Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 1658
Litt usikker på om jeg har plassert denne tråden riktig..

Skal begynne å studere i Kongsberg til høsten, men har skaffet meg leilighet i Drammen. Jeg har hovedsakelig tenkt å ta tog fra Drammen stasjon til Kongsberg Stasjon, og deretter ta bussen til høgskolen. Dette er noe som jeg kommer til å gjøre daglig. Det jeg lurer på er hvordan jeg skal gjøre dette billigst mulig? Månedskort? Er det Ruter som driver med tog og busser i disse områdene også? Har bodd i en helt annen del av landet fram til nå og er derfor svært usikker på hvordan jeg skal få gjort dette.

På forhånd takk!
Jeg er ganske sikker på at ruter kun gjelder for Oslo og Akershus. Transport i Kongsberg er jeg ikke kjent med, men vet at TIMEekspressen (eller rettere sagt Nettbuss) går i Drammen/Kongsberg området. Ellers må du bare kjøpe månedskort hos NSB. Husk å bruke studentrabatten, sparer 40% på det.
Sist endret av Xernox; 23. juli 2015 kl. 08:57.
Du trenger ikke ta buss fra Kongsberg Stasjon til Høgskolen. Det tar deg 5 minutter å gå fra stasjonen. Forøvrig er det "Brakar" som kjører lokalbussene i Buskerud.