Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1541
Hei, viser seg at politiet har tatt opp en sak som de hadde henlagt for rundt ett år siden, ang ett person ran.

Fikk da ett brev igår hvor det sto at jeg skulle vitne i saken, men det er også jeg som ble ranet, og jeg vet at gjerningsmennene bor rundt i området mitt.

Derfor frykter jeg hva som da kan skje etter rettsaken, og hvordan jeg skal føle meg trygg? Politiet må jo ha noe form for sikkerhet ovenfor meg?

Så også at jeg må forklare meg foran tiltalte og opplyse navn og adresse, alt ser ut til å bare gjøre det verre for meg.
Noen forslag til noe som helst som hjelper?

PS: er under 18 år

http://www.domstol.no/no/Nar-jeg-ska...itne-i-retten/
Du har ingenting å bekymre deg over. Det er et svært lite problem at domfelte tar hevn på vitner. De vet de blir tatt uansett.
Ring domstolen og forklar problemet ditt =)
Jeg kan forstå at dette føles veldig skummelt ut, men det kommer til å gå helt fint.
At saken er tatt opp igjen er jo helt fantastisk egentlig. Du bør også forhøre deg om å få en bistandsadvokat.
Politiet kommer ikke til å tilby noen form for beskyttelse. Du skal også ha en jækla bra grunn for å slippe og vitne. Men som sagt, er ikke noe å bekymre seg for. Jeg har selv vitnet og sørget for at 2 stk har fått 600 timer samfunnsstraff hver. Har i ettertid møtt på disse to (alene). Det var ikke akuratt noe hyggelig møte, men de turte ikke røre meg - for da blir de tatt.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Fatt mot! Hvis vi ikke tør å stå med løftet hode i vanskelige situasjoner, da velger vi å leve resten av livet som feiginger. Det krever litt mot, ja, men det er verd prisen! Det at du er under 18 er bare et pluss. Det vil stå respekt av deg. Se dem rakt i hvitøyet! Uten å hovere, men fast i blikket...

Sitat av SliterLitt Vis innlegg
Hei, viser seg at politiet har tatt opp en sak som de hadde henlagt for rundt ett år siden, ang ett person ran.

Fikk da ett brev igår hvor det sto at jeg skulle vitne i saken, men det er også jeg som ble ranet, og jeg vet at gjerningsmennene bor rundt i området mitt.

Derfor frykter jeg hva som da kan skje etter rettsaken, og hvordan jeg skal føle meg trygg? Politiet må jo ha noe form for sikkerhet ovenfor meg?

Så også at jeg må forklare meg foran tiltalte og opplyse navn og adresse, alt ser ut til å bare gjøre det verre for meg.
Noen forslag til noe som helst som hjelper?

PS: er under 18 år

http://www.domstol.no/no/Nar-jeg-ska...itne-i-retten/
Vis hele sitatet...
Sist endret av Nitupsar; 10. desember 2012 kl. 09:24.