Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  128 10463
tittel
dexter's Avatar
Trådstarter
At folk gir meg så mye KP for denne tråden, beviser bare at jeg har rett. "Å FETT HAN DISSER KP DA GIR VI HAN KP FOR DET ER IRONISK!!!!!" -_-
Alt dette snakket om KP. Det virker jo som en egen valuta her inne, sånn som folk snakker om det. In the end så ender de gode trådene og innleggene opp med flest KP. Sikkert noen unntak...ågid.
Man trenger ikke gi kvalitetspoeng for det tråden eller innlegget er samfunnsrettet eller tar opp viktige saker eller noen som har et godt poeng.

Et kvalitetspoeng kan vell også gies til noen som kom med et morsomt innspill som fikk noen til å trekke på smilebåndet?

Men på en annen side skjønner jeg hva du mener, kvalitetspoengene var jo meningen å bli gitt til samfunnsretta innspill eller, hva skal jeg si, "viktige saker"..
Men synets ordninga med poengene har utvikla seg nokså greit..
Kanskje det er en del som sløser de vekk litt, men alt kan da ikke være perfekt når det gjelder en sånn ordning?
Sist endret av PolkagrisLaila; 3. august 2007 kl. 15:12. Grunn: Skrive Per.
Tjah, jeg har foreslått noe sånt som dette før, og kan jo nevne det igjen:
hva med en eller annen form for kvalitetssikring i form av at det er de som får kp for sine poster, som også får lov til å dele dem ut? Si f.ex. at det totale antallet kp for utdeling en dag er basert på antall poster forrige dag, og at disse blir fordelt til folk i forhold til hvor mange kp deres innlegg fikk forrige dag?

F.ex: La oss si at mine innlegg totalt får 1% av utdelte kp på dag 1, og at det totalt skal deles ut 100kp til viderefordeling. Da får jeg 1kp jeg kan gi videre neste dag.
Slik jeg ser det så fungerer systemet så lenge http://www.freakforum.nu/index.php?p=poeng de 10 første postene der er av kvalitet, noe som får meg til å ønske at man kunne få en lengre liste med
'kvalitets poster'.
Gir KP til de postene som er velskrevet, gode, informative, eller hjelper meg med noe jeg har problem med.

Synes KP systemet skal få bli sånn det er.
Sist endret av zipp; 3. august 2007 kl. 15:26.
Valgfri brukertittel
Kekurikekaka's Avatar
Hva med å gjøre det sånn at de eneste som kan gi ut KP er de med over 500 eller 1000 poster?

Da vil vi til slutt se at bare gode tråder får KP, og ikke idiotiske. Når man har såppas mange poster her på forumet, så har man også lagt til seg vaner for dette forumet spesielt, og da har man et mye større grunnlag til å gi KP med.

Right?
Sitat av PureOwnage
Hva med å gjøre det sånn at de eneste som kan gi ut KP er de med over 500 eller 1000 poster?

Da vil vi til slutt se at bare gode tråder får KP, og ikke idiotiske. Når man har såppas mange poster her på forumet, så har man også lagt til seg vaner for dette forumet spesielt, og da har man et mye større grunnlag til å gi KP med.

Right?
Vis hele sitatet...
Nei. Når du tenker over det først, høres det litt ut som en god ide. Men alle har vel lyst til å kunne gi KP? Da kommer folk til å poste drit poster bare for å nå antallet man må ha for å kunne gi KP, kvaliteten på postene bladt de som ikke kan gi KP kommer til å gå kraftig ned. Nei, må nok komme med en annen ide, men tanken var god.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av PureOwnage
Hva med å gjøre det sånn at de eneste som kan gi ut KP er de med over 500 eller 1000 poster?

Da vil vi til slutt se at bare gode tråder får KP, og ikke idiotiske. Når man har såppas mange poster her på forumet, så har man også lagt til seg vaner for dette forumet spesielt, og da har man et mye større grunnlag til å gi KP med.

Right?
Vis hele sitatet...
My lord. Nei. Det er mange vettuge brukere med 10 poster, og det er mange uvettige brukere med 1000 poster. Skal ein forhindre dei med 10 poster i å delta?

Dessuten risikerer en da at folk poster for å få lov til å gi kp, og dermed lager meir søppel.

Eg trur heller det er nettopp det golder peiker på: folk vil heller ha jojo en å måtte bry hovudet sitt med idiotiske ting som abort, innvandring og ting som en faktisk må tenke for å finne ut av. Det er strøymingane elles i samfunnet også delvis: folk vil ikkje ta stilling til vanskelige spørsmål. Derfor blir det lite KP på den slags. Og om det blir kp, så blir det kåpe til nokon ein er einige med, og ikkje basert på kor godt innholdet er.

Svarer på innlegget under i edit, for å holde telleren en tanke nede:
Sitat av zipp
Kankje man kunne hatt det sånn at man måtte ha vært medlem på nFF så og så lenge?
Vis hele sitatet...
Du må jo per i dag ha vore medlem x dagar, for å forhindre sockpuppets o.l.

Dessuten - er det at du har vore medlem lenge garanti for at du er brukande? Nei. Slike kriteria (basert på posttall, medlemstid o.l.) vil neppe fungere i praksis, og vil lett skape meir problem enn det løyser.

Å finne ei god teknisk løsning som beholder KP og forhindrer at slike jojo-tråder får mange er vanskelig. Og da er spørsmålet om det er ønskelig å forhindre det. For det at folk gir kåpe tyder jo på at folk liker å lese det. Og kva er da galt i at det mest populære har mest KP? Er det galt fordi det er forkastelig at et en tråd om moro er meir populær enn seriøse samfunnstema?
Sist endret av vidarlo; 3. august 2007 kl. 16:03.
Kankje man kunne hatt det sånn at man måtte ha vært medlem på nFF så og så lenge?

Ok, innrømer at dette var litt dumt.
Sist endret av zipp; 3. august 2007 kl. 16:14.
Valgfri brukertittel
Kekurikekaka's Avatar
Sitat av vidarlo
My lord. Nei. Det er mange vettuge brukere med 10 poster, og det er mange uvettige brukere med 1000 poster. Skal ein forhindre dei med 10 poster i å delta?

Dessuten risikerer en da at folk poster for å få lov til å gi kp, og dermed lager meir søppel.

Eg trur heller det er nettopp det golder peiker på: folk vil heller ha jojo en å måtte bry hovudet sitt med idiotiske ting som abort, innvandring og ting som en faktisk må tenke for å finne ut av. Det er strøymingane elles i samfunnet også delvis: folk vil ikkje ta stilling til vanskelige spørsmål. Derfor blir det lite KP på den slags. Og om det blir kp, så blir det kåpe til nokon ein er einige med, og ikkje basert på kor godt innholdet er.

Svarer på innlegget under i edit, for å holde telleren en tanke nede:
unne hatt det sånn at man måtte ha vært medlem på nFF så og så lenge?
Vis hele sitatet...
Du må jo per i dag ha vore medlem x dagar, for å forhindre sockpuppets o.l.

Dessuten - er det at du har vore medlem lenge garanti for at du er brukande? Nei. Slike kriteria (basert på posttall, medlemstid o.l.) vil neppe fungere i praksis, og vil lett skape meir problem enn det løyser.

Å finne ei god teknisk løsning som beholder KP og forhindrer at slike jojo-tråder får mange er vanskelig. Og da er spørsmålet om det er ønskelig å forhindre det. For det at folk gir kåpe tyder jo på at folk liker å lese det. Og kva er da galt i at det mest populære har mest KP? Er det galt fordi det er forkastelig at et en tråd om moro er meir populær enn seriøse samfunnstema?
Vis hele sitatet...
Jeg tror ikke at noen vil poste poster for å kunne få seg KP. Når jeg får KP, så bare leter jeg etter noe som fortjener det - bare for å bli kvitt det. Det er vel ignen som VIL ha KP. Mange ser på det bare som en tillges sak som egentlig ikke trenger å være der.
Jeg syntes at vi burde prøve en 500 posters sperre, for å så se om det faktisk hjelper. Noe jeg tror det vil.
Men som du sier Vidarlo. Det er sikkert mange som har 10 poster som faktisk kan bruke dette systemet. Men igjen, det er ikke mange. Også de som faktisk har vært her en stund, blir en del av "miljøet" og mener da at det er mer riktig og gi sånne poster KP.

Selv hadde jeg misforstått dette systemet. Jeg trodde at dette var for gi ut til ting som var verdt det. F.Eks et bra bilde, som fortjener å bli sett av fler. Dette er i hovedsak det jeg har brukt opp mine på. Men det var en misfotsåelse. Alt jeg tror at trengs, er at nso eller en av de andre administratorene poster en nyhet med en forklaring på hvordan dette systemet skal brukes. HVA som fortjener KP.

Også hvis da dette er ment for tråder som er bra for en diskusjon, hvorfor er det ikke da begrenset til forumene som er for diskusjon? Nå kan jo man gi dette på "support" forum, bilde, osv. Hvis man da begrenser dette til de forumene som det bare er diskutering i, så vil dette løse problemet. Ihvertfall en stor del av det.
Nytter ikke å kjempe mot KP, dexter, for du bare ender opp med flere.
Sitat av dexter
At folk gir meg så mye KP for denne tråden, beviser bare at jeg har rett. "Å FETT HAN DISSER KP DA GIR VI HAN KP FOR DET ER IRONISK!!!!!" -_-
Vis hele sitatet...
Hvorfor fortjener ikke førsteposten her KP? Den er velskrevet og handler om noe som tydeligvis engasjerer mange. Altså en bra post på et diskusjonsforum.

Folk tar KP altfor høytidelig, det er ikke så big deal.
Sist endret av KultNick; 3. august 2007 kl. 16:22.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av PureOwnage
Jeg tror ikke at noen vil poste poster for å kunne få seg KP. Når jeg får KP, så bare leter jeg etter noe som fortjener det - bare for å bli kvitt det. Det er vel ignen som VIL ha KP. Mange ser på det bare som en tillges sak som egentlig ikke trenger å være der.
Jeg syntes at vi burde prøve en 500 posters sperre, for å så se om det faktisk hjelper. Noe jeg tror det vil.
Men som du sier Vidarlo. Det er sikkert mange som har 10 poster som faktisk kan bruke dette systemet. Men igjen, det er ikke mange. Også de som faktisk har vært her en stund, blir en del av "miljøet" og mener da at det er mer riktig og gi sånne poster KP.
Vis hele sitatet...
Hehe, åjoda! Er mange her inne som skriver poster for å få mest mulig kp. Det er relativt tydlig i en del forum. Det har forsåvidt ført til litt bedre kvalitet at folk driver med kp-horing, så eg har ingen problem med akkurat den praksisen.

Og dersom du ser på kven som gir KP til tåpelige ting, så tipper eg du finner at ca. alle kategorier brukere på nFF er involvert: dei med 100 poster, og dei med 3000 poster.
Sitat av PureOwnage
Selv hadde jeg misforstått dette systemet. Jeg trodde at dette var for gi ut til ting som var verdt det. F.Eks et bra bilde, som fortjener å bli sett av fler. Dette er i hovedsak det jeg har brukt opp mine på. Men det var en misfotsåelse. Alt jeg tror at trengs, er at nso eller en av de andre administratorene poster en nyhet med en forklaring på hvordan dette systemet skal brukes. HVA som fortjener KP.
Vis hele sitatet...
Det har vel nso sagt at er opp til brukerane. Ei slik bruksanvisning ville jo vere poengløs. Kva er viktig? Er leverposteijojo viktigere enn omskjæring? Kjem an på auga som ser. Begge deler kan vere verdt KP, og skal en administrator dømme kva som fortener KP og ikkje, så kan ein vel fjerne ordninga med ein gong?

Stortsett er vel svaret at du gir KP til det du meiner fortener det, og slik vil det alltid vere. Det er umulig å innføre et system som skal sjekke at bare verdige personer får kp. For då kan vi vel fjerne det?

Og info om korleis det skal brukast?
Sitat av nso
Kort fortalt blir det PERIODISK DELT UT POENG TIL BRUKERE med gitte kriteria, og de kan bruke poengene til å "stemme på" innlegg de syntes er gode. Det kan for eksempel være et skikkelig fyldig og bra svar på et spørsmål, eller kanskje en tråd som er interessant.
Vis hele sitatet...
Sitat av PureOwnage
Også hvis da dette er ment for tråder som er bra for en diskusjon, hvorfor er det ikke da begrenset til forumene som er for diskusjon? Nå kan jo man gi dette på "support" forum, bilde, osv. Hvis man da begrenser dette til de forumene som det bare er diskutering i, så vil dette løse problemet. Ihvertfall en stor del av det.
Vis hele sitatet...
Ja, og kva er galt i det? Det kan vere eit bra svar, som nokon har brukt lang tid på å skrive. I praksis blir jo spørsmål stilt i alle fora, og relativt lite av postmateriellet her er faktiske diskusjoner etter mi meining...
Valgfri brukertittel
Kekurikekaka's Avatar
Sitat av vidarlo
Ja, og kva er galt i det? Det kan vere eit bra svar, som nokon har brukt lang tid på å skrive. I praksis blir jo spørsmål stilt i alle fora, og relativt lite av postmateriellet her er faktiske diskusjoner etter mi meining...
Vis hele sitatet...

Vel. Man kan vel ikke bare ha positive sider ved en sak? Og hvor ofte kommer det en nyttig diskusjon i noen av disse forumene?
- Kjøp, salg og bytte
- Annet om datamaskiner
- Hardware
- Windows
- UNIX
- Macintosh
- Lyd og musikk
- Spill
- Parabol/dekoder
- Konsoll
- Design for web
- Grafisk design
- Fotografering

Nettopp. Hvis vi da hadde utelatt disse forumene, så ville vi sett en stor bedring av KP givning. Men igjen. Er jo noen ganger det kommer bra diskusjonstråder i disse forumene. Men det er ikke ofte. Og et system uten ulemper finnes ikke.

Men dette mener jeg at ville fungert bra. Hvis dette hadde blitt prøvd ut, så ville jeg blitt utnenv til eier av nFF for den flotte idén min (Det med eier, var en spøk). Men uansett.

Også etter hva jeg har fått med meg, så kommer det ofte ut av administratorene at dette er et diskusjons forum. Så hvorfor kan vi ikke da bare bruke dette systemet på de delene som mesteparten av diskuteringen tar sted?
______________________________
1. Kvalitetspoeng, kvalitets diskusjon.
2. Kvalitetspoeng, kvalitetsbilde.
- nFF, diskusjonsforum.
______________________________
Ser du poenget mitt?
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Pureownage; slik jeg ser det, blir kp nesten som en annen form for "Takk skal du ha." MAn gir det til folk som kommer med bra innhold; tekst eller bilde, til folk som er enig med seg selv, og til folk som hjelper en med problemer.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av PureOwnage
Nettopp. Hvis vi da hadde utelatt disse forumene, så ville vi sett en stor bedring av KP givning. Men igjen. Er jo noen ganger det kommer bra diskusjonstråder i disse forumene. Men det er ikke ofte. Og et system uten ulemper finnes ikke.
Vis hele sitatet...
Kvifor skal ikkje eit bra bilete få kp? Eller dikusjon rundt fototeknikk? Eller diskusjon rundt kva som er best av OpenGL og DX? Alt det er gode diskusjonsemne, som har eksistert før, eller eksisterer no. Kva med guides om programmering?
Sitat av PureOwnage
Også etter hva jeg har fått med meg, så kommer det ofte ut av administratorene at dette er et diskusjons forum. Så hvorfor kan vi ikke da bare bruke dette systemet på de delene som mesteparten av diskuteringen tar sted?
Vis hele sitatet...
Kan vel tenkast nso har sagt det. Og so what? Kva skal straffa vere for ein som gir kp til en supporttråd? 3-dagers ban? Inndraging av alle framtidige kp? Et så rigid system vil vere et helvete å administrere. Då er det enklare at KP kan delast ut til alle, også får heller folk sjølv vurdere kor verdifullt kp er. For no er det jo bare et tall i en database, og ikkje noko meir magisk. Så kvifor har då folk så ekstremt sterke følelser rundt det...?

Eg er meir for å la folk definere KP sjølv, også får ein sjå kor mykje dei blir verdt. I dag er dei verdt en del; søppel får sjelden KP, så til rangering av t.d søk kan dei vere nyttige.

Som nso har sagt før meg: du kan ikkje styre så mange forummedlemmer til å tenke slike en vil.
Sitat av PureOwnage
______________________________
1. Kvalitetspoeng, kvalitets diskusjon.
2. Kvalitetspoeng, kvalitetsbilde.
- nFF, diskusjonsforum.
______________________________
Ser du poenget mitt?
Vis hele sitatet...
Eg ser at du har oppdaga _tasten på tastaturet. Gud forby!
Sitat av PureOwnage
Vel. Man kan vel ikke bare ha positive sider ved en sak? Og hvor ofte kommer det en nyttig diskusjon i noen av disse forumene?
- Kjøp, salg og bytte
- Annet om datamaskiner
- Hardware
- Windows
- UNIX
- Macintosh
- Lyd og musikk
- Spill
- Parabol/dekoder
- Konsoll
- Design for web
- Grafisk design
- Fotografering

Nettopp. Hvis vi da hadde utelatt disse forumene, så ville vi sett en stor bedring av KP givning. Men igjen. Er jo noen ganger det kommer bra diskusjonstråder i disse forumene. Men det er ikke ofte. Og et system uten ulemper finnes ikke.

Men dette mener jeg at ville fungert bra. Hvis dette hadde blitt prøvd ut, så ville jeg blitt utnenv til eier av nFF for den flotte idén min (Det med eier, var en spøk). Men uansett.

Også etter hva jeg har fått med meg, så kommer det ofte ut av administratorene at dette er et diskusjons forum. Så hvorfor kan vi ikke da bare bruke dette systemet på de delene som mesteparten av diskuteringen tar sted?
______________________________
1. Kvalitetspoeng, kvalitets diskusjon.
2. Kvalitetspoeng, kvalitetsbilde.
- nFF, diskusjonsforum.
______________________________
Ser du poenget mitt?
Vis hele sitatet...
Du kan neppe ha følgt godt med i de forumene du nevnte, det er ofte gode diskusjoner i de der. Wå den ideen om å utelukke noen av forumene synes jeg er helt idiotisk. Og det må da gå ann og gi KP til gode svar? Det er ikke kun gode svar i diskusjoner, vet du.
Sist endret av Diablo; 3. august 2007 kl. 16:44.
Valgfri brukertittel
Kekurikekaka's Avatar
Jeg ville bare ramme inn den flotte sammenligningen min Men takk skal du ha! jeg syntes det ble ganske bra selv

men uanseyy. Så nei. ikke noe ban. Bare gjøre så det ikke er mulig og dele ut til disse forumene. Men ja, jeg er jo helt enig med deg. Det kommer flotte ting dit også! Men å utelate forumer hvor lite diskutering skjer, så vil de med mye diskutering, faktisk få de KP'ene de fortjener. Også er det noen som ikke får KP. To bad. Er ikke så stort tap.
kan ikke alltid bare ha positive sider (måtte si det igjen)
men ok, jeg gir meg. Ser at det ikke fører noen vei med å si det.
Jeg må innrømme at å bruke KP mens jeg "har dem på lager" ikke er spesielt viktig for meg. Noen ganger gir jeg KP når jeg ser en post som fortjener det, som regel glemmer jeg det.

Ellers lurer jeg på hva som kan stoppe spammen. Forhåndsgodkjenning av KP? Da må flere slippes inn i crew. Bestemming av hvilke tråder/poster som skal kunne få KP? Samme problem. Og litt diktaturaktig. Mulighet for å gi anti-kp? Jeg vet ikke.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Myhre
Ellers lurer jeg på hva som kan stoppe spammen. Forhåndsgodkjenning av KP? Da må flere slippes inn i crew. Bestemming av hvilke tråder/poster som skal kunne få KP? Samme problem. Og litt diktaturaktig. Mulighet for å gi anti-kp? Jeg vet ikke.
Vis hele sitatet...
Fleire? Halve nFF må inn i KP-moderator da, og da er jo problemet flytta til ka dei meiner er ok.

Det eg er litt for er at eg kan velge vekk muligheta til å motta kp på bestemte poster eller tråder. Då kan kvar enkelt velge om ein vil ha kp eller ikkje.
Valgfri brukertittel
Kekurikekaka's Avatar
Sitat av vidarlo
Då kan kvar enkelt velge om ein vil ha kp eller ikkje.
Vis hele sitatet...
Alle VIL ha KP. Ihvertfall de fleste.

Og når det kommer til å godkjenne KP. Da er det likeså greit å bare gjøre så crew er de eneste som kan dele ut.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av PureOwnage
Alle VIL ha KP. Ihvertfall de fleste.

Og når det kommer til å godkjenne KP. Da er det likeså greit å bare gjøre så crew er de eneste som kan dele ut.
Vis hele sitatet...
Den dagen kan en like godt fjerne det... Kru gidder neppe dele ut 100 kp for dag, og ingen bryr seg dersom det er 10 kp i døgnet som blir delt ut
Valgfri brukertittel
Kekurikekaka's Avatar
Sitat av vidarlo
Den dagen kan en like godt fjerne det... Kru gidder neppe dele ut 100 kp for dag, og ingen bryr seg dersom det er 10 kp i døgnet som blir delt ut
Vis hele sitatet...
Nettopp. Jeg skjønner egentlig ikke hva KP hjelper for. Jeg har aldri hatt nytte av det. Har heller aldri skjønt hvordan jeg kan dra nytte av det på en lett måte xD
Jeg synes leverpostei saken var morsom.
Jeg lo når jeg leste den halt ironiske tråden.
Jeg synes den var piffet opp hverdagen.
Jeg synes den var mer interesang en hvor lett det er og jukse tele2 for og få tak i personkoder.
Hvorfor skal det da være dumt at den får så mye KP?

Herregud, noen ganger tar vi oss selv for alvolige her på nFF.
Jeg synes ofte det er mer morsomt med sånne tråder en tråder ang tunge lange tester om samfunnet eller noe sånt.
Men ikke alltid.

Hvorfor kan det ikke være så enkelt at hvis noe får KP, så synes folket det er bra.
Og selvfølgelig er det ofte systemet blir misbrukt, det ser man når 10 de første postene av en eller annen grunn har fått KP.
Men det vill ikke skje at en dust får 10KP uten grunn.

Husker da Stormen skrev i svar til en dum tråd, "Shit du er søppelnerd, azz!"
Den fikk 5KP.
Jeg synes det var flott.
Det var en morsom kommentar, folket likte den og utrykket det ved og gi den KP.
Jeg tenker egentlig aldri på KP, og bruker forumet nesten som om de ikke eksisterer, så for meg gjør det ingenting.
Dersom folk likte posten din pga. humoren, så er det vel det folk liker, og da fortjener den vel et kvalitetspoeng?
dexter
http://www.freakforum.nu/forum/customavatars/avatar17899_1.gif

Registrert: Oct 2006
Innlegg: 150
KP: 193
Vis hele sitatet...
(193/150)*100=128.666667

Dexter's KP Prosent = 128.666667%

Ironisk at en som har ≈ 1,3 KP per innlegg er den som starter en tråd med navnet "KP-Systemet er idiotisk"...

Siden jeg elsker ironi, får du KP av meg!
Sist endret av Turbolego; 6. august 2007 kl. 00:59.
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
Jeg legger merke til at det stort sett alltid er (etter min mening) kvalifiserte brukere som ligger på topp10 listen av mest KP siste uken. Dette gjør at jeg virkelig ikke ser det store problemet bak KP.
Hva med å ta det for det det er, for det er vitterlig ikke så veldig mye man kan gjøre med KP. Så om det blir delt ut 10, 100 eller 1000 feilaktige KP, så spiller det liten rolle slik jeg ser det.
Sitat av dexter
At folk gir meg så mye KP for denne tråden, beviser bare at jeg har rett. "Å FETT HAN DISSER KP DA GIR VI HAN KP FOR DET ER IRONISK!!!!!" -_-
Vis hele sitatet...
Hva er egentlig problemet ditt? Du må være ett av de mest trangsinnede menneskene jeg har sett på dette forumet, så sant du ikke er - og det håper jeg virkelig du er - ironisk.
Tråden INTERESSERER samtidig som den absolutt i aller høyeste grad er aktuell. At den er godt skrevet gjør det enda bedre. Dette er det brukerene synest er kvalitet, og det gjennspeiles i poengene.

Det er ikke "Å FETT HAN DISSER SYSTEMET" folkene gir KP for. De gir KP av de overnevnte grunner.

Forøvrig trenger ikke dexter en forbedring av KP-systemet. Det han ønsker er at det sitter en diktator og sorterer alle postene. "Dritseriøst lengre innlegg som omhandler verdensproblemer både samfunns- og IT-messig" og "Søppel (Adgangsbegrenset for vanlige dødlige brukere)" vil være de to kategoriene.
Jeg synes KP system er idiotisk fordi jeg ble "presset" til å gi 2 KP til Diablo for å få vite hvem han var siden han tydeligvis visste godt hvem jeg var.

Så jeg ga 2 KP til Diablo, men tror dere jeg har fått vite en dritt sålangt? IKKE FAEN!

Dette er vel kansje mest min skyld siden jeg faktisk stolte på en jeg aldri har møtt før, men jeg var såpass nysgjerrig på hvem han var...
offtopic men trådstarter har nå flere kp enn han har innlegg
tittel
dexter's Avatar
Trådstarter
Sitat av Golder
Hva er egentlig problemet ditt? Du må være ett av de mest trangsinnede menneskene jeg har sett på dette forumet, så sant du ikke er - og det håper jeg virkelig du er - ironisk.
Tråden INTERESSERER samtidig som den absolutt i aller høyeste grad er aktuell. At den er godt skrevet gjør det enda bedre. Dette er det brukerene synest er kvalitet, og det gjennspeiles i poengene.

Det er ikke "Å FETT HAN DISSER SYSTEMET" folkene gir KP for. De gir KP av de overnevnte grunner.

Forøvrig trenger ikke dexter en forbedring av KP-systemet. Det han ønsker er at det sitter en diktator og sorterer alle postene. "Dritseriøst lengre innlegg som omhandler verdensproblemer både samfunns- og IT-messig" og "Søppel (Adgangsbegrenset for vanlige dødlige brukere)" vil være de to kategoriene.
Vis hele sitatet...
Haha! Og du spør om JEG er ironisk? Er du?
Det siste avsnittet er sarkastisk. Resten er jeg ganske seriøs.
tittel
dexter's Avatar
Trådstarter
Jeg regner med at du klarte å skimte en sarkastisk/humoristisk tråd i førsteposten min. Posten du siterte var en ren oppfølging av dette. Jeg synes du virker så sint. Vil du ha en KP? XD
Det ante meg.

Jeg tar gjerne imot en KP. Mine da 19 KP skal jeg gi til eskimoene, og det vil ha følger for deg. Be afraid.
Sitat av Turbolego
(193/150)*100=128.666667
Dexter's KP Prosent = 128.666667%
Ironisk at en som har ≈ 1,3 KP per innlegg er den som starter en tråd med navnet "KP-Systemet er idiotisk"...
Siden jeg elsker ironi, får du KP av meg!
Vis hele sitatet...
Jeg synest ikke det er ironisk siden den som har mye KP slipper at folk skal tro at han sier det han sier fordi han får lite KP.
Sitat av Grantax
Jeg synest ikke det er ironisk siden den som har mye KP slipper at folk skal tro at han sier det han sier fordi han får lite KP.
Vis hele sitatet...
Men det blir jo som en styrtrik person som snakker til de fattige om hvor lite lykkelig han blir av penger! Ja, kanskje for deg, som alltid har hatt det!!
Kvalitetspoeng har, som alt annet i samfunnet, både positive og negative sider. Kun fordi man ofte kan stille spørsmål til enkelte brukeres motiv (KP-hunting/post-hunting) for å starte tråder, synes jeg ikke det er grunn nok til å forkaste hele systemet.

Det vil alltid være personer som er mer opptatt av kvantitet enn kvalitet når forumet består av flere medlemmer enn enkelte har bytes på maskinen sin.

Personlig synes jeg det er mye greiere og ryddigere, dersom jeg får x-antall KP etter jeg har startet en ny tråd, istedenfor at de 5 første svarene i tråden lyder som følger:

-"FØKK DETTA VAR EN KUL TRÅD"

-"HAR IKKE PEILING PÅ NOE SOM HELST RELEVANT I DENNE SAMMENGENG, MEN DÆVEN DØTTE DETTE VAR EN TØFF TRÅD!"

-"DØDSFET TRÅD! DET BESTE JEG HAR LEST IDAG, UTEN TVIL!"

Er dere med på tanken?

Innerst inne tror jeg heller ikke at brukere som faktisk er her for informasjonen, og diskusjonen sin del, på liv og død bryr seg om antallet kvalitetspoeng de eventuelt måtte være i besittelse av.

Tror jeg snakker på vegne av de fleste av oss som har en del KP, når jeg fastslår at kvalitetspoeng ikke er grunnen for at vi poster det vi poster. Ærlig talt, det betyr da ikke så mye om noen har flere KP enn andre? Ikke annet enn en påminnelse om at det du skriver blir satt pris på. Og hva er vel galt med det?

Det er greit nok at en og annen bruker ikke fortjener et og annet KP gitt til vedkommende. Men vi må nesten gå litt dypere i oss selv, før vi henger oss opp i slik. Vi kan desverre ikke forandre andre personers væremåte og dømmekraft. Det naboen måtte like, syns jeg enkelt og greit naboen skal få like. Uten innblanding, og uten å stille spørsmål til vedkommendes objektivitet og dømmekraft.

Skriver du noe av kvalitet, tror jeg faktisk du er klar over kvaliteten, før du publiserer det. Ergo, du trenger i grunnen ikke KP for å vite at du har gjort en god jobb.

Derfor syns jeg heller folk skal se på KP som et klapp på skulderen, og en påminnelse om at det du postet, ble satt pris på. Som min bestefar sa da lensmannen tok ham på fersken med en geit; Hva er vel galt med det?
Sist endret av DonVito; 8. august 2007 kl. 10:56.
Sitat av elemental
Jeg synes KP system er idiotisk fordi jeg ble "presset" til å gi 2 KP til Diablo for å få vite hvem han var siden han tydeligvis visste godt hvem jeg var.

Så jeg ga 2 KP til Diablo, men tror dere jeg har fått vite en dritt sålangt? IKKE FAEN!

Dette er vel kansje mest min skyld siden jeg faktisk stolte på en jeg aldri har møtt før, men jeg var såpass nysgjerrig på hvem han var...
Vis hele sitatet...
Haha, det var jo bare en spøk! Trodde aldri du ville gi meg KP! presset deg på ingen måtte heller trodde du fattet at jeg ikke var ute etter KP. Forseten så går jeg i klassen din (blå1) og jeg hadde tenkt å si det til deg ved skolestart . Sucka.
Ministry of Love
sptz's Avatar
Sitat av elemental
Jeg synes KP system er idiotisk fordi jeg ble "presset" til å gi 2 KP til Diablo for å få vite hvem han var siden han tydeligvis visste godt hvem jeg var.

Så jeg ga 2 KP til Diablo, men tror dere jeg har fått vite en dritt sålangt? IKKE FAEN!

Dette er vel kansje mest min skyld siden jeg faktisk stolte på en jeg aldri har møtt før, men jeg var såpass nysgjerrig på hvem han var...
Vis hele sitatet...
Så din kritikk av KP systemet er at brukerene er dumme?
Jeg er faktisk helt enig med Dexter!

Selv har jeg til tider hatt over 6KP og ingen muligheter til å bruke dem. Det finnes rett og slett ikke brae nok innlegg. Neste morgen er alle borte, og dett var dett. KP-ene kunne godt vært begrenset til bare å gjelde diskusjonsdelene av forumet og ikke skryteplassen osv.. Evt. kan man ha to forskjellige systemer. Et for en kreativ og bra post(bilder og andre kreative ting, kanskje med litt mindre seriøst innhold) Og et for virkelig informative og nyttige poster som løfter kvaliteten på forumet og som derfor fortjener "the real thing", nemlig KP.

Sitat av elemental
Jeg synes KP system er idiotisk fordi jeg ble "presset" til å gi 2 KP til Diablo for å få vite hvem han var siden han tydeligvis visste godt hvem jeg var.

Så jeg ga 2 KP til Diablo, men tror dere jeg har fått vite en dritt sålangt? IKKE FAEN!

Dette er vel kansje mest min skyld siden jeg faktisk stolte på en jeg aldri har møtt før, men jeg var såpass nysgjerrig på hvem han var...
Vis hele sitatet...
En slik bruk av systemet er grunnen til at det ikke fungerer! Jeg kunne velge å synes synd på deg, men i stedet velger jeg å si... BURN!
Jeg synes KP systeme fungerer bra.
Jeg synes dere oppfører dere som veslevoksne jævler bare vil ha noe "voksent" og "saklig" og skrive om.
Det er da ingen krise å ikke få brukt opp kvalitetspoengene sine. Jeg bruker sikkert ikke mer enn en femtedel av mine. De er vel mest ment til å belønne eksepsjonelt bra innlegg (?), og de er det per definisjon ikke så mange av. Hvis alle var superdupersmarte og lirte av seg relevante, gjennomtenkte og velskrevne poster hver eneste gang, ville bare de hypersuperdupersmarte som alltid skrev super-awesome mindblowing shit fått KP.

Edit: (ok, det var vel satt litt på spissen)

Jeg må legge til, som jeg allerede har sagt i posten, at jeg gir KP til både småposter og morsomheter innimellom (glemte også å legge til folk som lærer meg noe). Men generelt sett gir vel folk KP til noe de syns er spesielt?

Edit 2: Er det noen planer om mulighet for å slå av KP-visning i selve forumpostene? Hvis ikke foreslår jeg det nu.
Sist endret av xtapolapocetl; 8. august 2007 kl. 21:15. Grunn: han derre leif igjen.
Det er ikke det at det er noe galt med kvalitetspoengsystemet, det er bare hvordan det brukes.

Personlig gir jeg svært skjeldent KP.
haha, lurer på hvor mange flere kp dexter skal få i denne tråden før han endrer mening
Til dere som vil dele kp opp i viktige og uviktige stiller jeg et spørsmål:
Hvem skal besteme om noe er viktig eller ei?
Noen vil ha fototeknikk men driter i undergrunnen mens andre er det heilt omvendt hos, dette vil i realiteten si at vi aldri vil bli enige om ei slik liste!

Mitt forslag til endrin er at vi deller opp kp til de foruma de hører hjemme, slik at gir du et kp i linux forumet får du et linux kp. å ha det på denne måten kan hver enkel bruker selv sette opp kriterier for hva han/hun selv er ute etter.
Jeg tror kvalitetspoengene vil fungere mye bedre hvis man får mulighet til å fortelle hvorfor posten er bra, samtidig som antall poeng i omløp reduseres kraftig. Terskelen for å gi tilfeldige kvalitetspoeng blir høyere og tilbakemeldingen til posteren mer presis. Det må også være lov til å komme med forslag til hvordan posten kunne blitt enda bedre. "Vennepoeng" og "tullepoeng" blir verdiløse fordi begrunnelsen ikke er god/utfyllende nok ("bra post", holder selvfølgelig ikke). Alt i alt tror jeg en slik løsning vil gjøre det lettere for oss alle å finne ut hva slags poster som settes pris på.

Hvordan det eventuelt kan løses teknisk aner jeg ikke, men jeg ser for meg en diskré link som leder til et popupvindu ala det bruktmarked.no har for tilbakemelding på selgere.
Enig med trond... men det burde modereres... og da må det flere mods til... og det tror jeg ikke admin vil, men det skal de få avgjøre...
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Korleis i alle dager vil du moderere/vise kommentarar? Dersom du ikkje har moderering så er jo kommentaren "KNALLLLLL!!!!!!!" nok for å gi KP. Dersom du har moderering så må du jo ha halve nFF som moderatorer. Så eg greier ikkje å innsjå at et kommentarfelt vil endre situasjonen i noko retning.

Eg har meir tru på gi mulighet for reservasjon mot kp eg... Men det er mine 2 cent.

Sitat av eriksb
Enig med trond... men det burde modereres... og da må det flere mods til... og det tror jeg ikke admin vil, men det skal de få avgjøre...
Vis hele sitatet...
Fleire mods? For å moderere 300kp i døgnet så må det en hær til. Dessuten blir det ei uendelig monoton oppgave sammenligna med vanlig moderering...
Lukter mistenkelig av reverse-psychology spør du meg...!