Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  27 16017
Tenkte å lage smørsyre, men jeg var litt usikker på åssen type smør jeg skal bruke.
Om noen har et tips om åssen smør som kan brukes, så blir jeg veldig takknemlig.

Her er oppskriften jeg skal følge:

Ingredienser:
• 100g Kaustisk Soda (fåes kjøpt nesten overalt på daglivare butikker)
• 3L Lunket vann (finnes i springen?)
• 3K Smør (finnes i butikken)
• 3L 30% Saltsyre (fåes kjøpt i di fleste store malingsbutikkene)

Blanding:
Hell 100g kaustisk soda i to liter vann.
Rør 3kg smør ut i vesken, og varm langsomt opp til kokepunket.
I ettertid vil det danne skum, det skal skrapes av og legges i en beholder for seg selv.
Fortsett med å småkoke blandingen, hell på mer vann, og skrap skummet av igjen.
Hold på slikt til det ikke dannes mere skum.
La skummet stå til det blir flytende, og ikke er mere skum igjen.
Gå utenfor(!) og hell 3 liter saltsyre i blandingen, og smørsyren er ferdig.
Vel, smør er smør. Bremykt osv er smør med tilsetninger, men rent meierismør er det som egentlig kalles smør.
Sist endret av Hedges; 9. mai 2007 kl. 13:32.
Hva kan du gjøre med smørsyre?
Trådstarter
30 5
effektiv sabotasje blant annet.
Fortell litt mer? Hva kan smørsyre gjøre og hvordan?

Sist endret av skolms; 9. mai 2007 kl. 14:34.
Trådstarter
30 5
feks om det er en butikk du ikke liker, så kan du strø på med smørsyre (pass på å ikke på det på klæra), det stinker i minst 1 uke, og umulig å få fjernet det nesten^^
om du ikke vil gå på skolen, og vil den skal evakueres, så tar du bare å heller smørsyre i ventilasjonsanlegget, eller bare lar et åpent syltetøyglass med smørsyra sto der^^
skolmen: Smørsyre lukter dritt om du ikke visste det. En helt spesiell og ekstremt kvalmende lukt, den minner litt om fire måneder gammel melk som har stått i sola.
på ungdomskolen hadde vi en lærer som køddet seg litt med oss å tok ett par dråper med smørsyre i vasken uten at vi visste det. etter en stund begynte folk å reagere, luktet som om noen hadde spydd råtne egg, ingen skjønte hva det kunne være men etter en stund måtte vi gå ut av rommet fordi det var så jævlig lukt. vi gikk ut på gangen å ventet, å da tok det ikke lang tid før folk kom ut av de andre klasserommene. det hele endte med at hele etasjen måtte "evakueres" til lukten hadde gitt seg.
Mener jeg husker å ha lest en oppskrift på dette i en eller annen blitz - tidsskrift. I oppskriften var det kaliumpermanganat som skulle blandes med n-butanol, eller o-butanol og eddik. TROR det var disse ingrediensene. Dog vet jeg ikke hva n eller o-butanol er...
Trådstarter
30 5
denne oppskriften er funnet i et dansk autonomt-magasin.
Blitz-avisen heter Smørsyra og pleier ofte å trykke oppskriften til glede for nye lesere. (Avisen kommer ut ca. hvert skuddår..)
Sist endret av pecado; 10. mai 2007 kl. 01:12. Grunn: bare la til noe
Trådstarter
30 5
Stemmer bra det
Kom også ut med Fakta-Faen!
Trådstarter
30 5
Sitat av wckd
Vis hele sitatet...
Det er den jeg har postet da, har bare oversatt den til norsk ^^
Går det ikke ann å ta en potet å kutte ett lite hakk i den og legge jord inni kuttet også putte poteten i et syltetøyglass man fyller med vann og skrur igjenn korken. Etter en uke ca skulle det bli smørsyre. Eller tar bare jeg skikkelig feil?
Sitat av mcsnack
Mener jeg husker å ha lest en oppskrift på dette i en eller annen blitz - tidsskrift. I oppskriften var det kaliumpermanganat som skulle blandes med n-butanol, eller o-butanol og eddik. TROR det var disse ingrediensene. Dog vet jeg ikke hva n eller o-butanol er...
Vis hele sitatet...
[OT]Kalium og butanol? Er grønn på kjemi, men det der hørtes for meg ut som det kunne vært deler av en oppskrift på GHB eller et nært beslektet stoff. [/OT]
Sist endret av bread; 10. mai 2007 kl. 16:57.
Trådstarter
30 5
JEg har aldri hørt om den varianten der når det gjelder det å lage smørsyre, men litt kjipern om du bommer litt og ender opp med GHB^^
hadde jo vert kult om du hadde endt opp med GHB da :P menne det skjer ikke, GHB blir lagt av: GBL, kaustisk soda og vann.. gbl blir brukt i noe tynner, vaskemiddel og dvs andre snodige mixturer.
▼ ... over et år senere ... ▼
Hmm, har lengta etter dette^^
Men kan vell bruke vanlige plast bøtter, siden det er nemnt liter mange gonger her?

Og kor mange gram er sluttproduktet?
Sist endret av Fyllingz; 23. mai 2009 kl. 22:32.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Du kan søke litt på anarchist cookbooks eller lignende.
Vi hadde akkurat et forsøk på skolen der vi lagde det, og det luktet ikke akkurat godt
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Hvordan oppbevare dette over lang tid da? Er det ikke en veldig sterk basisk løsning?(kaustisk soda og saltsyre)? :O
Går det ikke hull på flaska eller glasset?
▼ ... over et år senere ... ▼
Noen som kan bekrefte at oppskriften fungerer?
▼ ... noen uker senere ... ▼
Trådstarter
30 5
Sitat av omba Vis innlegg
Noen som kan bekrefte at oppskriften fungerer?
Vis hele sitatet...
Har brukt den selv ved flere anledninger i feks København, så ja, jeg vet den fungerer :P
▼ ... noen måneder senere ... ▼
prøvde å lage det selv, men når skummet skulle stå å bli væske var det bare litt som ble til væske mens resten holdt seg som skum. prøvde allikevel å blande væsken med saltsyre men lukta ikke noen ting. har du lyst til å gå litt mer inn på hvordan du gjør når du lager smørsyre?
Du får ikke smørsyre av denne oppskriften, du får ei gugge av frie fettsyrer hvorav knappe 3-4% er smørsyre.
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
etser skiten? er den enkel å oppdage? eksplosiv eller brannfarlig? eller er det bare en jævlig stinkbombe? :P hadde vært jævlig gøy å lage noe slikt
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sitat av Niwram Vis innlegg
Går det ikke ann å ta en potet å kutte ett lite hakk i den og legge jord inni kuttet også putte poteten i et syltetøyglass man fyller med vann og skrur igjenn korken. Etter en uke ca skulle det bli smørsyre. Eller tar bare jeg skikkelig feil?
Vis hele sitatet...
Jo, jeg gjør dette sånn ca. hver fjerde dag og oppbevarer glassene varmt (35*) for å fremskynde prosessen. Eventuelt kan du strø 1ts bakepulver i vannet før du har i poteten, dette gir sterkere syre.
▼ ... over et år senere ... ▼
Er det noe poeng i å ta jord i poteten?? vet det funker fint uten... og har tepraturen i vannet noe å si, samt hvor mye vann?