Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1558
Heisann,

Jeg har planer om å backpacke gjennom hele øst-europa etter fellesferien er ferdig. En tur gjennom Asia og SørAmerika er neste på listen :-)
Men før den tid tenkte jeg på en liten "norgesturne" eller iallefall få besøkt noen fine reisemål her i Norge.

Turen min begynner i Stavanger og så skal jeg opp Preikestolen. Tar med meg telt, sovepose og fiskestang blant annet. Noen som har vært på Preikestolen og kan anbefale aktiviteter ?! Og hvor turen eventuelt kunne gått videre etter Preikestolen..

Google er din venn. Men alltid kjekt og framme debatt rundt norsk vakker natur på en fin sommerdag som dette.

Av erfaring går jeg ofte i ulent terreng og skog og mark i hjembyen, mest dagsturer uten overnatting. Ellers har jeg vært på en alenetur i Etnefjellene og overnattet i telt og sovepose 2 netter før.

Har ikke så veldig mye erfaring, men er klar for en liten utfordring (uten å være for ekstrem!!).

På forhånd takk for svar.
En ukes brekurs med DNT 3. august, om du liker slikt - https://www.dnt.no/aktiviteter/vis/812880/
Definitivt noe jeg kan finne på og melde meg på. Takk for tipset!

Ser det er mye og finne på @ Preikestolen i form av overnatting, klatring, kanoturer, padling og turer og diverse. Noen som har vært her før?
Har vært på preikestolen flere ganger(bor i stavangerområde). Kjerag er også en flott plass.
Jærstrendene kan også være vært å besøke.
Ha gode klær, da det ikke fins godt være i denne regionen
Kjerag ja, det ligger også i Lysefjorden ser jeg. Dette blir bra!
Skal ha gode klær, men satser på sol og opphold
Hørte på radioen i dag at tide hadde satt opp bussrute mellom preikestolen og trolltunga(odda) om det er av intresse
Så faktisk dette selv på nettsidene til tide. Det kan være av stor interresse Jeg stikker ned til den lokale Turistforeningen i morgen for og sette opp en rute. Ser det er Gladmat i stavanger også, så mulig og stikke innom der en tur.
Anbefaler deg en bobil, da slipper du å sette opp telt og kan sove godt og varmt med gassovn

Alle landene er verdt å besøke i Øst Europa, men husk at August er den VARMESTE måneden med 40 grader. Vent til hetebølger har gitt seg, temperatur under 30 grader på dagtid, helst 25 grader er å foretrekke! Stavanger er sinnsyk dyr i forhold til Øst Europa om du reiser på budsjett... du kan kjøpe interrail bilett og ta tog fra stavanger til Øst Europa om du har god tid
Sist endret av Tekniker2; 24. juli 2015 kl. 00:21. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hmm, kan fort tenke seg at jeg drøyer til etter August med og reise. Er nok som skjer i hjembyen i August også. Hetebølger er ikke noe kult, spesielt ikke på hostel uten aircondition.

Bobil blir vanskeig, da jeg ikke har førerkort.