Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  31 1313
Sitat: "En mann har blitt arrestert i USA, tiltalt for å sende spam. Han risikerer en fengselstraff på opptil 20 år.

Mannen ble arrestert i forrige uke, og beskyldes for fire forbrytelser mot den nye spamlovgivningen i Virginia.
Loven begrenser antall e-post en markedsfører kan send ut, og setter krav til hvordan informasjonen må oppgis. Hvert av de påståtte lovbruddene har en strafferamme på 1-5 år, skriver Yahoo News"

SKulle han ha lengre straff?
Er 8 år for mord i Norge ok, mens man får 20 for spamming i USA?
dødstraff, Minst! :P
ÅÅÅÅÅÅÅÅÅ GRRRR.

SÅ SINT SÅ SINT.

Bot på 1000 dollar hadde sikkert holt i massevis.
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
Jeg syns 20år ble litt vel drøyt? Men... Virginia er jo kjent for å være så liberale og snille så. Kanskje holde seg i en annen delstat neste gang man skal sende ut spam?

Ps. -=BakkiZ=- er teit *koz*
Tror neppe fengsel er løsningen, men bøter, store bøter, sånn at Spam industrien blir tvinget i kne, finnes det noe mere irriterende en SPAM?

BTW: noen som har et godt spamfilter på lager Tips?
Håper han brenner!
Er det noe jeg virkelig HATER, så er det spam!
Bur dem inne, sier jeg! Men 20 år var også litt vel drøyt.. Men 5 år? JA!
Hvis dere støtter en fengselstraff på 5 år for spamming, kan dere like gjerne stille dere bak det at "hackere" kan dømmes som terrorister. Man må trekke en linje mellom "Gud jeg hater spammere" og hvilke konsekvenser det har ellers. Økonomisk straff er noe man kan gi en spammer. Kanskje et år i fengsel for _veldig_ grove handlinger, men 5 år er forferdelig.
Enig med seeker,
det er ikke etisk riktig å kaste noen i buret for å sende ut SPAM, men å gi dem skandaløst store bøter er en relativt fin straff for en så irriterende kriminalitet!
/me stemmer for bøter!

men uansett, han fyren skulle kansje tenkt seg litt om da, han visste vel sikkert om loven..
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Heh, siden mai i år har jeg fått ca 23 500 spam mailer, ganske gøy å laste de ned modem (jaja, vet, men det er en gaaamell konto fra mine yngre dager som jeg enda har bruk for)... Fengsel er uansett for drøyt, han prøver jo bare å tjene penger som alle andre i den vestlige verden.
Tror jeg har flaks eller no: har en hotmail account, men får i gjennomsnitt kanskje 4-5 spam's i uka.
Kanskje like greit at dem setter ned foten skikkelig mot spam? Spam har tross alt flere ofre enn mord, for å trekke en vel drøy parallell.
Føderale myndigheter i USA har jo nettopp laget CAN-SPAM loven (som jeg forøvrig synes er latterlig) men de må prøve MYE hardere hvis de skal få til en lov som virkelig spenner bein for spam-jævlene..

Ulike lovverk fra stat til stat er litt av sjarmen (kremt) med Usa, men løsningen bør ligge på føderalt plan.

Har norske myndigheter i det hele tatt vurdert å lage en lov mot spam forresten?
20 år for spam, jaja, litt på jordet etter min mening.
En kraftig bot hadde gjort sitt synes jeg.
Så tjener de fett på all reklamen de sender ut så boten måtte vært veldig stor i tilleg til litt fengselstraff, men 20 år er litt drøyt.
Det er virkelig på tide noen andre enn oss brukere får lide litt for denne søppla, men 20 års fengsel er kanskje litt drøyt.
Økonomisk straff er en god løsning, kanskje en astronomisk bot for å statuere ett eksempel.
Har ikke helt tall på hvor mye spam jeg får om dagen, men en 10-15 stk/dag lurer seg gjennom filteret.
Opprinnelig postet av Nichotin
Kanskje like greit at dem setter ned foten skikkelig mot spam? Spam har tross alt flere ofre enn mord, for å trekke en vel drøy parallell.
Vis hele sitatet...
...men er en mye mindre alvorlig forbrytelse..
Trådstarter
66 0
SPam koster samfunnet milliarder, og oss brukere av internett både tid og penger. Burde vi da saksøke spammerene for skade? Er det ikke naturlig å få en kompensasjon for den tid og irritasjon de har voldt meg? Tar gjerne en million i kompensasjon for min tid som går til å slette, og et nytt tastatur som jeg slo sund i irritasjon!
Trådstarter
66 0
Burde ha vært en spleisefest på en torpedo som har besøkt dem hjemme, og ristet dem litt! Har mange ganger lurt på om det er mulig å finne de, sende virus, hacke etc. Payback!! Liten trøst at de sitter inne. Hadde de bare blitt puttet inn i et fengsel i Thailand, eller Nepal f.eks.!!
ex-crew uten solbriller
SharQ's Avatar
Jeg tror folk kaster bort mer tid på å ergre seg over spam enn det ville tatt å klikke på "slett" knappen.

Et tips: Jeg bruker K9 spamfilter.. Fungerer helt greit, tar mesteparten av spammen, og er gratis.. Dessuten lærer den av sine feil, så den blir bedre og bedre jo mer epost du får. http://www.keir.net/k9.html

Haje
Opprinnelig postet av Vidde
Håper han brenner!
Er det noe jeg virkelig HATER, så er det spam!
Bur dem inne, sier jeg! Men 20 år var også litt vel drøyt.. Men 5 år? JA!
Vis hele sitatet...
Jeg tror at fem år i fengsel er litt lenger enn du og jeg kan forestille oss.
20år er rett og slett for mye, hadde holdt med en bot og kanskje noen år..

Men som alle vet er USA veldig glade i og sette et eksempel på at de viser alvor.. synd for denne mannen at det ble akuratt han.
Opprinnelig postet av thewave
Burde ha vært en spleisefest på en torpedo som har besøkt dem hjemme, og ristet dem litt! Har mange ganger lurt på om det er mulig å finne de, sende virus, hacke etc. Payback!! Liten trøst at de sitter inne. Hadde de bare blitt puttet inn i et fengsel i Thailand, eller Nepal f.eks.!!
Vis hele sitatet...
Du må ikke tro at fengslene i USA er som de norske fengslene. Tror det er ganske jævli å sitte inne i USA. Ihvertfall hvis du er dømt for spam, for da er du mest sannsynlig ikke boler, og du ser sikkert ikke sååå skummel ut. Med andre ord, du blir bitch i fengselet innen den første dagen. Kjipt å bli voldtatt, beata, og misbrukt opptil flere ganger pr. dag. Veldig mange får _veeeeeldig_ seriøse varige men etter et fengselsopphold i USA.

Se. f.eks. : http://ehacked.com/news/fullnews.php?id=54
Trådstarter
66 0
Dette vet jo "alle". Iallefall hvis man har tilgang til internett. Så jeg ville ikke ha tatt sjansen hvis det var en mulighet for å bli "bitch" i et fengsel. Tror andre lands fengsler er litt mer avskrekkende enn de norske. Er det ikke det som er ideen med fengsler? Ikke akkurat å være bitch, men avskrekkende? Når strafferammen i USA er så høy for enkelte ting, er det fordi vi er slappe og mer forståelig, og mennesklig som slipper en morder løs etter noen år?
hadde ikke orka 1 måndet engang.. stakkar fyr
Tror dere at fengsel for et par stakkarer skremmer de andre ?
Jeg tror det kan hjelpe, men at flere år er overdrevet mye.

Kanskje en bot på en stor sum skremmer spammerne en del..
Synes det er litt drøyt med 20 års fengsel for spamming?
Det er bare reklame liksom, han har ikke begått et mord eller to.
Tror heller en gigantisk pengesum hadde gjort sitt jeg.
Jeg hater spam noe så innerst i helvete, og jeg synes det er bra at usa statuerer et eksempel, selv om 20 år er litt i drøyeste laget.
Kommer jeg på noen som helst måte til en eller annen slags maktposisjon i byråkrati-nasjonen norge, skal jeg gjøre mitt ytterste for å heve straffene på et eller annet vis i norge. Mennesker som begår forsettlig mord eller voldtekt bør etter min mening aldri få muligheten til å bli en del av dette samfunnet igjen. Har tro på tilgivelse i de fleste tilfeller, men det å ta en annen persons liv ligger for meg som det verste noen kan gjøre, noe den personen må ta konsekvensen av. Litt spam-mail er jo selvfølgelig irriterende, men latterlig med 20 års fengsel i bush-land... en god bot og en haug samfunnstjeneste er ille nok. Og en god nytte for samfunnet i stedet for den byrden det er økonomisk å ha en person i fengsel i 20 år.
Amerika er jo latterlige
Ok, Jeg har et forslag: de som laster ned Warez dømmes til fengsel i 60 år! USA burde fått en internasjonal lov om dette slik at de som laster ned slikt i Norge bur kunne utleveres til USA og sone dommen sin der.
Trådstarter
66 0
Er det vi som har gjennom en årrekke med milde straffer rett straffeutmålinger, eller bør man strebe etter hardere straffer? Masse er galt i USA når det gjelder domsstolene, men når alt blir økonomi, og man kan betale seg ut av straffer både med gode (dyre) advokater, forsikringer og et system som ikke fungerer? Hvorfor reagerer alle når våre domstoler gir 10 år for mord her i landet? Klarer ikke man å se at samfunnet hardner til, og blir stadig tøffere og vanskeligere å leve i? Bør man da stramme til eller "forstå forbryteren ihjel?" En klapp på skulderen og "ikke gjør det en gang til"? Kan bare tenke meg til at når vi har 20-40 spam pr dag i vår postkasse, har de i USA det ganger 20 sikkert! Dette blir da en meget stort samfunnsproblem, og når eposten er på randen til å forsvinne pga av spam, er det vel på tide at noen setter foten ned. 20 år virker mye, men når man forårsaker "skade" i form av at næringslivet taper penger, og jobber står i fare, er det kanskje ikke så mye. I Tyskland har ikke telemarketingfolkene lov til å ringe rundt og selge forskjellige produkter på telefon. Det er kun lov til å sende en informasjonsbrev og deretter ringe opp og spørre om man har mottatt det. Ikke lov til å selge på telefon. Det er noe å strebe etter i et stadig mer forsøplet samfunn med nok av reklame.