Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1122
I det siste har jeg fått en enorm interesse for Kina, og særlig dets kultur og teknologi som lenge var mer avansert enn den vestlige kultur (Europeisk kultur). JA, jeg har søkt litt her på forumet, men jeg fant ingenting.
Har til nå sett en dokumentar som heter "The first Emperor: the man who made China". Veldig interessant og tar blant annet for en manns drøm som virkeliggjøres, nemlig foreningen av Kina før Jesu fødsel.
Så har dere noen andre gode tips?
Kan Tie Xi Qu: West of the Tracks være av interesse? Ni timer lang dokumentarfilm om deindustrialisering i Kina.
Sofistikert ung mann
Spankyboii's Avatar
Har Wild China på blueray. Kan absolutt anbefales
h4llik's Avatar
Trådstarter
Sitat av Shansavãri Vis innlegg
Kan Tie Xi Qu: West of the Tracks være av interesse? Ni timer lang dokumentarfilm om deindustrialisering i Kina.
Vis hele sitatet...
Absolutt, takk ! Har jeg i det minste nok å se

Vis hele sitatet...
At jeg ikke tenkte på NRK selv forundrer meg. Takk

Wild China må nok lastes ned, spesielt da jeg leste det er i HD
Sist endret av h4llik; 5. mai 2011 kl. 14:19.
http://www.nrk.no/nett-tv/klipp/690602/

Siste tog hjem - Handler om hvorfor varer lagd i kina er så billige.

oppsummert av meg: viser at kinesisk moral og arbeidsvilje er anderledes, filmen er sterk, men treg. alikvel klarte jeg ikke slutte å se. Gjennom hele filmen hadde jeg en følelse av mot og håpløshet for disse menneskene. kom en tåre fram flere ganger også.

gjør deg selv en tjeneste å se den
h4llik's Avatar
Trådstarter
viser at kinesisk moral og arbeidsvilje er anderledes
Vis hele sitatet...
Ja, sørøst-asiatisk kultur er vesentlig annerledes, rett og slett fascinerende er den. F.eks nyhetsoppslagene om hvor rolig det var i Japan etter jordskjelvet kontra tilstandene i USA etter Katarina.
Skal sjekke den snarest mulig