Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 2572
08.05.2007 22:23:35 -__- the structure of beer alcohol is different than the structure of the alcohol in wine
08.05.2007 22:23:51 -__- if a mix of those two ends up in your liver, where it's digested, shit hits the fan
08.05.2007 22:24:55 -__- if your liver has to digest two different alcohols at the same time
08.05.2007 22:25:00 -__- it'll get mixed up
08.05.2007 22:25:13 -__- which can result in liver failure
08.05.2007 22:25:29 -__- also it can result into a mixture of two different alcohols being sent to your brains
08.05.2007 22:25:35 -__- which results in an increased headache
08.05.2007 22:25:41 -__- note it doesn't always have to happen
08.05.2007 22:25:48 -__- but it's very bad for you and it can cause your liver to fail
08.05.2007 22:26:29 -__- over time too
08.05.2007 22:26:38 -__- it can have no effect for a year and then suddenly screw you over though

Jeg tviler, men ble litt usikker... Stemmer dette?
etanol er etanol.
det som kan være fellen, er at du kan bli kvalm av feil blanding, siden øl og vin inneholder diverse andre stoffer som påvirker magen.
kreativ nerd
devotio's Avatar
Haha... Nei det er ikke farlig, men en tommelfingerregel er "Øl og vin, er fin. Vin og øl blir krøll". P.g.a. alkoholinnhold kan man bli fyllesyk av vin før øl. Men du dør ikke...
Trådstarter
14 0
Hva med øl, vin, øl, vin, øl, vin? Et par pils av gangen, en liten 250ml flaske vin, og repeat? Får jeg vondt i morra?
Sitat av Phenomic
Hva med øl, vin, øl, vin, øl, vin? Et par pils av gangen, en liten 250ml flaske vin, og repeat? Får jeg vondt i morra?
Vis hele sitatet...
Det gjør du vel uansett..
Ta det intravenøst, så kan vi begynne å snakke.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Det største problemet er vel kvalmen som oppstår på Øl/Vin kombinasjonen, om du ikke er dreven da.
Og kvalmen ender oftest opp i mega-elging :P
Sist endret av Dodecha; 15. mai 2007 kl. 17:30.
Trådstarter
14 0
Hva er elging? Jeg tror jeg er dreven, jeg pleier aldri å bli kvalm.
Trangsynt visjonær
Polar-'s Avatar
Elging=Spy.

Min tommelfingelregel er; aldri drikk eller spis noe som du ikke ville inntatt om du blandet det FØR du inntok det

Etter jeg har spist f.eks rømmegrøt drikker jeg ikke cola, for jeg ville ikke spist rømmegrøt blandet med cola. Jeg venter til rømmegrøten har blitt fordøyet ferdig før jeg drikker colaen.
Å blande øl og vin er oftest en dårlig idé, men at det er forskjellige typer alkohol er det verste sprøytet jeg har hørt.

edit: Ops, jeg har hørt verre sprøyt, mye verre sprøyt faktisk. Men det er fortsatt sprøyt!
Sist endret av larsdood; 15. mai 2007 kl. 18:09.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Tviler egentlig på at blandingen her kan ta rotta på levra mer enn å drikke det for seg kan.
Jeg tror nok det smaker dritt men det er en annen sak.
Det som er riktig, er at forskjellige alkoholholdige drikker inneholder forskjellige avfallsstoffer fra bryggingen. Det er disse stoffene kroppen må rense ut dagen derpå, i tillegg til restene etter den forbrente etanolen så klart. Å blande f.eks. forskjellige typer likører (gjerne de med sterke farger) med øl/vin kan i verste fall resultere i at du blir veldig fyllesyk.

Når kroppen får veldig mange forskjellige 'gift'-stoffer i seg kan det fort bli for mye også, og da kommer det gjerne opp igjen. Å drikke søte og kvalmende drikker framskynder dette.
Sitat av Phenomic
Hva er elging? Jeg tror jeg er dreven, jeg pleier aldri å bli kvalm.
Vis hele sitatet...
Fødselsdag:
11 September, 1991



Tror ikke du er så dreven som du selv vil ha det til, gjør som alle andre! Prøv, feile å lær av det
Trådstarter
14 0
DoktorLars: Det han mente når han sa at det er forskjellige typer alkohol er at øl er bygget på korn og vin er bygget på druer.

Pumpkin: Jeg mente ikke at jeg var direkte dreven, jeg mente at jeg ikke pleier å bli kvalm.

Jeg er forresten ikke redd for å bli fyllesjuk, det jeg egentlig lurte på var om det var skadelig for levra, og det fikk jeg svar på. Takk.
Sist endret av Phenomic; 15. mai 2007 kl. 19:07.
Jeg brukte vin som blandevann til min HB en gang.. ekkelt..

Virka som en bra ide der og da.
Sist endret av Kukhaar; 15. mai 2007 kl. 19:34.
Å blande øl og vin er like farlig som å blande tuborg og calsberg. Livsfarlig.
Sitat av Polar-
Min tommelfingelregel er; aldri drikk eller spis noe som du ikke ville inntatt om du blandet det FØR du inntok det

Etter jeg har spist f.eks rømmegrøt drikker jeg ikke cola, for jeg ville ikke spist rømmegrøt blandet med cola. Jeg venter til rømmegrøten har blitt fordøyet ferdig før jeg drikker colaen.
Vis hele sitatet...
Haha! Det er det villeste jeg har hørt
Hva mener du med "rømmegrøt blandet med cola"? At du heller cola oppi rømmegrøten og spiser? I så fall, finnes det faktisk noe du kunne tenke deg å spise blandet med cola? Jeg for min del kunne aldri spist en hamburger blandet med cola, men inntar det mer enn gjerne hver for seg:P
Sitat av Phenomic
DoktorLars: Det han mente når han sa at det er forskjellige typer alkohol er at øl er bygget på korn og vin er bygget på druer.
Vis hele sitatet...
Sitat av Phenomic
08.05.2007 22:23:35 -__- the structure of beer alcohol is different than the structure of the alcohol in wine
Vis hele sitatet...
Why, isn't it obvious?

Sitat av Kukhaar
Jeg brukte vin som blandevann til min HB en gang.. ekkelt..

Virka som en bra ide der og da.
Vis hele sitatet...
Hahahaha, konge! Den lo jeg temmelig godt av ass!!
cheeseburger dynket i sprite smakte faktisk overraskende godt...
Ville ikke blandet de to nei, for det kommer garantert opp igjenn når du blander vin og øl, eller øl og sprit..(På meg ihvertfall) Og det smaker ikke like godt på vei opp..!
Neutral Good
Mith's Avatar
Selvfølgelig er det hverken farlig, vondt eller umulig å blande øl og vin. Det er også ett fett hvilke rekkefølge du gjør det i. Pass bare på å ikke bli for full. Du bør være såpass dreven at du vet hvor mye av både øl og vin du tåler i utgangspunktet. Det er selvfølgelig en fordel at du liker vin, ellers blir du fort litt kvalm

Personlig så pleier jeg å starte med ei flaske vin og noen pils på vors og så fylle på med øl og sprit utover kvelden.
Trangsynt visjonær
Polar-'s Avatar
Sitat av GeirBauer
Jeg for min del kunne aldri spist en hamburger blandet med cola, men inntar det mer enn gjerne hver for seg:P
Vis hele sitatet...
Ja, jeg er litt sær på det. Det man må tenkte på er at hvis man raper, vil man smake aromaen av de to enhetene blandet. Derfor er jeg litt kresen på hva jeg blander av mat/drikke.