Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  39 2489
Hey, har sett litt på bærbare maskiner i det siste og trenger en maskin som egner seg til foto og videoredigering. Så mine er krav er en fin skjerm og en kraftig og rask maskin!

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=639283 (en maskin jeg vurderer... finner dere noe bedre til under 13.500 ? )
Foto og videoredigering + budsjett på 13,5k = Macbook Pro/Air/whatevvz you prefer.

Final Cut Pro er lovely.
Enig med krj0, kjøp Macbook Pro og Final Cut Pro.
kan jo ikke bli annet enn macbook pro det
lenovo thinkpad x1
Kanskje en Alienware pc?
Mest for gaming, men det er noe jeg kan anbefale sterkt. Her er noen linker:
http://www.alienware.com/Landings/laptops.aspx
Der kan du velge en "premade" laptop eller endre på delene
+ de har dritstilige design )
Alienware?
Ninja AkzFast
Sist endret av moret; 15. august 2011 kl. 23:22.
Sitat av AkzFast Vis innlegg
Kanskje en Alienware pc?
Mest for gaming, men det er noe jeg kan anbefale sterkt. Her er noen linker:
http://www.alienware.com/Landings/laptops.aspx
Der kan du velge en "premade" laptop eller endre på delene
+ de har dritstilige design )
Vis hele sitatet...
Som i grunn er det eneste positive med de.

Trådstarter vil jo ha en PC til foto og videoredigering, mens Alienware lager PC-er egnet for gaming. De koster også mye mer enn det de egentlig er verdt.
Sitat av AkzFast Vis innlegg
Kanskje en Alienware pc?
Mest for gaming, men det er noe jeg kan anbefale sterkt. Her er noen linker:
http://www.alienware.com/Landings/laptops.aspx
Der kan du velge en "premade" laptop eller endre på delene
+ de har dritstilige design )
Vis hele sitatet...
Forskjellen på "gaming" og "redigering" er jo ingenting når det kommer til hardware. Ihvertfall ikke om han skal ha en kraftig maskin i utgangspunktet.
Sitat av 1337Wince Vis innlegg
Som i grunn er det eneste positive med de.

Trådstarter vil jo ha en PC til foto og videoredigering, mens Alienware lager PC-er egnet for gaming. De koster også mye mer enn det de egentlig er verdt.
Vis hele sitatet...
ehem den dyreste bærbare er ca 2000$ som tilsvarer 10,000 kr med frakt = under 13500kr
Om du ser over delene og lager egen pc med komplett design ting så er prisen mye mer enn det
Sitat av 1337Wince Vis innlegg
Som i grunn er det eneste positive med de.

Trådstarter vil jo ha en PC til foto og videoredigering, mens Alienware lager PC-er egnet for gaming. De koster også mye mer enn det de egentlig er verdt.
Vis hele sitatet...
kan du ikke egentlig si det samme om APPLE produkter? At de koste mer enn de EGENTLIG er verdt? Kan gå med på at en apple laptop nok vil være bedre egntet til foto og video redigering tho.
Og husk video redigering med la oss si sony vegas og 1080p footage, med en bra cpu & gpu & ram så er det mye bedre, det samme tilsvarer gaming så nei det er faktisk ikke noe stor forskjell mellom gaming pc og video redigerings pc
haddip's Avatar
Trådstarter
Macbook... Pro.. ?

Dette får jeg ifra Aceren til 11.500,- Radeon HD6850,Core i7-2630QM,16GB RAM,120 GB SSD,750GB HDD,Blu-Ray,kamera,W7H...(17,3 tommer)

Dette får jeg ifra en macbook pro til 12.490,- (13tommer)
4 GB 1333 MHz DDR3 SDRAM – 2 x 2 GB, 500 GB Serial ATA-harddisk med 5400 o/min , 2,7 GHz dual-core Intel Core i7, Intel HD Graphics 3000 ?

See the difference ? Jeg vil ha noe som virkelig er kraftig og ikke et fancy overpriset maskin...
Sist endret av haddip; 15. august 2011 kl. 23:34.
Sitat av 1337Wince Vis innlegg
Amen. Nå har jo ingen her heller foreslått en Apple-maskin heller, da .
Vis hele sitatet...
Ehh... jo. Tre stk har jo foreslått macbook pro.
haddip's Avatar
Trådstarter
Sitat av moret Vis innlegg
Ehh... jo. Tre stk har jo foreslått macbook pro.
Vis hele sitatet...
yes... yes they have...
Sist endret av haddip; 15. august 2011 kl. 23:37.
Sitat av haddip Vis innlegg
Macbook... Pro.. ?

Dette får jeg ifra Aceren til 11.500,- Radeon HD6850,Core i7-2630QM,16GB RAM,120 GB SSD,750GB HDD,Blu-Ray,kamera,W7H...(17,3 tommer)

Dette får jeg ifra en macbook pro til 12.490,- (13tommer)
4 GB 1333 MHz DDR3 SDRAM – 2 x 2 GB, 500 GB Serial ATA-harddisk med 5400 o/min , 2,7 GHz dual-core Intel Core i7, Intel HD Graphics 3000 ?

See the difference ? Jeg vil ha noe som virkelig er kraftig og ikke et fancy overpriset maskin...
Vis hele sitatet...
sant, men kikk mer på asus, lenovo og andre holdbare merker. en thinkpad for eksempel er nesten håpløs å slite ut mens en acer begynner å bli slapp og stygg etter ett år.
kilder? experience baby!
Sitat av moret Vis innlegg
Ehh... jo. Tre stk har jo foreslått macbook pro.
Vis hele sitatet...
Beviste nettopp ovenfor meg selv at å diskutere maskiner etter å ikke ha sovet på over 30 timer på grunn av flyreiser er en jævlig dårlig idé.
Sitat av 1337Wince Vis innlegg
Beviste nettopp ovenfor meg selv at å diskutere maskiner etter å ikke ha sovet på over 30 timer på grunn av flyreiser er en jævlig dårlig idé.
Vis hele sitatet...
Acer er kjent for å ha veldig dårlig kvalitet og mistenkelig god hardware til en lav pris, derfor burde du nok ikke gå for en Acer. Macbook Pro er mer en kraftig nok til å redigere HD video og samtidig er den stabil, rask, stilig og ultraportabel.

Det at MacBook Pro og andre apple produkter er overprisa stemmer til en viss grad, men Macbook pro er faktisk verdt pengene.
Sist endret av iMoan; 15. august 2011 kl. 23:44.
Sitat av iMoan Vis innlegg
Macbook pro er faktisk verdt pengene.
Vis hele sitatet...
mest på grunn av holdbarheten, anse det som en thinkpad med osx
Hva med denne? Kraftig maskin til en billig penge, og denne har matt skjerm. Så er det bare å kjøpe SSD til denne
haddip's Avatar
Trådstarter
Sitat av vangsfreaken Vis innlegg
sant, men kikk mer på asus, lenovo og andre holdbare merker. en thinkpad for eksempel er nesten håpløs å slite ut mens en acer begynner å bli slapp og stygg etter ett år.
kilder? experience baby!
Vis hele sitatet...
Har du en maskin å anbefale ?
Sitat av haddip Vis innlegg
Har du en maskin å anbefale ?
Vis hele sitatet...
ønskes windows? kjøp lenovo! ønskes osx? kjøp macbook pro! lenovo har jo så syk holdbarhet så du får aldri slitt den ut, og nettopp dette er problemet med de fleste laptoper. de brukes opp! når du først kjøper deg så dyr laptop, kjøp noe som holder.
haddip's Avatar
Trådstarter
Sitat av vangsfreaken Vis innlegg
ønskes windows? kjøp lenovo! ønskes osx? kjøp macbook pro! lenovo har jo så syk holdbarhet så du får aldri slitt den ut, og nettopp dette er problemet med de fleste laptoper. de brukes opp! når du først kjøper deg så dyr laptop, kjøp noe som holder.
Vis hele sitatet...
Hmm, hva med en Dell XPS 15 ?
Dell = kvalitet, har en dell laptop kjøpt i 2006, den funker som om den var ny
Sitat av haddip Vis innlegg
Hmm, hva med en Dell XPS 15 ?
Vis hele sitatet...
selv har jeg dårlig erfaring med dell, men det var noget billigere og eldre maskin for å si det mildt

EDIT: den kan godt være bra, men ingenting slår lenovo på holdbarhet
Sist endret av vangsfreaken; 16. august 2011 kl. 00:19.
haddip's Avatar
Trådstarter
Sitat av vangsfreaken Vis innlegg
selv har jeg dårlig erfaring med dell, men det var noget billigere og eldre maskin for å si det mildt

EDIT: den kan godt være bra, men ingenting slår lenovo på holdbarhet
Vis hele sitatet...
Alright, hvis du kan hjelpe meg med en lenovo til under 13.500 så banker jeg i bordet og kjøper den right now, haha ;D
gå for asusen, helt klart sinnsykt mye for pengene, vurder den sterkt selv om budsjettet ditt er på 13.5k max
Sitat av haddip Vis innlegg
Alright, hvis du kan hjelpe meg med en lenovo til under 13.500 så banker jeg i bordet og kjøper den right now, haha ;D
Vis hele sitatet...
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=634121#extra
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=634244
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=634119

nesten 13 500
eventuelt en macbook, også ekstrem holdbarhet

Sitat av loulou Vis innlegg
gå for asusen, helt klart sinnsykt mye for pengene, vurder den sterkt selv om budsjettet ditt er på 13.5k max
Vis hele sitatet...
ikke engang asus har en sånn syk holdbarhet som lenovo
Har veldig god erfaring med Asus. Har hatt min i 1 år nå og ser enda ut som ny.
Andre som jeg har snakket med som har Asus er også veldig fornøyd.
Kan derimot ikke anbefale deg noe spesifikk pc, men kjøper du Asus blir du garantert fornøyd
Sitat av tissemannX Vis innlegg
Har veldig god erfaring med Asus. Har hatt min i 1 år nå og ser enda ut som ny.
Andre som jeg har snakket med som har Asus er også veldig fornøyd.
Kan derimot ikke anbefale deg noe spesifikk pc, men kjøper du Asus blir du garantert fornøyd
Vis hele sitatet...
asus er også ekstremt holdbart, og ett bra merke men det slår ikke lenovo bare for å ta ett eksempel, fattern fikk for tre år sia en thinkpad av jobben for å holde styr på firmaet. denne brukes åtte til tolv timer daglig og på grunn av sikkerhetstiltak må denne pakkes ned og tas med hjem etter endt arbeidsdag. den er som sagt tre år, og uslitt. ikke en ripe engang. sammenligner jeg den med min nesten nye acer (er en grunn til att jeg ikke anbefaler det) blir jeg rett å slett flau! den er rett og slett syk!
Som windows-fanboy sier jeg MacBook pro. Vent, hva? Joda, jeg mener det er deg midt i blinken
Asosial sosialist
Cheroxx's Avatar
Det samme gjelder for operativsystemer som så mye annet her i verden, man får det man betaler for.
Og før Linuxboys hopper på meg nå, er jo mye av det beste i livet gratis også
som sagt tidligere: ønskes windows?kjøp lenovo. ønskes osx? kjøp macbook. begge er omtrent like dyre pris vs ytelse og tåler ekstremt mye. bare finn ut hva slags programmer du vil bruke og velg deretter
Final Cut Pro er det beste du kan redigere video med. Punktum. Det er en grunn til at statskanalen NRK har gitt alle sine ansatte i distriktene MacBook Pro og Final Cut Pro. Mitt motto: Hvis NRK sier det er bra, så er det bra.
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Den laptopen trådstarter lenker til i starten gir god valuta for pengene.

Å kjøpe en Macbook grunnet et videoredigeringsprograms blir litt tullete, det er ikke programmet som lager filmen. For all del, jeg er ikke imot Apple eller noe slikt, og Macbooken har en god prosessor, men laptopen som ble linket til i starten har bedre hardware. Og som et politisk korrekt pluss til Apple, sist jeg sjekket var det vel ikke noe problem å installere Windows på en Mac?
Asus bærbar eller macbook pro, den du selv linker til Haddip, bare velg 8gb ram, da går film-og fotoredigering mye smoothere! Bestilte meg nettopp samme maskin!
Sitat av Sio Vis innlegg
Den laptopen trådstarter lenker til i starten gir god valuta for pengene.

Å kjøpe en Macbook grunnet et videoredigeringsprograms blir litt tullete, det er ikke programmet som lager filmen. For all del, jeg er ikke imot Apple eller noe slikt, og Macbooken har en god prosessor, men laptopen som ble linket til i starten har bedre hardware. Og som et politisk korrekt pluss til Apple, sist jeg sjekket var det vel ikke noe problem å installere Windows på en Mac?
Vis hele sitatet...
Eller gå andre veien med en hackintosh om du liker OSX.
Sitat av vangsfreaken Vis innlegg
ønskes windows? kjøp lenovo! ønskes osx? kjøp macbook pro! lenovo har jo så syk holdbarhet så du får aldri slitt den ut, og nettopp dette er problemet med de fleste laptoper. de brukes opp! når du først kjøper deg så dyr laptop, kjøp noe som holder.
Vis hele sitatet...
Hvor lenge mener du er "syk holdbarhet"? Jeg fikk fatterns gamle bærbare HP pavillion zd8000, han brukte den som jobb og fritidspc, lenge, daglig i rundt 5 år. Så ble den utdatert og jeg fikk den. Den brukte jeg lenge, daglig til i slutten av påskeferien. Da røyk skjermkortet etter over syv års trofast tjeneste. Alt er relativt. Tror ærlig talt ikke en Lenovo, eller for den saks skyld en Macbook, holder i syv år+...

Men du har nok rett, skal du bruke mye penger på pc er det viktig å kjøpe kvalitet. Fordomsfullt kanskje, men ikke kjøp Acer for eksempel. Sitter på en Acer laptop nå, og tør omtrent ikke flytte på den. Elendig byggekvalitet.

Hvilket merke er egentlig hip som hap, det eneste er at du bør tenke gjennom og se hvor mye data du får for pengene. Se på reviews og anmeldelser fra folk som har kjøpt den, så går du 90% sikkert fornøyd hjem fra posten med den
Sitat av Essy Vis innlegg
Hvor lenge mener du er "syk holdbarhet"? Jeg fikk fatterns gamle bærbare HP pavillion zd8000, han brukte den som jobb og fritidspc, lenge, daglig i rundt 5 år. Så ble den utdatert og jeg fikk den. Den brukte jeg lenge, daglig til i slutten av påskeferien. Da røyk skjermkortet etter over syv års trofast tjeneste. Alt er relativt. Tror ærlig talt ikke en Lenovo, eller for den saks skyld en Macbook, holder i syv år+...
Vis hele sitatet...
Jeg har fortsatt en gammel IBM fra 90-tallet stående å gå, husker ikke helt modellnavnet men lurer på om det er 500-serien.
Har også en tidlig T20 som fortsatt er i god form. Husker ikke helt når denne kom men tror det er godt over 10 år siden.
Og dette er PC'er som har gjennomgått mye bruk. Den T20'en står nå pansjonert som lekeserver med NT