Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
Vis resultater av avstemningen: Hvor gammel er DU?
Under 18 år. 98 20,99%
Snart 18 år. (17,x år) 68 14,56%
18 - 19 år. 115 24,63%
20 - 22 år. 110 23,55%
23 - 25 år. 41 8,78%
26 - 30 år. 20 4,28%
31 - 40 år. 8 1,71%
Over 40 år. 7 1,50%
Stemmegivere: 467. Du kan ikke stemme på denne avstemningen
  53 5123
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Som emnet beskriver, lurer jeg på hva alderen på den daglige bruker av rusforumet er.
Jeg ønsker å få en viss pekepinn på hvilket aldersnivå som "herjer" her inne, ut av ren nyskjerrighet.
Man behøver absolutt ikke å bruke narkotika for å stemme, men begrunn gjerne hvorfor dere bruker rusmiddel delen.

Jeg setter min lit på at dem som velger å stemme, er ærlige - ettersom dette på ingenmåte vil få noen som helt følger for "noe - noen evt. måtte tro det skulle få følger for.
Dette bare en uskyldig spørreundersøkelse.

__


Edit:
Det er fritt frem for å poste alder og hvilket forhold dere evt har til underforumet.
Hvilke rusmidler du bruker er ikke det jeg spør om og heller ikke av intresse i denne undersøkelsen. Dette fordi det kan misoppfattes som "skryt av brukte rusmidler.". En diskusjon som ikke er ønsket her.
Jeg er som sagt interisert i flest mulig svar og håper at alle som er brukere av underforumet avser 30 sek. til å gi sin stemme.
Takk
Sist endret av spQ; 7. mai 2007 kl. 14:27.
Jeg er 26-30 år og leser på rusmiddelforumet for å være informert, og fordi det kommer opp på forsiden av forumet. Ellers så rører jeg selv ikke narkotika
Burde vel feiet Under 18, og snart 18 under samme kam da:P
Jeg er "snart 18 (17,x)" (haha, det virker så fjortis å svare det ) og jeg leste mye på Rusmiddelforumet før for å være informert og for å tilegne meg kunnskap om ting jeg hadde ambisjoner om å prøve. Nå har jeg ingen planer om videre bruk, men jeg svarer andre på problemer noen ganger og holder up to date innen det siste innen rusmidler
Bruker ingen form for rusmidler utenom koffein og naturlig adrenalin, men leser mye i dette underforumet for informasjonens skyld. Det er mye god informasjon her som ikke er påvirket av løgn og dritt man ellers lærer av mer offentlige instanser. Ble 17 i april.
Sist endret av Hedges; 6. mai 2007 kl. 23:33.
Fylte 20 i mars. Vært her siden 2003 og leser stort sett alt, utenom unix. Leser mye mer enn jeg poster, tho. ; p
Jeg er 16 år, leser for å lære. Genialt forum
Er 20, 21 i September.
Leser for det mest web- relaterte tråder her. Ser at rusmiddel-kategorien er ganske populær her. Denne har jeg knapt nok rørt. Har faktisk vett nok til å vite hva som er riktig og galt når det gjelder rusmiddler :P
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Trådstarter
Sitat av Gest
Jeg er "snart 18 (17,x)" (haha, det virker så fjortis å svare det )
Vis hele sitatet...
Jeg satte dette som et alternativ fordi det enda kan være mange brukere på forumet som fyller 18 i år.
Jeg kommer på "Under 18 år." Eneste rusmiddel jeg bruker er alkohol, men leser en god del i dette underforumet av samme grunner Bjølg nevner.

Edit; Hvorfor ble alle innleggnee slettet istad? Da skrev jeg noe ala det jeg skrev nå.
Sist endret av Christian; 6. mai 2007 kl. 23:50.
Ble 17 i mars. Alkohol er alt jeg har tydd til så langt, og om den dagen skulle komme hvor jeg går over på sterkere saker ville det være et mildt psykedelisk stoff, men ikke uten sterke forhåndsregler, informasjon fra gode kilder og en stor tillit til min psyke.
Denne dagen har jeg ingen hastverk for å nå, og til den tid har jeg nok med de fine triprapportene her på forumet
er 16 og er på rusmiddel forumet for å lære mer om det.
Bruker ikke noen annen for rusmiddel en kaffe, røyk og alkahol i godt selskap.
Takk til alle som skriver flotte og informasjonsrike poster!
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Det eneste rusmidlet jeg har vært borti er alkohol, men det er fortsatt spennende å lese om forskjellige stoffer og tripprapporter osv. 19 år gammel.
Sist endret av thomasf; 7. mai 2007 kl. 00:07.
Blir 19 øyeblikk. Bruker Cannabis, og holder meg kun til det. Bruker en sjelden gang alkohol. Glimrende initiativ Speq. Har lurt på det samme. Bruker rusforumet til og også lære meg reelle fakta om andre narkotiske stoffer, og synspunker til andre jevnaldrende.
Bra jobba spec!

Jeg er 20 år, enn så lenge. Klikka meg inn på forumet ved en tilfeldighet i 2005, og ble værende. Brukte forumet som en form for "terapi" og avkopling i en hard hverdag, på en lang vei mot å bli rusfri.

Grunnen til at jeg nettopp ble værende er forumets saklighet, og all motivasjonen jeg har fått av uttallige medlemmers oppløftende og kloke ord.

Nå er jeg blitt rusfri, og bruker forumet til å lese om andres liv, opplevelser og hverdag. I tillegg til at jeg forsøker å spre det jeg selv måtte inneha av relativ informasjon i forskjellige diskusjoner.
Sist endret av DonVito; 7. mai 2007 kl. 00:19.
Jeg er 17,5 år og leser på rus delen av forumet pga at rus er noe man møter i hverdagen, og rusforumet på nFF gir deg riktige og ærlige svar, istedenfor propgandan du blir servert til vanlig.
Utifra min aktivitet her har jeg opplevd at i diskusjoner om rus har folk oppfattet meg som veldig vellært i emnet.
Jeg har dog aldri brukt noen andre former for rusmidler er alcohol, og har ingen planer om og gjøre det.
19 år og leser her kun for å lære om forskjellige rusmidler.
Bruker ikke noe selv.
Dead Man Walking
Thysanoptera's Avatar
Jeg fyller 23 år i juni, og har vært borti det meste av rusmidler som kan røykes, spises eller snortes. Jeg har imidlertid aldri hatt noen problemer med rusmidler, annet enn at jeg tidligere røyket litt vel mye hasj. Nå drikker jeg sjeldent og bruker ingen andre ulovlige rusmidler enn hasj, som jeg nå røyker 2-3 ganger i uka.

Det er ingen spesiell grunn til at jeg benytter meg av dette underforumet. Jeg har vært her i noen år nå, og pleier egentlig å lese og poste i alle kategorier. I rusmiddelforumet finner jeg imidlertid mye som jeg finner interessant og prøver å bidra så godt jeg kan
Jeg er 20, men bruker ikke så mye rusmidler lenger.
Er 15 år, fyller 16 om ca 2 måneder..

Er vel her av ren nyskjerrighet vil jeg tro, bruker ikke noen rusmidler selv, bortsett fra alkohol å en sjelden gang tobakk. (Snus eller røyk)
Derfor henger jeg her av og til.
23 år faktisk, fulgt med siden jeg var... 19 deromkring..
16

Henger egentlig ikke på rusmiddel forumet, men stikker nesa innom for å være oppdatert av og til. Selv holder jeg meg langt unna all form for rusmiddel.
o shit waddup
Jeg er 6 men blir 7 i juni.

Neida, snart 18, bitchess. Det vil si at jeg er 17. Bra observert!

Kuket her siden jeg var fjortizzzzz
Literally.
Rusmidler er en fin ting å kunne litt om, sånn at når jeg ligger på akutten kan jeg si jeg leste iallefall teorien. Am i rite?
Sist endret av ulldott; 7. mai 2007 kl. 02:43.
21, leser ikke så mye på rusmiddelforumet lenger, men fant en del bra info her for et par år siden. Ser fortsatt over trådene som kommer.
Sist endret av Mith; 7. mai 2007 kl. 02:44.
21, Leser rusmiddelforumet fordi jeg er interessert i rusmiddler og er ute etter erfaringer med psychedelic drugs.

Poster lite, leser mye.
Sist endret av skolms; 7. mai 2007 kl. 03:53.
Sussenusselig
CaptainP's Avatar
Akkurat samme som skolmen, bortsett fra at jeg er 18
Jeg er 21, Menne bruker ikke drugs lenger grunnet skiftet livsstil.Er her for å få informasjon og glede.
22.
Leser for å lære
Jeg er 17, har vel brukt forumet aktisvt som en infokilde siden jeg var 14 eller noe. Driver ikke med rusmidler selv, annet enn litt lystgass i ny og ne, men det er meget intressant å lese om... Er ingen aktiv poster selv, da jeg ikke ser det så nødvendig.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Sitat av olepehol
Er 20, 21 i September.
Ser at rusmiddel-kategorien er ganske populær her. Denne har jeg knapt nok rørt.
Vis hele sitatet...
Da er du heller ikke i målgruppen for denne undersøkelsen.
jeg er 16.

rusforumet er den delen av forumet som jeg leser minst, men når jeg først sveiper innom det, så er det for å lære om rusmidler, for så å kunne argumentere godt mot alle fjortisjentene som tror de har peiling for en eller annen fjern slektning har gått på dop.
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
Er 21 atm og blir 22 i år.
Men er mest aktiv i rusmiddelforumet av forskjellige årsaker.

Edit
[color=Red]Som emnet beskriver, lurer jeg på hva alderen på den daglige bruker av rusforumet er.
Jeg ønsker å få en viss pekepinn på hvilket aldersnivå som herjer her inne, ut av ren nyskjerrighet[/color]
Sist endret av Alphanio; 7. mai 2007 kl. 08:05.
Jeg er 21 år. Leser på denne delen av forumet fordi jeg er nysgjerrig på andres opplevelser, erfaringer, og fordi jeg liker å holde meg "oppdatert". Driver selv kun med cannabis en gang i blandt, og tviler på at jeg noen gang kommer til å ta det videre til noe annet.
Jeg er 16 år, så jeg går under kategorien "Under 18". Jeg bruker rusmiddeldelen her på forumet for å holde meg oppdatert på rusmidler, spessielt fordi det facinerer meg.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Ingen av mod'ene som har skrevet noe, så jeg tenkte jeg skulle legge fra meg et par linjer:
Jeg er 22 år, og gløttet endel innom forumet i de gode gamle iblis.nu dagene (2000-2001 ca) før det var noen rusmiddelseksjon.

Registrerte meg så på det nye freakforum i 2003, og startet som flere av dere andre som poster her: Å lese meg frem til informasjon, ikke bare her, men så mange bøker, forum, sider jeg kunne komme over.
Psykedelika fattet interessen min, mest fordi det er en slags helt egen kategori innen rusmidler.
Og etterhvert som jeg ble kjent med flere innen denne kulturen utfoldet interessen min for temaet bare mer og mer.
Det tok ikke lang tid før rollene reverserte og jeg endte med å svare på spørsmål her inne istedet for å spørre og lese, etter etpar år til var jeg plutselig vif og moderator ikke lenge etter der igjen.

Jeg er medlem av andre fora og, men holder meg mest her ettersom det er mange unge nye og uerfarne folk som kommer hit, og jeg vil gladelig hjelpe de så godt jeg kan.
Jeg er 16 år jeg. Liker å lære om doseringer, erfaringer, priser, hvordan man gjør det og det
Jeg er søtten og denna delen på forumet er den jeg liker best, har hengt her daglig siden jeg registrerte meg.
Å dele erfaringer og informasjonen man får her er fantastisk, i mangel på bedre ord.
Her har jeg lært mye nyttig.
Er alltid innom rusmiddelforumet her på nFF (og ofte erowid) og leser meg opp før jeg tester nye saker.
Poster ikke mye, av den enkle grunn at andre her sikkert kan formulere seg bedre enn meg når det gjelder å hjelpe folk med svar, og det gjør de gjerne også.

Takk til de som oppretta og holder forumet gående, trass i alle søpletrådene.
Jeg er 34, blir 35 i august, så jeg er nok som en bestemor å regne i dette forumet.
Men jeg ser på alder som en kombinasjon av tall, og føler meg hjemme her hvor det finnes folk med lignende erfaringer som meg, og mange jeg lærer veldig mye av.
Fant forumet en gang jeg søkte om informasjon om ulike rusmidler, og ser ingen grunn til å søke videre, da FF gir den beste og mest ærlige. Leser mer enn jeg skriver.
Vet ingenting
Har vært her siden slutten av 2002, da jeg var 13 år. Har lest en go del på rusmiddelforumet av den grunnen fordi det er greit å vite om denslags. Bruker ikke noe annet en alkohol, koffein og tobakk selv.
blir 20 i november.
utrulig nice forum her egentlig. beste som er på nettet for norge vertfall
18, prøvd det jeg føler jeg trenger å ha prøvd.
nå roer jeg den, bruker forumet mest for tids fordiv.
17 År her Leser veldig mye her, fordi jeg synes temaet er meget interresant.
Pluss at hvis man blander nFF med Erowid, så får man den beste infoen om rus, som er å oppdrive.
Jeg er under 18, leser i rusmidler-forumet for og holde meg informert siden halvparten av vennene mine bruker narkotika
Valgfri brukertittel
Kekurikekaka's Avatar
Jeg er 16 år gammel. Snart 17. Leser her for informasjon. Driver ikke med rusmidler. Tar en "joint" et par ganger i året. Men i all hovedsak, så leser jeg her fordi at det kommer en del spennende ting hit.
Hm. Damens alder er 31.

Jeg kom faktisk hit ved å browse etter info om reseptbelagte midler. Men ettersom min trang etter flukt – med rus som enkelt hjelpemiddel i en absurd verden, ble jeg værende og snoke i andre menneskers rusopplevelser. Jeg er her ikke ofte og skriver sporadisk fordi jeg har brukt rusmidler siden den største gruppa her ble født og det har gått helt fint.

Det er mange det ikke går like fint med, og jeg kommer aldri til å oppfordre noen til rusbruk. Tvert i mot.
Jeg er 28. Snubla over nFF i en avisartikkel, og kom innom bare for å se hva den ikke-rusmiddelrelaterte tråden det ble referert til handlet om. Så oppdaget jeg rusmiddelforumet, som gjorde at jeg ikke bare surfet videre.
Jeg er 28 og ramlet innom nFF via skyggesiden.com for en tid tilbake. Har holdt på med ymse rusmidler halve livet mitt og gjør det fremdeles, dog noe roligere enn da jeg var 20.. Jeg leser(og skriver litt) på nFF for å holde meg oppdatert, lese andres erfaringer og fordi en aldri kan bli fullt utlært i dette faget.
Jeg er 15 år og bruker stort sett bare rusmiddel forumet Liker å lese tripp raporter osv..
Er 23 år, og oppdaget tilfeldig nFF for kort tid siden da det først er nå i det siste jeg har latt meg fenge av data og internett, har tidligere hentet informasjon i bøker. Har ruset meg siden ungdomskolen, men bruken er rimelig moderat. Er interessert i rus både på et personlig plan og som et samfunnsfenomen.
Very Important Fabulist
aybara's Avatar
Jeg er 22. Begynte vel å bruke rusmiddelforumet for fire år siden eller noe sånt. Har vel ikke vært den mest aktive bidragsyteren, selv om jeg liker å tro at jeg faktisk sitter inne med kunnskap andre kan være interessert i. Jeg merker imidlertid at jeg blir mindre og mindre interessert, rett og slett fordi diskusjoner om ulike piller og speedpreparater og tråder om ting man lett kan finne ut ved et google-søk ikke interesserer meg. Det finnes mye bra informasjon her. Veldig synd at mye av den forsvinner i mengden fordi en gjeng unger ikke evner verken å søke fram informasjon selv eller å være litt kritisk til verdien av innholdet i det de poster.