Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  38 4054
Rock am Ring er den mest populære festivalen i Tyskland. I år foregår den i tidsrommet 3-5 Juni i Nürnburgring.

De kan skryte over å ha booket band som f.eks Kings of Leon, Coldplay, Korn, In Flames, System of a Down og Avenged Sevenfold for å nevne noen.
Du kan se alle bandene som har blitt booket så langt dag for dag HER.

For mer informasjon, se HER (offisiell hjemmeside PS: Tysk!) eller HER (Informasjon på Engelsk).

Biletten koster 160,- Euro, noe som tilsvarer ca 1200,- NOK.

Eg har tenkt til å ta turen innom denne festivalen samtidig som eg interrailer rundt europa med noen venner. Noen andre freaks som har tenkt seg nedover? Hadde vert kult og laget en liten nFF camp om det er flere som har tenkt å ta turen nedover i sommer.
Har tenkt meg dit, men dessverre ikke før til neste år. Line-upen i år så jo rett fantastisk ut!
Så på lineupen, og den er mer eller mindre syk, men tror heller jeg tar turen på Graspop!
Om jeg får med meg noen kompiser, så tar jeg turen! Lineupen var helt syk!
tenkte meg til hurricane. noen som vet hvordan man bestiller og sånn? kan ikke tysk (a)
Noen som har noe anelse om det går an å sjekke ut hvor mange billetter som evt er igjen?
Jeg går for Roskilde Festival 2011.

God festival folkens!!
Har ett lite spørsmål angående bagasje o.l man har med seg ned.

Når man er på konsertene, er det jo fritt frem for hvem som helst å gå inn i teltet og ta hva man vil. Tviler på at vaktholdet klarer å følge med på hvem som sover i hvilket telt. Hvordan kan man sikre seg mest mulig? (Tar selvfølgelig pass og lommebok med meg i lommen)
▼ ... over en uke senere ... ▼
Nå er programmet oppdatert og ferdig, man finner det på http://www.rock-am-ring.com/

...og billetter er kommet i posten
Hawaiian organ donor
daimeno's Avatar
Jeg må si at lineupen var fantastisk. Her er det virkelig noe for enhver smak!
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
Of Topic:

Lurer på hvem som er moderator for denne forumsdelen?
Kan vedkommende kontakte meg, da jeg har noen spørsmål angående sletting av tråder.
For noen uker siden laget jeg en lignende tråd som ble slettet etter 2 min.
Lurer derfor på hvor denne får leve?
Håper på svar fra en ellers taus moderator-gjeng.


Beklager til tråstarter for lånet!
Noen som har noe idè hvor mye øl/sprit koster der nede? Evt hvor mye penger man bør dra med seg? Regner egentlig med at øl er ganske billig, ettersom det er i tyskland, men så har jo jeg aldri kjøpt øl i tyskland før. Og det er vel en del dyrere inne på festivalområdet?
▼ ... over en uke senere ... ▼
Tja, nå nærmer det seg! 58 dager til festivalen starter

Noen Flere enn meg, Mangooz og trådstarter som tar turen?
Noen som har planlagt turen ned? Tenker å bestille fly neste uke. Tenker da å fly til Dusseldorf, og ta tog derfra. Og festivalbuss fra togstasjonen (koblenz).
Gleder meg som en liten unge
Billetter i boks! gleder meg
▼ ... over en uke senere ... ▼
Da er flybillett og festivalpass i boks! Dropper Roskilde iår pga dårlig line-up, så da blir det das german schlager istedenfor
Noen her som har vært der nede tidligere?
Har ikke vært der tidligere år, men har stor tro på at jeg kommer til å reise ned igjen senere etter årets festival
Hvilke flyplass valgte du, foxnol? Selv har jeg bestilt til Frankfurt.
Vi fikk relativt billige billetter til Frankfurt Hahn og ikke Frankfurt international. Det er visstnok en liten drittflyplass i ingenmannsland uten togstasjon å sånt, men er ca 7 mil fra festivalområdet så blir vel buss eller taxi derfra
Har trua på at det blir jævlig fett
Verdens råeste sommerfestival Hell yeah!
Sitat av foxnol Vis innlegg
Vi fikk relativt billige billetter til Frankfurt Hahn og ikke Frankfurt international. Det er visstnok en liten drittflyplass i ingenmannsland uten togstasjon å sånt, men er ca 7 mil fra festivalområdet så blir vel buss eller taxi derfra
Har trua på at det blir jævlig fett
Vis hele sitatet...
Om du ser noen idioter som stresser med å få opp teltet med ett norgesflagg ved siden av, så kom gjerne og hils
Har snakket med noen dansker(på ringrocker.com), og det blir nok en skandinavisk camp på D4 området
Ettersom dette området er ganske nærmt konsertområdet bør man være tidlig for å få plass!
Gleder meg som faen til dette
Skal ta turen til Rock Am Ring med en kompisgjeng, samt videre til Novarock i Østerrike !

Legg til Tommy Greger pettersson på facebook, så teamer vi opp på campen
Sitat av tgp1224 Vis innlegg
Skal ta turen til Rock Am Ring med en kompisgjeng, samt videre til Novarock i Østerrike !

Legg til Tommy Greger pettersson på facebook, så teamer vi opp på campen
Vis hele sitatet...
Done! Let there be rock \m/

Har bare vært på Roskilde to ganger, det var forøvrig mine eneste festivalopplevelser, og begge gangene var konge.
Spørsmål til de av dere som har vært på Rock Am Ring før :
* Hvordan er tilgangen på rusmidler på RaR i forhold til Roskilde?
* Er det mer politikontroll på RaR?
* Er mattilbudene like varierte som på Roskilde?
* Er vold- og vinningskriminalitet mer utbredt på RaR enn Roskilde?

Takker for svar!
Sitat av h4llik Vis innlegg
Har bare vært på Roskilde to ganger, det var forøvrig mine eneste festivalopplevelser, og begge gangene var konge.
Spørsmål til de av dere som har vært på Rock Am Ring før :
* Hvordan er tilgangen på rusmidler på RaR i forhold til Roskilde?
* Er det mer politikontroll på RaR?
* Er mattilbudene like varierte som på Roskilde?
* Er vold- og vinningskriminalitet mer utbredt på RaR enn Roskilde?

Takker for svar!
Vis hele sitatet...
Har ikke vært på noen av festivalene før, men har lest litt meg litt opp på Rock Am Ring ettersom jeg skal dit. En som skrev en blogg (Finner den ikke igjen..) sa han ikke så en eneste voldsepisode under hele festivalen. Leste også en annen plass at det ikke var så mye tyverier.

Vurderte selv å ta hengelås på teltet, men det vekker nok bare mer oppmerksomhet, og da tar de nok teltet ditt med kniv.
Vurderte selv å ta hengelås på teltet, men det vekker nok bare mer oppmerksomhet, og da tar de nok teltet ditt med kniv.
Vis hele sitatet...
Enig, det frister nok eventuelle tyver mer enn et åpent telt, som sikkert over 70% er. Hva med å grave en liten grop under teltet og legge verdisaker der(gjerne i en metallboks etc) for så å dekke det til?
Sitat av h4llik Vis innlegg
Enig, det frister nok eventuelle tyver mer enn et åpent telt, som sikkert over 70% er. Hva med å grave en liten grop under teltet og legge verdisaker der(gjerne i en metallboks etc) for så å dekke det til?
Vis hele sitatet...
Tror det blir muligheter til å låne skap med lås på til verdisaker.
Skulle egentlig, men planene gikk skeis :/ Såå, har en billett til salgs, inkl camping. Befinner seg i Trondheim, men kan såklart sendes hvor som helst. Send på en PM om noen er interessert.

Skaff dere en stor camp, og helst i nærheten av flere andre store. Bli kjent med folka som bor i området rundt deg, og sørg for at de veit hvilket telt som er ditt. Beste sikringa mot tyveri som finnes
Sitat av dailyck Vis innlegg
Skulle egentlig, men planene gikk skeis :/ Såå, har en billett til salgs, inkl camping. Befinner seg i Trondheim, men kan såklart sendes hvor som helst. Send på en PM om noen er interessert.

Skaff dere en stor camp, og helst i nærheten av flere andre store. Bli kjent med folka som bor i området rundt deg, og sørg for at de veit hvilket telt som er ditt. Beste sikringa mot tyveri som finnes
Vis hele sitatet...
Kjipt

Var du en av dem 3 jentene på Ringrocker.com?
Mangooz; Stemmer det ja!
vi er en gjeng på 5 stykker fra haugesund som kjører ned til rock am ring. Det blir den 3. rock am for min del. Men hvor mange dager før kommer dere ned der? dere ska vere ganske tideli hvist dere skal få plass på d4. for noen år siden hadde vi telt på B5 og d var ikke så gale det heller(med tanke på hvor langt det var å gå til festivalområdet) for vi kommer sikker ned der den 31.mai eller 1.juni så hvis vi er der først kan vi holde av telt plasser, men hvor mange er det så skal til rock am ring her inne?

Jeg har en extra billett til rock am ring hvist noen er interessert. skal ikke ha noe extra for den..
Sitat av Alkiz Vis innlegg
vi er en gjeng på 5 stykker fra haugesund som kjører ned til rock am ring. Det blir den 3. rock am for min del. Men hvor mange dager før kommer dere ned der? dere ska vere ganske tideli hvist dere skal få plass på d4. for noen år siden hadde vi telt på B5 og d var ikke så gale det heller(med tanke på hvor langt det var å gå til festivalområdet) for vi kommer sikker ned der den 31.mai eller 1.juni så hvis vi er der først kan vi holde av telt plasser, men hvor mange er det så skal til rock am ring her inne?

Jeg har en extra billett til rock am ring hvist noen er interessert. skal ikke ha noe extra for den..
Vis hele sitatet...
Meg & Drunkfish kommer ned 01 juni ca kl 9 i frankfurt. Blir da til å pelle seg til helvete på toget. Toget tar vel ca 2 timer, så da er vi i koblenz kl 11 ca, så går vi en tur på butikken og handler mat og drikke før vi skaffer oss taxi opp til nurnburgring. Satser på å være der litt før 12, som er ca da de åpner campen.
Blir utrolig glad hvis dere gidder å holde teltplass til oss på D4!
hehe men er ikke sikker på om vi kommer 31.mai eller 1.juni. men kan gi beskjed om det når vi bestiller båt. dere har noe å glede dere til på rock am asså. det er en sinsyyke festival. men det finnes en by som er nermere ringen, Adenau heter den kan handel drikke å sånt der mye lettere. vi har jo bil i tilleg så vi kommer til å kjøre inn å kjøpe ting hvist vi trenger det...
Da blir det hvertfall noen nordmenn blandt tyskerne da

men Alkiz: Selger de ikke alkohol, eller hvertfall brett med øl på campingområdene? Høres slitsomt ut å dra til en annen by å handle
Og har noen peiling på om det er vanskelig å ordne weed? Eller er det alkohol som gjelder? Veit at tyskerne ikke er så altfor strenge på det området hvertfall, og alltid fint med litt festival-tobakk:P
dei selge nok øl i sånne små sjapper rundt om campingen men det pleier som regel å være dyrere enn i butikken. det skal ikke vere noen problemer med å finne weed må bare treffe dei rette personene
▼ ... over en uke senere ... ▼
Da er det offisielt 6 dager til campen åpner!
Jeg får ikke sove om natten, så mye gleder jeg meg!

Jeg fant ut at D4 området åpner 31. Mai kl 12:00 - så er ganske usikkert om man får plass der om man kommer dager etterpå. Men satser på at det går bra, hadde vært fett! Skal uansett bortom på D4 campen og hilse på alle danskene, og evt nordmenn og svensker som camper der

Jeg har bare en ting å si folkens! Dette blir legen.... wait for it..... dary
nå er det ikke lenge til nei gleder meg syykt jeg også. jeg må bare komme meg hjem i fra nordsjøen i tide dette kommert til å bli magisk....
Gleder meg vilt
Da reiser jeg! Ønsker alle en fet festival! Om dere ser et telt med norgesflagg utenfor, kom gjerne og hils