Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 710
Hei.

Jeg har et par spørsmål angående kjøp av CPU. Mitt nåværende hovedkort har am3+ socket, men vurderer å oppgradere for å gå over til Intel.

Hk: MSI 970 GAMING, Socket-AM3+
CPU: Amd Phenom II x4 970
GPU: x2 MSI GeForce GTX 970 Gaming 4GB
PSU: 850w.
Hyperx 16GB ram.
Jeg ønsker hovedsaklig mer FPS i CPU krevende spill som CSGO.

Så.. Burde jeg gå for en AMD prosessor som fks. FX-8350? Eller kjøpe nytt hovedkort og gå for en av Intel sine?

Budsjett 3-4000,- (inkl hovedkort hvis jeg skal bytte).

Setter stor pris på hjelp
Det er utforinger\problemer:
AMD FX-8350 trekker mye strøm og ikke særlig bra og overklokke sammenlignet mot intel.
AMD sin ZEN arkitektur kommer muligens mot 2016.

Om du skulle vurdert intel på bruktmarkedet, som du nok er nødt for i denne prisklassen.
Så er det lite vits i, med mindre du får litt bedre spillytelse og nyere hovedkort.

Skal du ha nytt vil jeg anbefale DDR4 ram selv om det ikke gir særlig ytelsebedring i spill vil du kunne bytte ram i lengere tid, DDR3 vil nok økes i pris om ikke alt for lenge. Da står du mellom sokkel 2011-3 og LGA 1151. Ingen deler er enkelt å få tak i til rundt 4000 kr. Da ofte Intel Core i5 6600K er priset til 2600 kr eller mere.
Trådstarter
10 0
Sitat av lmh1 Vis innlegg
Det er utforinger\problemer:
AMD FX-8350 trekker mye strøm og ikke særlig bra og overklokke sammenlignet mot intel.
AMD sin ZEN arkitektur kommer muligens mot 2016.

Om du skulle vurdert intel på bruktmarkedet, som du nok er nødt for i denne prisklassen.
Så er det lite vits i, med mindre du får litt bedre spillytelse og nyere hovedkort.

Skal du ha nytt vil jeg anbefale DDR4 ram selv om det ikke gir særlig ytelsebedring i spill vil du kunne bytte ram i lengere tid, DDR3 vil nok økes i pris om ikke alt for lenge. Da står du mellom sokkel 2011-3 og LGA 1151. Ingen deler er enkelt å få tak i til rundt 4000 kr. Da ofte Intel Core i5 6600K er priset til 2600 kr eller mere.
Vis hele sitatet...
Takk for svar Tror jeg går for i5 6600K sammen med ASUS Z170 PRO GAMING hovedkort. Får bare grave litt dypere i lommeboka.