Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 3252
Hei. Er veldig fan av konspirasjonsteorier og andre dokumentarer (IKKE 1/2. Verdenskrig! Liker månelandingen, WTC, pyramider og andre uløste gåter og ting som har skjedd.)

Så for ikke så lenge siden en dokumentar om likledet til Jesus (http://www1.nrk.no/nett-tv/klipp/636054) som jeg syntes var veldig spennende. Så også en episode av "Mythbusters" hvor de testet konspirasjonsteorier (som det flagrende flagget, skygger osv.)

Noen tips?
Drar frem en diamant blant all den pseudoaktige dritten: JFK
Sitat av Blanko Vis innlegg
Zeitgeist.
Vis hele sitatet...
+1

Knalldokumentar
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Sangheili Vis innlegg
+1

Knalldokumentar
Vis hele sitatet...
At du kaller en film der 99% er debunka forlengs og baklengs for dokumentar er rimelig sterkt. Du kan f.eks. høre Skeptoid om zeitgeist.
Sitat av Blanko Vis innlegg
Zeitgeist.
Vis hele sitatet...
Går det an å gi minus-kvalitetspoeng?
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av Grix Vis innlegg
Går det an å gi minus-kvalitetspoeng?
Vis hele sitatet...
Nei, dessverre. Selv om det er helt fortjent. Enda et emne om konspirasjonsteorier tror jeg ikke jeg orker..
I trådtittelen er det en iboende feil. Konspirasjon og dokumentar? Kjøss meg i ræva.
Sitat av slashdot Vis innlegg
At du kaller en film der 99% er debunka forlengs og baklengs for dokumentar er rimelig sterkt. Du kan f.eks. høre Skeptoid om zeitgeist.
Vis hele sitatet...
Du, ei har mine meninger, du har dine
Sitat av Sangheili Vis innlegg
Du, ei har mine meninger, du har dine
Vis hele sitatet...
Nei. Du har meninger. slashdot har påstander som kan backes opp. Han vinner diskusjonen. Du taper.
Konspirasjonsteorier er fabelaktig underholdning, men før du begir deg ut i dette, bør du, om du ikke alt har gjort det, utvikle din kritiske sans. En fin film du kan se da er Here be dragons.

Alex Jones står bak mine favoritter i sjangeren. The Obama Deception og Fall of the Republic kan anbefales. Ikke misforstå dette innlegget som at jeg går god for innholdet i disse filmene, for det gjør jeg på ingen måte. Den overordnede forklaringsmodellen til Jones holder på ingen måte mål, men har er flink til å grave fram viktige saker det er lett å gå glipp av. Han mestrer også dramaturgi i dokumentarsjangeren svært godt.
Det gikk en dokumentar på TV2 her forleden som het Oljebløffen, eller Oil, Smoke and Mirrors .
Den handlet om hvordan USA kynisk okkuperer landområder der det "tilfeldigvis" er større olje- og gassfelter, og om 9/11 og den dagens sammenheng med olje.
New World Order
Sitat av Kadmium Vis innlegg
Konspirasjon og dokumentar? Kjøss meg i ræva.
Vis hele sitatet...
Nå har det seg slik at det faktisk har forekommet virkelige konspirasjoner innimellom alle disse mildt sagt usannsynlige teoriene, og disse konspirasjonene er fullt mulig å lage dokumentarer om. Operation Northwoods, Watergate og September Dossier er noen eksempler.

Strengt tatt er det fullt mulig å lage seriøse dokumentarer om ubeviste konspirasjonsteorier også, selv om de fleste av de er svært lite sannsynlige.