Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1601
hei, jeg hadde kjøpt meg en billig bærbar pc med amd sempron (jaja bare le) 2.0ghz og lurte på hvordan jeg kunne overklokke den uten å åpne den eller noe
Fedora Contributor
Stringer's Avatar
Er bare å glemme hele overklokkinga på bærbar. har ikke noe for seg. Blir varmere, trekker mer strøm og blir ikke noe merkbart bedre ytelse.
sant sant..låner posten din litt isteden for og lage ny wareye
noen som har peiling på Hp pavilion dv 6500?bærbar!
180gb.2gb ram,2ghz..den er unormalt treig til ting osv?har akuratt fått den nesten..noe man kan gjøre?:s hmm
Trådstarter
ok, så overklokking er bare å glemme, men er det mulig å oppgradere til amd athlon på denne pcen?
Å butte CPU på en bærbar er for alle praktiske formål umulig.
Sitat av sikamikanico
sant sant..låner posten din litt isteden for og lage ny wareye
noen som har peiling på Hp pavilion dv 6500?bærbar!
180gb.2gb ram,2ghz..den er unormalt treig til ting osv?har akuratt fått den nesten..noe man kan gjøre?:s hmm
Vis hele sitatet...
Er det vista på laptopen? Då er det difor. Litt fordi det er HP pavillion òg.
Sitat av sikamikanico
sant sant..låner posten din litt isteden for og lage ny wareye
noen som har peiling på Hp pavilion dv 6500?bærbar!
180gb.2gb ram,2ghz..den er unormalt treig til ting osv?har akuratt fått den nesten..noe man kan gjøre?:s hmm
Vis hele sitatet...
Unormalt treig til ting? Spesifiser..
Det har en relativt stor betydning om det gjelder spill, eller åpning av et Word-dokument.
Hvis den er konstant treig, ville jeg først og fremst kvittet meg med Vista, hvis det er ferdig installert. Hvis du vil ha Vista, installer en strippet versjon uten alt bullcrappet som følger med. nLite kan brukes til dette, men det enkleste er å laste ned en ferdig strippa fra TBP, og eventuelt bruke din egne godkjente registreringsnøkkel.
Trådstarter
så det eneste man kan bytte på en bærbar er da harddisken og rammen?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Noen laptoper kan du bytte CPU og skjermkort på også, men dette er jo heller ikke anbefalt da hele kjøleløsningen rundt er bygget for en gitt modell.

Laptop er mao et dødfødt prosjekt for noe annet enn kontorarbeid \ standardsurfing og derfor har jeg ikke kjøpt meg noe laptop til over fire tusen på over 6 år.