Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1344
Hei

Jeg har headset Astro A50. Trådløst headset med Dolby 7.1. Denne skal egentlig benytte optisk signal fra min datamaskin. Problemet er da at jeg ikke har noe optisk port. Så da blir alternativet å bruke 3,5mm jack port, hvor jeg bare får 2.0 lyd.. Noe som er problematisk når jeg skal spille div skytespill.

Ønsker å kjøpe et lydkort som helst ikke er så dyrt. Det jeg lurer mest på er om det er noe forskjell på de lydkortene som er kompatible med 7.1 surround kontra de som står bare er kompatibel med 5.1?
Kom gjærne med forslag og andre tips!
Dette kortet til en billig penge kan du bruke, så lenge du ikke skal bruke annet enn TOSLINK/S/PDIF.

Du trenger ikke noe dyrt lydkort siden signalet som sendes til Astroen din bypasser DAC'en i lydkortet. Med mindre du skal bruke analoge utganger så mener jeg at Astroen din vil gi deg 7.1 siden signalet er digitalt og ukomprimert.

Skal du derimot benytte deg av analoge kabler vil du få 5.1, men da bruker du også lydkortet som en DAC, og du bør heller legge litt mer penger i det for bedre kvalitet.
Ta følgende med en klype salt, men jeg tror at SPDIF ikke vil fungere. Saken er at du skal føre 8 kanaler med lyd fra maskinen til headsettet. Dette klarer vel ikke SPDIF? Lurer på om du må bruke ADAT Lightpipe.

EDIT:
Som nevnt over her skal du ikke kovertere noe som helst, så da skulle det gå fint med et slikt kort:
http://static.bhphoto.com/images/images345x345/Frontier_Design_189000000705_WaveCenter_PCI_Digital_Audio_Card_391541.jpg
Sist endret av SveinKB; 4. mars 2015 kl. 00:06.
Trådstarter
Takk for svar, bestilte den Onkel Leif refererte til. Venter bare på at den skal havne i postkassen min nå!