Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  121 7962
Alhurra er navnet på den arabisk språklige TV kanalen som skal gi et politisk korrekt nyhetsbilde i midt-østen. Sendingene blir gjort fra et splitter nytt velutstyrt TV studio i USA, finansiert fullstendig av presidentens godvilje.
Kanalen sender nyheter til den arabiske verden, på arabisk produsert i USA, med annsatte som kommer fra arabisk språklige land.
"The channel is dedicated to presenting acurate, balanced and comprehensive news." I følge deres nettside.
En reportasje på TV her hjemme nevnte at Alhurra kun viste presidentens første reaksjon på torturhandlingene da han ble konfrontert med saken. Men det tok ytterligere to døgn før tortur-nyheten fra det amerikanske fengselet ble tatt opp på kanalen igjen, denne gang i et debattprogram.

Alhurra i seg selv betyr "den frie", og er det samme som navnet på fullblods arabere (hester) som igjen er deres ikon. Man kan spørre seg om deres gjenngivelse av nyhetsbildet egentlig er så korrekt som de påstår.
Personlig tror jeg dette skal fungere som en motvekt til den propagandaen som blir kringkastet i arabiske land av arabiske TV-satsjoner. Jeg tviler ikke et sekund på at Alhurra selv er proppet med USA-vennlig propaganda for å minske motstanden de møter hos det Irakiske folket!
Surprice!!!(not)
Det var vel bare ett tidsspørsmål før noe sånt ville komme...
Propaganda er et virkefullt våpen i denne type krig..
knusp3r's Avatar
Trådstarter
Propaganda er virkefullt og nødvendig i enhver form for krig.
*Feste binders på jakkeslaget*

Selvfølgelig er det ønskelig for USA og skape et bilde av at de har gjort de riktige valgene der nede, men jeg tviler sterkt på at denne kanalen er først ute med de siste avsløringene fra Abu Ghraib for å si det sånn.
Hvis dette kun er en satelitt-kanal tror jeg de irakerne med vett i huet velger å se på al-Jazeera & co istedet.

Men det finnes mange slike medier som er direkte sponset av den amerikanske stat. Voice of America og Radio Free Europe er to av dem. (litt usikker om sistnevnte er statssponset)
knusp3r's Avatar
Trådstarter
Ja dette er kun satelitt-kanal, her er utklipp fra en fransk undersøkelse som ble utført per telefon, de spurte er alle over 15 år, i tretten forskjellige byer i den arabiske verden.

"The results showed Alhurra — in its first two months — is being watched by an average 29 percent of the satellite-equipped households in seven countries, including a high of 44 percent in Kuwait and a low of 18 percent in Egypt."
Kilde: http://www.littlegreenfootballs.com/weblog/?entry=10846

Tar med et annet utklipp jeg fant her: http://sisu.typepad.com/sisu/2004/04..._are_go_1.html

"In 2001, the US government funded and launched Radio Sawa, an American-run predecessor to Alhurra, to try and better explain US policies in the Middle East. The radio channel was a hit, but not because of its news coverage or discussion forums – Arab audiences liked the mix of Arabic and foreign music; it was received as entertainment, little else."
Får håpe kanalen greier å roe ned Irakerne da... så det blir litt roligere der
Får håpe kanalen greier å roe ned Irakerne da... så det blir litt roligere der
Vis hele sitatet...
Ja, for det blir lett når USA setter inn "Quisling-regjeringen" sin der nede den 30. juni. Veldig lurt å sette inn folk som ikke har støtte blandt folket. Eier faen ikke mye skam i livet han der George W. Bush, flere en meg som lurer på om dette er et dårlig forsøk på å overgå faren?
G.Bush er slett ingen tulling.
Han har min fulle støtte, og jeg synes det er synd at resten av verden ikke støtter USA i krigen mot terror!
Det er virkelig synd at vi lar USA gjøre dritt jobben for oss!
Men da kan jo du kanskje vise hvor alle disse masse-ødeleggelse våpnene gjemmer seg også da, det som tross alt var hovedgrunnen til at USA gikk til krig! Dette er en krig om penger og olje ispedd en dose stormannsgalskap. Syns det er en skam at ingen stoppet denne gale mannen fra å gjøre all den skaden han har gjort.
De har senere funnet nervegass i Bagdad!
Dessuten: Hvorfor tror du det tok så lang tid før Saddam gav våpeninspektørene adgang?

Og G.Bush har enda ikke hamstret Irakisk olje, som mange av Saddams nyttige idioter i Norge hele tiden har beskyllt USA for.

Og det var riktig av USA å gå til krig mot Saddam, selv om de ikke hadde funnet noe masseødleggelsesvåpen.
Saddam var en værkebyll i FN, men problemet med FN er at nærmest alle må være enige i en ting for at det skal utføres, derfor har ikke FN gått til krig enda.

Saddam regime måtte fjernes, og det har vist seg at eneste måten var en millitær aksjon. Som USA har gjennomført, ikke bare for Irakernes sikkerhet, men også for å ta knekken på nok ett terror-venlig regime!
Up is the new down
SilverKhan's Avatar
"De har senere funnet nervegass i Bagdad!"

Har du link?
Opprinnelig postet av SilverKhan
"De har senere funnet nervegass i Bagdad!"

Har du link?
Vis hele sitatet...
Som om jeg skulle sagt det selv..

HAR DU ??!
Da Nuka: Mulig Irak var en værkebyll i FN. Faktisk bare et land som bryter flere påbud og avtaler fra FN en Irak. Det er også det landet som mottar mest "u"-hjelp fra USA. Nemlig. Israel.
Israel har også gått til krig mot sine naboland, og undertrykker store deler av sin egen befolkning. I likhet med Irak.

I en palestina-demo for et års tid sia, så en håndplakat hvor det stod "bomb Iraq? Why not Israel?". Nå er ikke jeg for å bombe Israel, for guds skyld, men man kan jo begynne å lure... Det ene landet mottar milliardstøtte til militæret, det andre blir bomba til helvette.

USA har da lenge drevet bla. arabiske radiokanaler spekket av propaganda, så er dette noe veldig nytt?



edit: typo'es
Master debater
Dekilaz's Avatar
Da - Nuka: Med de resultatene USA har oppnådd i Irak, er det vel ganske klart at krigføring så langt har vært et mislykket prosjekt.

Jeg vil også si at det ikke var noen god idé å føre krig på to fronter (Afghanistan og Irak). Man burde ha tatt én ting av gangen. Irak var aldri en trussel mot verdensfreden pga. de mange tiltak man har iverksatt i FN. Situasjonen nå har kun ført til et større USA-hat i Midt-Østen (med unntak av Israel), og fundamentalistisk islam er nå definitivt på vei opp og frem. Om noen har blitt styrket er det Al-Qaida og liknende organisasjoner. (http://www.aftenposten.no/nyheter/ur...icle796243.ece)
Krigen i Afghanistan er så godt som over.
Krigen i Irak prøver USA å runde av nå, og den har vært langt fra misslykket! Irak har fått en egen regjering og Saddam er tatt bort!

Og jeg har ikke link, jeg så det på nyhetene.
Men ikke heng dere opp i det, jeg nevnte nok av andre grunner også til hvofor angripe Irak. Ikke fornekt fakta med vilje.
Fornekte fakta, du som ikke har noe fakta å legge på bordet.
knusp3r's Avatar
Trådstarter
Jeg mener å huske at det gikk rykter om at det ble funnet spor av kjemiske stridsmidler i en elv i Irak, om det var nervegass, eller et funn i det hele tatt vet jeg ikke.
Da-Nuka: Les utklippet jeg serverte i forrige post, Alhurra har ikke tilført "vett i skallen" hos arabere i midt-østen, men fungerer mer som underholdning. Dekilaz har helt rett i at islamsk fundametalisme gror seg sterkere av USAs "krig mot terror". Jeg fatter ikke hvorfor ikke amerikanerne innser at de gjør saken verre med denne fremgangsmåten, les deres militære operasjoner.
Og atpåtil kaller de det en kamp for fedrelandets sikkerhet og frihet! Det er så ironisk idioti å tro at det å invadere et annet land på et annet kontinent fjerner terror trusselen mot dem selv.
Opprinnelig postet av Da - Nuka
Krigen i Afghanistan er så godt som over.
Krigen i Irak prøver USA å runde av nå, og den har vært langt fra misslykket! Irak har fått en egen regjering og Saddam er tatt bort!
Vis hele sitatet...
Hmmm, mener da vitterlig at Mr. Bush har sagt at krigen i Afganistan er over for mange måneder siden.

Men, du som virker så opphengt i at det var bra at USA gikk til krig over hodene på resten av verden, kan du forklare meg hvorfor USA ikke har vunnet en eneste krig på 58 år? Og at de måtte vinne den krigen ved å slippe 2 stk kjernefysiske bomber som drepte nærmere 500 000 mennesker?

Av en eller annen pussig grunn, så kan det virke som de fleste tilhengerne av Bush TROR at det er MULIG å skape fred ved skytevåpen. Det finnes ingen slik mulighet. Ja, man kan slå ut en fiende til de ikke ORKER å sloss mere ved hjelp av våpen, men om menneskene i det landet man angriper fortsetter å kjempe mot overmakten, så vil tilslutt okkupantene (i afganistan har det vært storbritania, frankrike, sovjet og nå er det usa som står for tur). det samme gjelder i høy grad Irak, for liker ikke folket okupantene, så er det ut med de. Nå snakker man da om folket i landet, ikke hvilken regjering. Man kan glatt trekke paralleler til norge og tyskerne og en viss Quisling. Vi nordmen likte han ikke, og når vi fikk sjansen til det så forsvant han ut.

edit: må nesten legge til to ting
1) Noen som kan forklare det TOTALE fraveret av Saddam Hussein i media siden han ble fanget? Ingen som sier om han finnes lenger eller ikke.

2) Nervegassgranaten som de fant nedgravd utenfor Bagdad var nærmere 30 år gammel. De fant gassrester. Yay, de har fått en god grunn til å legge et land i grus!

meitemark
Nå blander og styrer dere mye her.

Fornekte fakta, du som ikke har noe fakta å legge på bordet.
Vis hele sitatet...
Jeg har fakta og legge på bordet hvis du følger med. Fint og se at du ikke gidder å lese andres poster engang.

Og at de fannt nervegass:
Det viser at saddam var i stand til å bruke det hvis han ville! Og det var mye av greia! De gikk ikke direkte til krig bare fordi han hadde masseødleggelses våpen! Da skulle jo USA gått til krig mot Israel, Japan, Russland og en hel haug med andre land også!

Grunnen til angrepet var saddam regimet, som måtte bort!
Og det har vist seg at eneste måten å gjøre det på var en væpnet aksjon.

Og det er ikke idioti å gå til krig mot terror! (Men egentlig, var det terroristene som først gikk til hellig krig mot USA.)
Vel faktisk, ikke bare USA, men hele vesten, inkludert Norge.
Så USA beskytter både seg selv og oss andre vestlige land!

Og den beste måten å gjøre det på er som de nå gjør, eller en enda mer effektiv måte: Hiroshima måten!
Soon-to-be-known-as-the-local-Son-method?
Den siste kommentaren kunne du godt spart deg.
Blir lett revet med...
og det er jo litt sannhet i det:
Ingen midtøsten, ingen terror.
Hva med folk som Adam Yahiye Gadahn da?
Amerikansk opphav, vestlig utseende, Al Quida.

FBI's most wanted

Capish?

-edit: mistenkt-
Fint og se at du ikke gidder å lese andres poster engang.
Vis hele sitatet...
Det ble spurt etter kilder, noe du ikke har klart og legge frem.
"Jeg så det på tv er like legitimt som: "Jeg hørte kompisen til fetteren .."
Du virker helt sandblåst som faktisk klarer å presse ut at vold er den beste løsningen på problemene.

Må nesten trekke inn dette sitatet her til slutt:
"I use the pen, because the pen is mightier than the sword. But you must always keep a sword handy for when the pen fails."
-John Nichols
fy faen, jeg blir irritert når jeg sitter å leser postene til da-nuka. Jeg har ikke så mye innsikt i dette her, men jeg tror at det er sånne som ham som gjør at alt går til helvete på jorda... Alt jeg har å si.
knusp3r's Avatar
Trådstarter
Opprinnelig postet av Da - Nuka
Ingen midtøsten, ingen terror.
Vis hele sitatet...
Den der må du utdype litt mer for at vi skal ha en eneste grunn til å ta deg seriøst min gode mann!
Tydelig å se at dette forumet er fullt av PK-ludder.
Jeg henviser igjen til å lese alle artiklene på
www.antipsykopat.net

Og å se det på nyhetene blir ikke legitimt. Og at vold er den beste løsningen i mange tilfeller er faktisk slik.
Hvis du ikke ser det, er du jammen naiv!

Og akkuratt:misstenkt
Og jeg sa ikke at alle terrorister er brune i huden eller noe slikt noe! (Men jeg skal ikke bli sur på deg, Psykopater pleier ofte å assosiere motstanderen sin med rasist-bilder.)
www.antipsykopat.net



Men, mer riktig blir vel egenltig setningen:
Ikke noe Islam, ikke noe terror.
Han er skrå sikker på at når midtøsten forsvinner, så forsvinner terroren. En av de mindre smarte kommentarene jeg har lest i mitt liv. Menneskelig natur å krige, tror du virkelig at terroren forsvinner så "lett"?
"Ikke noe Islam, ikke noe terror." Dette tror jeg er det mest useriøse jeg har lest på dette forumet noen gang, du gir søppelnerd en ny dimensjon.
Opprinnelig postet av Da - Nuka
Men, mer riktig blir vel egenltig setningen:
Ikke noe Islam, ikke noe terror.
Vis hele sitatet...
Fanken da... dette var kun latterlig.
Islam er en religion.
En religion er så mangt.
Det er mange fraksjoner innenfor en religion.
Det er ikke kun Islamister som driver med "terrorisme".
Altså, Ikke noe Islam, fremdels terror.

edit: Jeg hiver meg på det COMPstomp sa,

"...du gir søppelnerd en ny dimensjon" !
Da-Freak: Som amerikaner blir jeg rett og slett pissed når jeg ser du kaller deg USA-freak! USA har alltid vært en smeltedignle av hudfarver, kulturer og religioner. Det at islamistiske EKSTREMISTER begår disse fælle handlingene betyr ei at din gjennomsnitts-muslim (eller araber, som er det du hentyder) gjør det.

Og forøvrig syntes jeg det er litt humor at du ikke ville sluppet inn i USA, om myndighetene hadde visst om at du er en ekstremist, en høyre-ekstremist. Det gleder sjelen min litt.

Uansett har alt dette vært diskutert utallige ganger før, og jeg gidder ikke bruke tid på å diskutere det mer.

Og ja, du er nok en søppelnerd.
Opprinnelig postet av Da - Nuka


Men, mer riktig blir vel egenltig setningen:
Ikke noe Islam, ikke noe terror.
Vis hele sitatet...
Jeg synes det er flott med folk som Da-Nuka! De gjør at folk som kanskje vurderer å stemme Frp ser hvilke idioter som finnes i partiet, og dermed stemmer noe annet. Stå på Da-Nuka! Du gjør en super jobb for oss andre!
Master debater
Dekilaz's Avatar
Morsom lesning her. Det heter forresten "Norsk freakforum", og jeg tror de fleste her fremdeles venter på at du skal diskutere på "høytnivå".
Og det er ikke idioti å gå til krig mot terror! (Men egentlig, var det terroristene som først gikk til hellig krig mot USA.)
Vis hele sitatet...
Det er en påstand som i beste fall er historisk ukorrekt. De vestlige landene har kolonialiosert u-land, bla. midt-østen, og i dag er det USA som står for det meste av denne imperialismen. USA har herjet med midt-østen ved å støtte diktatorer, som Saddam, ha militærbaser ved hellige steder, blindt støtte Israel og i det hele tatt. Dette avler jo hat, selvfølgelig. Hadde USA vært muslimsk, og midt-østen(minus Israel) vært kristent, ville du nok sagt at kristendommen var roten til terror.(Dette stemmer halveis, men i det tilfellet ville det blitt feil.)
Hadde verden vært styrt av folk som Da - Nuka, ja så ville vi ikke hatt noen jordklode.

Det ser ut som at du (Da - Nuka) velger å se vekk fra det faktum at det er USA som har gitt atomvåpen til Israel, og det faktum at krigen i Irak og Afganistal er krig så lenge okkupasjons-maktene har styrker tilstedeværenes i landet. Du må heller ikke tro på alt du hører eller ser.

Ordet terrorisme er også et ord som blir strekt missbrukt av folk i vesten og USA.

Terrorist: ~is´t m1 en som driver terror.
Terror: -en (eng., av lat. 'redsel') bruk av (trusler om) vold for å oppnå visse mål, redselsherredømme undertrykke et folk med vold og t- / psykisk t- .

Altså som ordbok.no sa, så er terrorisme å undertrykke folk, eller ved bruk av vold for å oppnå noe.

Nå tenker du "for en teiting". Men akk. Hvorfor går USA inn i Irak og Afganistan? Jo, for å oppnå noe. Og hvordan oppnår de noe? Jo ved bruk av makt/vold aka krig. Så derfor er "vi" like mye terrorister som dem.

Nå må jeg legge meg, men gleder meg til å fortsette denne diskusjonen.

Btw.
1. Du er bare pro amerika og vil støtte dem på alt. (Virker det som..)
2. Det du sa om islam og midt-østen kaller vi for rasisme i norge.
Sist endret av Deezire; 3. juni 2004 kl. 23:01.
Up is the new down
SilverKhan's Avatar
Er enig i all folk sier til og om Da- Nuka her...Godt å se at det er oppegående mennesker her i verden.

Dessverre tror jeg nok han kommer til å prøve å gjemme seg bak det fillete lappeteppet av idioti kalt antipsykopat.net...

Alle som mener noe annet enn dem er bare PK-ere
Opprinnelig postet av DeeZire
Det ser ut som at du (Da - Nuka) velger å se vekk fra det faktum at det er USA som har gitt atomvåpen til Israel .... Du må heller ikke tro på alt du hører eller ser.
Vis hele sitatet...
BUSTED! Du burde lese hva du selv skriver. USA har aldri gitt atomvåpen til noen stater i hele verden. Selv ikke amerikanerne er så dumme at de gir bort en atombombe. Ja de kan plassere en atombome et sted, men trekker de seg ut fordi de ikke har noe der å gjøre lenger, så tar de den med seg. Og USA har ingen atomvåpen i Israel.

Israel utviklet og bygde sine atomvåpen selv.

mm
Up is the new down
SilverKhan's Avatar
Opprinnelig postet av meitemark
Israel utviklet og bygde sine atomvåpen selv.

mm
Vis hele sitatet...
De utviklet dem fra atomreaktoren som de hadde fått av Frankrike såvidt jeg vet. Fankern, vi kan ikke skylde på USA her heller

1. Vi tenker IKKE at alle som ikke mener det samme som oss er psykopater! Jeg har mange som jeg diskuterer med som klarer å holde diskusjonen på ett ordentlig nivå, uten å drasse inn teite og urelevante sammenhenger og sammenlikninger,
eller å henge seg opp i små ting isteden for å ta ett oppgjør med HELE innlegget. Og folk som klarer og diskutere nogenlunde retferdig, f.eks nå er det en haug med psykopater som må råtte seg sammen med sine taktikkerier.



2.USA har ikke gitt bort noen atombomber(Men å gi dem til Israel er da ikke det dummeste de kan gjøre... Israel er ett bra land)

3.
Hadde verden vært styrt av folk som Da - Nuka, ja så ville vi ikke hatt noen jordklode.
Vis hele sitatet...
Fint å se at du ikke gidder å begrunne dine sysnpunkter!


4.
Du må heller ikke tro på alt du hører eller ser.
Vis hele sitatet...
Nok en ubegrunnet latterlig påstand

5.
Nå tenker du "for en teiting". Men akk. Hvorfor går USA inn i Irak og Afganistan? Jo, for å oppnå noe. Og hvordan oppnår de noe? Jo ved bruk av makt/vold aka krig. Så derfor er "vi" like mye terrorister som dem.
Vis hele sitatet...
For alle dere psykopater som tenker sånn, se her:
http://www.antipsykopat.org/miniBB/i...m=1&topic=4311


Det er en påstand som i beste fall er historisk ukorrekt. De vestlige landene har kolonialiosert u-land, bla. midt-østen, og i dag er det USA som står for det meste av denne imperialismen. USA har herjet med midt-østen ved å støtte diktatorer, som Saddam, ha militærbaser ved hellige steder, blindt støtte Israel og i det hele tatt.
Vis hele sitatet...
-USA har ikke støttet diktatorer som Saddam!
Derimot har faktisk USA hjulpet midtøsten under den kaldekrigen mot sovjet! og nå, er takken de får terroraksjoner!
Og har egentlig USA hatt så mange kolonier i midtøsten!?
Jeg vet at England,Spania,Tyskland,Tyrkia osv har hatt mange fler i disse områdene. Men HVA SÅ!?
Om de var kolonier for 40år(eller mer) siden gir ikke noen god grunn til å drive terror! Og som sagt vil ikke disse folka stoppe før hele verden er muslimsk og alle vestlige land er knust.
Og det er ikke historisk ukorrekt at terroristene der nede har ærklært hellig krig mot både USA og resten av de vestlige landene, inkludert Norge!



Fanken da... dette var kun latterlig.
Islam er en religion.
En religion er så mangt.
Det er mange fraksjoner innenfor en religion.
Det er ikke kun Islamister som driver med "terrorisme".
Altså, Ikke noe Islam, fremdels terror.
Vis hele sitatet...
Pluss denne:


USA har alltid vært en smeltedignle av hudfarver, kulturer og religioner. Det at islamistiske EKSTREMISTER begår disse fælle handlingene betyr ei at din gjennomsnitts-muslim (eller araber, som er det du hentyder) gjør det.
Vis hele sitatet...
Islam er faen ikke en relgion! Det er en blanding av et utrloige undertrykkende politisksystem og en perversj og barbarisk kult grunnlagt av en dokumentert pedofil voldtektsmann,landeveisrøver og slavehandler kalt Muhammed.



Menneskelig natur å krige, tror du virkelig at terroren forsvinner så "lett"?
Vis hele sitatet...
1.Det er stor forskjell på å krige og terrorisere.
2.forsvinner ISLAM forsvinner terroren.
og hvor er det Islam er størt og har sitt utsprang fra?
-Jo i verdens mest annspendte,terroriserte og krigsfyllte område:
Midtøsten.
Hahahaha, da - nuka, du aner absolutt ikke hva du prater om.
Det er tydeligvis du som ikke gjør det,
etter som du ikke klarer å begrunne det du sier engang.
høh, om islam forsvinner så forsvinner ikke terror, din dåsemikkel. Den værste terroraksjonen i 1998 var det USA via CIA som stod for. De sprengte ei bygning i lufta, flere hundre ble drept. Dessverre lite kjent episode.

Jeg gidder rett og slett ikke å gå gjennom innlegget ditt punkt for punkt nå. For det første så står det så mye tøv, for det andre er jeg på jobb
Faen, jeg måtte bare svare på idiotien din.

Opprinnelig postet av Da - Nuka

For alle dere psykopater som tenker sånn, se her:
http://www.antipsykopat.org/miniBB/i...m=1&topic=4311
Vis hele sitatet...
Jeg skummet gjennom dette her. Edvin Vik er en skrulling som opphøyer seg selv som übermenschen og forkaster alt han ikke er enig i som irrasjonelt.



-USA har ikke støttet diktatorer som Saddam!
Derimot har faktisk USA hjulpet midtøsten under den kaldekrigen mot sovjet! og nå, er takken de får terroraksjoner!
Og har egentlig USA hatt så mange kolonier i midtøsten!?
Jeg vet at England,Spania,Tyskland,Tyrkia osv har hatt mange fler i disse områdene. Men HVA SÅ!?
Om de var kolonier for 40år(eller mer) siden gir ikke noen god grunn til å drive terror! Og som sagt vil ikke disse folka stoppe før hele verden er muslimsk og alle vestlige land er knust.
Og det er ikke historisk ukorrekt at terroristene der nede har ærklært hellig krig mot både USA og resten av de vestlige landene, inkludert Norge!
Vis hele sitatet...
USA har støttet Saddam. De støttet Saddam når det passet de, de støttet Saddam når han gasset flere tusen Kurdere og de støttet Saddam etter dette.
http://www.nyu.edu/globalbeat/jpg/rumsfeld-saddam.jpg

Det var forsåvidt ingen kald krig for midtøsten, det var ramme alvor, det var konvensjonell krigføring. Og ja, USA sendte ned noe CIA folk som trente opp soldater og noen laster med våpen.

USA har aldri hatt kolonier i midtøsten. De som var mest aktive med kolonialisering i midtøsten var UK og Frankrike. Saddam er ett resultat av kolonialiseringen, innsettingen av eneveldige konger etc. Men kolonialiseringen fortsatte, bare i andre former, i formene til nyimperialismen. Her har man kjøpt oljefelt, oppfordret til krig, provosert og drevet god gammeldags splitt og hersk. Det USA har gjort er jo å støtte Israel i ett og alt, provosert fram Iraks angrep på Kuwait og angrepet Irak fordi de angrep Kuwait, støtter det diktatoriske kongeveldet Saudi Arabia etc.

Påstanden om at det er Islam som er årsaken til terror gidder jeg ikke å kommentere engang. Når du klarer å begrunne den skal jeg vurdere om jeg gidder.

Pluss denne:

Islam er faen ikke en relgion! Det er en blanding av et utrloige undertrykkende politisksystem og en perversj og barbarisk kult grunnlagt av en dokumentert pedofil voldtektsmann,landeveisrøver og slavehandler kalt Muhammed.
Vis hele sitatet...
Javel.


1.Det er stor forskjell på å krige og terrorisere.
2.forsvinner ISLAM forsvinner terroren.
og hvor er det Islam er størt og har sitt utsprang fra?
-Jo i verdens mest annspendte,terroriserte og krigsfyllte område:
Midtøsten.
Vis hele sitatet...
1. Ikke for den som blir rammet. Forsåvidt så har USA stått bak terroraksjoner og Israel bedriver terror når de rasserer flyktningeleire, raserer boliger og dreper barn som kaster stein.
2. Klarer du i det hele tatt å argumentere rasjonelt for denne påstanden?
haha! Tror aldri jeg har sett en mer indoktrinert og politisk blendet person enn Da - Nuka.

1) Ta deg et par års studier som omhandler menneskeverd.
2) Om du følger med litt i historietimene, kan du kanskje lære av feil andre har gjort istedenfor å gjør dem selv?
3) Be til Gud om at du ikke kommer på samme glodvarme rom som saddam, når din tid er inn.
4.
Du må heller ikke tro på alt du hører eller ser.

Nok en ubegrunnet latterlig påstand
Vis hele sitatet...
Syntes at du bruker antipsykopat sida di som din eneste kilde. Det er latterlig det.

1. Vi tenker IKKE at alle som ikke mener det samme som oss er psykopater! Jeg har mange som jeg diskuterer med som klarer å holde diskusjonen på ett ordentlig nivå, uten å drasse inn teite og urelevante sammenhenger og sammenlikninger, eller å henge seg opp i små ting isteden for å ta ett oppgjør med HELE innlegget. Og folk som klarer og diskutere nogenlunde retferdig, f.eks nå er det en haug med psykopater som må råtte seg sammen med sine taktikkerier.
Vis hele sitatet...
Vi er ikke en gjeng psykopater hvis det er det du tror. VI rotter oss heller ikke sammen. Vi sier det vi mener, og det ser ut som at de fleste mener det samma.

2.USA har ikke gitt bort noen atombomber(Men å gi dem til Israel er da ikke det dummeste de kan gjøre... Israel er ett bra land)
Vis hele sitatet...
Denne her kan jeg være med på. Men det er vår "skyld" at de fikk teknologien til å lage den.

For alle dere psykopater som tenker sånn, se her: http://www.antipsykopat.org/miniBB/...um=1&topic=4311
Vis hele sitatet...
Legger du opp denne siden igjen som kilde? Nå må du skjerpe deg. Alt som står der er skrevet av en med akkurat samme syn på verden som deg.

Det er en påstand som i beste fall er historisk ukorrekt. De vestlige landene har kolonialiosert u-land, bla. midt-østen, og i dag er det USA som står for det meste av denne imperialismen. USA har herjet med midt-østen ved å støtte diktatorer, som Saddam, ha militærbaser ved hellige steder, blindt støtte Israel og i det hele tatt.
Vis hele sitatet...
Dette skal faktisk være sant. Men har ingen konkrete kilder. Det var faktisk en dokumentar på discovery channel om det.

Islam er faen ikke en relgion! Det er en blanding av et utrloige undertrykkende politisksystem og en perversj og barbarisk kult grunnlagt av en dokumentert pedofil voldtektsmann,landeveisrøver og slavehandler kalt Muhammed.
Vis hele sitatet...
Jeg mener å huske at Islam er en religion. Den består av to deler. Sunni muslimer og shia muslimer.

1.Det er stor forskjell på å krige og terrorisere.
Vis hele sitatet...
Du leste kanskje ikke posten min? Jeg skal hente det opp igjen for deg.

Terrorist: ~is´t m1 en som driver terror.

Terror: -en (eng., av lat. 'redsel') bruk av (trusler om) vold for å oppnå visse mål, redselsherredømme undertrykke et folk med vold og t- / psykisk t- .

Altså så driver USA med like mye terror som mange land i Midt-østen. Ja, hadde det ikke vært for at USA hadde gitt masse vis av millitært utstyr til Isreal, så hadde vi nok ikke hatt en krig der..

2.forsvinner ISLAM forsvinner terroren.
Vis hele sitatet...
Feil!!!!! Sånt tenner meg. Du har noen vridde ideologier opp i hodet ditt. Hadde jeg vært deg ville jeg tatt en tur til psykolog.

Nå må dere rette meg hvis det er noe galt. Jeg må løpe på eksamen.. Jeg bøyer meg i støvet om det med atombomba. Men det er vår skyld i vesten at de har den.
Les hele posten min om igjen dere,
og legg ifra dere psykopatvanene deres.

og siden er for det meste ikke en kilde, men noe som jeg synes DERE burde lese.


Vi er ikke en gjeng psykopater hvis det er det du tror. VI rotter oss heller ikke sammen. Vi sier det vi mener, og det ser ut som at de fleste mener det samma.
Vis hele sitatet...
¨
Dere råtter dere sammen!
Ser for meg ut som om dere trenger minst 8-10 på 1 for å kunne vinne noen debatter her!

Dette skal faktisk være sant. Men har ingen konkrete kilder. Det var faktisk en dokumentar på discovery channel om det.
Vis hele sitatet...
Det er FEIL, USA har ikke hatt kolonier i midtøsten!



Jeg mener å huske at Islam er en religion. Den består av to deler. Sunni muslimer og shia muslimer.
Vis hele sitatet...
Sunni og Shia muslimer er bare grener innen dette politiske systemet, akuratt som høyre og venstre siden.




Du leste kanskje ikke posten min? Jeg skal hente det opp igjen for deg.
Vis hele sitatet...
DU leste kanskje ikke linken jeg gav under! Som viste at du ikke kan koble USA med terror slik du gjør på PK/Psykopat vis her!



Feil!!!!! Sånt tenner meg. Du har noen vridde ideologier opp i hodet ditt. Hadde jeg vært deg ville jeg tatt en tur til psykolog.
Vis hele sitatet...
Nei! Det er riktig!
For koranen og ISlams lære oppfordrer til hellig krig og til bruk av metoder som kalles TERROR.

Jeg skummet gjennom dette her. Edvin Vik er en skrulling som opphøyer seg selv som übermenschen og forkaster alt han ikke er enig i som irrasjonelt.
Vis hele sitatet...
Hvis du gidder å scrolle opp, så har jeg sagt at det absolutt ikke er alle som er PKere eller psykopater.


USA har støttet Saddam. De støttet Saddam når det passet de, de støttet Saddam når han gasset flere tusen Kurdere og de støttet Saddam etter dette.
Vis hele sitatet...
Her kan du si hva du vil, men usa støttet IKKE gassingen av flere tusen kurdere. Derimot var det ett av argumentene for å angripe saddam regimet idag, fordi han har gjort det før, og kan gjøre det igjen.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Hvorfor i huleste kaller du alle for psykopat eller PK'er når de ikke er enige med deg? Får deg til å virke sånn ca 1% seriøs iaffal. Typisk politikerfremgansmåte, rakk ned på andre istedet for å fremme egen sak.

Og at det er 10 stykker som er imot deg, og ingen med, viser bare kanskje at det er flere som mener det samme? Eller er det så forferdelig utenkelig?

Get a grip!
Jeg kaller ganske enkelt alle som hittil har vært med i diskusjonen for PK/Psykopat fordi de ER det.

og her er det du som rakker ned på meg, isteden for å ta for deg nettop saken jeg har fremmet!

[edit] OndSofa, er du en norwegianmafia admin? [/edit]