Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 903
Hei! Jeg er på utkikk etter en mini PC som utelukkende skal brukes til netflix og streaming.

Krav:
HDMI, USB, LAN
Maxpris 2500
Vifteløs (evt. _meget_ stillegående)
Må kunne koble til Z-5500 og få utnyttet Dolby Digital 5.1:
Bilde av Z-5500 inputs

Jeg har veldig lyst på en Chromebox aka denne:
https://www.komplett.no/product/8327...sus-chromebox#

Problem: Chromeboxen har ikke mulighet for å få koblet til anlegget. Tenkte at jeg kanskje kunne bruke en HDMI-optisk converter, men HDMI-outputen (som det bare er 1 av på chromebox) må jeg bruke til skjermen jeg har.
Vet det er mulig å koble via 3.5 minijack, men da får jeg ikke ønsker lydkvalitet.

Noen som har tips? Enten hvordan jeg skal få koblet til eller evt. en annen minipc? Takker så meget for svar

Må legge til at jeg helst skulle fått utnyttet den optiske porten på anlegget. De andre portene er opptatt av andre ting. Kan eventuelt drive å bytte inn og ut kabler hver gang jeg skifter enhet, men det får bli siste løsning.
Sist endret av fotonewbie; 28. september 2015 kl. 19:59. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg er på utkikk etter så si det samme, trenger 7.1 og har større budsjett. max 5k
Jeg har vel egentlig kommet fram til at det er lettest og bygge en liten THPC og bruke ett skjermkort og også støtter og kjøre lyd ut via hdmi, da jeg skal koble til en Denon AVR X3200W.
og som du sier vil en Chromebox el. vært ideelt men har ikke funnet noen som kan kjøre 7.1 eller lyd ut på hdmi.
woaaah
fotonewbie's Avatar
Trådstarter
Sitat av Sterol91 Vis innlegg
Jeg er på utkikk etter så si det samme, trenger 7.1 og har større budsjett. max 5k
Jeg har vel egentlig kommet fram til at det er lettest og bygge en liten THPC og bruke ett skjermkort og også støtter og kjøre lyd ut via hdmi, da jeg skal koble til en Denon AVR X3200W.
og som du sier vil en Chromebox el. vært ideelt men har ikke funnet noen som kan kjøre 7.1 eller lyd ut på hdmi.
Vis hele sitatet...
Ja, er vel også dette jeg og kom fram til. Lydkort er jo ikke dyreste saken å få inn i en pc heller, om man bygger selv.
Har du tenkt å ha den helt vifteløs? Evt. hvilken PSU tenker du? Ser jo at så godt som alle strømforsyningene på prisguide er med vifte.
Jeg tenkte å kjøre på med APU slik at jeg slipper ekstra varme og støy fra skjermkort. Noen som vet om en billig APU som funker til å streame 1080p med 5.1 DD på netflix?
Sist endret av fotonewbie; 29. september 2015 kl. 10:39.
Til psu er det vel bare å få tak i noe lignende dette akkurat den som vises der selges hos Komplett https://www.komplett.no/product/7921...dp-090itx-90w#

Kan ikke si noe om produktet i det hele tatt så lurt å høre seg rundt, men det er nå noe lignende en burde kjøpe for å få det så lite som mulig.
Sist endret av sweem; 29. september 2015 kl. 11:41.