Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 2761
Anonym bruker
"Ferdig Narhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg vet ikke hvordan jeg skal starte dette innlegget, da jeg føler det er på grensen til flaut å skrive om.

Kjæresten min og jeg har vært sammen i over 3 år, vi er begge 21. Han er en fantastisk gutt, som jeg er utrolig takknemlig for å ha. Vi har det som oftest veldig bra, men som med de fleste andre forhold, hører det med dager som kunne vært bedre. Disse dagene har dessverre blitt mer vanlig de siste månedene, og jeg kjenner det sliter på meg. Vi krangler om helt dumme ting, vi har ulike måter å tenke på og ulike ønsker for framtiden. Det virker nesten som at vi har vokst fra hverandre. Sexlivet er heller ingenting å rope hipp hurra for.

Han har naturligvis presentert meg for gjengen hans, og jeg kom godt inn i den og de har blitt noen av mine beste venner. Jeg bor langt hjemmefra, og både vennene hans og familien hans har vært, og er en trygghet. I den gjengen er det en gutt som er like gammel som oss, som jeg alltid har syntes godt om. Jeg tenkte ikke noe spesielt over det i begynnelsen, men det siste halve året har det gått helt over stokk og stein. Jeg klarer ikke å slutte og tenke på han, vi kommuniserer mye på facebook o.l. (helt vanlige samtaler), og når vi møtes er det så ufattelig god stemning. For meg er denne situasjonen helt på trynet, da det føles som en slags fjortisgreie. Men her står jeg, med en flott kjæreste som har en nesten enda flottere kompis.

Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre med dette. For en kort stund tilbake hadde kjæresten og jeg en samtale om at vi kanskje burde revurdere hele forholdet, men ingen av oss er tøffe nok til og faktisk ta det steget. Vi er naturligvis glade i hverandre, og er muligens redde for hva som kommer etterpå, etter så lang tid sammen. Selvfølgelig vet jeg at ingenting hadde skjedd med meg og kompisen hans uansett, det hadde vært skikkelig råttent gjort av oss begge to, men tankene er der allikevel.

På nyåret skal kjæresten min inn i militæret. Dette vil resultere i at jeg er mye sammen med gjengen hans, og denne kompisen, uten at han er tilstede.

Jeg vet ikke om jeg skal le eller gråte. Jeg kunne aldri sett for meg å havne i ei knipe som dette, da kjæresten min betyr mer enn noe annet. Det skal sies at utroskap hadde jeg aldri i livet begitt meg ut på, men det føles veldig som at jeg allerede gjør noe galt, selv om jeg ikke kan kontrollere det, og jeg har så utrolig dårlig samvittighet.
For det første så er gresset alltid grønnere på den andre siden.

Men du sier at ingen av dere er tøffe nok til avslutte forholdet, betyr det at du egentlig mener at det er det 'endelige svaret' uansett?

Hvorfor er kompisen så sentral her? Du sier det ikke kommer til å bli noe med dere og at det hadde vært råttent gjort av dere begge, så hvis det er sånn så er jo svaret ganske enkelt.

Du/dere må finne ut om forholdet er verdt å holde. Det er helt vanlig, som du sier med ups and downs både i humør og sexlyst.

Hvis du tar alle potensielle fremtidige kjærlighetsforhold og legger dem til side, hva tenker du da om det forholdet du er i nå?
Du skriver at det ikke kommer til å skje noe mellom deg og kompisen, men er det egentlig det du håper på? Skjønner ikke helt spørsmålet.
Da har du altså valget mellom å forsette sammen med kjæresten din eller finne deg noen andre.

Anbefaler deg å poste en tråd her istedenfor, sikkert bedre respons:
http://forum.kvinneguiden.no/forum/1...etsrelasjoner/
Du skriver som om kompisen til typen din automatisk skulle ha lyst på deg også.
Så det høres ut som du har ett luksusproblem, og trenger å bli voksen.

Finnes faktisk de gutta som ikke gidder bry seg med damen til en kompis. Selv om det er en ex.
Anonym bruker
"Mulig Bjørkemus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Høres ut som om du "ubevisst" planlegger å være utro når typen din reiser i militæret. Hvis du føler at du ikke presterer å styre følelsene dine, så får du slå opp eller "ta en pause" med typen din før han skal i forsvaret (helst før han kjøper julepresang), ellers så får du kutte ut all kontakt med denne kompisen.
Flere måter å se saken på. Personlig mener jeg alt for mange finner kjæresten sin i ung alder, og ender opp med et semi - ok forhold hvor forholdet ikke gir noen glede. Selvfølgelig burde man være villig til å jobbe sammen med sin partner for å få ting til å fungere. Likevel tror jeg alt for mange kjemper en unødvendig tung kamp for å berge et forhold som ble startet på feil premisser.

Det er helt naturlig at du ikke er den samme personen du var for 3 år siden, det er neppe kjæresten din heller. Ta opp tankene du deler her med kjæresten din, kommunikasjon er noe av det viktigste i et forhold. Vær ærlig med deg selv.
Hos mennesker finner vi et mangfold av ønsker og ambisjoner, for og i livet. For meg selv ønsker jeg en stor variasjon av erfaringer som bidrar til min personlige utvikling. Jeg vil ikke stagnere, men stadig oppsøke ting, aktiviteter, situasjoner, og lokasjoner jeg finner interessante (som rent autoteliske entiteter). Får jeg leve i tråd med disse ønskene, er jeg tilfreds, og som konsekvens av min tilfredshet er jeg i stand til å omgås og relatere til andre mennesker på en givende måte. Tvert imot, hadde jeg vært i et miljø som holdt meg fra å leve på denne måten, hadde jeg følt meg uoppfylt; en tilstand som leder til sjalusi, sinne, og andre følelser som gjør det svært vanskelig for en person å generere hyggelige vibrasjoner. Ikke levelig med andre ord!

Det medfølger alltid noen vanskeligheter i romantiske forhold (forøvrig alle andre forhold også, vanligvis), du har vært i ditt en stund, men nå butter det imot mer enn før. På hvilket grunnlag er du i forholdet til å begynne med? På hvilket grunnlag kan man her rettferdiggjøre et brudd? På hvilket grunnlag kan man her rettferdiggjøre å fortsette?

Er livet for deg en orgiastisk opplevelse der tilfredsstillelse av sanser og unngåelse av smerte sitter i høysetet? Eller er du drevet av "høyere" aspirasjoner og dyder? Ingen riktige svar her. Fundamentale spørsmål som hva du virkelig leter etter i den tiden du eksisterer, jobber i vår psykologiske bakgrunn (uavhengig om vi faktisk besvarer spørsmålene eller ikke) og er på mange måter bidragsytende til hva som hender med oss.

Flere har påpekt forvirring rundt hvorfor denne kameraten spiller en så sentral rolle her, det gjør jeg også ettersom du samtidig påpeker din egen ubøyelighet med hensyn til utroskap. Hva er det egentlig vi snakker om her, hvordan du reparerer forholdet ut fra de forhold du beskriver, eller hvor langt ute å kjøre du er i forholdet gitt at du har følelser for en annen?

Forhold er kompliserte sammensetninger av ekstremt kompliserte mønster to mennesker har sementert i sin psyke, at vi for hverandre fungerer som hver enkelt ønsker - skjer ikke. Spørsmålet er hvorvidt vi kan gi slipp på det virkelighetsbildet vi ønsket, og akseptere det virkelighetsbildet som manifesterer seg foran oss ettersom forholdet eldes. Tenk og fokuser på deg selv. Har du friheten til å gjøre og oppnå de tingene du vil? Er partneren din støttende på disse områdene? Hvilket som helst forhold kommer i andre rekke i denne konteksten. Du må gjøre de tingene som gjør deg glad! Ende forholdet, fortsette forholdet, ha sex med en annen mann - det spiller ingen rolle, gjør det deg glad, er det dette du må sikte på. Men vær nå for all del ikke taktløs i dine jordiske sysler, om du nå vil feie over din kjærestes kamerat så gi god beskjed på forhånd.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
- Dere ble sammen da dere var 18
- Sannsynligvis begges første Seriøse Forhold®
- Oppdaget at dere har vokst fra hverandre
- Det er skummelt å snakke om framtida og å gjøre det slutt fordi det er nytt og skummelt og hva om dette er deres ene sjanse

Gjør det slutt.

ASAP.

Dere vet at de færreste forblir sammen med den de startet med som 18-åring

Dere har blitt vandt til at den andre er der hele tiden, fordi slik har det jo vært i 1000 dager. Hva skal dere sammenligne denne tilværelsen med? Singellivet som 18-åring? Hallooo liksom! 18-åringer er innmari unge! Helt annerledes enn de voksne 21-åringene dere er.

Hjernen din har oppdaget at det finnes hvertfall én annen som ser ut til å passe bedre

Gjør det slutt, dra hjem til familien i jul om du vil. Så får begge leget sine sår rundt kjentfolk en stund, når disse også har tid.

«Det legger en demper på jula til andre!»

Ah okei bare utsett det til… du vet. Den der perfekte tida å gjøre slikt på? 35. mai?

Jepp. Sucks. Men dere er ikke 10-år gamle leukemi-pasienter. Så det kunne vært verre. =)