Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1439
Hei!

Jeg trenger ny ruter etter at den forrige plutselig sa takk for seg (Asus RT-N65U).

Jeg tenker prisklasse rundt 1500,-.

Ønskede kvalifikasjoner er:
- Minst 4 LAN-porter
- Tåle variert trafikk over wifi, det blir ikke så ofte det blir tung lasting over wifi, men mye surfing.
- Et knepp bedre rekkevidde på wifi enn overnevnte router.
- usb er ikke et krav, men et ønske. Stabilitet går foran usb.

Har modem fra Canal Digital Kabel, som skal i wan port på routeren.

Jeg har sett litt på Netgear R7000, Linksys WRT1200AC og Asus RT-68U.

Jeg er skeptisk til asus pga. Varmegang, men jeg er interessert i å høre om dere har noen erfaringer. Jeg er åpen for andre forslag.

Mvh.!
bruker selv en ASUS RT-N66U og er knall fornøyd. Meget stabil og veldig enkel å konfigurere. Har ikke merket noen varmegang på min. Men elektronikk tåler ganske så høy varme før det skal begynne å ta skade av det. Rekkevidden på asusen er meget god. Du blir nok ikke skuffet om du velger asusen. Min har hvertfall enda ikke tryna siden jeg kjøpte den for noen år siden. Kjøres dog i bridge mode med ett telenor modem.
Sitat av Kongesnerp Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Trodde det samme når jeg fikk R7000 til under 900 kr, tror jeg det var hos Elkjøp. Leverte den inn igjen, tuslet over gaten hvor Expert lå og kjøpte meg Asus ac68u til 1500 kr. Om Netgear har kommet seg etter den tid er uvisst, men herregud for en tungvindt software. Asusen var verdt hver eneste krone. Hos meg er til og med Asus ac66u mer verdt enn Netgear R7000, eller Netgear generelt..
Takker for svar.

sweem, var det kun softwaren du syntes var vanskelig, eller var du ellers plaget med R7000?

Jeg har tenkt en del på AC68U, men har vært småskeptisk pga. nåverende asus-router som er i hus. AC68U er dog neste generasjon OG et nivå høyre en den som har krasja hos meg, så funker nok fint til mitt bruk. Men ønsker at den skal være stabil og ikke gå i lås så fort den får en del trafikk gjennom seg.

Mvh.

EDIT: Ser er vel ikke akkurat ny
Sist endret av saftus; 20. september 2015 kl. 19:31. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av saftus Vis innlegg
Takker for svar.

sweem, var det kun softwaren du syntes var vanskelig, eller var du ellers plaget med R7000?

Jeg har tenkt en del på AC68U, men har vært småskeptisk pga. nåverende asus-router som er i hus. AC68U er dog neste generasjon OG et nivå høyre en den som har krasja hos meg, så funker nok fint til mitt bruk. Men ønsker at den skal være stabil og ikke gå i lås så fort den får en del trafikk gjennom seg.

Mvh.

EDIT: Ser er vel ikke akkurat ny
Vis hele sitatet...
Hadde problemer med at 5Ghz forsvant til tider.
https://community.netgear.com/t5/Nig...ng/td-p/500704
Takk for svar Kongesnerp, jeg satt faktisk akkurat å så på den. R7500 har en god pris på netonnet.no akkurat nå, 1395,- frakt inkludert.

Tror jeg bestiller den routeren. Slår AC68U ganske bra på en test fra trustedreviews.com.

At det er en stor og klumpete router, er mitt minste problem.
Fikk tak i en ac68u til 1199,- fra komplett. Grisefornøyd med den i hvertfall!
Det ble en R7500. Uten tvil mye bedre enn deg jeg hadde. Tror nok den var et godt kjøp. Ser prisen har gått opp igjen på den routeren.

Så langt er jeg meget fornøyd. Virker å ha grei rekkevidde tross en del trafikk over wifi.

Takker for innspill fra dere.

Mvh!