Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 2821
(I fare for å utgi for mye om den politiske meningen min, og byen jeg er fra prøver jeg å sensuere litt her.)

Hei alle med freaks!

I det siste har det skjedd en rekke politiske hendelser som har bekymret meg mye for byen jeg er fra sin framtid. Det har blitt satset mer og mer på kultur, og totalt uviktige tiltak som bare kommer et lite utvalg av innbyggerne til gode. Dette ender opp med å gå på bekostning av skoler, eldrehjem, nedskjæringer i omsorgstjenesten, og nedskjæringer på sykehuset.
Politikerne legger ned avdelinger for psykisk utviklingshemmede!
Jeg mener at dette har kommet så langt at det går på liv og helse. Ordføreren virker direkte korrupt og selv om de har gjort det samme i flere år blir de gjennvalgt.

Hva kan jeg gjøre for å få meningen min hørt, og spre budskapet? Jeg vil ikke bli politiker eller ty til sivil ulydighet. Jeg er helt klart ikke alene om denne meningen, men jeg har ingen idè om hvordan jeg kan få fler med meg.

Setter pris på alle svar
Vet ikke jeg, det er ikke mye du kan gjøre. Jeg ser for meg at det beste du kan gjøre er å finne andre i lokalsamfunnet som deler ditt syn, og lage et foredrag, gjerne en powerpoint presentasjon, om hvorfor du ikke liker den utviklingen som skjer i lokalsamfunnet ditt. Varsle alle nyhets-sider anonymt om hva som skjer, samt aviser, kanskje noen skriver en artikkel om det.

Anbefaler deg denne.
Sist endret av Relevant; 11. november 2014 kl. 20:01.
Haha videoen ville nok ikke slått så ann

Det er en god idè å sende anonyme tips inn til mediene! Takk
Leserbrev til lokalavisa
lag en bygde liste eller lignende. få med deg nok folk så har du vel en sjanse til å bli med til høstens valg.
Hvis det er et parti du er ganske så enig med i de fleste større saker, så ville jeg meldt meg inn der. Et parti har mye kompetanse du kan dra nytte av, bruk dem for det de er verd. Uansett tror jeg ikke du får til noe serlig som anonym. Alle norske medier jeg vet om mtp. leserinnlegg "krever at kronikker og debattinnlegg sendes inn under fult navn. For lenger tekster ønskes også bilde" (parafrase av ap.no sine krav). Anonyme ytringer har et veldig dårlig navn for tiden. Anonym er nesten synonymt med netttroll eller hetsing på nett når en snakker om meninger. Med mindre du som person har veldig liten troverdighet kan du bare tjene på å bruke fult navn.

Skriv i det minste om hvilket parti/syn du har her på freak.no, og med mindre det er et veldig lite sted legg ut det også. Dette er første steg i å skaffe moment og finne folk som mener det samme som deg. Om ikke alt, så noen saker på tvers av politisk tilhørighet.

Underskriftskampanjer kan tvinge by/kommune/fylkesstyret til å ta opp saker, det kan være bra, hvis de legger ned psykisk helsevern, men beholder "den kulturelle skolesekken" er det noe du fort kan få på trykk om du skriver bra nok. Send meg en PM med litt mer info om du vil, kanskje jeg får lyst til å bidra.

Edit: dobbelpost
Sist endret av stetus; 12. november 2014 kl. 00:06. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
https://minsak.no/

Kanskje dette er til hjelp?
Sitat av tearz83 Vis innlegg
lag en bygde liste eller lignende. få med deg nok folk så har du vel en sjanse til å bli med til høstens valg.
Vis hele sitatet...
Lokal samfunn var kanskje ett dårlig ord, det dreier seg om en ganske stor by med rundt 60000 innbyggere

Sitat av siparlus Vis innlegg
https://minsak.no/

Kanskje dette er til hjelp?
Vis hele sitatet...
God nok idé det, hvis det stemmer at det holder med 2 prosent av byens befolkning før politikerne må ta det opp burde det være en lett sak med en gruppe på Facebook og et par leserinnlegg.
Sist endret av Sandertn; 12. november 2014 kl. 07:21. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Sandertn Vis innlegg
Det har blitt satset mer og mer på kultur og totalt uviktige tiltak som bare kommer et lite utvalg av innbyggerne til gode.
Vis hele sitatet...
Hvordan er kultur en dårlig ting å satse på?
Sist endret av Juicekongen; 22. november 2014 kl. 02:29.
Jeg synes det er en veldig god ting å samle opp hundedritt i nærmiljøet. All hundedritten i parkene i byene irriterer busemennene ut av meg. Store hunder driter spesielt mye.
Dette er hverken kødd eller trolling, men noe som jeg mener seriøst. Kanskje ikke det mest eksklusive du kan gjøre for nærmiljøet ditt, men må bidraget nødvendigvis være stort og pretensiøst?

Byfolk har altfor mange hunder, det må jo nesten være dyrplageri å holde store bikkjer i en bygårds-miljø..

[COLOR="SlateGray"]*et bygårdsmiljø[/COLOR]
Sist endret av aeon_illuminate; 22. november 2014 kl. 02:39. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Fattigmannsblod;
Underklass's Avatar
Med sitatet fra Mahatma Gandhi Be the change that you wish to see in the world vil jeg mene at du dessverre må være på "der" toppen for å endre det, og med det mener jeg toppen selv, og da bli sett på som en mann av sitt slag selv. Det er slik jeg har erfart det.
Sist endret av Underklass; 22. november 2014 kl. 02:52.
Sitat av Juicekongen Vis innlegg
Hvordan er kultur en dårlig ting å satse på?
Vis hele sitatet...
Om det går på bekostning av helse, omsorg og utdanning så er det en dårlig ting å satse på.
Kan ikke være mer enig..
Jobber/jobbet som vikariat hos et kommunal pleiehjem, jeg tjente 136,- timen + helge/kvelds tillegg. Det er utrolig dårlig betalt til at jeg tar vare på bestemora/far din...
Mens på statlig vinmonopol tjener jeg som ufaglært ekstrahjelp 186 i timen, slik at jeg kan bistå i alkoholismen og støtte fyllekjørere. Logikken til Norge eksistere ikke lenger