Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  31 1777
Sitter på jobb og tenker litt. Jeg er telefonselger på deltid, og får derfor en HORDE med sure kommentarer og diverse drapstrussler.

Men: det som er mitt spørsmål er om telefonsalg burde vært forbudt? Skal det være lovlig for en hver hvemsomhelst å plage folk i hverdagen med irriterende telefonsamtaler. Det støyer, det plager og nesten ingen liker dem. Skal vi ha lov å ødelegge nattesøvnen deres med vår nonsens?
Jeg mener at telesalg må likestilles med all annen reklame. Eneste forskjellen er at telesalg er litt mer personlig.

Hva mener så dere? Er jeg en kriminell
Telefonsalg har rett og slett blitt irriterende, før gikk det greit når jeg fikk 1-2 telefoner i uken, men nå er det alt for mye, har fått opp til 4-5 telefoner på 1 dag. Faens irriterende. Og nå som de har begynt med det automatiske greiene: Ring ring, hallo..... haaaallooo, HALLO!!!!! Hei, vil du bli kunde hos x-tele?
Vi har jo muligheten for å reservere oss, mot slik som deg.
De som ikke gidder å gjøre det, har bare seg selv og takke.
FiTz's Avatar
Trådstarter
Vel der kommer problemene virkelig inn. Vi ringer _ofte_ til folk som har reservert seg mot telefonsalg. Hvordan mitt selskap finner disse nummerene har jeg ingen peiling på, men på et eller annet vis får de det til. Det er først nå jeg tror det blir en forbrytelse, for hvis de har reservert seg bryter jo vi med deres ønske.

Jeg beklager så meget for at dere blir så plaget, men jeg tjener penger som gress på dette...
har bare en simpel ting å si: HATER TELEFONSELGERE!!!
For min del tar aldri telefonen når det er ukjent nummer. Slipper dermed selgere
Om ARaPaCaNa Dhih
Apraksin's Avatar
telefonselgere er like mye verdt for meg som mugget på en 6 uker gammel brødskive. i condem you to hell.
Telfonselgere er generelt statan selv, men morsomme å kødde med..

Man skal jo gjøre det beste ut av alle situasjoner, så da leker litt med dem, så ringer de ikke igjen...
FiTz's Avatar
Trådstarter
Opprinnelig postet av Apraksin
telefonselgere er like mye verdt for meg som mugget på en 6 uker gammel brødskive. i condem you to hell.
Vis hele sitatet...
OMG da! det var da fælt... At jeg skulle til helvete var vel aldri noen tvil om, men likevel. YOU DON'T _HAVE_ TO RUB IT IN!!!

Neida, jeg er ikke så ustabil heller da. Men seriøst, tenk dere litt om hva dere sier nå. Det er ikke telefonselgerens skyld at dere blir spammet ned av telefonoppringinger. De gjør bare sitt beste i å tjene penger på et eller annet vis. Om dere ikke har merket det enda så er det nesten umulig å finne en jobb som er ok betalt og som ikke dreper deg i lengden.

Vær heller sint og sur på/om noe annet i stedet og la oss stakkars pengelense folk være i fred. (nærmeste sofapute funker fint )
ex-crew uten solbriller
SharQ's Avatar
Telefonsalg er irriterende, men det er dørsalg også. Problemet er at det alltid er tullinger som kjøper - det er derfor det er lønnsomt, og det er derfor folk gidder å drive med telefonsalg - fordi det er lønnsomt.

Samme grunn at du har innboksen din er full av spam: Det er så godt som gratis å sende ut 100 millioner eposter, og selv om bare 0,0001 % kjøper noe, så tjener man grisemye penger.

hj
hater telefon selgere... kjefter de ut vær gang de ringer.
Pappa kjøper alltid fra telefon selgere, han bøyer seg lett i vinden
very impotent freak
Delusional's Avatar
Jeg er mer lei de som heletiden skal foreta alleslags undersøkelser.
Ministry of Love
sptz's Avatar
jeg pleier alltid å si vent litt er straks tilbake og legge fra meg telefonen å finne på noe annet.. Ganske morsomt å se hvor lenge noen holder ut.
Rekorden er på 32min inkludert at jeg svarte han og ba ham vente litt. (rakk faktisk å spise middag i mellomtiden..) Noen høyere?
Når ditt firma ikke sjekker telefonnumrene opp mot reserverte telefonnumre så er de kriminelle. Når du vet du jobber for et slikt firma, så er du også kriminell. Dere er pliktige til å sjekke disse listene max 3 mnd før bruk!

Her er et par-10 regler du kan ta med deg: http://www2.tv2.no/gmn/n2i.vis?par=5959
...og jeg har pr i dag aldri møtt en telefonselger som har bedt om tillatelse om å fortsette telefonsamtalen etter at de har presentert sitt ringe-formål.

Lovlig telefonsalg er ikke plagsomt for de kommer kun til de som synes det er ok. Telefonsalg som dere driver med burde ikke være kriminellt for det er allerede kriminellt!

Jeg er oppriktig glad for å høre at dere virkelig får gjennomgå (unntatt drapstruslene da selvsagt!)!
Oooh... Gjett om jeg skal grille en telefonselger neste gang han ringer! Takker så meget cavey Telefonselgere, spørreundersøkelser pr. telefon og jehovas vitner er like irriterendes hele gjengen! Let them burn in hell...
Jeg jobber også som telefonselger, og det er utrolig lønnsomt..
Hvor mye tjener dere sånn ca i timen da?? kult å vite liksom..
Jeg ligger på 140 ca..
FiTz's Avatar
Trådstarter
Hmm du tjener en del mer enn meg da, men likevel, jeg har nettopp begynt og tjener 90 kr i timen. Dessuten er jeg 16 år! 90 kr timen når du er under 18 er ikke så dårlig skal jeg si deg. Heller dette enn å jobbe i butikk i allefall..

Til alle dere som vil grille en telefonselger:
For all del, finn frem flammekasteren og flamm ivei, men prøv å gjør det litt saklig! Jeg er så dritt lei av folk som bare spyr frem sure ord og slenger på røret uten å gi fra seg et lite argument i allefall. Men, hvis det er plage telefonselgere dere vil mer enn noe annet her i verden, så bare få dem inn i en lang samtale. Prøv å høres ut som om du vil ha det de selger, og spør masse usaklige idiotiske spørsmål, for så og si nei!

DET er det verste dere kan gjøre...
Veldig lurt å si hva det verste de kan gjøre mot deg er da
Egentlig ikke, men det er seriøst det værste jeg vet.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Får dere ikke provisjon ? Venner og bekjente av meg får en god del provisjon, på en god dag ligger de på rundt 300 i timen, en dårlig ligger de på litt over 100 lappen og snitt lønna ligger på et par hundre i timen... De er også under 18 år, det er ikke rart at folk blir telefon selgere liksom, når de frister med sånne "paychecks". Det som er kvalmt er at når disse telefon-selger-selskapene selger f.eks lodd for redningsselskapet får 70 % eller noe sånn til de som selger og sjefene deres....
pleier som regel og kødde litt med tlf. selgerne, eller la de snakke heeeeeeeeelt ut før jeg sier nei takk, og legger på.
For et par år sia jobbet jeg hos et støvsugerselskap. Jeg jobba i markedsavdelinga og hadde som oppgave å lage avtaler med kunder slik at våre selgere fikk demonstrert varene. I begynnelsen gikk vi etter lister som var sjekket opp mot reserverte telefonnumre, men etterhvert gikk vi bare etter telefonkatalogen. Jeg var veldig usikker på om dette var lov, og jeg spurte sjefer om dette flere ganger, men de sa bare at jeg skulle gjøre jobben min, som jeg da gjorde. Etterhvert skjønte jeg også at markedsføringsmetodene våre også var ganske suspekte, med tanke på markedsføringsloven. Det er nemlig ikke love å dele ut gaver mot å få demonstrert støvsugere hjemme til folk, noe vi da gjorde. Biffkniver og konfekt ble delt ut til kunder i massevis. Jeg bestemte meg for å forlate denne umoralske arbeidsplassen etter en stund (selv om lønna var grei), og det gjorde jeg rett i siden firmaet gikk konkurs 2 måneder etter at jeg slutta. =)
Det er mange som klager over at de får så mange telefonselgere, men verken jeg selv eller foreldrene mine får det. Blir ikke oppringt av en telefonselger en gang i måneden engang, og ingen av oss har reservert oss mot telefonsalg. Er det slik at telefonselgerne har en liste over et utvalg personer som de ringer til?

Jeg har stor forståelse for de som blir oppringt flere ganger om dagen at de blir leie, spesielt hvis de har reservert seg mot telefonsalg. Telefonselgere må respektere de som har reservert seg mot dem, ellers kommer de til å grave sin egen grav i forhold til lovgivningen.
det kan virke som om hvis man kjøper noe fra en, så gir han beskjed til annen og sier at: han kjøpte av meg eller noe sånt.
Moren min kjøpte en duk(tror jeg) for 4 år siden og hun får fortsatt 2-3 oppringninger pr. dag.
Opprinnelig postet av FiTz
Vel der kommer problemene virkelig inn. Vi ringer _ofte_ til folk som har reservert seg mot telefonsalg. Hvordan mitt selskap finner disse nummerene har jeg ingen peiling på, men på et eller annet vis får de det til. Det er først nå jeg tror det blir en forbrytelse, for hvis de har reservert seg bryter jo vi med deres ønske.

Jeg beklager så meget for at dere blir så plaget, men jeg tjener penger som gress på dette...
Vis hele sitatet...
Vel, hvis du jobber for et seriøst selskap, så er ikke det tilfelle..
Jeg jobber for en stund siden som telefonselger..
Vi ringte ikke 1 eneste person som var reservert..
MEN til tider kunne halvparten av dem vi ringte påstå dette,
så i 2 dager, så noterte alle selgere ned navn og nr til dem som sa dem var reservert, og dette ble sjekket opp, ikke 1 eneste tilfelle av feil ble funnet.

Hvorfor:
1. Du ringer Kari Nordmann, mannen hennes Ola Nordmann tar telefonen, han klikker noe jevli og skjeller deg ut, du sier han tar feil, du prøver og forklare, når du skjønner han skal legge på så ber du han dra til helvete..

Konklusjon: Alle i familien må reservere seg

2: Du ringer en dame, hun sier hun har reservert nummeret.

Konklusjon: Hun reserverte sikkert nr hos telenor, det er utgått, nå må alle reservere seg med navn og adresse, tlf nr har ingenting og si, og det skal gjøres hos brønnøysund.

3: Du ringer en fyr, han sier han har reservert helle hustanden hos brønnøysund, og det var jevla lenge siden

Konklusjon: Det er sikkert under 6 mnd siden, som er maks tiden det kan ta før det trer i kraft, grunnet det tar en tid hos brønnøysund, og teleselskapene kan ha opptill 3 mnd gamle lister

Ellers: seff kan feil skje, en liste kan ha feil i adresse eller navn, slik at det ikke blir vasket ut slik det skal.
Eller et eller annet..

Men folk flest tar feil når dem skjeller ut en stakkars tenåring som lovlig bare prøver å gjøre jobben hos et seriøst selskap han jobber for.
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
ble oppringt av en jævla telefonselger forleden dag. Han spurte etter min mor (ringte så klart med det jævla skjulte nummeret) Jeg spurte hvem det var som ringte, om jeg kunne gi noen beskjed. Så bare la han på. Trodde det skulle svartne fullstendig for meg. Skulle personlig dradd ut alle fingrene å dyppet de i syre, så han aldri resten av sitt liv kunne taste inn flere nummer.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Opprinnelig postet av Øby
Telfonselgere er generelt statan selv, men morsomme å kødde med..
Vis hele sitatet...
Ja, gjør det. Hvis dere leser Pondus(de litt eldre stripene) får dere masse fine ideer.
Som f.eks og lage presselyder(presselyder som når du sitter på do) og så slippe en flaske eller et eller annet nedi do, da tror jeg de fleste telefonselgere hadde lagt på.
Eller starte og snakke med selgeren med hes og "sensuell stemme". "Du er en deeilig mann/dame"(stryk det som ikke passer) og så videre.
De har alt gravd sin egen grav
Hater de automatiske greiene som altid kommer da jeg sover.
FiTz: Ville du likt å høre noen som begynner å snoke å grave i ditt personlige liv, og forlange "jeg spør et spørsmål, du spør et spørsmål" taktikken? Den har jeg tenkt å bruke på neste telefonselger, så du vet det er meg hvis jeg spør hvor gammel du er, hvor du bor, hvor henger du og hva du liker å gjøre på fritiden. Blir aldri oppringt, men hvis det skjer om natten skal jeg faen meg snakke lenge, og virke interesert helt til du hører klikk, og summetonen!


Ps: har ikke noe imot telefonselgere som personer, men firmaet som leverer en slik skitten "service". Tenk hvis du ringer en litt tilbakestående mann, vil du da prøve å lure denne stakkaren til å kjøpe? Derfor er det i min mening umoralsk, for det finnes mennesker som bare ikke skjønner at de ikke trenger 4-binds leksikon.




God Jul!!!
Jeg elsker å snakke dritt med telefonselgere. Lurer på hvor mange av dem som sitter der ute og lurer på om jeg er helt tullette?

Men uansett, jeg tror mange begynner å bli lei av telefonselgere. Vil man kjøpe noe så drar man gjerne selv til butikken. Telefonselgere er etter min mening unyttige og irriterende, og jeg har ikke noe imot at telefonsalg ble forbudt, eller at man kunne beskyttet seg mot det (noe ala det posten har mot reklame uten adresse).