Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 903
Tanta mi har en kjæreste som er en skikkelig fyllik, min onkel. Ingen i familien syns noe om denne onkelen og alle gremmes over hvor ekkel han er, vandrene rundt i parkdressen sin og drekker seg drita i parker sammen med andre alkiser. I tillegg har de et barn sammen. Fetteren min er såpass ung så han skjønner ikke så mye, men familiemessig så dette ikke veldig bra. Onkelen er utelukket fra alle familie-ting og det er jo ganske klart, alle syns tanta mi er en dum dame som ikke klarer å sparke han ut av livet sitt. Jeg er selv flau over onkelen min og har aldri hatt noen ordentlig samtale med han. Han har vært på flere behandlingssteder, men ender opp med å skrive seg ut hver gang og drikker alt han får tak i.

Jeg ønsker å få tak i Ibogain, printe ut masse nyttig informasjon om stoffet, putte det i en konvolutt og gi det til tanta mi. Noen tanker? Eller skal jeg virkelig tørre/manne meg opp å prate med tante face2face og fortelle om dette, eller bare legge alt i en forseglet konvolutt og kanskje legge ved et brev?

Dette er siste utvei, han klarer ikke bli rusfri og jeg skulle gjerne ønske at han bare døde. Ble borte, så hadde alle sluppet det jævla maset. Men jeg tror nok at han har mange år som alkis igjen, så det blir for lang tid å vente. Hva tenker du?
Ibogain er ikke et vidundermiddel som på magisk vis får folk til å slutte å være avhengig. Det KAN og i de fleste tilfeller er etter det jeg har hørt, være bra for å fjerne de fysiske abstinensene, men en person som ikke vil bli frisk vil nok ikke bli det etter Ibogain heller. Som med alt annet av rus-avgiftning så må brukeren være villig til å slutte selv, og hva jeg forstår av teksten din så er ikke mannen så altfor interessert i å slutte med noe som helst.

Hvis du virkelig vil prøve å informere om Iboga så ville jeg tatt en face to face med mannen selv for å høre om han er villig til å ta i et tak selv - do the work liksom. Og etter det kan det jo være mulighet for å henvise han til kildene dine.
Du bør ikke bare legge det i en konvolutt og overlate det til din tante.
Det er tross alt et heftig stoff, og ved behandlingsbruk bør det etter min mening, brukes i samråd med profesjonelle,
overvåket av folk som vet hva de driver med.

Men du kan jo foreslå det for din tante, og gjerne sammen lufte ideen til til onkel, og prøve få han til å ville reise til et behandlingssted hvor de bruker Ibogain (blir jo utlandet isåfall tror jeg)
Dersom han ikke ønsker å slutte så er det ikke mye du kan gjøre. Forskning har vist at LSD kan ha gode effekter på alkoholisme, forskere på NTNU har jobbet med dette, men dessverre er det ikke en behandling som er tilgjengelig ennå. Du kan søke på dette og lese bla. en artikkel i Aftenposten og en tråd her på forumet ang. dette.
Jeg synes også at du bør snakke med han når du skal gi han informasjon om Ibogain, det viser at du bryr deg personlig.
Behandlingen må jo skje i utlandet, så han må jo virkelig ville det selv dersom det skal bli noe av. Jeg er usikker på om behandling med LSD gis utenlands også, det blir jo litt i samme gate.
For ca. ett år siden hørte jeg en reportasje på radio om et prøveprosjekt med behandling av alkoholisme med LSD i Norge. Kanskje du kan kontakte NRK for å få vite mer om reportasjen.
Lykke til videre.
Klem fra Betty