd/Lund01.html
http://www.xenu.net/
http://en.wikipedia.org/wiki/Scientology

Neste myte som stod for fall var de ikke var nynazister, men snarere historieinteresserte nerder av alle politiske avskygginger som var knyttet sammen av en felles ide om at bla. gassingen vil lærer om i dag er et resultat av krigspropaganda som ble "sann" fordi den ble hele tiden ble gjenfortalt i leirene slik at alle til slutt kjente noen som hadde sett noe. Til slutt ble den "gjenskapt" av seierherrene som et greit virkemiddel til å holde tyskerne i sjakk.

Siste myte som stod for fall var at gassingen av jøder IKKE er godt dokumentert fra en realfaglig synsvinkel. (rettsvitenskapelig)
Personlig kan jeg ikke forstå hvorfor ikke rettsmedisinske undersøkelser er blitt foretatt når det er snakk om 6 mill mennesker som er sporløst forsvunnet. Jeg går bare ikke med på at 6 mill mennesker forsvinner sporløst så det må finnes graver eller aske som det ER mulig å finne i dag.

Jeg synes det er dårlig gjort at de som ikke av en eller annen grunn stoler på vitneutsagn ikke har en skikkelig rettsmedisinsk rapport de kan gå til.
Hvorfor kan det ikke utføres en internasjonal undersøkelse av EU eller FN som gjør at man en gang for alle kan stilne alle tvilere og benektere?

En kjemiker kan ganske greit finne ut om et menneske er blitt begravet på et sted selv om liket er nedbrutt. Er alle kremert så skal det finnes enorme megder av aske dumpet et eller annet sted.

Selv har jeg en venn som er blitt scientolog og enhver som har opplevd dette vil i ettertid tvile sterkt på hele pakka med rasjonelle diskusjoner og vitneutsagn. Det er på den ene siden fasinerende å se på hvordan scientologene lykkes i å lage falske minner om opplevelser som blir helt virkelige for offeret selv om det strider mot all realfaglig virkelighet.
På den andre siden er hjerteskjerende å se på hvordan kameraten din reduseres til en klone og begynner å jakte på nye offer for å fortelle om disse ikkevirkelige opplevelsene. Det jæveligste er imidlertid at alle som er med er offer på en eller annen måte.

Skal folk straffes fordi de har hatt opplevelser som gjør at de ikke vil godta noen ting som sant fordi andre forteller det?

Jeg er ikke en benekter, men min erfaring med scientologi og (vitenskaps)historie har vaksinert meg mot sannhetsvitner som krever å bli trodd bare for de tror selv.
Trådstarter
69 1
Jeg har et par skuffende meldinger til de av dere som hater ytringsfrihet:

19 prominente Franske historikere protesterer mot at historien skrives i rettsaler:
[ http://www.nationalvanguard.org/story.php?id=7402 ]

De er vel nazister, anti-semitter og rasister da, eller hva?
Eller en skjult agenda?


Ha, ha, det er så morsomt at man nesten må le!

Vi lever altså i et samfunn der de som ønsker fri undersøkelse av historien blir kastet i fengsel, og kalt nazister, anti-semitter og hatere Ingen som ser galskapen, eller tenker "1984" her? Ingen som blir brydd? Ingen som føler den litt merklige magefølelsen man får av se friheten bli trampet på? Ingen? Virkelig? Neivel.


President Ahmadinejad planlegger en Holocaust-konferanse i Tehran. Hvor har Europa kommet, når Midt-Østen må trå til for å gi historikere en stemme? Ingen som synes dette er betenklig? Ikke engang de få av dere som preiker om frihet og andre idealer som tusenvis har ofret liver sitt for å gi oss?

Dere er en trist gjeng.
"President Ahmadinejad has placed at the centre of international attention, a very important question on the truthfulness of the version that Europe and the Zionists have imposed on the world on the murder of Jews during the years of the great war, and therefore we are of the opinion that it is useful and necessary to organise an international conference on that theme, where all the historians and researchers, even those that do not believe in the official version, will be able to express themselves freely," Mehdi Afzali, spokesperson of the Association of Islamic Journalists told Adnkronos International (AKI).
...
"We want to offer a free and democratic platform to the historians to examine in-depth this myth, seeing that in different European countries there exist laws against democracy and freedom that to do not allow intellectuals who believe in a version distinct from that which is officially pronounced on the Holocaust," added Afzali.
...
"We will invite those who believe in the imposed version as well as all those who have spent years of their lives in the study of documents related to the Holocaust and have come to the conclusion that the history books in schools and universities do not correspond to the truth," said Afzali, who however refused to supply the names of the revisionist historians who have been contacted to appear in the conference in Tehran. Revisionists are those who deny that the Holocaust ever happened.
...
In Iran, books by the English historian, David Irving, currently in custody in an Austrian jail after having been accused of denying the Holocaust, are very popular. [uthevningene er mine]
Vis hele sitatet...
[ http://www.adnki.com/index_2Level.ph...46551760&par=0 ]

Tviler på at dette er fremsidestoff for VG

Holocaust-myten rakner sakte opp. Professor Faurisson fastslo på begynnelsen av 1990-tallet at alle kom til å vite sannheten i 2005, om jeg husker rett. (De som er oppmerksom på cannabis-situasjonen har sikkert opplevd lignende. Man skulle jo egentlig tro at med så mange professorer så ville det vært legalisert for flere år siden. Men akk, ignoranse og uvitenhet hadde tydeligvis ingen intensjoner om å slippe taket så lett)

Det ble nok litt for mye oppmerksomhet rundt Irving-saken. Enkelte "eksperter" på Holocaust ønsker nå at det hele roes ned, Deborah Lipstadt:
"Let the guy go home"
Vis hele sitatet...
Og selvfølgelig, som vi så lenger oppe, sa president Ahmadinejad at alle parter i Holocaust-saken fikk møte. Jeg tipper at Deborah Lipstadt klarer å vri seg unna eventuelle ubehaglige situasjoner ved å peke til følgende:
"I am not interested in debating with Holocaust deniers," she says. "You wouldn't ask a scientist to debate with someone who thinks the Earth is flat. They are not historians, they are liars. Debating them would be nonsensical."
Vis hele sitatet...
[ http://news.bbc.co.uk/1/hi/uk/4578534.stm ]


Tenk deg godt om; om du hadde brukt enorme tidsmengder på å ta en professorgrad i noe, hvorfor kaste alt vekk på å fremsette en politisk ukorrekt idè? Spesielt når de fleste av tilhørerne er like ignorante som størstedelen av de som har svart her?

Alle som ønsker svar på spørsmålene sine om Holocaust, oppfordes til å spørre her:
[ http://revforum.yourforum.org/ ]
Jeg er ingen ekspert, men hvem skal stille spørsmål og gi svar når alle ekspertene sitter i fengsel? (Germar Rudolf, Ernst Zundel, David Irving, the list goes on..)


(Foresten, noen som så TV2-nyhetene angående boikotten av Israel i Sør-Trøndelag? La dere merke til at reporteren nesten spyttet og hveste av sinne når han sa det han hadde å si? Fritt media my ass)

Og så, til sist; om noen jøder skulle finne på å kalle deg "nazist", "rasist" eller "anti-semitt" bør du ikke legge noe i det:
Direktør ved Wiesenthal-senteret om Israel-boikott:
- Nazister, stalinister og rasister!

(VG Nett) Direktøren for Simon Wiesenthal-senterets Europakontor raser mot Sør-Trøndelag fylkeskommunes boikott av Israel. Shimon Samuels sammenligner fylkeskommunen med Hitlers nazi-regime.

- Dette er i ånden til Hitlers nazikampanjer mot jødene og er antisemittistisk og rasistisk, sier Samuels til Adresseavisens radiokanal, RadioAdressa.

- Dette er første steg for Norge mot å plassere seg selv utenfor Europa og i frontlinjen for Hamas og terrorist-styrker, raser Samuels videre.

I det flere minutter lange intervjuet bruker direktøren for internasjonale forhold ved Wiesenthal-senteret i Paris ord som rasist, nazist, stalinist og quisling for å beskrive fylkeskommunens vedtak.

- Jeg forventer og håper at den norske regjeringen gjør det som må til for å overbevise de lokale myndighetene, som helt tydelig er stalinister og rasister, om å gå tilbake på dette tåpelige vedtaket og komme med en offentlig beklagelse, avslutter Samuels til RadioAdressa.
Vis hele sitatet...
[ http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=111801 ]

Hør også Hitlers, unnskyld, Shimon Samuels tale fra Adresseavisa:
[ http://www.adressa.no/nyheter/sortro...icle602607.ece ]

Ingen tvil om at ord som "nazi", "anti-semitt" og "rasist" bare er ment å stilne de som er uenig.
Sitat av EmteX
Jeg har et par skuffende meldinger til de av dere som hater ytringsfrihet:

19 prominente Franske historikere protesterer mot at historien skrives i rettsaler:
[ http://www.nationalvanguard.org/story.php?id=7402 ]
Vis hele sitatet...
Ettersom din kilde har en sterk rasistisk og ideologisk ensvinklet karakter kan jeg ikke kommentere nettopp denne kildens fremstilling av noen som helst "protest" fra franske historikere. De oppgir ikke eksterne kilder og språket som brukes i artikkelen er av en åpenbar ensidig karakter. Siden sier jo selv at: "The ideas of racial "equality" and multiracialism as a social ethic are obviously crazy -- as well as deadly."

Sitat av EmteX
De er vel nazister, anti-semitter og rasister da, eller hva?
Eller en skjult agenda?


Ha, ha, det er så morsomt at man nesten må le!
Vis hele sitatet...
Hva er det du ler av?

Sitat av EmteX
Vi lever altså i et samfunn der de som ønsker fri undersøkelse av historien blir kastet i fengsel, og kalt nazister, anti-semitter og hatere Ingen som ser galskapen, eller tenker "1984" her? Ingen som blir brydd? Ingen som føler den litt merklige magefølelsen man får av se friheten bli trampet på? Ingen? Virkelig? Neivel.
Vis hele sitatet...
Som sagt før; det kan kanskje være moralsk problematisk at historie påbys med lov, men med tanke på de historiske hendelsene som har tatt plass kan det nøye seg med et *viss* forståelse for at disse lovene finnes. Jeg vet at du avfeier alt og argumenterer med at det kan motargumenteres mot at disse grusome hendelsene fant sted, men det kan man bruke mot all historiediskusjon og da kan resultatet bli at regjeringer ikke skulle ha lov til å analysere historien og lage politikk som baserer seg ut av den. *Kanskje* denne politikken har vært nødvendige i Tyskland som historisk har vært ansvarlig for drapet på millioner av mennesker.

Sitat av EmteX
President Ahmadinejad planlegger en Holocaust-konferanse i Tehran.
Vis hele sitatet...
Med det eneste målet å diskreditere jødene. Han har politiske mål for denne konferansen, nemlig å svekke Israels rett til å eksistere.

Hva en religiøs diktator prøver å grine seg til blåser jeg helt og holdent i.

Sitat av EmteX
Og så, til sist; om noen jøder skulle finne på å kalle deg "nazist", "rasist" eller "anti-semitt" bør du ikke legge noe i det:
Vis hele sitatet...
Nei for det kunne jo vise seg at de har rett?

Jævla idiot. Jeg gidder knapt å diskutere med deg fordi jeg er ganske overbevist om at du overhodet ikke har kritisk historiesans som motiv. Du bare linker ivei til alskens idioti og kommer med krokodilletårer om ytringsfrihet og hva enn er. Jeg misliker sterkt at du tror at du kan linke til hva som helst og regne med at vi skal akseptere at dette er representativt for et helt folk. Om wiesenthal-senteret sier *hva som helst* så betyr ikke dette at "jøder" som helhet trenges å diskrediteres.

Det er den tonen du fører i denne debatten og andre tråder; at du kan diskreditere "jøder". Du bryr deg nok ikke om det; men det er ganske beviselig at du er en rasist, nærmere bestemt anti-semitt.
Sist endret av Kinseek; 8. januar 2006 kl. 23:52.
Emtex: Kom deg ned fra korset ditt. Det er åpenbart at du liker å tro at du er av den opplyste mindrepart slik alle drittunger for tiden gjør, men du har selv bevist at du liker å vri på kilder og utvise alt annet enn god kildekritikk selv. Orwell-delen er nok til at de fleste ser igjennom de hundre tusen mindre objektive linkene dine for å se agendaen.
Jeg fatter ikke at du fortsatt poster på denne tråden EmteX. Du overbeviser ikke noen utenom denne "surre_hue" med 1 enkel post på forumet.
Med tanke på skrivestil og hyppig bruk av utrolig lite troverdige linker vil jeg nok gjette på at "surre_hue" er.... deg.
Det gjør meg trist å vite at du må ty til slike metoder.
Hahaha... Det er lite trist å registrere en ny bruker, bare for å få støtte i tråden da! Hehe.. For å sitere Emtex selv:
Ha, ha, det er så morsomt at man nesten må le!
Vis hele sitatet...
Er litt rart hvordan man med teite linker og "lissom" fornuft kan få det til å virke som om noe så banalt som at holocaust aldri har fantest og at jødene er slemme og nazistene bare prøvde å være venner med dem (personlig har jeg aldri massakrert vennene mine.....). Og hvis den brukeren "surre hue" er din, så er du bare enda mer tragisk en du til nå har virket! Ille nok om du bare hadde trodd at holocaust ikke fantest, men når du prøver å framstille jøder som syndebukkene for veldig mange problemer her i verden blir det bare for dumt.

Er det slemt å kalle deg NAZIST? Ta det seriøst EmteX for jeg er ikke jøde, jeg er kristen!
Sist endret av Spiracy; 9. januar 2006 kl. 12:43. Grunn: Skrivefeil
Diskusjonen er for min del over; alt brytes ned til fragmenter av små, ubetydlige bagateller.
Vis hele sitatet...
Nå er jo faktisk du hovedpersonen i denne tråden når det er snakk om å bryte ned diskusjonen til fragmenter av små ubetydelige bagateller. Det er f.eks gjennomgående at dine kilder ikke holder mål. Hvorfor tar du ikke selvkritikk på du paster suspekte linker? Hva er ditt syn på de kildene du har framstilt. Hvordan mener du de er lagt fram/representert? Er du helt seriøs når du sier at du går god for disse?

Alle de siste spørsmålene finnes det svar i bøkene fra vho.org. Noen sitater som ikke kan sammenliknes helt nøyaktig med gjeldende situasjon er plutselig steinharde bevis på at alle beviser må avfeies. Dere klarer ganske enkelt ikke å få det store bildet bare ved å (skum)lese en tråd. Bøker er det eneste som fungerer.
Vis hele sitatet...
Mener du virkelig at bøker er den eneste måten man kan bevise med? hva med tidsvitner å geologiske/anatomiske beviser? uansett.

Men fra børse til krutt, jeg har ingen tro overhode på at vi kommer til å bli mer enige. Jeg lurer i grunn fortsatt bare på hvorfor du prøver å endre den allmennkjente sannheten , den allmennkjente historien. En ting er å presisere talldata å forske på emnet for å kartlegge historien enda mer grundig å slikt , men å drive på å agitere for en total avfeining av The Final Solution å jøde-utryddelsen i sin helhet er for meg bare totalt ufattelig. why why why.

Hadde det foreligget beviser så skulle man da selvfølgelig tatt det til etterrettning. Men disse foreligger overhode ikke. NON EXISTENT. Presiseringer av den allmennkjente sannhet er noe annet.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Trådstarter
69 1
Kinseek:
Hva er det du ler av?
Vis hele sitatet...
Det som sto *under* der du avsluttet sitatet av meg.

Kinseek:
Jævla idiot. Jeg gidder knapt å diskutere med deg fordi jeg er ganske overbevist om at du overhodet ikke har kritisk historiesans som motiv.
Vis hele sitatet...
Kanskje du kunne la være da, med tanke på at hele posten din stort sett gikk i "idiot, rasist, hva ler du av?, anti-semitt, det blåser jeg i"-tonefallet.

Kinseek:
Det er den tonen du fører i denne debatten og andre tråder; at du kan diskreditere "jøder". Du bryr deg nok ikke om det; men det er ganske beviselig at du er en rasist, nærmere bestemt anti-semitt.
Vis hele sitatet...
Forsåvidt; det er ikke jøder som kaster revisjonistene i fengsel, men de ignorante; den nye adelen. Ordene "rasist" og "anti-semitt" gir ingen mening, de preller av meg som tørr sand mot glass. Jeg hater ingen.


IvIoyner:
Orwell-delen er nok til at de fleste ser igjennom de hundre tusen mindre objektive linkene dine for å se agendaen.
Vis hele sitatet...
Du sa du var Orwell-fan? Perler for svin, kalles det

Odne:
Jeg fatter ikke at du fortsatt poster på denne tråden EmteX. Du overbeviser ikke noen utenom denne "surre_hue" med 1 enkel post på forumet.
Med tanke på skrivestil og hyppig bruk av utrolig lite troverdige linker vil jeg nok gjette på at "surre_hue" er.... deg.
Det gjør meg trist å vite at du må ty til slike metoder.
Vis hele sitatet...
Min PM-postkasse vitner om noe annet.

Og nei, surrehue er nok ikke meg, selv om du tydeligvis fryder deg over muligheten til å diskreditere meg. Bare fordi to personer i samme tråd behersker elementær gramatikk, er de ikke nødvendigvis samme person.

Min teori er at en eller annen som allerede var medlem leste tråden, bestemte seg for å lete etter informasjon på egen hånd (en sjelden begivenhet i disse dager), for så å finne tråden overlesset med anti-intellektuelt søppel spydd ut av medlemmer som burde holde seg for gode for slikt. For å ikke havne i skuddlinjen opprettet han en ny konto. Ta en titt på alle personangrepene; det er vel ikke utenkelig at en fra før anerkjent medlem ønsker å skjerme seg fra alt hatet og drittkastingen dere har rast ut med.


stiansj:
Hadde det foreligget beviser så skulle man da selvfølgelig tatt det til etterrettning. Men disse foreligger overhode ikke. NON EXISTENT. Presiseringer av den allmennkjente sannhet er noe annet.
Vis hele sitatet...
Det at du enda ikke innser at det finnes beviser, sier meg bare at du ikke utviser den minste sans for kritisk tenking. Hvem skulle i så fall tatt det til etterretning? Regjeringen? Historikere? Forskere?

Du klarer virkelig ikke å se at alt ikke er så lett og sukkersøtt som du vil ha det til?

La oss foreta et lite tankeeksperiment:

La oss si vi har en historiker. Da han ser sine med-historikere kastes i fengsel pga. de hevder det ikke fantes gasskammer i Auschwitz, bestemmer vår kjære historiker seg for å se litt nærmere på saken.

Han, som en profesjonell historiker, har siden lenge forstått at Holocaust er sterkt overdrevet, men vil allikevel se nærmere på saken.

Det går raskt opp for ham at vitebeskrivelser ikke kan regnes som pålitelige, da enkelte av disse hevder at SS-Soldater gravde store graver som de fylte med ekskrementer hvor jødene måtte oppholde seg under arbeidet, bare for å bli demoralisert (de hadde, i krigstid hvor bensin var en essensiell råvare, blitt fraktet flere tusen kilometer med tog, bare for å "gasses"). Bare hyppigheten disse vitnebeskrivelsene motsir hverandre, er nok til å forkaste de som brukbare kilder. En hvilken som helst person som leser gjennom Holocaustlitteraturen, vil finne at de ganske enkelt ikke gir mening eller legger grunnlag for noen beviser.

For å gjøre en lang historie kort, gjør han seg opp en mening som strides mot den politisk korrekte.

Hva skal han gjøre nå?

Han holder kjeft, fordi alle som har åpnet munnen før ham, sitter i fengsel, har fått fratatt seg sine skolebeviser eller har blitt demonisert og diskreditert som "anti-semitter". Forventet dere at han skulle gi opp doktorgraden sin? Og for hva?
Livsgrunnlaget hans ville blitt ødelagt, takket våre kjære venner i media.

Dessuten, stinasj, "den allmennkjente sannhet" er aldri objektiv. Ingenting garanterer heller at den er sann. Bare ta en titt på alle "allmennkjente sannheter" opp igjennom tidene (heksebrenning, f.eks.)

(Gratulerer med rettskrivingen din; betydelig bedre enn før)


Much of the literature on Hitler’s Final Solution is worthless as scholarship. Indeed, the field of Holocaust studies is replete with nonsense, if not sheer fraud…Given the nonsense that is turned out daily by the Holocaust industry, the wonder is that there are so few skeptics.
–Dr. Norman Finkelstein, Jødisk forsker og forfatter av The Holocaust Industry.
Sitat av EmteX

Du sa du var Orwell-fan? Perler for svin, kalles det
Vis hele sitatet...
Hehe, kommer fra fyren som tar sitater ut av kontekster og utelater biter av Notes on Nationalism for å få det til å virke som om Orwell benektet holocaust mens han egentlig omtalte det som "lunatic belief" å tro at det ikke hadde skjedd. Du er meg en artig skrue.
Sitat av EmteX
Min teori er at en eller annen som allerede var medlem leste tråden, bestemte seg for å lete etter informasjon på egen hånd (en sjelden begivenhet i disse dager), for så å finne tråden overlesset med anti-intellektuelt søppel spydd ut av medlemmer som burde holde seg for gode for slikt. For å ikke havne i skuddlinjen opprettet han en ny konto. Ta en titt på alle personangrepene; det er vel ikke utenkelig at en fra før anerkjent medlem ønsker å skjerme seg fra alt hatet og drittkastingen dere har rast ut med.
Vis hele sitatet...
Hmm.. En liten tanke slo meg, dette nye medlemmet er deg?
Men uansett, pass på at du ikke tror for mye på dine teser(ikke teorier, en liten forskjell mellom teser og teorier vet du), for tror du for mye på den kan det fort bli ei vrangforestilling

Det at du enda ikke innser at det finnes beviser, sier meg bare at du ikke utviser den minste sans for kritisk tenking. Hvem skulle i så fall tatt det til etterretning? Regjeringen? Historikere? Forskere?
Du klarer virkelig ikke å se at alt ikke er så lett og sukkersøtt som du vil ha det til?
Vis hele sitatet...
La oss snu på dette, det at du tror blindt på noen andre sine beviser(som faktisk ikke kan bekreftes av noen), uten å vise den minste kritiske sans viser bare at du er like trangsynt.
Men hva er din agenda med dette?
Og! Er det egentlig ikke like sukkersøtt å tro at noe slikt horribelt som holocoast ikke fantes sted?
Hvorfor nekter du å godta de bevisene som er framlagt av allment godkjente forskere, istedenfor de bevisene framlagt av forskere med tydelige rasistiske agendaer?

Dessuten, stinasj, "den allmennkjente sannhet" er aldri objektiv. Ingenting garanterer heller at den er sann. Bare ta en titt på alle "allmennkjente sannheter" opp igjennom tidene (heksebrenning, f.eks.)
Vis hele sitatet...
Det stemmer, men den er heller ikke så subjektiv som du vil ha det til heller!
Trådstarter
69 1
Sitat av IvIoyner
Hehe, kommer fra fyren som tar sitater ut av kontekster og utelater biter av Notes on Nationalism for å få det til å virke som om Orwell benektet holocaust mens han egentlig omtalte det som "lunatic belief" å tro at det ikke hadde skjedd. Du er meg en artig skrue.
Vis hele sitatet...

Du liker dårlig at jeg er belest i Orwell?

Siden dette egentlig er offtopic, burde det jeg ikke svare, men siden du har nevnt dette så mange ganger i tidligere poster i tråden, blir jeg nødt til motbevise deg. Men det får så være; fra Notes on Nationalism, av George Orwell (hele kapitlet, slik IvIoyner ikke finner flere "utelatte" setninger ):
Indifference to objective truth is encouraged by the sealing-off of one part of the world from another, which makes it harder and harder to discover what is actually happening. There can often be a genuine doubt about the most enormous events. For example, it is impossible to calculate within millions, perhaps even tens of millions, the number of deaths caused by the present war. The calamities that are constantly being reported -- battles, massacres, famines, revolutions -- tend to inspire in the average person a feeling of unreality. One has no way of verifying the facts, one is not even fully certain that they have happened, and one is always presented with totally different interpretations from different sources. What were the rights and wrongs of the Warsaw rising of August 1944? Is it true about the German gas ovens in Poland? Who was really to blame for the Bengal famine? Probably the truth is discoverable, but the facts will be so dishonestly set forth in almost any newspaper that the ordinary reader can be forgiven either for swallowing lies or failing to form an opinion. The general uncertainty as to what is really happening makes it easier to cling to lunatic beliefs. Since nothing is ever quite proved or disproved, the most unmistakable fact can be impudently denied. Moreover, although endlessly brooding on power, victory, defeat, revenge, the nationalist is often somewhat uninterested in what happens in the real world. What he wants is to feel that his own unit is getting the better of some other unit, and he can more easily do this by scoring off an adversary than by examining the facts to see whether they support him. All nationalist controversy is at the debating-society level. It is always entirely inconclusive, since each contestant invariably believes himself to have won the victory. Some nationalists are not far from schizophrenia, living quite happily amid dreams of power and conquest which have no connection with the physical world.
Vis hele sitatet...
Hva prøver Orwell å fortelle oss?

At det er mer "lunatic" å hevde at flere mennesker døde av sult og sykdom, eller at det er "lunatic" å hevde at 6 millioner mennesker ble gasset ihjel i gasskamre?

Jeg tror nok ikke det, IvIoyner, og her er hvorfor:

Fra den jødiske forskeren Norman Finkelstein, The Holocaust Industry (finnes mest sannsynlig på ditt lokale bibliotek):
Until fairly recently, however, the Nazi holocaust barely figured in American life. Between the end of World War II and the late 1960s, only a handful of books and films touched on the subject. There was only one university course offering in the United States on the topic.1 When Hannah Arendt published Eichmann in Jerusalem in 1963, she could draw on only two scholarly studies in the English language -Gerald Reitlinger's The Final Solution and Raul Hilberg's The Destruction of the European Jews.2
Vis hele sitatet...
1 Rochelle G. Saidel, Never Too Late to Remember (New York 1996),32.
2 Hannah Arendt, Eichmann in Jerusalem: A Report on the Banality of Evil, revised and enlarged edition (New York: 1965), 282. The situation in Germany wasn't much different. For example, Joachim Fest's justly admired biography of Hitler, published in Germany in 1973, devotes just four of 750 pages to the extermination of the Jews and a mere paragraph to Auschwitz and other death camps. Joachim C. Fest, Hitler [New York: 1975], 679-82)


Det er med andre ord ikke før mot slutten av 1960-tallet vi hører om Holocaust. Derfra kan vi trekke den konklusjonen at gasskamrene ble avvist som alliert propaganda av George Orwell. Han arbeidet i mediabransjen under krigen, og var godt kjent med medias evne til å forvri fakta.

"Probably the truth is discoverable, but the facts will be so dishonestly set forth in almost any newspaper that the ordinary reader can be forgiven either for swallowing lies or failing to form an opinion."
Du tror Orwell mente at alle avisene kom til å hevde at gasskamrene bare var en løgn, og bare noen få jøder kom til å hevde at de eksisterte? Hva ville avisene tjent på det?

Orwell forsto selvfølgelig at gasskamrene var et propagandaverktøy, og at avisene derfor ville hevde at gasskamrene faktisk eksisterte. Ikke glem at mange Britiske aviser spredte usann propaganda om Tyskernes ugjerninger under første verdenskrig.

Påstanden din kan kortes ned til to alternativer:
1. Bare skrullinger hevder gasskamre eksisterte i Polen under WW2.
2. Bare skrullinger hevder gasskamre ikke eksisterte i Polen under WW2.

Om du klarer å sette deg inn i situasjonen rett etter krigen, er det sannsynlig at man vil hevde at Orwell avblåste ryktene om gasskamre som løgn.


EDIT:
Svar til L0rdMeL:
Hmm.. En liten tanke slo meg, dette nye medlemmet er deg?
Vis hele sitatet...
Ærlig talt, virker det som om jeg er den typen som trygler om alles godkjennelse?

La oss snu på dette, det at du tror blindt på noen andre sine beviser(som faktisk ikke kan bekreftes av noen), uten å vise den minste kritiske sans viser bare at du er like trangsynt.
Vis hele sitatet...
Det er ikke snakk om konspirasjonsteorier som enkeltpersoner har sittet og tenkt frem, men håndfaste bevis, som flybilder tatt av Auschwitz som ikke viser spor av massebrenning, gassing eller en tykk, sort smog fra krematoriene (som ikke skal gi ut røyk, forresten) som visstnok skulle dekke hele leiren (i følge mengder av vitner), selve tallene over jødepopulasjonen stemmer ikke (hvis 6 millioner forsvinner fra Tyskland, kan man ikke anta at de er gasset, hvis 3 millioner av dem dukket opp i Amerika etter krigen?), kjemiske analyser av såkalte "gasskamre", kjemiske egenskaper hos blåsyre som umuliggjør vitneobservasjoner og tilståelser fra "gassere". Alt dette, og mer, står i bøkene jeg har linket til tidligere.

Dessuten, når du snur på det, kommer du bare tilbake til utgangspunktet..
Sist endret av EmteX; 20. januar 2006 kl. 21:14.
EmteX
At det er mer "lunatic" å hevde at flere mennesker døde av sult og sykdom, eller at det er "lunatic" å hevde at 6 millioner mennesker ble gasset ihjel i gasskamre?

Det er galt å tro at seks millioner mennesker ble gasset i hjel av tyskerne under 2. VK ja, men det er det heller ikke vi hevder. Det er ord du legger i munnen på folk for å fremme din sak. Vanlige folk hevder at det døde omtrent seks millioner jøder under andre verdenskrig(pluss/ minus en million) ikke at alle disse ble gasset i hjel. Om du ikke ønsker å bli kalt en holocaust fornekter eller rasist så bør du skjerpe debattteknikken din.
Sitat av EmteX

Du liker dårlig at jeg er belest i Orwell?

Siden dette egentlig er offtopic, burde det jeg ikke svare, men siden du har nevnt dette så mange ganger i tidligere poster i tråden, blir jeg nødt til motbevise deg. Men det får så være; fra Notes on Nationalism, av George Orwell (hele kapitlet, slik IvIoyner ikke finner flere "utelatte" setninger ):
Hva prøver Orwell å fortelle oss?

At det er mer "lunatic" å hevde at flere mennesker døde av sult og sykdom, eller at det er "lunatic" å hevde at 6 millioner mennesker ble gasset ihjel i gasskamre?
Vis hele sitatet...
Når jeg leser nøyaktig det samme avsnittet som deg, så virker det som om at han snakker om manglende informasjon slik at folk lett kan benekte noe som har skjedd. Men hey, du har jo åpenbart en oppfatning om hva han mente med dette, og jeg har fått min oppfatning om deg utifra hvordan du prøver å vinkle det. Jeg begynner bare å gå litt lei det pompøse sannhetskorstoget ditt hvor du henger på et kors hele tiden.
"Since nothing is ever quite proved or disproved, the most unmistakable fact can be impudently denied."

Sitat av EmteX
:
Ærlig talt, virker det som om jeg er den typen som trygler om alles godkjennelse?
Vis hele sitatet...
Ja.

Dessuten har denne brukeren som bare var innom en kjapp liten tur samme ip-range som du hadde på en tidligere post når du ikke brukte proxy. Indisier, kan man kalle det.
Det fins flere sannheter, men bare et fakta. Og fakta består av ren matte/fysikk. Alt annet er bare deres teori/påstand/sannhet - som er laget/tolket av deres logikk/livserfaring (fornuften).

Vi har kanskje ikke fast overbevisende bevis på at holocaust fins, men det har du heller ikke. Alt du kom på var en stor litetroverdig konspirasjonsteori - som de fleste fantatikere gjorde (som oftest resultatet blir feil eller motbevist). Men hey, lykke til
Jeg tror jeg fikk noe på øyet mitt...
Fint at folk er så engasjerte i denne diskusjonen.
Men i dette tilfellet av stormannsgalskap og ren usakelighet, samlet
i en stakkars småkorrupt drittunges hode.. ville jeg så absolutt ha valgt å la være
å prøve å få noen slags sans for virkelighet inn i vedkommende.

Tolk det som off eller on topic slik dere føler for.
Dette er bare sykt.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Trådstarter
69 1
IvIoyner:
Dessuten har denne brukeren som bare var innom en kjapp liten tur samme ip-range som du hadde på en tidligere post når du ikke brukte proxy. Indisier, kan man kalle det.
Vis hele sitatet...
Klamrer deg til obskure indisier for å sverte meg?

Jeg er ingen dataekspert, men glem ikke at en ip-range inneholder flere millioner ip'er om man bare skifter noen få tall.

Tordenskjold:
Hvor mye stemmer med deg, EmteX?
Vis hele sitatet...
Prøv å snu det rundt; alle de punktene har blitt brukt mer enn en gang mot meg.

frevev:
Jeg tror jeg fikk noe på øyet mitt...
Vis hele sitatet...
Betrakt det som et godt tegn; det betyr i hvert fall at det er åpent.

Men for sikkerhets skyld, se om det ligger noen bjelker der. De er ikke så lett å få øye på, med mindre du ser ekstra godt etter.
Emtex du er tålmodig det skal du ha, men synes du strekker deg litt vel langt selv for å rakke ned på de andre brukerne her. Det virker som om du ser på alle andre her som personer som ikke er verdig din mening, eller at de bare rett og slett er idioter. Men beklager å si det, det stemmer ikke. Verken ditt syn på de andre her på forumet, eller ditt syn på holocaust.

Hvor mye betaler vigrid deg for å holde liv i denne tråden?
Problemet med revisjonismen er at vi ikke kan bevise at de tar feil, som noen andre her også påpekte. Men det at en ikke kan bevise at noe skjedde, beviser heller ikke at det ikke skjedde. Historien er ikke en rettsak, hvor en skyldig skal dømmes, men heller en diskurs mellom forskjellige syn og meninger om hva som skjedde, hva som kanskje skjedde og hva som overhodet ikke skjedde. Derfor er det på en måte flott at noen prøver å se historien i et nytt lys, men ikke i dette tilfelle, hvor målet er enten å sverte jøder(rasisme); eller noe lignende. Men samtidig kan vi ikke nekte han å ha dette synet, for tanken er fri og "subjektiviteten er sandheden" som kierkegaard så spissfindig formulerte. Men her er holocoast en vedtatt nesten objektiv sannhet. Tanken sammenfaller med kjennsgjerningene. Jøder forsvant, jøder døde og det er funnet massegraver. Om det var gass eller hva det var som drepte er helt irellevant. Om det er mangel på vitnesbyrder, eller en kan så tvil om enkelte vitnebyrder er uvesentlig her. Om det ikke var nok gassrester på veggene, eller om pipene var for små. Uvesentlig. Holocoast skjedde.
Sitat av L0rdMeL
Problemet med revisjonismen er at vi ikke kan bevise at de tar feil, som noen andre her også påpekte.
Vis hele sitatet...
Jeg og alle de andre har har bevist gang på gang på gang hvordan hans argumenter og "bevis" ikke holder mål. Hvis du ikke orker å lese hele tråden kan du godt opplyse om det.

Holocaust er bevist på så mange måter at denne tråden ikke engang har plass til å nevne dem. At EmteX velger å late som om bevisene ikke eksisterer er trist, men greit.
Han kan leve i sin egen lille konstruerte verden.

Og du LordMel: Neste uke kan du vel si at det ikke er bevist at menneskene landet på månen. Og etter det kan du legge ut om hvordan det ikke er bevist at to fly krasjet inn i WTC.
Jeg er ikke sjokkert over at du mener dette. Fordi enkelte folk er sånn som deg. Du klarer ikke se på noen presenterte fakta med en klype salt, og klandrer store mengder med folk for å drive med løgn. Jeg kjenner til typen, og har diskutert med mange av dere. Et tips til alle de andre er å være tydelig i detaljer man diskuterer, fordi denne fyren argumenterer ved å dra ting langt, og komme med innspill og argumenter som ikke alltid har noe med saken å gjøre.

Ja, jeg har et innlegg til debatten, og det går som følger:
La oss anta at det hele er en konspirasjon. Og at vitnesbyrd, bevismateriale, anlegg er produsert. Hvor mange enkeltpersoner er det da som er med på denne konspirasjonen, og hvor mange tjener noe på dette? Jeg har 3 problemstillinger:
- Hvor mange vet om og er en del av "sannheten" og deltar i å lure hele menneskeheten?
- Hvordan organiserer man en avtale som skal vare livet ut for de tusentall av mennesker som skal utføre denne bløffen?
- Hva tjener enkeltpersonene bak konspirasjonen på å utføre den?

Dette vil jeg bare at EmteX skal svare på.
Odne: Tror du misforsto innlegget mitt
Og nei, jeg har ingen planer om å hevde at mennesket ikke har landet på månen, av den enkle grunn at jeg synes bevisene for at det faktisk har skjedd er lettere å ta til seg enn bevisene for at det ikke skjedde. Hvis du ikke har skjønt det så har jeg kommentert kritisk alle konspirasjonsteoriene som har dukket opp her på forumet i høst.

Men!Selv om noe er bevist så gjør det ikke det nødvendigvis til en sannhet. Sannhet i historie vil alltid være et spørsmål om tro. Vi tror det var en verdenskrig fordi vi har såpass mange indisier for at det skjedde.
Og som jeg også skrev i den forrige posten, så mener også jeg at holocoast er en vedtatt sannhet, men det betyr ikke at det er en minimalminimal sjanse for at det ikke skjedde, men det tror jeg ikke, fordi indisiene for at det virkelig skjedde er ganske store. Men allikevel skal en gi revisjonister rett til å si det de mener, det har fra tid til annen vært revisjonister med andre agendaer enn å sverte jøder, som faktisk har forandret vårt syn på historien. Men sier ikke at det er tilfelle i denne saken.
LordMel: Alt som ligger i fortiden er per definisjon historie. Alikevel kan jeg med sikkerhet fastslå at jeg var på Rena ifjor. Det er ingen usikkerhet på dette punktet, selv om jeg definerer fjoråret som historie.

Hadde dette vært snakk om ting som var hundrevis av år tilbake hadde jeg skjønt poenget ditt. Men her snakker vi om et folkemord som skjedde for bare 60 år siden. Da er det bevis vi snakker om og ikke indisier.

En mikroskopisk sjans for at noe kan ha skjedd på en annen måte er på akkurat dette temaet ikke tilstede.
Bevisene er latterlig overveldene.

Å si som du at vi ikke kan "bevise" holocaust, er å trekke usikkerhetsprinsippet letterlig langt!
Vi kan bevise det og vi har allerede gjort det. Det er historieforskere verden over enige om.

Jeg skjønner heller ikke hvordan du kan påstå at når noe er bevist er det ikke en sannhet.
Det er jo HELE poenget med bevis. De bekrefter sannheten.
Når et bevis ikke kan motbevises, er det et vitnemål om hva som har skjedd.
Trådstarter
69 1
NoRemorse:
Emtex du er tålmodig det skal du ha, men synes du strekker deg litt vel langt selv for å rakke ned på de andre brukerne her.
Vis hele sitatet...
Hey, jeg har i hvert fall ikke sagt at jeg ønsker at noen skal gasses. Eller påstått at enkelte har startet nye kontoer for å "få støtte".

Hvor mye betaler vigrid deg for å holde liv i denne tråden?
Vis hele sitatet...
Hadde jeg fått timelønn, ville jeg vært rik.

Matthiesen:
- Hvor mange vet om og er en del av "sannheten" og deltar i å lure hele menneskeheten?
Vis hele sitatet...
Let det opp i et leksikon.

- Hvordan organiserer man en avtale som skal vare livet ut for de tusentall av
mennesker som skal utføre denne bløffen?
Vis hele sitatet...
Bare se på cannabis-saken. Prøv å få *det* til å stemme!

Du kan jo også lese opp hva den ondskapsfulle anti-semitten som fant opp samlebåndet og Ford skrev i "The International Jew" (Henry Ford). Om man kan komme i nærheten av noe slikt, er en liten konspirasjon her og der ikke så flyktig som man skulle tro.

- Hva tjener enkeltpersonene bak konspirasjonen på å utføre den?
Vis hele sitatet...
The Holocaust Industry, Norman Finkelstein.

Jøder har et kort opp ermet; hver gang noen kritiserer Jøder, er de anti-semitter. Også Freakforum.nu har sine eksempler. Hvor mange Israelere blir kalt araber-hatere fordi de kritiserer Palestinere?

Odne:
Jeg og alle de andre har har bevist gang på gang på gang hvordan hans argumenter og "bevis" ikke holder mål.
Vis hele sitatet...
Nei, det har verken du, eller "alle de andre".

Så du, Odne, mener at det ikke finnes ett eneste element ved den offisielle Holocaustversjonen som ikke stemmer? Da anbefaler jeg deg å lese tråden.


Odne:
Vi kan bevise det og vi har allerede gjort det. Det er historieforskere verden over enige om.
Vis hele sitatet...
Du glemte å nevne at den Jødisk forskeren, Dr. Norman Finkelstein, ikke er enig. Eller Professor David Irving - som trodde på den offisielle versjonen helt til han leste "The Leuchter Reports".

Og glem ikke Paul Rassinier, Ernst Zündel, Siegfried Verbeke, Dr. Robert Faurisson, Jürgen Graf, David Cole, Arthur R. Butz, Harry Elmer Barnes (død), Fred A. Leuchter Jr., Fredrick Töben og prof. David D., som alle har høyere utdanning. En god del sitter i fengsel pga. sitt arbeid.

Og glem heller ikke alle de historikere som ikke vil risikere karrieren, sin velstand og skolebeviser fordi de er politisk ukorrekte i vårt frie, vestlige samfunn.


Hva ville hendt om det ble klart at gasskamrene var en løgn?

En verdenomstrekkende anti-jødisk bølge, en bølge av nasjonalisme i Tyskland, forakt for politikere, intellektuelle, historikere og journalister.
[ http://www.thetruthseeker.co.uk/article.asp?ID=2475 ]


(Når cannabis er ulovlig (selv når forskere hevder det ikke finnes grunnlag for en slik lovgivning) fordi politikerne ikke ønsker å tape fjes, kan man bare tenke seg hvordan situasjonen er med gasskamrene)

Odne:
Jeg skjønner heller ikke hvordan du kan påstå at når noe er bevist er det ikke en sannhet.
Det er jo HELE poenget med bevis. De bekrefter sannheten.
Når et bevis ikke kan motbevises, er det et vitnemål om hva som har skjedd. [til L0rdMeL]
Vis hele sitatet...
Du roter litt her; et bevis som ikke kan motbevises, tegner et bilde av sannheten bare hvis det kun kan tolkes på *en* måte.

En sannhet er en samling av beviser som sammen tegner et bilde. Dette bildet er sjeldent objektiv når man kommer til historie. Siden det oppstår få hendelser som i historisk sammenheng er binære (sann eller usann), vil sannheten, som er en samling av beviser som kan tolkes på flere forskjellige måter, *alltid* være subjektiv, uansett hvor mange 'beviser' man peker på.
Sitat av EmteX
Odne:
Nei, det har verken du, eller "alle de andre".

Så du, Odne, mener at det ikke finnes ett eneste element ved den offisielle Holocaustversjonen som ikke stemmer? Da anbefaler jeg deg å lese tråden.


Odne:
Du glemte å nevne at den Jødisk forskeren, Dr. Norman Finkelstein, ikke er enig. Eller Professor David Irving - som trodde på den offisielle versjonen helt til han leste "The Leuchter Reports".

Og glem ikke Paul Rassinier, Ernst Zündel, Siegfried Verbeke, Dr. Robert Faurisson, Jürgen Graf, David Cole, Arthur R. Butz, Harry Elmer Barnes (død), Fred A. Leuchter Jr., Fredrick Töben og prof. David D., som alle har høyere utdanning. En god del sitter i fengsel pga. sitt arbeid.

Og glem heller ikke alle de historikere som ikke vil risikere karrieren, sin velstand og skolebeviser fordi de er politisk ukorrekte i vårt frie, vestlige samfunn.

(Når cannabis er ulovlig (selv når forskere hevder det ikke finnes grunnlag for en slik lovgivning) fordi politikerne ikke ønsker å tape fjes, kan man bare tenke seg hvordan situasjonen er med gasskamrene)

Odne:
Du roter litt her; et bevis som ikke kan motbevises, tegner et bilde av sannheten bare hvis det kun kan tolkes på *en* måte.

En sannhet er en samling av beviser som sammen tegner et bilde. Dette bildet er sjeldent objektiv når man kommer til historie. Siden det oppstår få hendelser som i historisk sammenheng er binære (sann eller usann), vil sannheten, som er en samling av beviser som kan tolkes på flere forskjellige måter, *alltid* være subjektiv, uansett hvor mange 'beviser' man peker på.
Vis hele sitatet...
Jeg begynner på toppen for å gjøre det enklere å lese.

1. At man ikke fant lampeskjermen laget av menneskehud har beviser bare at de ikke fant lamper laget av menneskehud. Det beviser ikke at Jødene konspirerer for å ta over verden.
Tidligere i tråden har jeg argumentert mot alle "bevisene dine".
De har alle som èn falt for logikk og kildekritikk.
Det er nok DU som å inn og lese tråden en gang til.

(Og mens du er igang med det kan du godt prøve å forklare hvorfor linkene dine linker videre til antisemittisk propaganda. Du kan også gi oss den respekten å prøve å argumentere mot våre argumenter istedet for å stikke nesa i været og si at du har "lest" så mye mer enn oss og at bare bøker kan forklare det.)

2. Så du kan vise til noen få forskere og en jødisk student (som senere beklaget seg og ba pent om unnskyldning) som tror på dette.
Er du klar over hvor mange TUSENER av SERIØSE forskere som ler seg skakk av "bevisene" deres?
Nei forresten. Det er det helt klart at du ikke er.

3. "Thc er forbudt. = Millioner av jøder, titusener av forskere og alle musèer som omhandler krigen har lurt oss alle til å tro en løgn om at 6 millioner drap skjedde."

Et fantastisk stykke argument!

4. Angående bevis/indisier/subjektivitet.

I lys av at dette ikke er så lenge siden (Som jeg prøvde å forklare LordMel) så er subjektiviteten redusert betraktelig. Faktisk er den redusert så mye at man kan se bort i fra den.

Jeg er enig i at historie er subjektivt. Men poenget er at jo mer tid som går imellom de historiske eventer og dagen idag, jo mer subjektivt kan man se på det.

60 år har gått. Det er ikke engang en mannsalder.

Skal jeg om 60 år påstå at freakforum.nu ikke eksisterte?
Så når noen kaller meg en tulling og tilbakeviser mine konstruerte bevis kan jag bare si:
Sitat av EmteX
Siden det oppstår få hendelser som i historisk sammenheng er binære (sann eller usann), vil sannheten, som er en samling av beviser som kan tolkes på flere forskjellige måter, *alltid* være subjektiv, uansett hvor mange 'beviser' man peker på.
Vis hele sitatet...