Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1043 491684
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Syrelapper smaker alltid bittert etter min erfaring.
Vis hele sitatet...
Enig der. ti tegn
▼ ... over en uke senere ... ▼
Det er visst mye forskjellig renheter på LSD og det er vel mye viktigere enn styrken?

Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Syrelapper smaker alltid bittert etter min erfaring.
Vis hele sitatet...
Jeg har ikke så mye erfaring og har bare prøvd 2 forskjellige lapper, men de jeg har prøvd har ikke vært noe smak på. Og det er vel ofte blekket som er brukt som smaker bittert?
Jeg har personlig alltid opplevd lappene som litt bitter i smak. Men jeg har opplevd at kompisen min ved to anledninger ikke har merket smaken mens jeg har kommentert den bitre smaken.
Mulig man ved noen anledninger ikke er i stand til å kjenne smaken. Virker som den bitre smaken er normal å få av en lapp.

Godt man da ikke sitter med en bitter smak i munnen etter turen i de fleste tilfeller, dog heller en erfaring rikere og ro i sjelen :-)
Sitat av Naturgrønn Vis innlegg
Jeg har ikke så mye erfaring og har bare prøvd 2 forskjellige lapper, men de jeg har prøvd har ikke vært noe smak på. Og det er vel ofte blekket som er brukt som smaker bittert?
Vis hele sitatet...
Det er meget mulig. Det er nok neppe selve LSD'en ihvertfall, siden det er snakk om doseringer i mikrogram.
Sist endret av mentalmelt; 15. september 2011 kl. 02:32.
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Det er meget mulig. Det er nok neppe selve LSD'en ihvertfall, siden det er snakk om doseringer i mikrogram.
Vis hele sitatet...
Du har et poeng der, men jeg mener å ha lest at et par saltkorn tilsvarer en grei dose lsd. Da vil jeg tørre å påstå at hvis du hiver et par saltkorn i munnen vil du smake saltet.

Innspill?
Lsd er smakløs. Det som smaker er stoffet syra er løst opp i. Det er ikke alltid denne vesken smaker noe heller, men hvis du smaker noe er det den det er snakk om.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av SlogBoeth Vis innlegg
Du har et poeng der, men jeg mener å ha lest at et par saltkorn tilsvarer en grei dose lsd. Da vil jeg tørre å påstå at hvis du hiver et par saltkorn i munnen vil du smake saltet.

Innspill?
Vis hele sitatet...
Bare for ordens skyld, "et par saltkorn" kan, avhengig av størrelse, være et par milligram. Et milligram er et tusendels (1/1000) gram, mens et microgram (µg) er et milliondels gram (1/1000000). Man kan ikke dosere LSD på øyemål, nå er heldigvis ikke LSD noe som distribueres som rent salt, men om man nå skulle komme i en slik sjelden situasjon ville en øyemålsdosering på "et par saltkorn" resultere i en svært massiv overdose.
For nyskjerrighetens del; hvordan ville en eventuell massiv OD på LSD utarte seg, noen som har erfaringer de kan dele?
Sist endret av Eyeamare; 15. september 2011 kl. 11:57. Grunn: dårlig formulert spørsmål
For massiv dose er dødelig, men da er det snakk om massive mengder!

http://www.shroomery.org/forums/show...1/fpart/1/vc/1

Her er en sinnsykt bra skrevet LSD-rapport som beskriver hvordan massive mengder LSD kan utarte seg. Tror dette er den rapporten jeg har lest som best skildrer en slik dundertripp. Brukeren i denne rapporten tok også to lapper etter hverandre (den andre lappen etter peaken). Vet det er mange her på bruket som har spurt om hvordan redosering på LSD funker og dette kommer også godt frem her.
I det siste har jeg kommet over 2 fjotter som helt uavhengig av hverandre påstår å ha lapper med rusmidler som du ikke kan bruke til å lage lapper. Den første mente han hadde "meskalinlapper", mens den andre mente han hadde 2C-I lapper... rare greier
Sitat av pedagogen Vis innlegg
For massiv dose er dødelig, men da er det snakk om massive mengder!

http://www.shroomery.org/forums/show...1/fpart/1/vc/1

Her er en sinnsykt bra skrevet LSD-rapport som beskriver hvordan massive mengder LSD kan utarte seg. Tror dette er den rapporten jeg har lest som best skildrer en slik dundertripp. Brukeren i denne rapporten tok også to lapper etter hverandre (den andre lappen etter peaken). Vet det er mange her på bruket som har spurt om hvordan redosering på LSD funker og dette kommer også godt frem her.
Vis hele sitatet...


Takk for den linken!!!! Noe av det drøyeste jeg har lest!
Hvordan vil det funke med LSD på f.eks Skrillex konserten?
Sitat av balta Vis innlegg
Hvordan vil det funke med LSD på f.eks Skrillex konserten?
Vis hele sitatet...
Høres ut som en elendig plan. Tror det kan bli litt for intenst med heftig dubstepmusikk og drita fulle fans..
Tidenes dårligste ide IMHO

Hørt ordtaket "Set - and setting"?
Finnes det personer som LSD ikke vil virke skikkelig på? Personer med en viss psykisk lidelse eller lignende?
Sitat av Skatteetaten Vis innlegg
Finnes det personer som LSD ikke vil virke skikkelig på? Personer med en viss psykisk lidelse eller lignende?
Vis hele sitatet...
Ikke så vidt jeg vet. Det finnes jo folk som har psykiske lidelser og som derfor går på medisiner som vil blokkere mesteparten av effekten, men da er det altså medisinene som er årsaken, ikke selve sykdommen. I hvilken grad det virker på vanlige folk har jo selvsagt med dosering og situasjonen å gjøre, så effekten kan naturligvis variere sterkt fra gang til gang. Det er derfor ikke uvanlig at enkelte vil kunne oppleve at de føler seg upåvirket gjennom store deler av en trip.

Så hevdes det også at enkelte tibetanske buddhistmunker har påvist at de kan innta store doseringer av denne typen stoffer, og gjennom meditasjon og pusteteknikker gjøre seg immune mot enhver effekt. hvorvidt du vil tro på dette er så opp til deg. Personlig tror jeg at det i det minste er basert på faktiske forhold.
Lurer på om noen har her har prøvd og legge seg rett etter de har lagt en lapp på tunga.
Og faktisk klart å få sovne, før trippen intreffer. Isåfall - Ble det mer livlige drømmer eller skjedde det noe spesielt da?
Og er dette mulig?
Sitat av KingPill Vis innlegg
Lurer på om noen har her har prøvd og legge seg rett etter de har lagt en lapp på tunga.
Og faktisk klart å få sovne, før trippen intreffer. Isåfall - Ble det mer livlige drømmer eller skjedde det noe spesielt da?
Og er dette mulig?
Vis hele sitatet...
En kompis av meg fikk en lapp av meg på et nachspiel. Han dro derfra en halvtime senere og sovnet på flekken. Når han våknet dagen etterpå gikk så han at "verden var vakker", og han gikk til en bensinstasjon 15km unna. Vet ikke om han fikk noe spesielle drømmer, det sa han ikke noe om. Men han våknet hvertfall i tripp. Han fikk først noia sa han.
Sitat av balta Vis innlegg
Hvordan vil det funke med LSD på f.eks Skrillex konserten?
Vis hele sitatet...
Så lenge det ikke er første gang du tar LSD og du føler deg sikker på din egen psyke (at du ikke freaker ut lett) så synes jeg det høres ut som en kjempeplan med en lapp eller to etter min mening
Sitat av KingPill Vis innlegg
Lurer på om noen har her har prøvd og legge seg rett etter de har lagt en lapp på tunga.
Og faktisk klart å få sovne, før trippen intreffer. Isåfall - Ble det mer livlige drømmer eller skjedde det noe spesielt da?
Og er dette mulig?
Vis hele sitatet...
Har sovnet imens sopprusen fortsatt var igang.. Hadde en utrolig detaljert drøm som tok for seg et scenario jeg drev og grublet på
Sist endret av Psytrip; 2. oktober 2011 kl. 05:07.
Og fikk du svaret da? Det hadde jo vært episk.
Naar man kommer seg over ''the fear'' som jeg tror alle har de forste gangene, selv etter 10-20 trips kan man ha ''the fear'', den folelsen av at oh shit naa blir det tripping osv... Saa anbefaler jeg paa det sterkeste og ta heroic doses. Det er der syre virkelig blomstrer paa det fulleste.

7-10 lapper er helt fantastisk naar man har forstaatt seg paa syre og ikke har noe og bekymre seg over.
Det handler om aa faa rett mind set, alle har forskjellig mind set, og jo fler ganger man har trippet vil man endre mind settet sitt, om man vil da selvfolgelig. Spirituelle, kraftige trips med venner langt oppaa et fjell med rett musikk, der ingen av personene har noe aa gjemme for verandre, og ikke er redd for aa dele alle tanker og folelser. Det er da psychedelica virkelig er paa det beste.

Jeg har lest saa mange poster paa dette forumet hvor personer bruker psy helt feil, bare for morro skyld og se paa skyer etc, Sure its fun. Men prov aa gaa dypt, dypt inn i deg selv, finn ut noyaktig hvem du er, og hvordan du vil vere. Alt kan endres paa syre, hvordan type menneske du var fra for, og hvordan du vil forbedre deg selv.

Ego death, riv deg selv i filler og bygg deg opp igjen til en mestret version av deg selv. Faa nye syn paa livet.


http://www.egodeath.com/lsd.htm Anbefaler sterkt og lese gjennom alt her. Sinnsykt mye nyttig informasjon for de som ikke har lest. Mulig det har blitt postet for, men da er det her igjen, important stuff. Som vil endre tripping for mange.

Psy har endret meg paa mange vis, men alltid for det bedre, jeg foler selv jeg er noyaktig den jeg vil vere, og jeg kan takke psy for mye i livet. Bruk det rett, og go for heroic doses naar man foler man er klar for det. Det er der alt skjer.
Sitat av Danbanan Vis innlegg
Naar man kommer seg over ''the fear'' som jeg tror alle har de forste gangene, selv etter 10-20 trips kan man ha ''the fear'', den folelsen av at oh shit naa blir det tripping osv... Saa anbefaler jeg paa det sterkeste og ta heroic doses. Det er der syre virkelig blomstrer paa det fulleste.

7-10 lapper er helt fantastisk naar man har forstaatt seg paa syre og ikke har noe og bekymre seg over.
Det handler om aa faa rett mind set, alle har forskjellig mind set, og jo fler ganger man har trippet vil man endre mind settet sitt, om man vil da selvfolgelig. Spirituelle, kraftige trips med venner langt oppaa et fjell med rett musikk, der ingen av personene har noe aa gjemme for verandre, og ikke er redd for aa dele alle tanker og folelser. Det er da psychedelica virkelig er paa det beste.

Jeg har lest saa mange poster paa dette forumet hvor personer bruker psy helt feil, bare for morro skyld og se paa skyer etc, Sure its fun. Men prov aa gaa dypt, dypt inn i deg selv, finn ut noyaktig hvem du er, og hvordan du vil vere. Alt kan endres paa syre, hvordan type menneske du var fra for, og hvordan du vil forbedre deg selv.

Ego death, riv deg selv i filler og bygg deg opp igjen til en mestret version av deg selv. Faa nye syn paa livet.


http://www.egodeath.com/lsd.htm Anbefaler sterkt og lese gjennom alt her. Sinnsykt mye nyttig informasjon for de som ikke har lest. Mulig det har blitt postet for, men da er det her igjen, important stuff. Som vil endre tripping for mange.

Psy har endret meg paa mange vis, men alltid for det bedre, jeg foler selv jeg er noyaktig den jeg vil vere, og jeg kan takke psy for mye i livet. Bruk det rett, og go for heroic doses naar man foler man er klar for det. Det er der alt skjer.
Vis hele sitatet...

Mener du at det ikke går ann å oppleve ekstreme forandringer / Life changing / etc på små doser? Jeg tror ikke nødvendigvis det er dosen som får deg til å forandre deg, men hvordan du reflekterer over tingene i etterkant.

Jeg forstår det du mener med at de fleste eller mange bare velger og ta en syrelapp for å se på skyene og alt dette her. Men er ikke det greit da?

Det er ikke alle som er "In love" med alt for kraftige tripper.
Og man må jo starte et sted, for å så eventuelt bygge seg opp.

Såvidt jeg vet så spiller det ikke noe stor rolle på om jeg tar f.eks 5 syre lapper enn at jeg tar 6. Blir mest sannsynlig ganske så likt.

Dessuten, noen mennesker har jo denne "Åndelige" mindsetten fra første gang og opplever åpenbaringer og all slags med 1 lapp, aller første gang.
(Til og med egodød).

Og det er jo bare fantastisk at syre har gjort deg til et bedre menneske, hvem vil vel ikke være det? Uansett, Jeg er ganske så fornøyd med 1-2 syrelapper jeg om gangen. Og til tider kan det hende jeg tar fler. Uansett, har opplevd egodød og alt som måtte nevnes, og om ikke, så skjer det vel en dag.
Sier ikke at alle skal ta hoyere doser. Sier bare det er der meste av magien skjer.

Jeg startet ikke med hoyere doser for etter rundt 20 trips, og alle av smaa doser. 1-3. Fantastiske opplevelser, jeg sier ikke at det ikke er det. For det er det virkelig, og det var de som endret personligheten min, mind settet mitt, syn paa livet og jeg tok drastiske valg for aa endre livsstilen min. Bare bruk det for rette grunner. Ikke for aa foreksempel '' i want to escape this world'' eller andre idiotiske ting. Saa selvfolgelig er smaa doser episkt. Sier bare at paa et tidspungt, for de som har mye erfaring med lsd og ikke har the fear og foler seg helt komfortabel paa syre saa er heroic doses det mest fantastiske som noen gang kan oppleves.

Syre kan endre mye for mennesker som tar det, kan vere man plutselig finner ut at feks den skolen/jobben man gaar paa/er i, er et helt feil valg og at man virkelig ikke vil leve videre med det man trodde for. Som sagt saa kan man velge hvordan man vil trippe og om man vil endre den man er eller ikke. og gaar man dypt og er klar for aa kunne gjore endringer med seg selv og sitt liv. Saa maa man vere helt klar for det etter hva jeg synes og har erfart.
Hva er en heroisk dose lsd da? Hva er forskjellen på 11 og 12 syrelapper?
Tydeligvis går det bare ann å havne på level 4 på shulgins scale :
PLUS FOUR (++++) A rare and precious transcendental state, which has been called a 'peak experience', a 'religious experience,' 'divine transformation,' a 'state of Samādhi' and many other names in other cultures. It is not connected to the +1, +2, and +3 of the measuring of a drug's intensity. It is a state of bliss, a participation mystique, a connectedness with both the interior and exterior universes, which has come about after the ingestion of a psychedelic drug, but which is not necessarily repeatable with a subsequent ingestion of that same drug. If a drug (or technique or process) were ever to be discovered which would consistently produce a plus four experience in all human beings, it is conceivable that it would signal the ultimate evolution, and perhaps the end, of the human experiment.
Vis hele sitatet...
Og endrer du skolevalg/jobb etc p.g.a en syretripp så sier det nok mer om deg enn om trippen. Det betydde nok at du allerede ikke var helt tilpassa / og kanskje skulle ha byttet i utgangspunktet.
På lsd er det vanlig for "Noen" og oppleve ganske så syke ting, og det å være fast bestemt på at det er den absolutte sannheten kan få katastrofale følger. Ikke katastrofale akkurat men ja - Å reflektere og å kunne skille ut ting er en viktig egenskap tror jeg.
Jeg vet ikke helt hva du prover aa oppnaa her.
Og jeg sa ikke at jeg skifta skole eller jobb, men jeg kjenner personer som har. Naar jeg startet med acid var jeg verken i skole eller jobb, og jeg var open faar alt. Og jeg fant den jeg virkelig ville vere og hvordan jeg ville leve mitt liv. Og det er det jeg gjor akkurat naa og er stor fornoyd med maaten jeg lever mitt liv.
Heroic dose lsd er total ego death.


Men jeg veit ikke hva du prover aa oppnaa, jeg kommer med info som dere kan velge aa taimot eller ikke. Jeg har erfart det jeg sier, selv. Og har mott mange andre mennesker som sier akkurat det samme. Gamle syrehuer i van paa psytrance parties som deler ut og selger sier det samme jeg sier naa. Jeg bor ikke i Norge. Jeg reiser overalt paa jakt etter mer kunnskap og lerdom, og mye innenfor psychedelica ogsaa. Jeg har mott mennesker som har drevet med det hele livet og anbefalte meg det samme jeg sier her.

Saa jeg prover bare aa komme med informasjon, velg om du vil ta imot det eller ei, det er opp til ver enkelt. Diskutere emnet har ikke jeg tid til, internett kafe i hellas atm saa maa straks ut paa veien igjen.
Sist endret av Danbanan; 2. oktober 2011 kl. 14:15.
Selvsagt er det på de større doseringer hva angår psykedelika at virkelige interresante ting skjer. Det er på de heroiske dosene at man psykedelikaens sanne potensial kommer til sin rett. Det er også her man kan få livsforandrende opplevelser. Jeg skjønner ikke helt "debatten"

Om man tar 11 eller 12 syrelapper har lite å si. Men om man tar 1 eller 10 gjør selvsagt en forskjell. Eller om man spiser 1 eller 5 gram flein. Ikke om man spiser 200 eksemplarer med flein eller 201 -.

Selv om større doseringer går langt dypere og gir større innsikt og potensiell livsforandring enn små doseringer - er det et seriøst foretakende og bør forbeholdes erfarne trippere med gode intensjoner der set og setting er optimal.
Sist endret av Bearass; 2. oktober 2011 kl. 14:16.
Sitat av KingPill Vis innlegg
Og fikk du svaret da? Det hadde jo vært episk.
Vis hele sitatet...
Var ikke noe særlig erfaren med psilocybin sopp på den tiden, søvnen var mer som et resultat av inntak av seroquel etter heftig bading..

Scenarioet tok ikke for seg noe spesielt interessant egentlig, bare noe jeg hadde bekymra meg for på den tida.. Drømmen ga meg ettersom jeg husker det to sannsynlige handlingsforeløp av noe som angikk familieforhold..
Sitat av Muradi Vis innlegg
Hei

Fikk tak i en liten lapp (1cm x 1cm). Den er blåaktig, og akkurat den biten av arket jeg fikk var fra venstre siden så vidt jeg kan se. Det er også bilde av en liten buddha akkurat på den lappen jeg har. vet ikke hvordan resten av arket ser ut. Noen venner av meg mente at dette var samme sort som florerte rundt Ozora festivalen i Ungarn i år. Noen som har kommet over disse? Skal se om jeg kan laste opp bilde, etc. Lurer bare på om dette er bra lapper?
Vis hele sitatet...
De kalles Dalai Lama, og er ca. i klubben 200µg eller mer. En halv fungerer mer enn godt nok med mindre man er sulten...

Gamle travere jeg spiste dem med der nede sier det er noe av det sterkeste de har smakt... Har delt litt hjørnestykker på typ 1/7 lapp med kompiser på fester og slikt, og fått høre senere at de funket som faen. Vi hadde litt igjen i lommeboken i form av en sammenrullet dott fra en syrebit vi glemte å hive før vi gikk på flyet som en kompis fikk, sikkert 1x1x1mm i størrelse, og han ble ganske så lattermild og vittig av den.

Konklusjon: bææssste syyyra!
Sist endret av random25880; 4. oktober 2011 kl. 10:02.
Sitat av KingPill Vis innlegg
Lurer på om noen har her har prøvd og legge seg rett etter de har lagt en lapp på tunga.
Og faktisk klart å få sovne, før trippen intreffer. Isåfall - Ble det mer livlige drømmer eller skjedde det noe spesielt da?
Og er dette mulig?
Vis hele sitatet...
Jeg sovet rett etter at jeg hadde spist en lapp en gang. Det er mange år siden nå. Jeg våknet i senga mi med et rykk av at gardinene rant nedover veggen og forsøkte å spise meg. Deretter sjanglet jeg ut gjennom kjøkkenet hvor furene i gulvet flyte fritt rundt. Gangen inn til badet var helt ute av proporsjon, og veggene var ikke like høye på begge sider. Jeg forsøkte å ignorere det, og kom meg inn på badet. Jeg var desorientert, og skjønte ikke hva som hadde skjedd før jeg så meg selv i speilet. Uttrykket til de to tinntallerkenene av noen øyne som tittet overrasket på meg forandret seg fort til et fornøyd glis da det gikk opp for meg hva som hadde skjedd. Resten av kvelden er en annen historie =)
Hvor lang tid tok det fra du sovna til du våkna sånn ca?
Syns dette er meget spennende hva f.eks lsd kan gi deg når du sover, eventuelt gjøre om til når du våkner.
Og nå som du har fortalt litt av historien, kan du vel skrive resten?
Sitat av KingPill Vis innlegg
Hvor lang tid tok det fra du sovna til du våkna sånn ca?
Syns dette er meget spennende hva f.eks lsd kan gi deg når du sover, eventuelt gjøre om til når du våkner.
Og nå som du har fortalt litt av historien, kan du vel skrive resten?
Vis hele sitatet...
Jeg sovnet ca en halvtime etter at jeg hadde spist lappen, og våknet drøye to timer senere. Jeg husker dette fordi jeg bet meg fast i hvor påfallende det var at jeg sovnet rett før effekten begynte, og våknet akkurat på peaken, da effekten var på sitt høyeste.

Resten av historien er som sagt en rapport for seg selv. Jeg gidder nok ikke å skrive flere triprapporter her på forumet. Ordene blir så fattige, og rettferdiggjør aldri opplevelsen uansett. Folk får heller lage sine egne eventyr =)
I understand. Jaja, kjipt at du ikke vil bidra med flere tripprapporter selv om jeg skjønner problemstillingen din. Syns altid det var morsomt når du f.eks heiv innpå med dine tripprapporter ettersom du virker som en av de mere reflekterte brukerne her inne på freakforum. Ord blir fattige ja og det at de ikke rettferdiggjør opplevelsen er helt sann.
Jeg og en kompis vurderer å teste lsd. Begge syns det virker utrolig digg! Jeg har tidligere prøvd litt forskjellig. Starta vel med amfetamin og noen ganger amfetamin + rohypnol. Syns det siste ga en utrolig deilig følelse (og sinnsyk sex!) . Har etter dette prøvd extacy et par ganger og hatt noen snodige opplevelser (f.eks. ekle speilbilder og engler på himmelen). I det siste har det gått mest i kola, men syns ikke dette gir det samme kicket. Har også røyka et par ganger, men da blir jeg bare sinnsykt trøtt.. Han har også utforsket litt, men ikke i samme grad. Har sinnsykt lyst til å kjenne den følelsen som dere beskriver her - virker helt sykt bra! Er det noe vi burde tenke på? Burde vi være mer skeptiske til det? Og er det virkelig bedre enn alt jeg tidligere har prøvd?
Det virker som om du har misforstått totalt. LSD er ikke digg. LSD er et svært åpent psykedelika, som kan fremkalle alle tenkelige og utenkelige følelser hos brukeren. Det kan være utrolig fantastisk og kriblende godt til tider, men det kan også være svært ubehagelig og skremmende. Hvis man er av typen som kun søker behagelige rusopplevelser og tar utgangspunkt i at alt skal sammenlignes med amfetamin og ecstasy, så er det stor fare for at man vil kunne få en rimelig ubehagelig overraskelse på LSD. Dette er psykedelika, det er langt mer omfattende og krevende enn det du antageligvis anser som "en digg rus".
Det er nettopp slike ting jeg ønsker å vite mer om. Har til nå lest det meste jeg kommer over både her og på andre nettsider - på godt og ondt. Har skjønt det er helt annerledes enn alt annet, og tanken er heller ikke å prøve dette på samme måte. Bare stille og rolig alene vi to - ikke som partydop som alt annet. Og i følge mange her inne er sjansen for de dårlige virkningene mindre når man er i kontakt med seg selv og har en god psyke. Stemmer det ikke?

Ønsker forresten IKKE at det skal være likt amf + ecstasy!
Sist endret av elize; 5. oktober 2011 kl. 14:25.
Har noen erfaringer med Avatar-lapper? Hvordan er de?
Sitat av balta Vis innlegg
Har noen erfaringer med Avatar-lapper? Hvordan er de?
Vis hele sitatet...
De er fine de. Vistnok et sted mellom 150-200ug. (men det er flere batch av de tror jeg, så vanskelig å vite sikkert akkuratt hva du har)
"Taking LSD was one of the two or three most important things I have done in my life."
-Steve Jobs

http://tech.fortune.cnn.com/2009/07/...was-your-trip/

Albert Hofmann skrev brev til Jobs og lurte på hvordan trippen hans var.
Sist endret av Naturgrønn; 11. oktober 2011 kl. 00:01.
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Jeg sovet rett etter at jeg hadde spist en lapp en gang. Det er mange år siden nå. Jeg våknet i senga mi med et rykk av at gardinene rant nedover veggen og forsøkte å spise meg. Deretter sjanglet jeg ut gjennom kjøkkenet hvor furene i gulvet flyte fritt rundt. Gangen inn til badet var helt ute av proporsjon, og veggene var ikke like høye på begge sider. Jeg forsøkte å ignorere det, og kom meg inn på badet. Jeg var desorientert, og skjønte ikke hva som hadde skjedd før jeg så meg selv i speilet. Uttrykket til de to tinntallerkenene av noen øyne som tittet overrasket på meg forandret seg fort til et fornøyd glis da det gikk opp for meg hva som hadde skjedd. Resten av kvelden er en annen historie =)
Vis hele sitatet...
Var planen å legge seg rett etter at du tokk lappen?, isåfall hvorfor?, eller bare sovnet du ?
Sitat av Rottegift Vis innlegg
De kalles Dalai Lama, og er ca. i klubben 200µg eller mer. En halv fungerer mer enn godt nok med mindre man er sulten...

Gamle travere jeg spiste dem med der nede sier det er noe av det sterkeste de har smakt... Har delt litt hjørnestykker på typ 1/7 lapp med kompiser på fester og slikt, og fått høre senere at de funket som faen. Vi hadde litt igjen i lommeboken i form av en sammenrullet dott fra en syrebit vi glemte å hive før vi gikk på flyet som en kompis fikk, sikkert 1x1x1mm i størrelse, og han ble ganske så lattermild og vittig av den.

Konklusjon: bææssste syyyra!
Vis hele sitatet...
Jeg ville ikke si noe da jeg ikke er så erfaren. Men jeg merket noe alvorlig galt med disse. Potent som bare det, alt smeltet og TV bøyde og strakk seg. Men noe var ikke som det skulle i forhold til de andre typene jeg har prøvd, selv på store doser.

Klippet fra Bluelight:
WARNING - DALAI LAMA BLOTTERS

I suggest good amount of caution for people with heart problems if sampling Dalai lama blotters. It's tabs of amazing potency and cleanest ever headspace BUT (and this is a big one) it gives me the worst vasoconstriction had in my life, not even meph was this bad! At beginning thought it was psychosomatic and a solo case but playing more with this ones (even lower doses - half blotter) suggests totally opposite. If you are wondering about the headspace when this happens its totally normal, not from any negative thoughts but it really messes my trip having this bodyload, even if was with positive ideas..
In my theory I think there's a b-product of ergoloid (like how LSA gives vasoconstriction) as a impurity nailed on this blotters that strongly reacts to my body, so the chances it will happen some other people.

It's really that bad. Be safe kids!


Jeg kom til å tenke på at det også kansje bare er "kopier" siden disse ble populær veldig fort og at derfor noen kyniske drittfolk har brukt samme blotterark med noe annet merkelig.

Eller så er det bare veldig bra LSD og det var sånn noen reagerer på dem.. Men noe merkelig var det hvert fall.
Sist endret av Naturgrønn; 11. oktober 2011 kl. 00:37.
Viss en blind person hadde tatt et psychedelisk stoff som LSD, Psylocybin, Mescalin, DMT etc. hadde han hatt hallusinasjoner?
Tror ikke en blind person ville sett visuals i den forstand, dog tror jeg hørselen hans hadde vært mye bedre enn den er.. Eller mer annerledes. Hvis vi snakker om en person som er født blind tror jeg det vil være forskjell mot en som ble plutselig blind. Såvidt jeg vet drømmer ikke blinde personer om å se ting. Var en mann jeg ble fortalt om som engang fikk operert øynene sine og klarte da se i etterkant etter å ha vært blind hele livet som hadde problemer med det å gå vanlig til og med ettersom han hadde sin metode for å gå, og ved å få dette nye inputet med syn hadde han vanskligeter for det å skulle gå "riktig"... (Forsto du ikke kan jeg prøve og forklare nærmere).

Jeg tror det vil være litt vanskelig å forestille seg egentlig hvordan dette hadde utartet seg, jeg kan tenke meg de får mye større "Tankekjør" og kanskje til og med hører mye bedre, enn f.eks det vi som ikke er blind ville sett eller eventuelt andre ting blinde er "bedre" på.

Uansett, dette var et veldig intressant spørsmål. skal undersøkes nærmere!
Sitat av Haenx Vis innlegg
Viss en blind person hadde tatt et psychedelisk stoff som LSD, Psylocybin, Mescalin, DMT etc. hadde han hatt hallusinasjoner?
Vis hele sitatet...
http://mindhacks.com/2009/11/18/do-b...cinate-on-lsd/
Kjempefin tråd med mye og grundig informasjon rundt LSD. Jeg har ikke mye erfaring med LSD, jeg har trippa to ganger på det, men uttallige ganger på ulike sopper. Jeg lovet meg selv, under forrige LSD trip at jeg skulle bidra på en eller annen måte til dere som ikke har prøvd det, men som vurderer det. Jeg advarer sterkt mot å prøve å styrke sin egen selvtillit eller andre "brister" i psyken med dette stoffet og jeg håper for Guds skyld at dere som skal prøve dette setter dere grundig inn i hva dere kan forvente (i den grad det er mulig). Les så mye som mulig, så mange rapporter dere bare kommer over og les alle linkene det er referert til i denne tråden. Vær sikker på at det er DU som vil dette og ikke la deg påvirke av en kompis, kjæresten eller andre som prøver å få deg med på det. LSD er et usedvanlig potent stoff med en MIND-BLOWING effekt. Du skal være rimelig stødig og sikker på din egen psyke og ha bearbeidet alle eventuelle inde "demoner", med dette mener jeg vonde minner, traumer, og andre uavklarte issues i en eller annen form. LSD varer lenge og er ikke noe man etter en times vurdering slenger innpå på et nach. Jeg får ikke lagt nok vekt på hvor viktig jeg syns det er å planlegge og forberede, både kroppen og sinnet, på det som kan vente deg på en LSD trip. Forhør deg gjerne her og undersøk også erowid for å finne ut om noen har erfaringer med akkurat den typen blotter du har fått tak i. De kan variere mye i styrke. Jeg for min del hadde en vidunderlig, magisk, mystisk, intens, nesten uutholdelig (på peaken) opplevelse og for å kunne tilskrive seg selv en genuin interesse for psykedelika mener jeg at skal du ha vært gjennom noen turer på syre. Jeg syns sopp blir reine barnematen i forhold, men her har jeg skjønt at det er store individuelle forskjeller. Jeg vil ikke på noen måte anbefale noen LSD om de kommer til meg og spør, jeg vil ikke ha noen bad-trip på min samvittighet, og er noen interessert nok i dette, trenger de ikke min mening om hvorvidt de er klare eller ikke. Den eneste som vet om akkurat du er klar, er deg selv, forutsatt at du er ærlig mot deg selv, og kan styre nygjerrigheten din til fordel for sikkerhet. En bad-trip kan jeg bare tenke meg at må være et helvete og å ta så mange forhåndsregler på forhånd som overhodet mulig, ser jeg på som et alfa-omega. SÅNN
Sitat av Naturgrønn Vis innlegg
Jeg ville ikke si noe da jeg ikke er så erfaren. Men jeg merket noe alvorlig galt med disse. Potent som bare det, alt smeltet og TV bøyde og strakk seg. Men noe var ikke som det skulle i forhold til de andre typene jeg har prøvd, selv på store doser.
Vis hele sitatet...
Hverken meg, kjæresten min eller noen andre som har spist de samme lappene har merket noe til dette... Det er fullt mulig at det finnes flere batcher av denne her, da det som med hofmann jubileum fort kan ha blitt laget svakere kopier... Jeg opplevde disse lappene som usannsynlig clean i forhold til annet jeg har prøvd, på linje med noe jeg fikk fra en dråpeflaske av en (nå) gammel traver. Og ja - jeg er en av dem som mener at det finnes en viss forskjell på tripper, noe som forsåvidt er dokumentert ved å vise til analoger og biprodukter også... I tillegg så ble jeg som vanlig utrolig svett, varm og god, som jeg alltid blir av intense turer, og om jeg hadde hatt noen form for vasokonstriksjon så ville jeg nok heller blitt usannsynlig kald, men det er jo mulig det ligger en individuell faktor her som allergier eller lignende.

Avtar-lappene sies også å være oppunder 200µg, en godt erfaren kompis sa ihvertfall at de var overraskende sterke da han prøvde dem, og han er av typen som vanligvis ikke tror på slikt skryt...

locura: Det er ikke bare individuelt, men har litt å gjøre med hvordan man bruker de to. Sopp kan virke veldig tamt i forhold til syre når det kommer til persepsjonsforandringer og det faktum at syre oppleves som mye mer direkte (nesten trakasserende), men et skikkelig drønn på sopp er gjerne like intenst og dyptgripende som å røyke en medium mengde DMT og man blir en hel del mer "madman" i knollen enn man blir av syre, som jeg opplever som litt mer energisk og sirkusaktig.

For eksemel så tilsier mine erfaringer at det å bearbeide og jobbe med traumer på syre er bare sukkerspinn i forhold til på sopp for eksempel, på syre må man gjerne bare tute litt og få en klem, på sopp må man gjenoppleve, behandle, svelge, fordøye, drite ut igjen og gjenta det fire ganger i ens eget hode mens man sjelver og hyperventilerer og føler det hele bite godt i sjelen.

Jeg er dog fullstendig med på å advare, det er utrolig viktig å ikke undervurdere dette stoffet som har potensiale til å mikroprogrammere hjernen slik man vil at den skal være, eller om man er uforsiktig, slik man helst ville unngått at den skulle være. Jeg har selv blandet syre og 2c-b med benzo og stimulanter (meth/coca atpåtil) tidligere, og kan beskrive etterdønningene som kom lenge i etterkant når jeg hadde sluttet med søpledopet som å plukke opp, pusse og smelte sammen igjen fragmenter av metall etter å ha plantet en granat i hjernen. Fullt mulig å reversere, men jævla slitsomt, unødvendig og tid- og ressurskrevende, så bare ta og bruk den jævla LSD-en ansvarlig, jeg kan ikke få sagt hardt nok hvor viktig dette her er. Det finnes folk som virkelig svir seg på de greiene her, og det er over hodet ikke til å spøke med.
Sitat av twisted shroom Vis innlegg
Var planen å legge seg rett etter at du tokk lappen?, isåfall hvorfor?, eller bare sovnet du ?
Vis hele sitatet...
Det var ikke planlagt, nei =)
Sitat av Haenx Vis innlegg
Viss en blind person hadde tatt et psychedelisk stoff som LSD, Psylocybin, Mescalin, DMT etc. hadde han hatt hallusinasjoner?
Vis hele sitatet...
Det kommer an på hvorfor vedkommende er blind. Er selve synssenteret i hjernen skadet, så kan det hende at visuelle opplevelser er utelukket. Om kun øynene eller synsnerven er skadet, så er det ingenting i veien for at hjernen skal kunne produsere visuelle opplevelser. LSD påvirker jo ikke øynene, men hjernen, deriblant synssenteret hvor den faktiske opplevelsen av lys oppstår. Forskjellen er at opplevelsen da ikke baserer seg på informasjon fra den ytre verden, men er et produkt av fantasien, og eventuelt hukommelsen hvis det dreier seg om en person som tidligere har kunnet se. Synestesi er også et fenomen som kan spille inn.
Sitat av Rottegift Vis innlegg
jeg er en av dem som mener at det finnes en viss forskjell på tripper, noe som forsåvidt er dokumentert ved å vise til analoger og biprodukter også...
Vis hele sitatet...
Biprodukta av LSD som kjem saka ved, altso d-iso-LSD, l-LSD, og l-iso-LSD, er ikkje verksame i kroppen, so dei vil ikkje påverke trippen i noko leid. Det finst fleire verksame analoge av LSD, men desse må lagast, og kjem soleîs ikkje i blotteren eller kva det måtte vere utan vidare, eller ved ulukka. Det er då heller ikkje LSD vi talar um, men eit anna stoff. Men fortel gjerne meir, kann henda hev eg yversett noko.

Sitat av Rottegift Vis innlegg
I tillegg så ble jeg som vanlig utrolig svett, varm og god, som jeg alltid blir av intense turer, og om jeg hadde hatt noen form for vasokonstriksjon så ville jeg nok heller blitt usannsynlig kald, men det er jo mulig det ligger en individuell faktor her som allergier eller lignende.
Vis hele sitatet...
LSD gjev allstødt vasokonstriksjon, sidan påverknad på 5-HT2a-reseptorar just fyrer til dette. Ein kann kjenna seg varm av det, fordi samantrekking av blodårane gjer at temperaturen i kroppen aukar.
Sist endret av exocytose; 17. oktober 2011 kl. 18:30.
http://www.erowid.org/chemicals/lsd/...ck_parody1.pdf

utrolig flott forklart og illustrert. obligatorisk lesning for nybegynnere
▼ ... noen uker senere ... ▼
Fant ikke noe om dette så tenkte en liten diskusjon rundt den legendariske dosen 1200 micrograms kunne vært interessant. Noen seriøse trippere her inne som har prøvd det eller lignende høye doser? Har selv lyst til å prøve dette en gang i livet men det har jeg absolutt ingen hast med.
Jeg lurer på hva man kan forvente seg iforhold til vanlige "sterke" doser på 100-200ug og annen info rundt temaet.