Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  44 2840
http://www.dagbladet.no/nyheter/2003/12/14/386107.html

så var saddam blitt tatt.. tror ikke noen kommer til og merke noen forskjell uansett.
Det var jo på tide, og hvis dette viser seg å stemme, vil ok USA få til bake litt av den tapte stoltheten etter det som nesten var en fiasko i Irak.
Ser på bcc news nå, De hadde video klipp av ham som fange. Han så helt anderledes ut med skjegg. Men de shavean så og da lignan. Hmm lurer på om han bilr henrettet på tv eller no i den duren. Det er veldig amrikansk. Hele presseknofesransen startet med ordene: Ladyes and gentlemen, we got him ! Klassisk haha
Jeg synest ikke dem skal henrette han.
Det blir for mye uenigheter. Han burde settes i fengsel, ett godt bevoktet fengsel, en plass langt borte. Livstid of course
Regner med at det blir riksrett i Irak eller menneskerettighets-domstolen i Haag.
henrettelse er bare domdt. da slipper han for lettvindt unna. livstid i et ekkelt gammel fengsel med ekkle forhold fortjener han. trur han kommer til å ta live av seg selv før han blir straffet. han veit jo at alt er kjørt for han uansett
Det blir visst riksrett i Irak ja, så fremtiden hans ser ikke veldig lys ut
DNA-sjekking av om det er han eller ei er mulig fordi de har DNA av barna til Saddam som søkte tilflukt ett eller annet sted i europa før de reiste tilbake til Irak og ble henrettet.
(Selvfølgelig, det kan jo være at Saddam har latt en av dobbeltgjengerne sine produsere unger for ham, og at det er ham (dobbeltgjengeren) som nå er fanget, men :/...)

Blir det som IvIoyner sier riksrett i Irak tror jeg det kommer endel klager på det fra endel FN-land, ettersom Irak for øyebikket regjeres av usa.

EDIT: Når jeg svarer på hvordan de kan forsikre seg om det er ham, er det ikke en idé at spørsmålet blir værende i tråden så folk skjønner hva jeg preiker om?..
Sist endret av Mjaa; 14. desember 2003 kl. 14:26.
Jeg syntes det står respekt av dere for å klare å pøse ut SÅ mye tull på så kort tid. All respekt til dere for dette.
Dere kan bruke tråden til å diskutere hva følgene for denne arrestasjonen blir, og holde dere til det. Flott.
Jeg tror følgene blir dette:
-Saddam blir henrettet
-Terrorister fra Irak klikker på amerika
-Amerika kommer til og leve i frykt for terrorister

(selv om jeg sier lengre oppe at han ikke BØr henrette, men det skjer jo)
for de som ikke har fått med seg;

http://www.vg.no/grafikk/frontbilder/73627.jpg

til venstre: slik han så ut da han vart arristert
til høyre: etter barbering og sånt
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Får ikke helt de to bildene til å stemme overens jeg menneh..
Han ser mye brunere ut på det andre bildet. og barten hans er helt svart uten noe grått i.. På det ene bildet er det no nesten helt grått skjegg..
Kan egentlig ikke se likheten på bildet, men et anne bilde som ligger på vg ser mere ut som rette mannen

http://www.vg.no/bilder/bildarkiv/1071409438.jpg
USA har sikkert bare funnet en bondetamp som hadde likhetstrekk med Saddam .
very impotent freak
Delusional's Avatar
Det er foretatt en dna prøve av mannen (i følge tv2), tror ikke USA hadde uttalt seg før bevisene var bunnsolide, de har drete seg nok ut i denne krigen.
Noen som vet om han blir utlevert til USA eller om han blir i Irak?
Hvorfor er han så sinnsykt rød i trynet etter han er barbert? Og hvorfor er barten helt svart etter og grå før? Og hvorfor i hule helvette har han tilsynelatende andre klær på seg?
http://www.vg.no/grafikk/frontbilder/73632.jpg Tror neppe det ligger noe i konspirasjonsteoriene dine.
Det er litt rar farge på dette andre bildet og, men det kan være eksponeringa på bildet.
Er det bare meg, eller ser dere også håpet som lyser i øyene hans?
-Terrorister fra Irak klikker på amerika
Vis hele sitatet...
Finnes det noen særlige terrornettverk i Irak da?
Bildene som vaffel posta var klarere. Men jeg venter fremdeles på og bli TOTALT overbevist =)

Pinhead: alle klarer og lage seg ett terrornettverk, og Irak har helt sikkert ett dem også =)
Han har skikkelig potetnese der han har bart, også har han utmagret nese der han er blek.

Det er noe som ikke stemmer.
Tviler på at Saddam prøver å ta selvmord etter dette. Hvis han ville ta livet sitt kunne han like gjerne ha gjort rett før han ble tatt til fange (han satt med et par rifler nede i hulen)
Dessuten er det tabu for en troende muslim å være feig og ta livet sitt.
Stiller også spørsmålstegn om han kommer til å få noen dødsstraff; da vil han bli sett på som en martyr av alle arabere og det er stikk i strid med det Usa vil.

Når det gjelder bildene, så finnes det en video av han som burde eliminere litt av tvilen.
Dersom du har sett videoklipp av Saddam, og ser legeundersøkelsen som ble vist i sted, ser du tydelig at det er samme mann før og etter barbering. Tror det er rett mann, og amerikanerene er gode på sånt; de har egne avdelinger som jobber med gjenkjenning og analyse av slikt.

Uansett er han så godt som ferdig. De har jo opplyst at han skal dømmes av en irakisk domstol, og de er vel ikke helt upartiske. Han blir nok hengt, skutt eller steinet.


edit: er det bare meg, eller er "the terrorist's choice of arms" alltid AK47?
dessuten: usa kan da vel ganske enkelt finne ut om det er rett fyr eller ikke; de har jo knertet uday og han andre karen (sønner av saddam), og siden de er sikre på at dette ikke er dobbeltgjengere (han udayen hadde vel bla noen skruer og no greier operert inn i den ene foten?) kan de ved å sammenligne dnaet fra disse med saddams (altså den personen de har fanget) og kontrollere at dette disse er i slekt, og er de det er det vel ikke noe særlig mer tvil.
De har tidligere skaffet DNA fra Saddam og sønnene hans. Det var en av grunnene til at de var sikre på at det var dem som var drept. De har allerede analysert "denne Saddamen" og det _er_ Saddam.
er det bare meg, eller er "the terrorist's choice of arms" alltid AK47?
Vis hele sitatet...
er nok ikke bare deg, men det er heller ikke så rart siden AK47 har en ekstremt enkel konstruksjon og er derfor billig å produsere. I tillegg er de ikke akkurat vanskelige å få tak i

men for å komme litt tilbake til topic (og for å fyre oppunder og leke litt konspirasjonsteoretiker):

Er det ikke fullt mulig at dette bare er en media-scam for å knekke Saddam-tilhengerne. USA er veldig flinke til å føre krig mot en organisert hør, mens de har store problemer mot desentraliserte, mindre grupper som bedriver geriljakrigføring. Det er bare å se på døds/skade tallene for perioden etter at Bush Jr erklærte krigen for over.
Sist endret av liasis; 14. desember 2003 kl. 17:16.
http://home.no.net/zpeef/saddamcapturedhohoho.jpg
Ministry of Love
sptz's Avatar
Zpeef

men bare får å få klart opp i det, de bildene darris postet er et bilde fra etter han ble tatt og et bilde fra da han satt med makten. Det ligger en bilde serie på tre med de to pluss det bilde etter at de barberte ham, tror det var på vg.no men det kan ha vært ett annet sted..
Dessuten er det tabu for en troende muslim å være feig og ta livet sitt.
Vis hele sitatet...
Saddam er ikke troende muslim. Han framstod som det, for å få støtte fra muslimene... han ba bla. feil vei osv.
Opprinnelig postet av Delusional
Det er foretatt en dna prøve av mannen (i følge tv2), tror ikke USA hadde uttalt seg før bevisene var bunnsolide, de har drete seg nok ut i denne krigen.
Vis hele sitatet...
Tar ikke slike dna analyser litt tid?

Jaja, da er det bare å vente på muslimsk hellig krig, Jihad - deres unnskyldning for å drive på med faenskap og elendighet! Hvis nå ikke selv de mest hardbarka motstanderne forstår at dette er til alles beste, også deres eget.
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
blir for dumt at folk her faktisk tviler på at det er han som er tatt pga lyset på bildene. Føler meg ganske sikker på at fargen/lyset på bildene varierer etter som hvilken vinkel bildet er tatt (i forhold til lyset) det er jo logisk nok for meg hvertfall.
tror ikke USA hadde uttalt seg før bevisene var bunnsolide
Vis hele sitatet...
tør jeg spørre om hva som var argumentet som startet krigen.. Og hvor ligger dette nå? Jo, under teppe, som alt annet som usa har tatt feil i...

"Gi massene det de vil ha" sier nå bare jeg....

så får vi se hva dette bringer
spetznaz: bildene som darris postet er fra samme sted/tid. (Se på bakgrunnen)

Jeg venter bare på at det blir skikkelig Hollywood, hvor en gjeng ekstremister hijacker en del fly, og krever at saddam blir løslatt jeg. Da hadde lissom alt vært komplett.
Der har du et poeng morten, så det smarteste er jo å drepe Saddam så du slipper den konstante trusselen.
han blir nok satt for den irakiske domstolen til den "nye" regjeringen. og om han blir dømt for muslimsk domstol så er sjangsen god for dødsstraff... men usa vil ikke det og jeg ser ikke for meg at hans tilhengere overalt i irak vil det heller...
han blir nok dømt til livstid og sendt til et high end security prison en hemmelig plass...

det som blir interesangt er nå om terror gruppene kommer til å kreve hans løslatelse og om usa er forberedt på dette..
**offtopic fra saddam
http://www.informationclearinghouse....rticle5365.htm

ta en titt der , tror ikke jeg har sett en mer provoserende scene enn det der.. i
Up is the new down
SilverKhan's Avatar
Det er vel ingen skikkelig domstol i irak enda, og det mest rettferdige ville uansett vært menneskerettighetsdomstolen i Haag...

Jeg synes ikke synd på fyren, men jeg synes ikke han skal få dødsstraff (noe han ikke kan få i Haag). Han er jo ingen trussel lenger...

Egentlig blir jeg jævlig sur når USA viser klipp av legeundersøkelsen, hvor de ser etter lus i håret. De gjør det jo bare for å nedverdige han, og selv om Saddam har gjort grusomme ting betyr ikke det at andre skal synke så lavt at de må nedverdige en fyr som uansett har mistet alt håp...

arisnaub:er jævlig i enig, jeg blir også jævlig provosert av sånne klipp
saddam kommer vel til å bli dømt i irak som krigsforbryter, og om 5 år elns så blir det nye "demokratiet" kuppet og saddam satt fri

så erre på'n igjen
arisnaub: i den videon med han som sier "awesome, lets do it again" legg merke til at det er ett hopp der. De tar bare med de 2 setningene av det han sa. Hans "It was awesome, lets do it again" setning kan ha vært ett svar på noe helt annet.

morten: Everybody say "Air Force One"
Opprinnelig postet av JoeBPlenty
arisnaub: i den videon med han som sier "awesome, lets do it again" legg merke til at det er ett hopp der. De tar bare med de 2 setningene av det han sa. Hans "It was awesome, lets do it again" setning kan ha vært ett svar på noe helt annet.

Vis hele sitatet...
Det er bra at du er kritisk, men denne videoen var altså vist på CNN. Ikke det at CNN alltid er korrekte, de er like propagandaaktige som de fleste amerikanske kanaler, men de ville neppe ha klipt en video slik at den ble _enda mere_ anti-USA enn den var fra før.