Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  43 4645
Hei, idag kom det meg for øret at noen bekjente var småredde for å røyke nå, da de vistnok hadde hørt/lest om at det var hasj penslet med blåsyre, å en døde av et trekk.

Jeg syntes dette virker litt rart, hvorfor skulle noen pensle hasjen med blåsyre?
OM det fører til at en dør, ville jo folk miste kunder, og dermed miste penger.
Ville ikke blåsyren fordampe/bli "ødelagt" før en fikk det inn i seg?

Har jeg rett med mine mistanker om at dette bare er vrøvl, eller ligger det noe i saken?
Sitat av møkk
Hei, idag kom det meg for øret at noen bekjente var småredde for å røyke nå, da de vistnok hadde hørt/lest om at det var hasj penslet med blåsyre, å en døde av et trekk.

Jeg syntes dette virker litt rart, hvorfor skulle noen pensle hasjen med blåsyre?
OM det fører til at en dør, ville jo folk miste kunder, og dermed miste penger.
Ville ikke blåsyren fordampe/bli "ødelagt" før en fikk det inn i seg?

Har jeg rett med mine mistanker om at dette bare er vrøvl, eller ligger det noe i saken?
Vis hele sitatet...
Det er fjås, og tøys.

Det er da ingen som gidder å pensle hasj med blåsyre vel.

Og tror heller ikke det er farlig, for hvis jeg ikke tar helt feil så inneholder røyk blåsyre, og mange som suger i seg dette hele tiden

Ikke noe å være redd for
Dette er vel en vidreutvikling av myta om at hasj bruker å være pensla med LSD, også kalt syre. Det er selvfølgelig bare tullball.
Vist man blir dritfjærn på tjall er det fordi det er god tjall.. Det har vel aldri blitt beslaglagt hasj med lsd eller heroin i, her i norge..
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Dette er såklart bare tull. Hvis noen finner noe som tyder på det motsatte, så send meg en PM så åpner jeg tråden igjen.

Når det er sagt, hverken LSD eller heroin pensles på hasj, og hvis man mot all forventning skulle finne opiater så er det garantert at det er til eget bruk, for det er både svært ugunstig å røyke på den måten, og ikke minst svært dyrt. LSD brytes ned av varme, så hvis noen pensler hasj med LSD så er de svært, svært dumme.

Stengt.

Edit: når jeg tenker meg om så har det vært litt diskusjon ang. hasj som er blandet ut med andre ting som bildekk, avføring og lignende, så kanskje vi har rom for en slik debatt. Åpnes igjen
Sist endret av Tias; 7. september 2006 kl. 21:54.
Hehe !
Alltid morro å høre noobs komme med historier om hasj som er pensla med et eller annet!

LSD brytes ned av varme, så hvis noen pensler hasj med LSD så er de svært, svært dumme.
Vis hele sitatet...
Stemmer nok dette. Og hvis man pensler tjallen med minus så fyker det opp i røyken mens du mekker...

Men på den andre siden så er det mange galemattiser der ute. Kanskje en psykopat med hasj vendetta på hjernen!


Edit :
Ang gummi har jeg selv vært utsatt for dette. I England og skottland er det normalt å blande hasjen inn med noe slags gummi. Kompisen min studerte i EdinburgH og kjøpte såkalt gummi hasj hele tia.. Dårlig kvalitet : (
Sist endret av FlexXlutor; 7. september 2006 kl. 22:04.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Har selv vært bort i dette, med små svarte "biter" som flyr rundt i luften. Svært ubehagelig.
Skrumester
møkk's Avatar
Trådstarter
Jeg var veldig skeptisk til dette, og måtte bare spør for å være sikker.
Jeg sa nei, men de sto bestemt på sitt, men takk for at jeg endelig fikk oppklart det og kan nå få dem til å gi seg.
Kripos har aldri funnet noen skadelige tilsatte stoffer i hasj noengang, om det så er lsd, heroin eller blåsyre.
Har bare hørt om tjall som er pensla med heroin,men vet ikke helt hva jeg skal tro om det,men har også hørt om masse annet som har blitt blandet med det,som gummi som andre har nevnt,og negl-lakk fjerner osv osv....
En nær venn av meg er helt overbevis om at han røykte hero pensla piece en gang. Hvorvidt det er sant eller ikke vet jeg ikke men han beskrev symptomer som kaldsvette i 8-10 timer etterpå og en helt hinsides rus + angst aktig følese på høyde med hard fyllaangst.
Det skal nevnes for ordenskyld at han hadde vært røyker i 3 år på dette tidspunktet og at kilden for denne piecen var ytterst tvilsom (Kilden solgte til allt og alle, tilogmed 14isser).
Det som øker misstanken er at han kjøpte samme piece fra en annen kilde som også skal ha vært av samme parti, som ikke ga samme bi effekter eller rus.

Forøvrig har jeg aldri hørt om utblandet eller på annen måte forurenset piece i norge. Folk er såpass kravstore og generelt sett ikke så lettlurte når det kommer til rusen sin
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Sitat av Sinister
Kripos har aldri funnet noen skadelige tilsatte stoffer i hasj noengang, om det så er lsd, heroin eller blåsyre.
Vis hele sitatet...
Ja, det er det da. Men som noen så fint påpekte det på Norcan, det er mange år siden det intervjuet ble gjennomført, og blandestoffer har blitt funnet i andre land som f.eks. UK.
Jeg kan garantere alle her at all den hasjen du får tak i i Norge, med noen få unntak, er utblanda. Alle som har røyka i over ti år må ha merket overgangen fra "ren" (men også litt utblanda) maroc, via den gode boblingsen som kom fra Nederland, til den utblanda søpla vi har i dag.

Man merker det egentlig så fort man mekker den, det er jo en helt annen konsistens på mekket nå enn i gamle dager. Og funkisen står i stil...

Hvis man ser en dokumentar eller to om hasjproduksjon (anbefaler "Hashish" som omhandler produksjon i Marokko) vil man få dette bekreftet. "Dette er det beste, dette er det nest beste, og dette er til salgs. Den blander vi ut for business". Det var noe sånt de sa. Og ikke tro at alle ledd mellom Marokko og Norge lar hasjen være i fred.

Vi har også et annet eksempel, Bombay Black (soting). Det er en hasjmafia i India og områdene rundt som kjøper inn omtrent det som er av bra hasj rundtom, så blander de alt sammen og blander det ut (husker ikke helt med hva), og resultatet blir den klassiske sotingen som funker ok de første minuttene, så går den over...

Ikke tro at hasjen dere tror er så god virkelig ER så god.. Det er stort sett den verste driten vi får til Norge. Jeg er glad jeg har dedikerte kontakter på direktesmuglet tjall, for jeg blir like skuffa hver gang noen selger meg "dritbra" hasj...
Sist endret av xtapolapocetl; 8. september 2006 kl. 10:52. Grunn: trykkleif
Du påstår mye rart du mxyzptlk..
Vi har fått med oss at du har disse "dedikerte kontaktene" dine..
Vi får faktisk tak i VELDIG GOD tjall selv uansett hva du mener og påstår..

Og når du sier at det stort sett er den værste driten som kommer til norge burde du faen meg ta en tur til england for å prøve soapbar'en de har der..

Eller bare til nord-norge for den saks skyld.. Det er DER dritten havner :P

Siste svartingen vi hadde heromkring var sinnsvak. 0.2g i bong og du var satt ut i timesvis etterpå. Vil ikke akkurat kalle det dårlig. 0.5 holdt til å holde meg møkkstein fra 8 om morran til langt utpå natt..
Vel, da er du heldig.

Jeg mente ikke at jeg er den eneste som har sånne kontakter, det jeg mener er at det du får tak i på gata og via "vanlige bønnepushere" (i mangel på et bedre uttrykk) stort sett er dritt. Selvsagt hender det at det kommer noe litt bedre, og til og med mye bedre, men ikke kom her og si at den generelle standarden på hasj i Norge er bra.

Og jeg står ved alt jeg har sagt om utbalda shit, det du tror er bra trenger ikke være så bra sammenligned med sånn den var en gang.

Husk at ekte hasj stort sett består av krystaller eller krystaller som har blitt til olje, og ofte utgjør omtrent 10-20% av marihuanaen du begynner med. Hvorfor er ikke all hasj 5-10 ganger sterkere enn pot da? Hmm. Kan det ha noe med at den er UTBLANDA?
Sitat av mxyzptlk
Vel, da er du heldig.

Jeg mente ikke at jeg er den eneste som har sånne kontakter, det jeg mener er at det du får tak i på gata og via "vanlige bønnepushere" (i mangel på et bedre uttrykk) stort sett er dritt. Selvsagt hender det at det kommer noe litt bedre, og til og med mye bedre, men ikke kom her og si at den generelle standarden på hasj i Norge er bra.

Og jeg står ved alt jeg har sagt om utbalda shit, det du tror er bra trenger ikke være så bra sammenligned med sånn den var en gang.

Husk at ekte hasj stort sett består av krystaller eller krystaller som har blitt til olje, og ofte utgjør omtrent 10-20% av marihuanaen du begynner med. Hvorfor er ikke all hasj 5-10 ganger sterkere enn pot da? Hmm. Kan det ha noe med at den er UTBLANDA?
Vis hele sitatet...
Ah, da er jeg med
Ja, handler du fra randoms på elva osv får du seff mye rart. Men de fleste jeg kjenner rundtomkring her i landet kjøper stort sett bare bra tjall... Tar ikke så evig lang tid å skaffe seg faste kontakter hvis du bare viser at du er til å stole på og en hyggelig dude/dudinne :P

Du må også huske at Cannabis'en som blir dyrka i Marokko o.l ikke er på samme nivå som skikkelig god homegrown. Her snakker vi tross alt stordyrking utendørs uten så alt for mye hjelpemidler. Når jeg en sjelden gang kjøper pot så er den stort sett dårligere enn tjallen.. I går fikk jeg tak i noe skikkelig bra homegrown, den kicka assen på tjallen. Men det er SJELDENT. Standardpoten som kommer nå og da (Som alltid blir kalt superskunk her oppe uansett hva slags strain det er.) er dårligere en tjallen som normalt er her..

Men anyway, 100% enig med i at tjallen du kjøper av randoms på gata er crap stort sett. Kan ikke si hvordan det er i forhold til for 10 år siden men tror deg når du sier gatetjallen har blitt dårligere. Har vel noe å gjøre med hvem som har tatt over markedet på "gata" også..
her i sandnes ble det beslaglagt hasj som var pensla med heroin
Very Important Fabulist
aybara's Avatar
her i sandnes ble det beslaglagt hasj som var pensla med heroin
Vis hele sitatet...
Kan jeg aldri tenke meg. Kom med en troverdig skriftlig kilde, så skal jeg tro deg. I et intervju fortalte en eller annen narkotikasjef i Kripos at de i løpet av tjue år eller noe aldri hadde funnet hasj penslet med noe. Slik var situasjonen den gang, og jeg velger å tro at det fortsatt er sånn. Årsaken er enkel; for at heroin penslet på hasj skal ha noen som helst effekt, må man pensle på såpass mye at hele greia ville blitt et gigantisk tapsprosjekt. Dessuten er det vel ingen med vettet i behold som kjøper hasj penslet med heroin; da kjøper man det heller hver for seg.
Jeg penslerALLTID ahsjen min med en miks av blåsyre og banadine.
For en døll tråd...
her i sandnes ble det beslaglagt hasj som var pensla med heroin
Vis hele sitatet...
Blir nesten litt for dumt å tru at folk pensler hasjen med heroin. Hvis man vet hvordan heroin røykes så skjønner man at det ikke går. Hvis man derimot strør heroin oppi ferdig mekk blir det noe helt annet.
Hvis man skal pensle hasj med heroin så må man suge røyken som kommer når man brenner biten, inn i munn , og deretter røyke tjallen som normalt.

En "bag" med minus, altså 0,1G Som er omtrent vanlig brukerdose, koster 200kr. 3 "bagger"
(0,3g) får man kjøpt for 500kr. Så hvis man skal pensle dette inn i tjallen og få noe effekt av det ville gate prisen billigst kommet på 300kr og opp mot 600...

Har røyka i 13 år og synts forsåvidt at jeg ikke merker så stor forskjell på kvalitet på det som er bra. Det har bare blitt mer dritt hasj generelt i omløp. Var langt færre "stempler" før en det er nå, og det er nok der men kan merke at kvaliteten har gått ned. Med andre ord, det har blitt mye mer hasj rundt om, god kvalitet er her fremdeles , man må bare lete litt mer en før
Klart at Kristiania ikke er helt som i gamle dager er vel også med på å gjøre det vanskligere å få tak i ordentlig kvalitet.

FlexX`06
Sist endret av FlexXlutor; 8. september 2006 kl. 21:40.
yo...har i vartfall GARANTERT røykt tjall, stempla m Heroin... Serr
Ministry of Love
sptz's Avatar
Det er myndighetene som står bak. De har satt igang en hemmelig kampanje mot narkotiske stoffer. Planen er å spre så mye forgiftet stoff som mulig. Dette vil føre til at det er færre som tør starte. Det er kanskje litt uetisk vil noen mene, men samtidig så har de offentlig helseutgiftene godt såpass opp at det i allefall er økomomisk forsvarlig. Jeg tror dette kommer til å bli en av de mest velykkede antidop kanpanjene noen sinne. Jeg er dog litt betenkt over at det er lekket ut såppas tidlig at det er myndighetene som er ansvarlig. Det er tross alt bare 5 stk som har død av det til nå.
Sist endret av sptz; 9. september 2006 kl. 01:48.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Du har nok bare fått noia av hasjen du røykte, forekommer ofte som en myte blandt nyere røykere har jeg hørt. Folk som ikke har latt seg kjenne hasjrusen skikkelig, kan ofte tenke mye rart.

beanqueen, fortell hva effekten ble?
Jasså, vi møtes nok en gang over dette emnet
Sitat av mxyzptlk
Husk at ekte hasj stort sett består av krystaller eller krystaller som har blitt til olje, og ofte utgjør omtrent 10-20% av marihuanaen du begynner med. Hvorfor er ikke all hasj 5-10 ganger sterkere enn pot da? Hmm. Kan det ha noe med at den er UTBLANDA?
Vis hele sitatet...
Husk at det er forskjell på å blande ut, og å rett og slett foreta en dårlig ektraksjon.
Med teknikker som benyttes i land som Marokko er de på ingen måte i stand til å utvinne rene trikomer. Filterene de bruker er grove og ofte hjemmelagde, noe som betyr at de får med store mengder planterester i resultatet. Kan ikke forvente av hasjen skal være så konsentrert når nesten hele planta er presset gjennom filteret. Mesteparten av hasjen jeg har sett har vært en lav-kvalitets ekstaksjon av cannabis-planter. No more, no less..

Og forresten i filmen Hashish, så sier han ikke noe om å blande ut så vidt jeg husker. Han sier bare at eksporthasjen er av lavere kvalitet enn den de beholder selv. Man behøver ikke å blande ut hasj for å lage forskjellige kvaliteter, alt du trenger er filtere av forskjellig tetthet..
er ikke blåsyre cyanid?
Sitat av fettnok
er ikke blåsyre cyanid?
Vis hele sitatet...
Jupp. Thats right.
ville vært ekstremt lite bekymret da med tanke på at blåsyre har ett kokepunkt på 25 grader celsius.
vet ikke om noen har nevnt det før. orket ikke lese gjennom postene.
Sitat av Wikipedia
Hydrogen cyanide poisoning is also common as a result of smoke inhalation after house fires.
Vis hele sitatet...
Vet ikke om jeg ville vært så "ekstremt lite bekymret" jeg...
Sigaretter inneholder ikke bare blåsyre, men også karbonmonoksid, den gassen fra røyk i husbranner som er dødelig. Jeg vil tro sigaretter inneholder mer blåsyre og Co enn hva de myteoppspunnede klumpene inneholder. Hvor mange har du sett bli høy/stein av sigaretter (kontra hasj)?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av peta
Sigaretter inneholder ikke bare blåsyre, men også karbonmonoksid, den gassen fra røyk i husbranner som er dødelig. Jeg vil tro sigaretter inneholder mer blåsyre og Co enn hva de myteoppspunnede klumpene inneholder. Hvor mange har du sett bli høy/stein av sigaretter (kontra hasj)?
Vis hele sitatet...
CO kjem av ei ufullstendig forbrenning, og vil oppstå i større eller mindre mengder i tilnærma all forbrenning. CO bind seg lettare til jernet i blodet enn oksygen, altså dør du av oksygenmangel.

HCN er svært dødelig, på en heilt anna måte enn CO. CO kveler deg, HCN er kjemisk giftig. Et par milligram HCN er rikelig til å drepe et menneske. 300ppm HCN i luft er nok til å drepe et menneske på få minutt.

Du blir på ingen måte høg eller stein av HCN eller CO. Du dør av begge deler. HCN dreper ved å hindre cellene i å bruke energi (i.e alle muskler dør), mens CO kveler deg. Begge deler går relativt raskt og smertefritt.
blåsyre fordamper ved 25 grader. når tjallen blir brent kommer temperaturen opp i mye mer enn 25 grader. ergo det er ikke farlig hvis tjallen blir penslet med blåsyre.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av fettnok
blåsyre fordamper ved 25 grader. når tjallen blir brent kommer temperaturen opp i mye mer enn 25 grader. ergo det er ikke farlig hvis tjallen blir penslet med blåsyre.
Vis hele sitatet...
Nikotin koker ved 250°C. Likavel røyker folk for å få i seg det.

Joda, det vil fordampe, men du vil puste det inn, fordi du aktivt suger inn røyken som inneholder fordampa HCN. Så du får i deg HCN fra sigaretter. Dog ikkje i farlige doser...
Sitat av fettnok
blåsyre fordamper ved 25 grader. når tjallen blir brent kommer temperaturen opp i mye mer enn 25 grader. ergo det er ikke farlig hvis tjallen blir penslet med blåsyre.
Vis hele sitatet...
Poenget med å røyke er jo å innhalere den dampen som oppstår når stoffet fordamper, ergo er du dum...
så folk lager ikke mekk før de røyker? tar bare klumpen i bongen å fyrer på? er vel kun med vaporizer at jeg kan se noen fare. å blåsyren vil mest sannsynlig forsvinne bare man har klumpen i lommen regner med det er mer enn 25 grader i lommen. think yourself a little about günther.
jeg røyker aldri noe hash som ikke er pensla eller utblanda..

uhmm.. OK!
Sitat av fettnok
så folk lager ikke mekk før de røyker? tar bare klumpen i bongen å fyrer på? er vel kun med vaporizer at jeg kan se noen fare. å blåsyren vil mest sannsynlig forsvinne bare man har klumpen i lommen regner med det er mer enn 25 grader i lommen. think yourself a little about günther.
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig lager folk flest mekk før de røyker. Er det noen som har sagt noe annet? Dersom du skal lage mekket, må man jo varme opp hasjen, og blåsyren ville blitt til farlig gass. Forresten er kokepunktet 26 grader.
Sist endret av Slaktern; 9. januar 2007 kl. 02:42.
Sitat av Slaktern
Selvfølgelig lager folk flest mekk før de røyker. Er det noen som har sagt noe annet? Dersom du skal lage mekket, må man jo varme opp hasjen, og blåsyren ville blitt til farlig gass. Forresten er kokepunktet 26 grader.
Vis hele sitatet...
gass som fordamper og forsvinner ut i intet.
Var det ironisk, eller tror du at gassen bare "fordufter"? Og hvordan kan en gass fordampe?
Nå går jeg ikke akkurat utifra at disse hasjklumpene det er snakk om kan inneholde så veldig mye blåsyre. Jeg er ingen kjemiker, men jeg tviler på at den henger igjen noe særlig lenge. Med mindre du snuser skikkelig i lufta i det du varmer bønna, så tror jeg ikke du hadde lagt merke til dette..

Uansett så hørtes dette helt absurd ut. Jeg har riktignok ikke lest hele tråden, men tror jeg har fått med meg poengene, og arkiverer dette under "T", for "TULL".
Sist endret av Thysanoptera; 9. januar 2007 kl. 02:54.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Denne tråden ser ut til å spore helt av her, og noen merkelige påstande blir lagt frem.
Hvordan blåsyre skal finne veien inn i hasj ser jeg ikke helt for meg, og for det andre,
la oss nå si, helt hypotetisk at det var blåsyre penslet på en klump:

Ja, hvis klumpen pensles, dvs et tynt lag ytterst på klumpen, så varmer du opp klumpen før du gnir den inn i tobakken eller hva enn du bruker å blande med.
Så vil jo dette ytterste laget fordampe fort, ut i rommet (pga det lave kokepunktet, 25C),
på samme måte som du hadde ødelagt LSD om du hadde penslet en klump med det (smeltepunkt på ca 200C).

Som darkstaar sier, denne tråden er på grensa til total bullshit, det utrolig hvor mange rare spekulasjoner som siver frem fra denne syklubben.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Dodecha, mesteparten av organisk materiale avgir HCN når det brenn. Forbindelsen, HCN, er svært enkel, og oppstår når planter veks. Så hasj vil nok inneholde minimale mengder HCN, som er et ekstremt giftig stoff. I praksis er nok innholdet såpass lavt at det ikkje er farlig.

Rundt 300ppm er som tidlegare nemnt dødeleg om du blir utsett for denne konsentrasjonen i fleire minutt. Og 300ppm er *liten* konsentrasjon. Det vil sei at om du har ein million luftmolekyl, så har du 300 HCN-molekyl...
Jeg er totalt enig i at noen neppe ville finne på å pensle en hasjklump med blåsyre, og tror ikke det har skjedd. Men dersom noen hypotetisk skulle finne på å gjøre det, tror jeg ikke jeg ville vært så "ekstremt lite bekymret" for min egen helse, da det er et relativt farlig stoff å puste inn. Og din sammenlikning med LSD, Dodecha, blir også helt feil.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
vidarlo: Det med HCN fra brenning av organisk materiale var nytt for meg, takker for infoen.

Slaktern: Jeg mente ikke å sammenligne LSD med blåsyre, men at små mengder materiale, i et tynt lag rundt en hasjklump vil mest sannsynlig fordampe vekk i mekkeprosessen.
Sitat av Dodecha
små mengder materiale, i et tynt lag rundt en hasjklump vil mest sannsynlig fordampe vekk i mekkeprosessen.
Vis hele sitatet...
Når det fordamper "vekk", altså går over i gassform, er det lett å puste inn stoffene. Siden det ved 300 ppm lett vil drepe et menneske, ser jeg på det som farlig. Man sitter tross alt gjerne over klumpen å mekker. Men tror denne diskusjonen går mot en slutt snart.
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
Den er ferdig nå. Jezuz læzm

Kom tilbake når vi faktisk har dokumentasjon på blandestoffer (og andre saker) som ikke hører hjemme i hasj i Norge.
Sist endret av Mullah; 9. januar 2007 kl. 17:10.