Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 2190
Anonym bruker
"Ulykkelig Blåkveite"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hva synes dere om denne ideen?

Ta kontakt med flere doktorgradskandidater i kjemi via linkedin for å spørre om de kan syntetisere lapper av labb kvalitet for en feit sum. Tror dere en av dem ville bitt på agnet og godtatt? Eller ville de operert som en honningskrukke for snuten for å fakke en "avskyelig narkoman" for å føle seg moralsk overlegen? Hva er mest sannsynlig?
At de hadde blokka deg.
Om du får til å kontakte dem anonymt, why not
Anonym bruker
"Stø Gjedde"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Er d ikkeno oppslagstavle elns på blindern der du kan klaske opp en lapp med oppdragsinfo og anonym mailadresse?
Anonym bruker
"Lystig Torsk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Su har sikkert ikke nok penger å tilby, dessuten er det ikke alle av disse studentene som kan få tak i ergot, så da er du like langt- om du ikke sitter inne.
Anonym bruker
"Moden Bever"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Blir som spam mail. Du kaster bort tiden din OG plager folk. Var kanskje ikke det som var intensjonen din?
Om noe ja de hadde sikkert tipsa onkel om deg
Anonym bruker
"Oppmerksom Rotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Tja syntes det er verdt et forsøk jeg, vet om en kjemiker med PHD som "vasker" pariter med amfetamin for en billig penge
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Nå måtte jeg fjerne en lang digresjon om definisjoner av narkotika og skadeomfang etc. Vi må klare å holde oss på tema, takk.
Anonym bruker
"Forelsket Grindhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du bommer på målet når du tenker å spamme de. Du trenger bare 1 husk. Så du må bare finne den ene som ikke kan si nei til din forespørsel fordi du har skaffet opplysninger de ikke ønsker skal bli offentlig kjent. Og da kan du ha de lage mer enn skarve syrelapper. Da krever du førsteklasses pulver også. Og du er for snever når du tenker den du jakter trenger doktorgrad. Selv masterstudenter i kjemi kan lage både lapper og pulver til deg.
Herregud det må være det dummeste jeg har lest på lenge.
Sett litt vel mye tv den siste tiden?
Hvorfor skulle de ønske sette seg i større risiko ved å samarbeide med en random kar som allerede har vist uforsiktig adferd på Internet?
Sist endret av DrPerception; 25. desember 2023 kl. 11:50.
Broren min fullførte nettopp master i kjemi ved UiO.

Jeg spurte han hva han ville hatt for å lage LSD, gitt at han hadde hatt alt han trenger. Han ville ikke gjort det.

Det er ikke alle bransjer tydeligvis man kan kjøpe seg det man vil.
En kjenning/kompis av meg studerte et emne nært beslektet kjemi. Husker ikke hva det het nøyaktig.
I alle fall. Han havnet utpå og fullførte ikke studiene. For meg virker det som han har god greie på kjemi. Jeg har kun lest litt om kjemi. Og sett videoer om kjemi på youtube. Han er alltid i stand til å svare på ting jeg lurer på.
Han har sagt til meg et par ganger at han har lyst til å gjøre lignende ting som trådstarter snakket om. Vi har snakket litt om det. Og det har alltid endt opp med at jeg sier at selv om du får tak i alle inngredienser vil det være svært dumt å gjøre noe slik der vi bor. Siden vi har andre leiligheter der vi bor.
Det vil garantert lukte sterkt av en fremmed kjemisk lukt når man gjør dette. Det kan nok kun gjøres i egen bolig. Helst ute på landet.
Sitat av IneartheDx Vis innlegg
Han ville ikke gjort det.
Vis hele sitatet...
Hva var begrunnelsen hans? "Tenk på barna!" liksom?
Tror det er jævlig vanskelig og. Lett å skylde på at det er ulovlig
Man trenger knapt en bachelor i kjemi for å ekstrahere virkestoff fra meldrøye / claviceps purpurea.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av supranaut Vis innlegg
Hva var begrunnelsen hans? "Tenk på barna!" liksom?
Vis hele sitatet...
Sitat av ID-Brikke Vis innlegg
Tror det er jævlig vanskelig og. Lett å skylde på at det er ulovlig
Vis hele sitatet...
Bingo!

Det er nesten litt skremmende hvor stort gap det er mellom "vanlige" folk og avanserte tema som kjemi. Det er vel bare slik vi mennesker er laget, ta f.eks hacking, som omtrent ikke en eneste film eller tv serie har klart å representere rett.. Antitrust, En scene i Matrix revolutions (en svakhet i SSH serveren utnyttes) og Mr Robot har noen virkelige ting som skjer: At hacking foregår i kommandolinjer og ikke er så flashy som endel media skal ha det til.

Jeg kan illustrere litt: Først må du ha Ergot, og det får du ikke tak i noe sted så da må du gro det selv. Du må skaffe sporer fra nettet eller finne faenskapen selv, ikke en lett oppgave for den uinvidde.
Så regn med en par måneder bare på å gro ergot først, mulig man fucker opp noe der for man er jo kjemiker ikke en jævla biolog eller mycolog.

Selv om du er kjemiker så har du ikke lov å bare bestille/oppbevare farlige kjemikalier selv, det er det arbeidsplassen som har lisenser og dispanser for, slikt tar tid å søke om og koster penger.

Sted: Henger litt sammen med forrige paragraf, hjemme? da bør du ha et relativt rent rom adskilt fra resten som du har dedikert ventilasjon.

Så når du spør en kjemiker om "å lage LSD" så tror jeg ikke du helt begriper hva du spør om. Med mindre du kan supplere både et sted, kjemikaliene og ingrediensene personen trenger så ber du de ta en enorm risk og den økonomiske kompensasjonen bør stå i lik stil, så du har mest sannsynlig ikke råd.

Vi snakker om et omfattende prosjekt som hadde tatt månedsvis.
Sist endret av Dodecha; 26. desember 2023 kl. 16:16.
Sitat av supranaut Vis innlegg
Hva var begrunnelsen hans? "Tenk på barna!" liksom?
Vis hele sitatet...
Nei, han bruker Norges lovverk som et slags moralsk kompass.

Jeg spurte på kødd, så han svarte heller ikke så veldig seriøst.
Anonym bruker
"Ulykkelig Blåkveite"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Jeg kan illustrere litt: Først må du ha Ergot, og det får du ikke tak i noe sted så da må du gro det selv. Du må skaffe sporer fra nettet eller finne faenskapen selv, ikke en lett oppgave for den uinvidde.
Så regn med en par måneder bare på å gro ergot først, mulig man fucker opp noe der for man er jo kjemiker ikke en jævla biolog eller mycolog.
Vis hele sitatet...
okei så jeg trenger en biolog også. ja dette kommer til å bli tungvindt å orkestrere. trodde en pro i kjemi skulle ha evnen til å fremstille syre med andre fremgangsmåter. nei jeg aner ikke. jeg har ennå ikke funnet en god måte å ta kontakt uten å trigge en potensiell moralpanikk som kommer til å sende meg rett til glattcella, så ja sliter litt her assa
Anonym bruker
"Begeistret Bredøre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Prøv anonymt som mange sier, men kan si sånn helt anekdotisk at jeg i et østeuropeisk land lett fikk kontakter via. deres versjon av LinkedIn. Ble ikke noe av det men muligheten er der.
Anonym bruker
"Forferdet Titan"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Bare bestill fra darkweb? 1000-1500 lapper med Hofmann LSD-25 (kommer ofc i sheets) 125-200mcg

Kjøp fra personen med høyest rating og flest reviews.

Bestill også x2 test-kits, fra forskjellige produsenter.

Selg 1 lapp for 200 per

EzPz lemon SqZ
Problemet er ikke evnen til å framstille noe (det kan selv jeg gjøre), problemet er å få tak i ingrediensene, da mange er direkte ulovlige for amatører. (Og for firmaer blir slike kjemikalier bokført og "svinn" oppdages fort).

Les gjerne svaret fra Dodecha en eler to ganger til.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Og for de av dere som mener at dette er lett, siterer jeg Uncle Festers practical guide to LSD manufacture:

The synthesis of LSD is not a task to be undertaken lightly by the novice wannabe drug chemist. It requires a level of skill roughly double that needed to produce more conventional drugs such as methamphetamine. A person contemplating this task should be well trained prior to beginning the attempt, as learning while “on the job” is likely to lead not only to failure, but also the probable poisoning of the said wannabe drug chemist.
Vis hele sitatet...
Hele boka ligger på the internet archive: Uncle Festers guide to Practical LSD manufacture