Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
Vis resultater av avstemningen: Skal Saddam dø?
Roll on two! (jfr den elektriske stol) 53 31,18%
Ikke dødsstraff 108 63,53%
Vet ikke 9 5,29%
Stemmegivere: 170. Du kan ikke stemme på denne avstemningen
  81 4840
Det mest komiske er nå engang folk som maser om at 21 år i fengsel er alt for lite, "saddam må sitte inne lenger"... jadda... gjør leksa deres.
SharQ: Det er ikke snakk om rottegift... har du aner om hvor mange stoffer de pumper inn i folk i amerika når de skal drepes med gift? Det er 5-6 sprøyter alle med sinnsykt dyre kjemikalier. Tror du meg ikke kan jeg sikkert finne noe håndfast.
Guantanamo Bay!!!!!! Syns det høres jevligere ut enn døden. Send han der.

tetra
Amerikanske måten å tenke på: Øye for øye, tann for tann.
Problem løses ikke ved å ta et liv til, i tilegg er det en for enjkel løsning for en mann som har gjort så mye..
Bedre å la han angre
Jeg synes at Saddam skal få flere ganger livstidsstraff eller hva det nå heter. Han burde sittet buret inne til han dør av alderdom. Skal han grilles eller noe slik så er det en altfor lett utvei for han. Slipper for billig unna da.
JoeBPlenty: De kjrmikaliene koster runt 800 - 900 kr.... Eller så var det dollar... Synst å huske at jeg har lest det i et Vi Menn blad der det sto om den dommeren som hadde gitt flest dødstraffer i USA.
Opprinnelig postet av lich
offtopic

http://www.informationclearinghouse....rticle5365.htm

sykt?
Vis hele sitatet...
Nei. Det ligger et våpen rett ved siden av ham, hvis han ville gi opp så hadde han ligget i ro. Hvis han begynner å bevege seg rundt som det der i en krigs sone så kan han egentlig ikke forvente annet. Litt brutalt kanskje, men ikke "sykt".
Alle dere som stemmer for ikke dødstraff her... Hva mener dere de skal gjøre med han? Pine han? Da gjør jo vi som Saddam gjorde selv... Pinet og torturerte folk. Da synker jo vi på samme nivå som han da faktisk. Øye for øye, tann for tann... Skal man gjøre opp for alt han gjorde ved å torturere han hanne han vert dau før man hadde rukket å sagt "Lenge leve Saddam". Sette han i fengsel kansje? Hva godt kommer ut av det da? Det er greit nokk at det er en straff og bla bla bla... Det gir jo bare terroristene nye grunnlag for å ta gissler, utføre terrorangrep osv. Dødstraff? Kansje heller det? Så er vi kvitt mannen å slepper å tenke så mye på han?
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Hva med å gi han såkalt livstid i fengsel, altså 21 år (Norsk standard)? Han har jo tross alt ikke vært snill gutt...
hva med å gi han dødsstraff?
Det som han sikkert får.
han er jo ansvarlig for 300k døde mennesker.

Hvis man skal sende han i fengsel kommer man til å få se en ny mening av terror.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Bush er annsvarlig for en god del lik han og, ser ikke han i stolen med det første...
bush har ikke torturert store mengder mennesker og gasset en hel landsby
Opprinnelig postet av SharQ
Det finnes to måter å straffe ham på:

1) dødsstraff (på en human måte)
2) fengsel (ditto)

I tillegg bør han i forhør, for å høre hvorfor han gjorde det han gjorde, og disse forhørene bør publiseres / kringkastes til de som er interesserte.

Det strider mot folkets interesse å torturere Saddam. Tror dere virkelig at Irak ikke har hatt nok av tortur og faenskap enda?

Få Saddam til en grav eller til Guantanamo Bay, og la Irak begynne gjenoppbyggingen av landet sitt - uten tortur.

Jeg er av den formening at om Hitler hadde overlevd WW2, så burde han fått samme behandling. Avhør, så dødsstraff (igjen, på en human måte) eller fengsel.

Hevn er ikke måten fungerende justissystemer opererer, og dette er ikke riktig tidspunkt til å starte.

På den annen side: Hevn er akkurat det USA har gjort mot Afghanistan og nå irak...

Haje
Vis hele sitatet...
[offtopic]
Akkurat det med hitler er jeg helt uenig! Jeg syns han og alle SS sjefene skulle ha blitt behandlet som de behandlet jødene! Altså satt dem inni strengt bevoktet skur, der de fikk 10 g brød og en suppe som minnes om oppvask vann! 9 sekunder på toalettet hver kveld og hver morgen! Og etter 5 år, kuttet av dem edle deler og stappet dem inn i gass kamrene!

På den måten får dem en fortjent straff og dem blir et eksempel for hva som skjer med folk som prøver seg på noe lignende i senere tid!
[/offtopic]

Saddam kan gost få en døds straff for min skyld, men han skal ikke dø før om 20 år! da får han pose og sekk. Det er en ren tortur i seg selv og sitte innesperra i et lite rom og vite datoen han skal dø! og da skal det ikke no giftsprøyte, men en vondere metode, f.eks. gass kammer eller "gnisten" (elektrisk zzstol).
Opprinnelig postet av Magnus
bush har ikke torturert store mengder mennesker og gasset en hel landsby
Vis hele sitatet...
Kankje ikke torturert STORE mengder med folk.
Men det sitter over 500 mennesker i en konsentrasjons leir på Cuba, som bush har tatt alle sanser fra! så Bush torturer folk han også.

Husk, Bush har allerede drept flere mennesker hittil enn hva Clinton gjorde under hele sin tid!
Ingen vits og sette ham bak murene... Han har jo klart seg utmerket i den lille hula si.. :/
Opprinnelig postet av e_roevik
Ingen vits og sette ham bak murene... Han har jo klart seg utmerket i den lille hula si.. :/
Vis hele sitatet...
Han har ikke hatt hele oppholdet sitt i hula! Jeg leste at han pleide å bytte sted hver 4 time ellerno!

Og i hula fikk han alt han trengte av informasjon, respekt osv.
Det får han ikke i fangenskap.. Hvis de isolerer han helt, og få amerikanere respekterer den mannen, vil ha få det helt jævlig!
Jeg tror ivertfall at vist saddam sitter i buret regner det terror
Opprinnelig postet av Dweep

Og i hula fikk han alt han trengte av informasjon, respekt osv.
Det får han ikke i fangenskap.. Hvis de isolerer han helt, og få amerikanere respekterer den mannen, vil ha få det helt jævlig!
Vis hele sitatet...
Han kommer ikke til å sitte inne i usa ivertfall, vist det er det du tror
Opprinnelig postet av Magnus
Han kommer ikke til å sitte inne i usa ivertfall, vist det er det du tror
Vis hele sitatet...
Nei, men det er heller ikke så irakiske mennesker som respekterer mannen, utenom tilhengerne hans!
det handler ikke om respekt.
Det handler om at han skal bli straffet som alle andre.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Opprinnelig postet av Magnus
bush har ikke torturert store mengder mennesker og gasset en hel landsby
Vis hele sitatet...
Mulig det, men han har i alle fall angrepet og tatt kontroll over minst 2 land, Irak og Afghanistan. Anntallet sivile som døde der kan du ikke telle på en hånd for å si det slik...

Mulig at Bush ikke er en like stor jævel som Saddam, i alle fall ikke så langt, men å angripe hele land fordi han er uenig med de som styrer landet og måten de styrer det på er ikke den riktige måten å forandre verden.

http://home.no/tias/peacebomb.jpg
Up is the new down
SilverKhan's Avatar
I tillegg gir Bush temmlig faen i de fattige i sitt eget land, så at han plutselig skulle bry som om de stakkars irakerne er "teh bullshit".
Bush ville ta Saddam for å leve opp til familie ryktet, og for å sikre seg olja i irak...

Hvis jeg kunne velge hvem jeg ville fjernet fra jordas overflate (uten å risikere at han blir martyr) av Bush og Saddam. må jeg nok si at jeg heller mer mot Bush, selv om det alltid ville komme nye tullinger... (Hypotetisk sett, jeg er imot dødsstraff.)

USA er en større trussel mot verden en Irak noen gang har vært...
Litt off-topic........
Fint at alle har en mening om hva man skal gjøre med Saddam.....Men tror diskusjoner er litt tidlig....

Eg tror ikke at Saddam er tatt.....ikke i nærheten engang.......han sitter sikkert og koser seg ett sted......

USA kan si hva de vil om at de har Tatt han i en jordhule og sammenlignet med DNA de liksom hadde ligende fra sist gang de møtte Saddam.....
Og de er "helt" sikker på at det ikke er en av "aliasene" til Mannen de ikke kan bekrefte å ha sett siden lenge siden.....
+
at den regjering som her snakker ikke har vist troverdighet siden andre verdenskrig

Saddam sitter sikkert ett varmt sted og spiser peanøtter sammen med skinny-o-ladin.....og pønsker ut noe nye anti-sionistiske angrep.....

En diktator som har kjørt det harde løp i maaaange år, gjemme seg under jorden?.....

Beklager....kjøper den ikke......

Go Saddam!
Opprinnelig postet av Magnus
Jeg tror ivertfall at vist saddam sitter i buret regner det terror
Vis hele sitatet...
Det gjør det hvertfall hvis han får dødsstraff, da blir han jo en martyr
Opprinnelig postet av Argus
Nei. Det ligger et våpen rett ved siden av ham, hvis han ville gi opp så hadde han ligget i ro. Hvis han begynner å bevege seg rundt som det der i en krigs sone så kan han egentlig ikke forvente annet. Litt brutalt kanskje, men ikke "sykt".
Vis hele sitatet...
Det er ihvertfall en ting som er veldig enkelt å forstå ut fra det du har skrevet her - du har ikke vært i millitæret. Det er noe av det første du lærer, at sånt som det der er så ulovlig som det går å bli. Åh, så fordi han fremdeles bevegde seg var det greit å skyte han? Er du totalt tett i nøtta? Du tror ikke at det sannsynligvis gjør litt vondt å bli skutt? Hørt om å vri seg i smerte? Tror du det bare er et uttrykk, eller kanskje det ligger noe bak det? Som den lille millitærfreaken du virker som pugger du sikkert alt du kommer over av relevant litteratur, så da vil jeg anbefale at du faktisk leser genevekonvensjonen og litt annet stoff om "krigens lover".

sånne tullinger som deg provoserer meg noe så....!
han hadde passa perfekt som toalettvasker på rema ?
Opprinnelig postet av Sméagol
Døden er ikke noe å spøke med slik amerikanerene gjør. En president som går ut å sier "verden ville vært bedre uten deg" tenker ikke langt. En skikket person ville talt til offentligheten på en helt annen måte. Nå skal rettsaken til Saddam være i Irak et land som har dødsstraff til likhet med USA og noen få andre land.

For krigsforbrytelser mener jeg det er bare ett sted rettferdighet kan vinnes og det er i Haag. Det er viktig å tenke på at domstolene i Irak kan bli påvirket av venner av Saddam som kan bli mild straff og påvirkninger fra USA kan føre til hardere straff. I Haag vil det bli på annen måte.

[SIZE=1][/SIZE]
Vis hele sitatet...
Enig det blir å ta den lette utveien... På en måte så hjelper de han vis de dreper han.. Han bør pines.. hehe de bør i hvertfall gjøre noe spesielt med han slik at han får en grusom straff..
I og med at hand skal tas hånd om av det nye Irakiske "styrings"rådet, som er utnevnt av okkupasjonsmakten, strider det mot folkeretten å la han dømmes i Irak. Han bør sendes til Haag.
Opprinnelig postet av aphex
Det er en enkel utvei for ham å dø.
Tror at et liv "bak murene" er verre.... Hva som blir dommen blir jo interessant å se.
Vis hele sitatet...
Syntes dette er for kjipt... for jo nesten ikke vite hva som skjer med han da. Man må jo også tenke på alle de som vil se blod...

Nei, jeg syntes det beste om de hadde tortuert han sakte til døde, selvfølgekig på direkten til alle tv-stasjoner verden over...
seff bør han dø!
de burde skyte han på direkten!