Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  28 1206
Sannsynligvis noe av det dummeste jeg har hørt på lenge.

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=205011
Kommunisme på sitt værste. Høres helt flott ut å engasjere seg mer i idrett osv, men å legge regler om hvor mye en får se på tv? Nei att det går ann!! Og enda værre nesten var alle skriveleif i teksten! Journaliasten kunne hvertfall ha lest over teksten før han la den ut!
Nei til kommunisme! Vil ikke at norge skal bli det nye sovjet!!!
Knut Berger, good luck!


hahaheh, dummeste jeg har hørt på lenge!
Verre enn Nord-Korea! Der har de hvertfall en statskanal :P
HVA er det som gjør dette til kommunisme?
lurer virkelig på hvordan disse lovene skal håndheves?
forresten, er det ingen fra Namskogan her?
Håpløst! Det er alt jeg har å si!
Nok en gang et utrolig flott eksempel på at politikere ikke konsentrerer seg om det som er VIKTIG!
Begynner å bli ganske så lei av idioitske forslag og endring på ting som fungerer perfekt!

Huff, få fjerna den mannen.
Hiver meg på Mantus' spørsmål, jeg...
Opprinnelig postet av ninja5000
Hiver meg på Mantus' spørsmål, jeg...
Vis hele sitatet...
Det finnes mange som tror at alt som er dumt er kommunisme, og alt som er bra er det motsatte.
haha, dem skulle ha prøvd å kommet inn i huset mitt og gitt meg straff for at jeg så på tv mens jeg hadde besøk.
Jeg liker tven jeg og dette forslaget var jo bare helt lattis.
Bra jeg ikke bor i Namsskogan i Nord-Trøndelag
Tanken bak det hele var jo god,men hvorfor innføre en lov for det?
Når mange folk har gitt ordføreren god respons på forslaget,hvorfor trenger de da en lov,kan de ikke bare ikke se på TV alikavell.
Det er folk som er uenige og,og uansett om de er i et mindretall så er det overformynderi.

Som sagt,vi må gjerne se mindre på TV,men det MÅ være vårt eget valg.
Går det ann å finne på noe mer idiotisk! hvor er han Knut Berger oppvokst hen? Han kan da ikke mene og tro at folk skal slutte å se på TV? Hva med data? Internett? Herregud for en tulling!!!
Ikke helt enig med det å a TV-fri sone nei, men de kunne jo heller ha ført en kampanje eller reklamere for at folk ikke skal sitte foran tv'en.

Dessuten har ikke kommunen planer om og lage en regel som sier at ingen får lov til og se på tv i det hele tatt 24 timer i døgnet (til dere som ikke gadd og lese artikkelen ). Det er kun denne (dumme?) regelen di vil ha igjennom:

Opprinnelig postet av Verdens Gang

Regel nummer en skal være å slå av TV'en når folk får besøk. Berger vil også vurdere forslag til straff for dem som bryter reglene.
Vis hele sitatet...
Edit*
Opprinnelig postet av Bønna
Kommunisme på sitt værste.[/b]
Vis hele sitatet...
Opprinnelig postet av Mantus
HVA er det som gjør dette til kommunisme?
Vis hele sitatet...
Det har ikke en dritt med kommunisme og gjøre. Ap=Det nye kommunist partiet, trukke det du.
Sist endret av damned banshee; 9. desember 2003 kl. 18:00.
Husflidslag... yeah.. eh.. right...

anyway, utrolig dumt forslag, man skal faktisk bestemme over noe som man faktisk betaler penger til staten for å ha?
Er det ingen her som klarer å se humoren i dette? Ordføreren mener ikke dette bokstavelig, noe han også sier, hvis dere gidder å lese. "Dette er ment med glimt i øyet noe jeg håper folk forstår" sier han til NRK. Og han har definitivt et poeng. Det er ikke snakk om å gi bøter til folk som ser på tv; det er snakk om å starte en debatt om folk sine tv-vaner.
Selvfølgelig er det ikke ment alvorlig. En ting folk bør merke seg er at det er skrevet av VG.........
Bønna: Norge er godt på vei til å bli det nye Sovjet!

Dette høres jo ganske så idiotisk ut! Folk må da få lov å se på tv selv om de får folk på besøk! De mener heller at folk skal engasjere seg i idretslag osv... Hva om folk ikke har interesse for det da? Hadde noen komt å skulle nekte meg å se på tv hadde de enkelt og greit fått seg en på tryne...
Det er dere, som høres idiotiske ut, dere er "tv-slaver" som er avhengig av det propoganda fylte shittet. TV-gjør folk dumme. Rett og slett.
Schizoma: Mulig det! Men skal andre få bestemme over vårt eget liv? Ikke faen. Beklager språket!
Folk må da vel få bestemme selv hva de vil bruke livet på vel.
Tåpelig sagt Schizoma..
very impotent freak
Delusional's Avatar
Opprinnelig postet av Schizoma
Det er dere, som høres idiotiske ut, dere er "tv-slaver" som er avhengig av det propoganda fylte shittet. TV-gjør folk dumme. Rett og slett.
Vis hele sitatet...
Jeg menerog at verden haddevært bedre uten tv og datamaskiner og jeg hater megselv fordi at jeger så svak og ikke klare å la være å bruke dem. Tenk hvor mye tid vi hadde hatt til familie venner lekser. Og hvor mye mer fokusert vi hadde blitt, hadde det ikke værtfor frihetsberøvelsen hadde dette vært en genial ide.
vi hadde ikke vært like langt fram i utvikling uten de tinga vi har i dag, men tv er unødvendig. kan ikke noe for at jeg ser på det, it's so damn entertaining!
Hva om noen kommer over for å se på kampen? Skal TV-en av da også? hehe

Mannen har et poeng, vi ser helt vilt mye på TV. Eg prøver å begrense meg til nyhetssendinger og bakgrunnsmusikk (i kombinasjon med radio), men det hjelper liksom ikke. Hehe, men å lovpålegge oppførsel, det er litt for ekstremt, selv om han overdrev for å starte debatt. Dersom det kommer folk på besøk som ikke skal se på tv, er det vel vanlig folkeskikk å skru boksen av?
Som det kommer frem av artikkelen så mener ikke Berger dette bokstavelig, han ønsker bare at folk skal se mindre på tv og engasjere seg mer i samfunnet. Det er bra at han prøver å starte en debatt om dette. Uansett må det selvfølgelig være opp til den enkelt å se på så mye tv man vil.
Opprinnelig postet av Bønna
Kommunisme på sitt værste. Høres helt flott ut å engasjere seg mer i idrett osv, men å legge regler om hvor mye en får se på tv? Nei att det går ann!! Og enda værre nesten var alle skriveleif i teksten! Journaliasten kunne hvertfall ha lest over teksten før han la den ut!
Nei til kommunisme! Vil ikke at norge skal bli det nye sovjet!!!
Vis hele sitatet...
Det er idioti å sammenlikne sovietunionen med komunisme! Det råtne styret som var der er sannsyneligvis så langt fra komunisme man kommer.

Er helt enig med alle som synes det er et tåpelig prosjekt da.
Opprinnelig postet av Schizoma
Det er dere, som høres idiotiske ut, dere er "tv-slaver" som er avhengig av det propoganda fylte shittet. TV-gjør folk dumme. Rett og slett.
Vis hele sitatet...
minner meg litt om forbudet mot røyking på utesteder. Det er jo helt på trynet å puste inn gift med vilje, men det er allikevel mange som klikker helt når de ikke får giften sin etter et måltid på en eller annen resturang.
Man utvikler seg selv på en helt annen måte hvis man gjør de riktige tingene på en pc, kanskje de burde lagt vekt på pc og idrett? Bare en tanke. Er man virkelig hypp på div. serier og slikt kan det alltids lastes ned, forutsett at man har litt skills.
very impotent freak
Delusional's Avatar
PC og TV kan være veldig destruktive middler i menneskelivet, folk blir avhengig og miste sosiale ferdigheter, på den annen side har for eksempel PC mange ting som gjør livet bedre og enklere for oss, datamikinen er derfor veldig paradoksal, kan ikke leve med den kan ikke leve uten den
Helvete, han prøver å ta fra oss, nabokomunen, harrystemplet.

Har vært i Namsskogan, og det er omtrent ikke en dritt å gjøre der, bortsett fra å skate i den råtne minirampen eller se på døende bjørner i "familieparken", så jeg skjønner godt at de ser mye på TV. Når jeg har folk på besøk, gidder jeg faen ikke se på TV med de, det er da vanlig folkeskikk, som vell sier.
ja, har vært på ferie i namsskogan, og det er dritkjedelig i dyreparken eller hva faen det er.