Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  42 7024
"Forhåndsbestilte" GTA V til PC da det plutselig dukket opp på komplett.no.
Sjekket en bestille jeg nettopp hadde kjøpt så kom jeg over GTA V til PC orderen min, sjekket den bare for moros skyld og kom over at det faktiskt står en forventet sendingsdato (?).

Varenr. Beskrivelse Antall Pris Sum
653743 Grand Theft Auto V
PC
1 stk bestilt til lager (ubekreftet) - Forventet sendingsdato 2014-03-19
Åpen 1.00 349,00 349,00

Varer: 349,00
Frakt: 94,76
Oppkravsgebyr: 51,25
Totalt: 495,01
Herav mva.: 99,00

Hvorfor står det en sendingsdato ? Er det et teng på at PC versjonen kommer om noen måneders tid, eller er det bare en helt random dato satt av komplett?

http://i.imgur.com/om77Fw1.jpg
Sist endret av M4Dhatter; 17. september 2013 kl. 11:36.
Står nederst på bilde:"1stk bestilt til lager (ubekreftet) - Forventet Sendingsdato 2014-03-19.
ʕ•ᴥ•ʔ
M4Dhatter's Avatar
Trådstarter
Ser det, men hvorfor står det i hele tatt en forventet sendingsdato?
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Fordi noen la den inn. Du vet ikke hvem det er eller hva kilden deres er, så ikke ta det for god fisk.

Når det er sagt: hver port har tatt omtrent 6-7 måneder, så en release i mars/april er ikke usannsynlig.
Fordi, det er ikke bekreftet at de skal slippe et GTA V til PC, men det er mest sannsynlig.

EDIT: Er litt usikker på dette. Men mente jeg leste en artikkel om dette igår.
Sist endret av doffen67; 17. september 2013 kl. 11:43.
ʕ•ᴥ•ʔ
M4Dhatter's Avatar
Trådstarter
Sitat av doffen67 Vis innlegg
Fordi, det er ikke bekreftet at de skal slippe et GTA V til PC, men det er mest sannsynlig.

EDIT: Er litt usikker på dette. Men mente jeg leste en artikkel om dette igår.
Vis hele sitatet...
Jeg er fullstendigklar over det, det jeg egentlig lurt på var da hvor akkurat DEN datoen kom fra, la de pluss og minus sammen på regnetstykke fra når de andre GTA spillene har blitt sluppet, eller er det bare en helt random dato?

Sitat av robhol Vis innlegg
Fordi noen la den inn. Du vet ikke hvem det er eller hva kilden deres er, så ikke ta det for god fisk.

Når det er sagt: hver port har tatt omtrent 6-7 måneder, så en release i mars/april er ikke usannsynlig.
Vis hele sitatet...
Så alle kan bare legge inn random informasjon på Komplett?
Sist endret av M4Dhatter; 17. september 2013 kl. 11:48.
Sitat av doffen67 Vis innlegg
Fordi, det er ikke bekreftet at de skal slippe et GTA V til PC, men det er mest sannsynlig.

EDIT: Er litt usikker på dette. Men mente jeg leste en artikkel om dette igår.
Vis hele sitatet...
Jo, det er bekreftet, men slippdatoen er ikke. Grunnen til at det står en dato der er vell fordi Komplett må oppgi noe, og den kan endres når de får riktig informasjon.
ʕ•ᴥ•ʔ
M4Dhatter's Avatar
Trådstarter
Sitat av PerPerPerPer Vis innlegg
Jo, det er bekreftet, men slippdatoen er ikke. Grunnen til at det står en dato der er vell fordi Komplett må oppgi noe, og den kan endres når de får riktig informasjon.
Vis hele sitatet...
Aha, skjønner.

EDIT: Det er vell ikke direkte bekreftet, men det er heller ikke sagt at det IKKE kommer. Pluss at de har hintet det litt her og der å lekket litt av hvert som sier at det er sannsyligvis en PC versjon på luring.
Sist endret av M4Dhatter; 17. september 2013 kl. 11:53.
Sa ikke Novidya at deres neste generasjon skjermkort ville passe bra med spill som GTA V, sist de hadde en pressekomforanse?
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Sitat av FlipMcFlop Vis innlegg
Sa ikke Novidya at deres neste generasjon skjermkort ville passe bra med spill som GTA V, sist de hadde en pressekomforanse?
Vis hele sitatet...
Det var bekreftet at det ble missforstått.
Jeg bestilte noe annet på komplett som hadde ubekreftet dato. Hver gang den nådde denne datoen, så ble det satt ny dato langt frem. Måtte avbestille til slutt. Så denne ubekreftede datoen er ikke til å stole på i det hele tatt.
ʕ•ᴥ•ʔ
M4Dhatter's Avatar
Trådstarter
Sitat av Fuzzybossen Vis innlegg
Jeg bestilte noe annet på komplett som hadde ubekreftet dato. Hver gang den nådde denne datoen, så ble det satt ny dato langt frem. Måtte avbestille til slutt. Så denne ubekreftede datoen er ikke til å stole på i det hele tatt.
Vis hele sitatet...
Det var det jeg trodde ja, måtte bare spørre
Må folk virkelig lage ny tråd for hver nye forventingsdato? Bare bruk de gamle trådene, det er millioner av dem.
Jeg føler det snart ikke er mulig å vente til pc porten lengre, overalt jeg ser prøver spoilere å trenge seg inn.
Den gamle slitte xbox 360en står i stua, men jeg frykter at grafikken er veldig stygg på et så stort spill på en 8 år gammel maskin.
Noen som har spilt det på 360 som kan si om det er brukbar grafikk, eller om det vises for godt at maskinen er så gammel?
Hvis det er brukbart må jeg vel krype til korset (lefdal) i morgen...


Edit: det er derfor denne posten er her, jeg tør ikke gå inn i noen andre tråder der det sikkert er et metrisk tonn med spoilere.
Sist endret av ZELDUR; 18. september 2013 kl. 21:26.
Sitat av ZELDUR Vis innlegg
Jeg føler det snart ikke er mulig å vente til pc porten lengre, overalt jeg ser prøver spoilere å trenge seg inn.
Den gamle slitte xbox 360en står i stua, men jeg frykter at grafikken er veldig stygg på et så stort spill på en 8 år gammel maskin.
Noen som har spilt det på 360 som kan si om det er brukbar grafikk, eller om det vises for godt at maskinen er så gammel?
Hvis det er brukbart må jeg vel krype til korset (lefdal) i morgen...
Vis hele sitatet...
Tenkte akuratt det samme. har heletiden tenkt "nei, skal jo bare vente til det kommer til PC."
har planer om å kjøpe det til PS3 snart. Kan jo ikke være så ille siden alle andre spiller på gamle konsoller.
Jeg tenker (ta dette med en neve salt) at man hvis man har en gammel konsoll burde formatere disken og rense maskinen for støv for best mulig ytelse. I hvert fall rense den for støv, så den ikke blir for varm og klokker ned.
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Det er bedre på PS3 enn på 360, men jeg skal ha en eventuell PC-port på release. I deler av los santos (den største byen) dropper man faktisk til rundt 20fps over ganske lang tid. Har opplevd å faile missions rett og slett pga frameraten gjør det vanskelig å kjøre bil.
720p
30fps(OFTE langt under, men her er ps3 hakket bedre enn xbox)
Pop-in's (Du har politi etter deg, kjører fra et par politibiler, for at spillet så loader inn flere politibiler rett foran deg = du har ikke sjangs til å reagere)
Sitat av FatMan Vis innlegg
Det er bedre på PS3 enn på 360, men jeg skal ha en eventuell PC-port på release. I deler av los santos (den største byen) dropper man faktisk til rundt 20fps over ganske lang tid. Har opplevd å faile missions rett og slett pga frameraten gjør det vanskelig å kjøre bil.
720p
30fps(OFTE langt under, men her er ps3 hakket bedre enn xbox)
Pop-in's (Du har politi etter deg, kjører fra et par politibiler, for at spillet så loader inn flere politibiler rett foran deg = du har ikke sjangs til å reagere)
Vis hele sitatet...
Takk, da tror jeg at jeg venter på pc-port.
Får bare prøve å stenge ut 50% av internettet i ett halvt års tid, null stress.

Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Sitat av ZELDUR Vis innlegg
Takk, da tror jeg at jeg venter på pc-port.
Får bare prøve å stenge ut 50% av internettet i ett halvt års tid, null stress.

Vis hele sitatet...
Neineinei don't get me wrong, det er dritfett, selv på PS3. Jeg har spilt i omtrent et døgn allerede, og kommet 38% i storyen. Det er definitivt verdt 500 spenn, men PC-versjonen har potensiale til å bli så utrolig mye bedre.
Tror dere at det vil komme en crack/pirat versjon på tpb?

men tror jeg kommer til å kjøpe det for å støtte de fantastiske folkene som har laget dette fantastiske spillet.
Sist endret av freakimsdal; 18. september 2013 kl. 21:40.
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Spillet ble lagt ut på diverse torrentsider allerede før spillet kom.
Sitat av FatMan Vis innlegg
Det er bedre på PS3 enn på 360, men jeg skal ha en eventuell PC-port på release. I deler av los santos (den største byen) dropper man faktisk til rundt 20fps over ganske lang tid. Har opplevd å faile missions rett og slett pga frameraten gjør det vanskelig å kjøre bil.
720p
30fps(OFTE langt under, men her er ps3 hakket bedre enn xbox)
Pop-in's (Du har politi etter deg, kjører fra et par politibiler, for at spillet så loader inn flere politibiler rett foran deg = du har ikke sjangs til å reagere)
Vis hele sitatet...
Spiller du på ps3? Har det på xbox og det du snakker om har jeg ennå ikke opplevd, og når det kommer til grafikken så er den veldig mye bedre i forhold til gta 4.
Og så lenge rockstar ikke kommer med noen dato til pc, så er det ikke bekreftet.

Og er er det noen spillselskaper som fortjenter de 500 kr spillet koster, så er det rockstar.
Sitat av FatMan Vis innlegg
Det er bedre på PS3 enn på 360, men jeg skal ha en eventuell PC-port på release. I deler av los santos (den største byen) dropper man faktisk til rundt 20fps over ganske lang tid. Har opplevd å faile missions rett og slett pga frameraten gjør det vanskelig å kjøre bil.
720p
30fps(OFTE langt under, men her er ps3 hakket bedre enn xbox)
Pop-in's (Du har politi etter deg, kjører fra et par politibiler, for at spillet så loader inn flere politibiler rett foran deg = du har ikke sjangs til å reagere)
Vis hele sitatet...
Har enda ikke opplevd noe til FPS drop eller lignende, og jeg har kjørt masse igjennom byen i en helsikes fart. Sikker på at PS3'en din ikke går varm?
Etter å ha forlatt 3 varehus tomhendt, fant jeg ett eksemplar av Gta V til xbox hos Siba.
De luringene skulle ha 599 for spillet, noe som jeg ikke har betalt for et spill siden...Battlefield Bad Company?
Jeg må si at det var verdt 600 spenn, selv om det var litt drøyt.

Det er absolutt tydelig at xboxen er gammel og sliten, men det er overraskende bra for en pc-fanatiker som meg selv.
Til alle som som sitter på gjerdet og river seg litt i håret, har dere en konsoll, så anbefaler jeg å kjøpe nå.
Spillopplevelsen er så god, at grafikken er noe som man legger mindre og mindre merke til jo mer man spiller!
Og når dette kommer til pc, vil det bli helt latterlig fint, om det er en god port så klart.

Fatman: Jeg har enda ikke opplevd noe fps-drop, selv midt i byen med gassen i bånn.
Har heller ikke opplevd plagsomt mye pop-ins, som jeg fryktet, og som du nevnte.
Sitat av Eplex Vis innlegg
Ser det, men hvorfor står det i hele tatt en forventet sendingsdato?
Vis hele sitatet...
De skriver en dato fordi de rett og slett må ha en dato der, den er sannsynligvis dratt ut av intet helt tilfeldig. Kan gjerne se for meg at de skriver så tidlig dato som de tør, for at folk skal tro de får det inn så tidlig og dermed forhåndsbestiller hos dem. Så jo bare hvor sleip Elkjøp / GameZone osv var i snakket når folk spurte hvorfor ting som var påstått sendt fredag ikke hadde kommet på mandag.
Sitat av ZELDUR Vis innlegg
Etter å ha forlatt 3 varehus tomhendt, fant jeg ett eksemplar av Gta V til xbox hos Siba.
De luringene skulle ha 599 for spillet, noe som jeg ikke har betalt for et spill siden...Battlefield Bad Company?
Jeg må si at det var verdt 600 spenn, selv om det var litt drøyt.

Det er absolutt tydelig at xboxen er gammel og sliten, men det er overraskende bra for en pc-fanatiker som meg selv.
Til alle som som sitter på gjerdet og river seg litt i håret, har dere en konsoll, så anbefaler jeg å kjøpe nå.
Spillopplevelsen er så god, at grafikken er noe som man legger mindre og mindre merke til jo mer man spiller!
Og når dette kommer til pc, vil det bli helt latterlig fint, om det er en god port så klart.

Fatman: Jeg har enda ikke opplevd noe fps-drop, selv midt i byen med gassen i bånn.
Har heller ikke opplevd plagsomt mye pop-ins, som jeg fryktet, og som du nevnte.
Vis hele sitatet...
Kan legge til litt for oss som spiller på PS3!

prøvde først for 600,-(!!) på Gamestop. Der fikk jeg da ikke kjøpt siden jeg er en liten drittunge. Så gikk vi til Spaceword, der kostet det 399,-(?) og var fullstendig utsolgt fra dagen før.
Så til slutt gikk vi til Platekompaniet, ble 499,- pluss en telefon til foresatte for å høre om vi fikk lov

Eneste gangen jeg har opplevd problemer med lastingen må være første "cinematic"ishe scenen, da rendret noen elementer, da gjerne i bakgrunne litt sakte. Det endte med at det poppet opp benker, textures osv etterhvert.

Etter det har jeg ikke hatt noen problemer!
Dette er da på en av de første PS3 utgavene.
Sist endret av KjemikalieX; 20. september 2013 kl. 07:23.
Til dere som er veldig desperate, tror jeg det skal gå an å laste ned GTA V PS3 versjonen på en torrent nettside, for så å laste ned en ps3 emulator og spille på pc.
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Sitat av DubC Vis innlegg
Til dere som er veldig desperate, tror jeg det skal gå an å laste ned GTA V PS3 versjonen på en torrent nettside, for så å laste ned en ps3 emulator og spille på pc.
Vis hele sitatet...
Nei. Det er ingen fungerende PS3 emulatorer ute.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Noen som vet om dette er legit? Ikke SÅ lenge til ihvertfall

Edit; ser ut som det er forventet november/desember.. SOURCE
Sist endret av kjerstin; 30. september 2013 kl. 01:20.
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Sitat av kjerstin Vis innlegg
Noen som vet om dette er legit? Ikke SÅ lenge til ihvertfall

Edit; ser ut som det er forventet november/desember.. SOURCE
Vis hele sitatet...
Skjønner dere idioter ingenting enda? Sålenge Rockstar selv ikke bekrefter det så er det fullstending irrelevant hva en eller annen spillbutikk måtte skrive. Ingenting er enda bekreftet angående en PC/PS4/Xbox versjon.
Det eneste som er "legit" med det der, er at det er en finfin måte å få mer trafikk til sin nettside.
Sitat av kjerstin Vis innlegg
Noen som vet om dette er legit? Ikke SÅ lenge til ihvertfall

Edit; ser ut som det er forventet november/desember.. SOURCE
Vis hele sitatet...
Ser også ut som at det er noen her som ikke er kildekritiske.
Sitat av freakimsdal Vis innlegg
Tror dere at det vil komme en crack/pirat versjon på tpb?

men tror jeg kommer til å kjøpe det for å støtte de fantastiske folkene som har laget dette fantastiske spillet.
Vis hele sitatet...
Antar det ja. Jeg er som regel for pirat nedlasting. Men i dette tilfelle råder jeg deg til å kjøpe det. Støtt Rockstar som en takker for dette utrolige spillet

Do får jo i tillegg Onlinefunksjoner når du kjøper det.
Sitat av Bruskork1 Vis innlegg
Ser også ut som at det er noen her som ikke er kildekritiske.
Vis hele sitatet...
Var vel egentlig hvor pålitelig kilden var jeg lurte på.
Også om det kanskje kan være en reel dato, eller om det er far off.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av kjerstin Vis innlegg
Var vel egentlig hvor pålitelig kilden var jeg lurte på.
Også om det kanskje kan være en reel dato, eller om det er far off.
Vis hele sitatet...
Den er ikke pålitelig i det hele tatt, fordi rockstar selv har ikke sagt noe som helst om PC lanseringen enda, datoen kan man heller ikke si noe om nettopp på grunn av dette.
Asosial introvert
Duckie's Avatar
Her er en video antakeligvis "alle" har sett, men legger den til for sikkerhets skyld. Legg merke til teksten på slutten der det står at videoen var lagd entirely of in-game video montage.
Sitat av Duckie Vis innlegg
Her er en video antakeligvis "alle" har sett, men legger den til for sikkerhets skyld. Legg merke til teksten på slutten der det står at videoen var lagd entirely of in-game video montage.
Vis hele sitatet...
..og? Det har da ingenting med PC versjonen å gjøre, er nok recordet fra PS3 og/eller XBOX.
Det har 0 med PC versjonen og gjøre? Dessuten står det noen steder press R2 eller noen annen PS kontroll knapp for å gjøre noe jeg ikke husker, men det spiller ingen rolle. Det har ikke en dritt å si.
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Bare for å få det klart her. PC versjon og PS4/XBone versjon kommer uten tvil. Men når vet ingen. Så er det klart.
Dette er nok det beste beviset så langt.
GTA 1: PS lansert 10 mnd etter PC
GTA 2: PS lansert 2 mnd etter PC
GTA 3: PC lansert 7 mnd etter PS
GTA 4: PC lansert 8 mnd etter PS
Dere får gjette GTA 5 selv.
Asosial introvert
Duckie's Avatar
Selvfølgelig er det konsollversjon. Greia er at man kan forvente minst samme grafikken på PC. I tillegg til vanligvis både høyere og lavere. Det er lov å tenke selv!
Sitat av Duckie Vis innlegg
Selvfølgelig er det konsollversjon. Greia er at man kan forvente minst samme grafikken på PC. I tillegg til vanligvis både høyere og lavere. Det er lov å tenke selv!
Vis hele sitatet...
Hvem kunne gjette at det var grafikk du snakket om i det innlegget der?
Men at det blir bedre grafikk vil jeg regne med ja, ihvertfall bedre AA, for det er det ikke mye å se til på PS3 versjonen ihvertfall.

Jeg regner egentlig med at spillet et laget for PS4/XBONE, og portet til de repektive konsollene vi har nå. Og at PC, PS4 og XBONE kommer når den siste konsollen har kommet, altså XBONE.. Dette er bare tipping fra min side, men det er det jeg vil gjette på