Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  27 4657
Mine tanker

Veldig likt BF3, my lagg og problemer (jeg vet det er beta), veldig god grafikk, artig men pga. frame drops er det av og til vanskelig. Jeg skal nok kjøpe det men er ikke helt overbevist, får bare vente til spillet kommer ut med sine store gevær :P!

Jeg har i7 3770k, GTX 670 og jeg får en god del framedrops selv med siste driver.
Veldig mye lagg for min del, fps drops fra 40 til 15.. men det er en del ting som får meg til å gløyme det. Damage synst jeg egentlig har blitt betre, meir realistisk for min del.(er det bare eg so synst det?)
Eg får aldri over 40fps eller 15fps, det er det samme uansett om eg har low eller ultra.
Ellers so synst eg det er meir som battlefield 3,5 som andre har nevnt. I dinna bana dei valgte til beta'en so er det ikkje so veldig mykje som virker nytt.
Har bare spilt det på xbox så langt. Skjønner fint lite å blir skutt hele tiden :P
Boikotter alt av EA/Origin faenskapet, spillet ser forresten kliss likt ut som Bf3 og jeg syns hele spill serien går i feil retning.
De hadde virkelig noe med Bf2 og Bad Company, så begynte de å produsere spill for konverterende cod-kids, og serien er på vei nedover imo.

Vet jeg ikke svarte på spørsmålet ditt, måtte bare si hva jeg mener som tidligere battlefield blodfan.
Sitat av svaart Vis innlegg
Har bare spilt det på xbox så langt. Skjønner fint lite å blir skutt hele tiden :P
Vis hele sitatet...
Er det mye lagg på Xbox? Har en Xbox360 so har stått og støva heilt til eg fekk GTA V. Var ganske so overaska på graffiken dei fekk til på 6år gammal hardware so er det verdt de å prøve på Xbox?
Har ikke hatt noen problemer med lagg eller noe slikt, og synes det faktisk er utrolig gøy, siden jeg har kicket totalt ass hver gang jeg har spilt, og har en win-loss ratio på nesten 90%.

Gameplaymessig er det veldig likt BF3, men jeg liker BF3, så dermed er det ok for min del.
Jeg har heller ikke merket noen spesielle drops i framerate, bare litt lagg i nettet pga. at jeg spiller på elendig nett. Samtidig føles det ut som om våpnene har mer rekyl, som er bra, men samtidig føles det også litt ut som om det er aim assist i spillet, noe jeg håper bare er en følelse og ikke realitet.
Sitat av Deadlock Radium Vis innlegg
Har ikke hatt noen problemer med lagg eller noe slikt, og synes det faktisk er utrolig gøy, siden jeg har kicket totalt ass hver gang jeg har spilt, og har en win-loss ratio på nesten 90%.

Gameplaymessig er det veldig likt BF3, men jeg liker BF3, så dermed er det ok for min del.
Jeg har heller ikke merket noen spesielle drops i framerate, bare litt lagg i nettet pga. at jeg spiller på elendig nett. Samtidig føles det ut som om våpnene har mer rekyl, som er bra, men samtidig føles det også litt ut som om det er aim assist i spillet, noe jeg håper bare er en følelse og ikke realitet.
Vis hele sitatet...
Har også eit ræva adsl nett, so kan vere derfor. Har ikke merket noe aimassist. Hva specs har du? Lurer på om det er på tide å oppgradere her i hus
Kan vel kalle meg selv fanboy, men jeg synes det var ganske stor forskjell fra BF3. Eneste jeg synes er minuset er at det bare er 1 map med 2 gamemodes, og at det lagger en god del (ikke lag, men generalt lav FPS).
Ganske stor forskjell fra BF3 etter min mening, med levelution og hele pakka, men jeg synes at de har presset det ut litt fort, det kan jeg si meg enig i. Allerede confirma premium samt 5 expansions packs, synes det er rein melking selvom jeg liker spillet.
Sist endret av Oatre; 6. oktober 2013 kl. 13:09.
selv syns jeg battlefield 3 er ett knall bra spill. Battlefield 4 blir nesten det samme bare med mer ødeleggelser og heftigere grafikk. Samt de har tweaka dmg system litt noe som er bra.
Lagget ikke hos meg iallefall
det opplegget med lagging er sykt random, noen har i7 4770k med titan osv og lagger. Mens andre sitter med en vanlig amd quad core og amd skjermkort og kjører det smerte fritt. Har en kamerat på besøk som kjører ultra glatt med 7970 og i7 3770k. mens jeg lagger med i5 760 3,4ghz og nvidia 580
Crows Before Hoes
HanDuck's Avatar
Masse masse bugs og det nyeste og det absolutt kuleste er heisene!
Sitat av grims Vis innlegg
Mine tanker

Veldig likt BF3, my lagg og problemer (jeg vet det er beta), veldig god grafikk, artig men pga. frame drops er det av og til vanskelig. Jeg skal nok kjøpe det men er ikke helt overbevist, får bare vente til spillet kommer ut med sine store gevær :P!

Jeg har i7 3770k, GTX 670 og jeg får en god del framedrops selv med siste driver.
Vis hele sitatet...
Det er rart du har problemer da. Kjører på ultra uten et snev av problemer. Jeg har samme prosessor og gtx 660. Sikker på at du lasta ned beta/legacy driveren fra Nvidia til bf4?
http://www.nvidia.co.uk/object/win8-...driver-uk.html
Sist endret av Joakim__; 6. oktober 2013 kl. 13:45.
Tja, som en som har altfor mange timer allerede, må jeg si at jeg faktisk er veldig fornøyd med betaen.
Ser det er flere som sier at det er BF3.5, men for min del (og veldig mange andres) så er det BF3, som det burde ha vært i utgangspunktet.

5man squads, Recon har bærbar soflam, Damage er tweaka til det bedre, tankser er ikke lagd av papir, og Teamwork er en sentral rolle i hver runde. Spiller med flere kompiser, som oftest er vi 4-5stk (altså en squad), og vi er stort sett på det vinnende teamet, og vi er stort sett alltid på topp på scoreboard.

Gleder meg som en unge til å teste Commander-mode, og få testet hele spillet.

Blir særdeles lite spilling på Siege of Shanghai når spillet kommet hvertfall!

Alt i alt, veldig fornøyd med det jeg har sett så langt, håper bare dem ikke fucker opp og nerfer det som nerfes kan så CODkidsa blir happy..

Kjører forøvrig på 2 år gammelt oppsett, med Nvidia Geforce 560ti og i5-2500k, og lagg er stort sett ikke et problem. Noe laggspikes, det kan jeg være enig i, men absolutt spillbart.
Sist endret av McVik; 6. oktober 2013 kl. 13:47.
Sitat av McVik Vis innlegg
Tja, som en som har altfor mange timer allerede, må jeg si at jeg faktisk er veldig fornøyd med betaen.
Ser det er flere som sier at det er BF3.5, men for min del (og veldig mange andres) så er det BF3, som det burde ha vært i utgangspunktet.

5man squads, Recon har bærbar soflam, Damage er tweaka til det bedre, tankser er ikke lagd av papir, og Teamwork er en sentral rolle i hver runde. Spiller med flere kompiser, som oftest er vi 4-5stk (altså en squad), og vi er stort sett på det vinnende teamet, og vi er stort sett alltid på topp på scoreboard.

Gleder meg som en unge til å teste Commander-mode, og få testet hele spillet.

Blir særdeles lite spilling på Siege of Shanghai når spillet kommet hvertfall!

Alt i alt, veldig fornøyd med det jeg har sett så langt, håper bare dem ikke fucker opp og nerfer det som nerfes kan så CODkidsa blir happy..

Kjører forøvrig på 2 år gammelt oppsett, med Nvidia Geforce 560ti og i5-2500k, og lagg er stort sett ikke et problem. Noe laggspikes, det kan jeg være enig i, men absolutt spillbart.
Vis hele sitatet...
Nvidia gtx 560ti phsyx cuda 2gb, i7 2600k, 8gb corsair (vengance?) 8gb 1600mhz, men er lagg. Ska kaste familien ut av nette og prøve litt mer. Noen som er med?
Sitat av Joakim__ Vis innlegg
Det er rart du har problemer da. Kjører på ultra uten et snev av problemer. Jeg har samme prosessor og gtx 660. Sikker på at du lasta ned beta/legacy driveren fra Nvidia til bf4?
http://www.nvidia.co.uk/object/win8-...driver-uk.html
Vis hele sitatet...
Jepp, har den driveren. Kjører på ultra selv, men problemet er at vært 10-20 sekund eller lignende begynner det og hakke som bare det, varer i kanskje 2-3 sekunder, utenom det får jeg bra FPS. Får også dårligere FPS av og være på de laveste settings.

Se man det. Overklokket prosessoren min til 4.6 GHz (fra 3.8) og har nå ingen lagg i det hele tatt. CPU er vanligvis mellom 50-70% load. a

Sitat av grims Vis innlegg
Jepp, har den driveren. Kjører på ultra selv, men problemet er at vært 10-20 sekund eller lignende begynner det og hakke som bare det, varer i kanskje 2-3 sekunder, utenom det får jeg bra FPS. Får også dårligere FPS av og være på de laveste settings.

Se man det. Overklokket prosessoren min til 4.6 GHz (fra 3.8) og har nå ingen lagg i det hele tatt. CPU er vanligvis mellom 50-70% load. a
Vis hele sitatet...
Nå er problemet at BF4 crasher, jaja.....
Liker det, men jeg syns grafikken er helt for jævlig. Det virker som om de har tatt 5 steg tilbake fra BF3. Vet noen om det bare er pga betaen at grafikken er så ræva, eller om den blir bedre på offisiell release?
Det er greit nok at kjøretøy har blitt nedjustert (lenger til og reloade osv..) , Men noe jeg ikke liker er lock on rpg (type igla og stinger i bf3) Da jeg syntes de var ganske op da de hadde one hit disable. I bf4, så har de gjort dem enda mer op, de har mye lengere range, skyter mye raskere og det er one shot destoy på feks. helikopter. Det er nesten umulig å fly når det er noen på C taket med den lock on rpg'en.
hvis du blir truffet av chopper så kan du jo recovery hvis du har typ 10% hp, noe du ikke kunne på bf3. Var noe lignende i bad company 2 med tracer dart og rpg.
Sitat av McVik Vis innlegg
Blir særdeles lite spilling på Siege of Shanghai når spillet kommet hvertfall!
Vis hele sitatet...
Det var det jeg tenkte om metro også etter BF3 betaen. Det viste seg å ikke stemme helt, selv om jeg har holdt meg godt unna rush + metro.
King of Spooning
Acidous's Avatar
Helt greit spill, møkklei Siege of Shanghai nå da.
Ble fryktelig skuffa over den fantastiske fysikkmotoren de skrøt så fælt av i videoene før sleppet. Alt er jo skriptet, så terrenget er alt annet enn dynamisk.

Fortsatt litt for mange bugs til at de burde gått til åpen beta.
Sist endret av Acidous; 6. oktober 2013 kl. 18:47.
Sitat av ZELDUR Vis innlegg
Boikotter alt av EA/Origin faenskapet, spillet ser forresten kliss likt ut som Bf3 og jeg syns hele spill serien går i feil retning.
De hadde virkelig noe med Bf2 og Bad Company, så begynte de å produsere spill for konverterende cod-kids, og serien er på vei nedover imo.

Vet jeg ikke svarte på spørsmålet ditt, måtte bare si hva jeg mener som tidligere battlefield blodfan.
Vis hele sitatet...
Word as. BF2 var et spill for seg selv, nå er det bare en dårlig cod-kopi (of sorts)
Spilte litt bf4 idag, sålangt så synes jeg det er bra. Veldig likt bf3.

Hvor godt graffikort/prossesor må man ha for å makse bf4 med ca 50 i fps? Tenker kanskje at jeg trenger en liten oppgradering.
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Har spillt i ca 17 timer nå.

Synes de har gjort mye bra siden Bf3. Balansering av våpen, klassene og dmg. Det er jo epic å være sniper nå!
Har vært noe bugg og lagg, men jeg har ikke merket mye til det før det plutselig lagger mye idag?

En annen ting jeg la merke til idag også var at jeg hadde omtent lik fps med ultra som med low. Dette var med 670Sli.
Ikke er det store forskjellen mellom enkel og dobbel gpu heller...

Det er også ganske stor forskjell på hvilken server man er på. Finner man en svensk server er det som regel mindre lagg er mitt inntrykk
Sitat av meitemark Vis innlegg
Det var det jeg tenkte om metro også etter BF3 betaen. Det viste seg å ikke stemme helt, selv om jeg har holdt meg godt unna rush + metro.
Vis hele sitatet...
Haha, har ikke spilt rush siden beta tror jeg.

Dog har jeg spilt over 50% av gamsa mine på metro. Elsker faktisk metro, men jeg har fått et hat-forhold til Shanghai mappet.

Kanskje mest på grunn av lagg problemene til nå. Når man får claymore så vil man jo eie taket.

Liker ikke at man ikke kan restocke ammo på aimbowen. Det burde gått ann å fått mere ammo fra ammo packs. Merker at ammopacks og medicpacks er dårligere enn i bf3 med tanke på radius og plasserbarhet.

Alt i alt blandede følelser, men jeg tror jeg kjøper premium.

Billig premium på Kinguin.net der de bare tar 42.99£.
Sitat av uaexed Vis innlegg
Liker ikke at man ikke kan restocke ammo på aimbowen. Det burde gått ann å fått mere ammo fra ammo packs. Merker at ammopacks og medicpacks er dårligere enn i bf3 med tanke på radius og plasserbarhet.
Vis hele sitatet...
Ammo packs gir deg bare mer ammo for primærvåpenet og pistolen din. Det du må gjøre er å unlocke ammo box, jeg tror det er den tredje unlocken for support.
Sitat av ZELDUR Vis innlegg
Boikotter alt av EA/Origin faenskapet, spillet ser forresten kliss likt ut som Bf3 og jeg syns hele spill serien går i feil retning.
De hadde virkelig noe med Bf2 og Bad Company, så begynte de å produsere spill for konverterende cod-kids, og serien er på vei nedover imo.

Vet jeg ikke svarte på spørsmålet ditt, måtte bare si hva jeg mener som tidligere battlefield blodfan.
Vis hele sitatet...
'
Siden du ikke har prøvd spillet vil jeg si at din mening teller 0.
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Andre som sliter med Bf4 idag?
Jeg blir kicka pga den berømte PunkBuster. Etter et par reinstallasjoner av Pb så kommer jeg inn, men alle instillingene er satt tilbake til standard. Så blir jeg kicka av Pb, igjen...

Å der kom meldingen fra Dice ja
"We are aware that PC players get a Punkbuster error when trying to join games. We are hoping to have a solution rolled out shortly."