Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  69 10438
Hallo. jeg har røyka kjall en del. og har merket nå i det siste at jeg sliter helt synsykt med å få såve. det kan fort gå 48timer før jeg såver om jeg ikke har et nattings trekk. og har noen få spørsmål til dette.

1.kan jeg gå til legen og bare finne på en unnskyldning og si jeg driver å slutter med hasj og trenger såve tabletter for å såve. elelr blir jeg sendt på avrusning da?


2. Flere enn meg som sliter med dette?


3. Har dere andre noen tips/trix for å få såve om natta? hehe


På forhånd tusen takk for alle svar jeg får
Melatonin tabletter skal ha god effekt. Ellers burde du kansje si noe om hvor mye duy røyker, hvor lenge etc.
rule nr. 1: Det ligger i psyken.
Dette er ett helt vanlig problem når man røyker nattings over lengre perioder. Prøver derfor aldri å røyke nattings mer enn en uke i strekk..
Ellers lite du kan gjøre bortsett ifra å kanskje sjekke denne tråden: http://freak.no/forum/showthread.php...s%F8vn+problem
Jeg har et kanskje litt tåpelig spørsmål/forslag. Mange som sliter med å sove, sovner simpelthen ikke fordi de ikke prøver riktig. Når du legger deg, skru av alle elektriske duppeditter inne på rommet ditt og ha det helt mørkt i rommet. Pleier du å ha på musikk/TV/data?

Men som EpicSnusBox sier, det ligger i psyken. Prøv heller naturmedisin før du erstatter nattingsen med reseptbelagte medikamenter, er mitt råd. Selv har jeg brukt noe som heter "Valerina Natt", som består av rosenrotekstrakt, vitaminer og mineraler. Mulig det fungerer mest fordi jeg innbiller meg det, men det fungerer ihvertfall. Skal virke avstressende og søvndyssende.

Lykke til
Sist endret av httpwhat; 21. januar 2010 kl. 15:47.
Hei det er mye du kan gjøre for å få sove bedre. Dudecha (?) har laget en meget informativ tråd som du kan ta en titt på

http://freak.no/forum/showthread.php...=s%F8vnproblem
Sitat av httpwhat Vis innlegg
Jeg har et kanskje litt tåpelig spørsmål/forslag. Mange som sliter med å sove, sovner simpelthen ikke fordi de ikke prøver riktig. Når du legger deg, skru av alle elektriske duppeditter inne på rommet ditt og ha det helt mørkt i rommet. Pleier du å ha på musikk/TV/data?

Men som EpicSnusBox sier, det ligger i psyken. Prøv heller naturmedisin før du erstatter nattingsen med reseptbelagte medikamenter, er mitt råd. Selv har jeg brukt noe som heter "Valerina Natt", som består av rosenrotekstrakt, vitaminer og mineraler. Mulig det fungerer mest fordi jeg innbiller meg det, men det fungerer ihvertfall. Skal virke avstressende og søvndyssende.

Lykke til
Vis hele sitatet...
Det ligger mye i det du sier der! Jeg oppdaget ihvertfall at mine søvnvansker ved manglende nattings var innbilte.. Har røyket tett nå i over 5 år, og om jeg slutter idag, har jeg ingen problemer med å sove, fordi jeg vet at jeg ikke har noen problemer med å sove.

Det handler mye om innstillingen.. Hvis du har fått for deg at du ikke får sove uten nattings, så er det det eneste du tenker på..
Sist endret av fetter; 21. januar 2010 kl. 15:50.
Har du noen gang tenkt på det kanskje er en liten placebo effekt?
Prøv og heller røyke en vannlige røyk! Jeg sleit også med dette problemet ( Når jeg røyket kun hasj )
Jeg fant til slutt ut, det var ikke hasjen jeg hadde blitt avhengig av. Men nemlig nikotin

Prøv det
Prøv å ha på mer lys om dagen og sett av ca tre kvarter før du lukker øya, så du får roa ned skikkelig. Å hoppe rett i senga er ikke å særlig effektivt hvis du ikke er aktiv. Drikk varm melk og legg deg utslitt.
Du finner ikke noe mer normalt en dette om du røyker "nattis" over en lengre periode.
Du får nok ikke noe sovetabletter.
Eneste råd jeg kan gi deg, er å begynne å gradvis røyke "nattis" lengre fra tidspunktet du legger deg på.
1-2 timer fungerer ofte, da får du ikke den psykiske trangen til å MÅTTE røyke rett før du legger deg.
Sitat av persi91nettby Vis innlegg
Hallo. jeg har røyka kjall en del. og har merket nå i det siste at jeg sliter helt synsykt med å få såve. det kan fort gå 48timer før jeg såver om jeg ikke har et nattings trekk. og har noen få spørsmål til dette.

1.kan jeg gå til legen og bare finne på en unnskyldning og si jeg driver å slutter med hasj og trenger såve tabletter for å såve. elelr blir jeg sendt på avrusning da?


2. Flere enn meg som sliter med dette?


3. Har dere andre noen tips/trix for å få såve om natta? hehe


På forhånd tusen takk for alle svar jeg får
Vis hele sitatet...
ja,ta zopiclone eller IMOVANE som det heter,sovingsmed..

bare si til legen at du fikk en sånn7.5 av en kammerat iblandt for å få sove,ikke si at du må ha det dagli..men 3 ganger i uka ca(legenes max dose for at du ikke skal bli "avhengi")

ellers kan dette bestilles lovlig fra utlandet om legen din er restrektiv og særnorsk

jg kjøpte det på apotekter i spania hvor det er relativt restrektivt på apotekene,10 spenn for ei pakke eller noe..drit billig

men dyrt på nett da,bedre enn å måtte fyre hver kveld for å sovne,og antakelig kanskje bedre virkning på deg
Sist endret av Cannaman; 21. januar 2010 kl. 16:21.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Det ligger i psyken, men du sover faktisk ikke så godt som du tror når du røyker nattings: Det tuller med REM-søvnfasen der man bl.a. drømmer. Du kjenner kanskje ikke forskjellen nå, men etter et par år med praksisen merker man at naturlig søvn er det eneste som virkelig lader opp batteriene.

Det er brukere her som har brukt GHB (rent salt, ikke flytende gatevare) for å fremme naturlig søvn, dette har med stoffets virkning på GABA reseptorene i hjernen som bl.a. regulerer mengde kommunikasjon mellom nervecellene.
Jeg har dog null erfaring med det og vil heller anbefale deg å bare manne opp, ta de to dagene med vanskelighet for å sove som en utfordring, den tredje natten vil du sove som et barn.
En joggetur er en kjempefin måte å bli sliten på. Du bor jo i gode, gamle Holmis, og da har du et hav av muligheter:

Bassengparken/Hvitsten/Gullhaugbanen/Gullhaug-Guom-Gullhaug/Lysløypa +++
fuck zopiclone eller imovane... ekke kult og bli avhengig av sovepiller ser liksom ikke poenget og bytte ut bønna som får deg til å sove godt med andre medikamenter som kanskje vil gjøre det ENDA vanskligere og sove om du ikke får tablettene dine. imovane er ikke akkurat uavhengihetskapende om jeg skal si det på den måten.. men som epicasnusbox sier, prøv melatonin (naturlig). har røyket som en skorstein i 6 år nå og nattings er must, før når jeg tok pauser sleit jeg som faen med å sove var ikke uvanlig for meg og måtte døgne, har pause nå og tar 2 melatonin vær kveld og jeg sover som en gud =) prøv gjerne zma I tilleg for dypere søvnkvalitet og morsomme drømmer =) fåes kjøpt på helsekost og diverse trenings nettsider som f.eks proteinfabrikken.. lykke til
Jeg vil ikke anbefale deg å starte med z-hypnotika, benzodiazepiner eller andre hypnotiske og sedative midler. Du bør venne deg til å sove uten noen tilførte stoffer i kroppen. Som Dodecha sa vil søvnkvaliteten gå betraktelig ned, du vil få mindre REM-søvn og "slow-wave"-søvn. Du vil derfor føle deg mindre uthvilt.

Dere som snakker om at han bør prøve noe "naturlig". Hva faen har det å si, egentlig? Hvorfor i all verden skal et naturlig forekommende stoff være så mye bedre enn et laboratorie-skapt et?
Heller naturlig enn syntetisk om det er krise og man f.eks har noe viktig og gjøre tidlig på dagen neste dag enten det er jobb eller skole, men klart kanke misbruke ting heller, melatonin er innsovnings piller for og få fiksa døgnrytmen så min mening er at det er greit og ta i noen dager til man føler man har fått rytmen i orden. og det er da vel helt klart at ett naturlig preparat er 1000 ganger bedre enn benzo, vet selfølgelig det er mye naturlige greier som absolutt ikke er bra, men melatonin vil jeg ganske sikkert si ikke er særlig ille altså, men jeg er ingen lege så for all del er det noe jeg ikke har fått med meg så tell me =)
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Jeg har dog null erfaring med det og vil heller anbefale deg å bare manne opp, ta de to dagene med vanskelighet for å sove som en utfordring, den tredje natten vil du sove som et barn.
Vis hele sitatet...

Sant det Dodecha sier her, etter å ha røyka nattings hver dag i juleferien, for så og stoppe når skolen begynte, ble det litt vanskelig og sovne så fort som jeg pleier(tok 1,5t ca uten nattings), men etter 2 dager med det så gikk den "trangen" etter nattings for og kunne sove vekk, og nå sover jeg godt, og jeg sovner fort.
Prøv heller la være å ta nattings, da får du sove etter 2 dager. Jeg røyka nattings omtrent nesten hverdag i julen og når eg begynte på skole sluttet jeg helt. det var like vanskelig å sove som å ta FBI prøven i to dager. No røyker eg bare hasj 2 ganger i måneden, og helst om dagen. So mitt råd er at du røyker hasj minst 3-4 timer før du ska legge deg.
Sitat av DC89 Vis innlegg
fuck zopiclone eller imovane... ekke kult og bli avhengig av sovepiller ser liksom ikke poenget og bytte ut bønna
Vis hele sitatet...
Du ser ikke poenget med å bytte ut røyking av HASJ før du legger deg med noe som stimulerer søvnen som legene skriver ut til mange folk som ikke får sove?

Legen min sier også at imovane ikke kan føre til fysisk avhengihet,zopiclone ble jo erstattet etter de byttet ut benzoer som tidl var sovemiddelet grunnet avhengihet osv

Du kan bli psykisk avhengi av dette,men kroppen MÅ ikke ha det for å få sove,men pasienten kan TRO han må ha det hvis du bruker det hver dag.

uansett ser jeg det som ett stort fremskritt å bruke zopiclone fremfor å benytte hasj samme hva medisinpolitiet har å si her..det sier seg selv

det beste er selvsagt å gi helt faen,men hadde du klart det ville du vell heller ikke spurt oss hva du kunne gjøre annet enn å røyke hasj
Sitat av Cannaman Vis innlegg
Legen min sier også at imovane ikke kan føre til fysisk avhengihet,zopiclone ble jo erstattet etter de byttet ut benzoer som tidl var sovemiddelet grunnet avhengihet osv
Vis hele sitatet...
Da burde legen din bli fratatt lisensen, for makan til tull har jeg aldri sett. Zopiclone er omtrent akkurat det samme som benzodiazepiner, spesielt farmakodynamisk sett. Lengre forbruk fører til like sterk avhengighet og like sterke abstinenser som benzodiazepiner.
Jeg er sjeldent frekk her på forumet, men nå må jeg bare: Din jævla idiot.

Quote fra annen tråd:
Sitat av persi91nettby Vis innlegg
man blir ikke avhengig av hasj. bare slutt. det er kunn en vane sak. eller simple bruk alle pengene dine på noe annet før du rekker å kjøpe gall :P
Vis hele sitatet...
Hvis det er så lett for deg, så kan du holde deg uten hasj i en uke så vil søvnen være helt normal igjen.

Sitat av Cartman Jr Vis innlegg
Har du noen gang tenkt på det kanskje er en liten placebo effekt?
Prøv og heller røyke en vannlige røyk! Jeg sleit også med dette problemet ( Når jeg røyket kun hasj )
Jeg fant til slutt ut, det var ikke hasjen jeg hadde blitt avhengig av. Men nemlig nikotin
Vis hele sitatet...
Og her var jo enda ett svar dummere enn bambi på isen... De som føler ett sug etter røyk ved hasjslutt vil kanskje assosiere dette suget etter ett røyksug, men de fleste som tar seg en sigarett i den tilstanden vil føle at de ikke fikk i seg hva "suget" lengtet etter... Søvnvansker ved hasjslutt er ikke bare en innbilling pga man ikke klarer og "gi slipp" uten og ha det man selv føler man trenger. Men om det er vanskelig og komme seg igjennom er en annen ting...

Det er så vanskelig man selv gjør det til, men selv ved og totalt endre livet sitt, og ikke tenke på hasj, så kan man slite med urolig søvn i de første 2-5 dagene. Man kan jo trøste seg med at man vil bli mye bedre uthvilt når man har fått seg tilbake på spor igjen, for hyppig "nattings" messer garantert med rem-søvnen.
Sist endret av Quetzalcoatl; 21. januar 2010 kl. 18:09.
nei jeg ser ikke poenget med å bytte ut hasj med sovemedisiner.. vis gutten ikke klarer og sove uten hasj hvorfor skal han da begynne med noe som antagligvis vil gjøre vondt verre i lengden? Er absolutt ikke lurt og bytte ut ett stoff med et annet, da ville jeg heller fortsatt med bønna som sovemedisin.. det er MIN mening og det får du respektere. du sier at det ikke er fysisk avhengihetskapende og får det til og høres ut som psykisk avhengihet er bare tull, men for noen kan den psykiske biten være mye verre enn fysisk avhengighet så og bytte ut bønna som også er psykisk avhengighetskapende med sterke sovemedisiner blir for meg samme som tullinger som begynner å drikke vær dag fordi de har tatt seg pause fra røykinga.. noe som er helt idiotiskt.

nei enten får han prøve og være cold turkey noen dager, eller prøve noe annet enn reseptbelagt sovemedisin. mye man kan gjøre uten å ta piller enten det er melatonin som jeg anbefaler deg på det sterkeste og ta istedenfor noe hardcore greier som muligens vil bytte ut avhengigheten din med en joner før leggetid med piller. du kan jo prøve og ta deg ett varmt bad og en kopp med kamille te pluss en ronk hjelper en del det også vet du =)
[quote=DC89;1610541]nei jeg ser ikke poenget med å bytte ut hasj med sovemedisiner.. vis gutten ikke klarer og sove uten hasj hvorfor skal han da begynne med noe som antagligvis vil gjøre vondt verre i lengden? Er absolutt ikke lurt og bytte ut ett stoff med et annet,QUOTE]

jo det er lurt,hvis det er et "bedre"stoff for kroppen hans..crack folk har jo kjempet seg ned til alkohol bruk,det er et positivt gjennombrudd

jeg tror du står ganske alene om den utalelsen blandt landets leger,ellers ville cannabis lett tatt plassen til zopiclone

SPESIELT ikke hvis du RØYKER cannabis som denne fyrn gjorde

tror du helt ærlig at zopiclone pillen som "alle"får er mer skadelig?

tablett fobien er stor i norge azz..

time for litt fakta

-Når det gjelder imovane er det ikke noe som tyder på at det er direkte farlig

http://www.lommelegen.no/334813/ung-...ovningsvansker

off

Vennlig hilsen Ståle Pallesen, søvnspesialist
Sist endret av Cannaman; 21. januar 2010 kl. 18:28.
Sitat av Cannaman Vis innlegg
jo det er lurt,hvis det er et "bedre"stoff for kroppen hans..crack folk har jo kjempet seg ned til alkohol bruk,det er et positivt gjennombrudd

jeg tror du står ganske alene om den utalelsen blandt landets leger,ellers ville cannabis lett tatt plassen til zopiclone

SPESIELT ikke hvis du RØYKER cannabis som denne fyrn gjorde

tror du helt ærlig at zopiclone pillen som "alle"får er mer skadelig?

tablett fobien er stor i norge azz..
Vis hele sitatet...
Eksempelet ditt fra crack til alkohol er jo en ganske latterlig sammenligning fra cannabis til sovepillere. Det du sier om landets beste leger, uttalelser, og cannabis som sovemedisin forstår jeg ikke helt. Cannabis er ikke lovlig i Norge, så deretter heller ikke ett diskusjonstema for leger for medisinsk bruk. Også mindre forsket på, og disse legene vet som oftest ikke resultatene av disse forskningene.

Jeg mener han burde klare og slutte med hasjen for og så få tilbake sin normale søvn. Hvis det ikke går mener jeg han burde videre bruke cannabis som søvnmedisin. Det er ingen logikk i og bytte ut dette problemet med ett nytt problem med og gjøre seg avhengig av sovepillere. Vil søvnproblemet fikses av og bytte ut sovemedisinen? Selv om legemiddelet ikke er fysisk skadelig (noe hasj heller ikke er) vil det jo ikke si at det er BRA og flykte fra problemer med og dope de ned.

Tablett fobi my ass.....
Sist endret av Quetzalcoatl; 21. januar 2010 kl. 18:35.
så jævlig flott at du tror det da ettersom jeg ikke stoler på leger nei!! aner du hvor mange som har blitt narkiser etter medisin skrevet ut fra lege eller? kjønner jo at du og folk flest er rimelig naive og stoler blindt på leger bare fordi de er det de er.. er nok heller naiviteten som er stor i norge her.. går ann å tenke litt selv kammerat.. og tviler ikke på at zopiclone vil gi deg en bedre søvn enn det hasj gjør, men greia er man skal ikke bytte ut ett rusmiddel med noe hardcore shit som også vil gjøre deg avhengig og ikke bare avhengig men verre enn det var.. nei det beste er å skaffe seg skikkelig rutiner stå opp tidlig kanskje døgne en dag for og sovne tidlig på kvelden eller noe allt annet enn og begynne på imovane eller zopiclone, men dette her blir en liten fruktbar diskusjon jeg har mine meninger du har dine meninger case closed
Den dagen cannabis får like mye penger, oppmerksomhet og markedsføring som andre stoffer får av legemiddelindustrien gjør idag, tenker jeg vi vil se en mengde gode medisinske grunner til og bruke cannabis. Men faktum er at cannabis ikke får nødvendig forskning fordi det er ulovlig. Så vi vet rett og slett ikke. Eller rettere sagt, vi kan ikke dokumentere.

Så og rope tablett fobi fordi mange her mener at det er usunt og bytte en avhengighet med noe annet er bare latterlig. Jeg har selv sluttet med cannabis etter et års daglig forbruk. Og det var lett. Jeg økte dog forbruket mitt av alkohol noe, men merket ikke noen (fysiske) abstinenser ved slutting av hasj.
Jeg har problemer med søvn når jeg ikke har nattings også, men det pleier å ordne seg hvis jeg drikker en halvliter litt før jeg legger meg.
Sitat av Bluish Vis innlegg
Jeg har problemer med søvn når jeg ikke har nattings også, men det pleier å ordne seg hvis jeg drikker en halvliter litt før jeg legger meg.
Vis hele sitatet...

Høres ut som en bra ordning.
Sitat av DC89 Vis innlegg
så jævlig flott at du tror det da ettersom jeg ikke stoler på leger nei!! aner du hvor mange som har blitt narkiser etter medisin skrevet ut fra lege eller? .. og tviler ikke på at zopiclone vil gi deg en bedre søvn enn det hasj gjør, men greia er man skal ikke bytte ut ett rusmiddel med noe hardcore shit som også vil gjøre deg avhengig og ikke bare avhengig men verre enn det var..
Vis hele sitatet...
Oh here we go again..de ville blitt narkiser uansett,ente har du selvkontroll eller så har du det ikke.

Irriterer meg at noen få mennesker på vei nedover som har slengt seg på leger,psykiatere og tatt med seg benzoer på sin vei nedover og ødelagt for alle som måtte kunne bruke det med vett..slik oppstår sånne trend-utalelser som dette.

du tviler?prøv tinga før du argumenterer for og mot dem fullhjerta..

hehe,hardcore shit...den var bra.

værre ja,når eksperter sier det ikke er farlig og det ikke er fare for fysisk avhengihet..da tar vi i bruk de mest heavye orda,spesielt når vi aldri har prøvd det selv engang.

ja sovemiddel er sikkert farlig,virkelig hardcore.

jeg blir mer avhengi av melkesjokolade etter ei helg enn jeg blir av ett parr ukers sammenhengene bruk av imovane

prøv først,diskuter etterpå

Sitat av Quetzalcoatl Vis innlegg
Eksempelet ditt fra crack til alkohol er jo en ganske latterlig sammenligning fra cannabis til sovepillere. Det du sier om landets beste leger, uttalelser, og cannabis som sovemedisin forstår jeg ikke helt. Cannabis er ikke lovlig i Norge, så deretter heller ikke ett diskusjonstema for leger for medisinsk bruk......
Vis hele sitatet...
Nei,poenget handlet om positiv fremgang innen bruk av medikamenter,ikke stoffene jeg brukte i eks.

Cannabis er ikke lovlig nei,er amfetamin lovlig?opium?steroider osv?for alt har de på apotekter..og alt brukes for forskjellige folk.

Når min far døde fikk han tilbud om å få hva som helst,hva han enn hadde lyst på for å gjøre livet bedre kunne han velge av legen.

De har all dritten,det brukes når det må..så det dummeste må være å si,nei det er ikke lov i norge,så det kan ikke diskuteres for medisinsk bruk.

Det er ikke lenger ulovlig når legen har skrevet det ut vet du.
du leker alt for smart gidder ikke diskutere med deg mer som sagt liten fruktbar diskusjon cased closed peace out

btw les ordentlig før du utaler deg jeg sa tviler IKKE på at det gir deg ebdre søvn
Sist endret av DC89; 21. januar 2010 kl. 22:00.
Sitat av bronsky Vis innlegg
En joggetur er en kjempefin måte å bli sliten på. Du bor jo i gode, gamle Holmis, og da har du et hav av muligheter:

Bassengparken/Hvitsten/Gullhaugbanen/Gullhaug-Guom-Gullhaug/Lysløypa +++
Vis hele sitatet...



???? holmis? som i holmestrand?

jeg bor i asker. xD

og jogge? neeeeh, var fint når jeg hadde jobb for da spiste jeg ordentlig på jobben og blei sliten når jeg komm hjem. men å gå på skolen igjen blir man ikke akkuratt så sliten av.

[quote=Quetzalcoatl;1610519]Jeg er sjeldent frekk her på forumet, men nå må jeg bare: Din jævla idiot.

Quote fra annen tråd:

Hvis det er så lett for deg, så kan du holde deg uten hasj i en uke så vil søvnen være helt normal igjen.



....

det er fakta at man ikke blir avhengig av hasjen.spør helsesøstra på skolen din eller en lege.
men jeg har ikke tenkt til å slutte med nattings. er bare det at er jo ikke alltid man har nattings ligganes og da ligger man jo bare å tenker : faen skulle hatt en nattings..
og jeg blir simpelt bare ikke trøtt med mindre jeg har nattings. har gått både 2 og 3 dager uten å såve når jeg ikke har hatt nattings.. men det er sant det de andre her sier at om du ikke røyker på 2-4 dager så gåre greit å såve igjen å man føler seg ganske mye bedre.
Et enkelt men meget godt triks er la pc'n eller en vifte eller noe som gir en rolig dur stå på.
Konsentrerer deg om å tenke på det den samme tingen. Det vil senke hjernefrekvensen. Om du mister kons ikke bry deg om det, men flytt fokus tilbake på det du konsa på. Med litt trening blir det enkelt.
Det å såve er ikke så veldig mye annet en lav hjernefrekvens.

Kaizen
Sist endret av Kaizen; 22. januar 2010 kl. 02:30. Grunn: Glemte en setning...
Kan jo prøve å meditere deg i søvn. Funker ganske bra, og hvilken bedre tid på døgnet finnes det for å prøve meditasjon?
kryss beina og slapp skikkelig av. lukk øynene og observer(ikke kontroller) pusten. dikt opp et ord som ikke finnes i ditt vokabular, og gjennta det i hodet ditt helt til alle tanker forsvinner.
Sitat av 4858fkggjf Vis innlegg
herregud for et teit tips mitt funker 10x så bra og er mindre falig for ørene
Vis hele sitatet...
Ørene, faktisk.

Ontopic:
Hold deg unna sovemedisiner og egentlig alt som er av rusmidler før du skal sove. Ikke drikk kaffe etter klokka 3 på dagen. Ikke drikk brus på kvelden. Overbevis deg selv om at det ikke er noe problem å få sove.
Sitat av persi91nettby Vis innlegg
det er fakta at man ikke blir avhengig av hasjen.spør helsesøstra på skolen din eller en lege.
men jeg har ikke tenkt til å slutte med nattings. er bare det at er jo ikke alltid man har nattings ligganes og da ligger man jo bare å tenker : faen skulle hatt en nattings..
og jeg blir simpelt bare ikke trøtt med mindre jeg har nattings. har gått både 2 og 3 dager uten å såve når jeg ikke har hatt nattings.. men det er sant det de andre her sier at om du ikke røyker på 2-4 dager så gåre greit å såve igjen å man føler seg ganske mye bedre.
Vis hele sitatet...
Nr.1 - Hvis du ikke blir sliten på skolen, så burde du legge i en større innsats. Du kan jo ikke skrive engang.

Nr.2 - Du er klar over at du motsier det selv her. Blir ikke avhengig, bla bla bla, men likevel klarer du ikke å sove uten røyk og du klarer heller ikke å la den ligge når du skal legge deg. Selvom man kanskje ikke blir fysisk avhengig blir mange psykisk eller de utvikler et vanedannende forbruk som er vanskelig å slutte med, på samme måte som folk som drikker cola hver dag sliter med å slutte med det.
er ikke det at jeg ikke får såve uten nattings men jeg blir ikke trøtt uten nattings og derfor får jeg ikke såve. xD
Sitat av persi91nettby Vis innlegg
er ikke det at jeg ikke får såve uten nattings men jeg blir ikke trøtt uten nattings og derfor får jeg ikke såve. xD
Vis hele sitatet...
Sååååå... ...du får ikke sove uten "nattings" med andre ord?
nei bare at det er det jeg vanligvis har brukt for å sove. og ja søvnvansker er en biefekt av å røyke gæll.
men hadde jeg hatt noe sove medisin eller noe hadde jeg fått sove, men er jo ikke bare å gå på apoteket å kjøpe det.
Sist endret av Dodecha; 22. januar 2010 kl. 18:35. Grunn: Oversatt til Norsk
Ja, det er jo klart du kan få tak i deg noen sovetabletter, men da skyver du jo bare problemet foran deg, slik som mange andre har sagt før meg.

Er ikke så veldig mye mere jeg trenger å si. Hvis du leser tråden så forstår vel du også at det beste er å ta seg en pause hvis du sliter med å sove uten hjelpemidler.
Bra som andre sier her da, å bytte det ut med noe foreksempel, kan jo funke med en halvliter før du legger deg f.eks.
Har også hørt om mange som "stoler for mye" på leger, og har endt opp ganske _ille_.. Men utbytte eller kanskje kutte sakte ned hadde vel funka?

Hvis du f.eks tar 3 trekk før du legger deg nå, og prøver 2 en annen dag, og trapper ned og til slutt kanskje du ikke trenger mer. Smalt fra et hue på 50iq sikkert, men var det mest logiske jeg kom på, har hatt samme problemet før over noen mnd. men jeg slutta veldig plutselig med nattings, slutta veldig plutselig å sove, men etterhvert måtte jeg jo bare sovne så har gått rundt med det i det siste :P
▼ ... over et år senere ... ▼
den teorien med og drikke før du legger deg den er sann !, men kvaliteten på søvnen er desto dårligere men du sovner raskere dette er bevist ved et universitet i england
Sitat av fetter Vis innlegg
Det ligger mye i det du sier der! Jeg oppdaget ihvertfall at mine søvnvansker ved manglende nattings var innbilte.. Har røyket tett nå i over 5 år, og om jeg slutter idag, har jeg ingen problemer med å sove, fordi jeg vet at jeg ikke har noen problemer med å sove.

Det handler mye om innstillingen.. Hvis du har fått for deg at du ikke får sove uten nattings, så er det det eneste du tenker på..
Vis hele sitatet...
Første gangen jeg slutta å røyke på kvelden over en periode for å ikke være smash faced på jobb så visste jeg ikke om denne problem stillingen en gang, fikk fortsatt i snitt ca 2 timer søvn pr natt.

Men dette er sikkert ganske så forskjellig fra person til person
Beste tipset du kan få er å slutte med knark og komme deg på skole. Vil ikke at skattepengene mine skal gå til deg resten av livet
Sist endret av brgz; 6. mars 2011 kl. 16:44.
Its all in the head.. Men seriøst sagt. Gi en innsats på skolen, er det dysleksi du lider av så søk hjelp(tenker på hvordan du skriver såve, istedenfor sove)slutt med hasj. Starte med cannabis i en så tidlig alder(går ut i fra nicket ditt)er ikke særlig bra for en hjerne under utvikling...
Sitat av Cannaman Vis innlegg
Du ser ikke poenget med å bytte ut røyking av HASJ før du legger deg med noe som stimulerer søvnen som legene skriver ut til mange folk som ikke får sove?

Legen min sier også at imovane ikke kan føre til fysisk avhengihet,zopiclone ble jo erstattet etter de byttet ut benzoer som tidl var sovemiddelet grunnet avhengihet osv

Du kan bli psykisk avhengi av dette,men kroppen MÅ ikke ha det for å få sove,men pasienten kan TRO han må ha det hvis du bruker det hver dag.

uansett ser jeg det som ett stort fremskritt å bruke zopiclone fremfor å benytte hasj samme hva medisinpolitiet har å si her..det sier seg selv
Vis hele sitatet...
Noe sier meg at du vet utrolig lite om enten hasj, eller gemerell fornuft...
Først; Imovane/Zopiclone kan føre til avhengighet, det fungerer på samme måte som benzodiazepiner, går på samme reseptorer osv. Men inneholder ikke selve stoffet.
Andre; du kan bli psykisk avhengig av alt, absolutt alt. Etter regelmessig bruk av noe kan det bli en vanesak, og vips så sliter man utrolig med placebo- effekten.
Sist; hvorfor sier det seg selv at et sedativt stoff som er fremstilt på labaratorier, og har vært i bruk i mindre enn tyve år, for ikke å nevne noen av bivirkningene er bedre å innta for å sovne enn en joint? Det rimer ikke hos meg, vennligst utdyp....
morsomt at folk sier det er psykisk hele tiden. når man har røyka hver bidige kveld over en lengre periode, og plutselig slutter cold turkey, så er det vel ikke rart man ikke får sove så lett med det første. hasj er for mange veldig søvndyssende, på lik linje med milde sovemedisiner som vallergan f.eks.

når kroppen ikke får den "dosen" den er vandt til på kvelden blir man selvsagt ikke like trøtt som det man ville vært.
For meg virker det helt logisk. Merkelig at folk blir så overrasket over at de ikke blir like trøtte uten hasjen de første kveldene uten.

Når jeg tok pauser fra hasjen la jeg meg i senga med laptopen og gikk inn på gameanyone.com og så en walkthrough av et spill jeg alltid ville spille men aldri fikk muligheten. til slutt blir du trøtt av å ligge å se på at andre spiller, trust me

dette er bare mitt syn på saken og min erfaring
Jeg er en av de som har slitt forferdelig etter cannabismisbruk, for så å bli nykter. Røyker ikke gjevnlig nå lenger, men har hatt 2 lange røykeopphold. Jeg ble veldig våken når jeg ikke røykte, øynene mine sto i spend, akkurat som å inntatt sentralstimulerende. Så når jeg skulle legge meg, var jeg veldig utslitt og trøtt, men følte en rar følelse av å være "speeda" i tillegg. Øynene min blunket bare opp og ned igjen når jeg forsøkte og holde dem igjen. I tillegg svettet jeg fra hender og under føttene.

Jeg var vel på min 2 dag uten cannabis, første dagen sov jeg ingenting. Jeg lå og stirret i veggen, klarte ikke å holde øynene igjen, plutselig begynner jeg å svakt hallusinere. Om det var fordi jeg var utslitt eller noe i forbindelse med det å gå nykter vet jeg ikke. Det kan også ha vært ett mildt flashback(brukt amfetamin og ecstasy sjeldent), selvom flashback's som oftest påvirker sinnstemningen og.

Så det er nok ikke noen innbilling nei. Mitt tips er å være i fysisk aktivitet i løpet av dagen, spis melatonin og omega3 hver dag. Jeg vet du kan ikke er så sulten uten cannabisen, men prøv å få i deg masse mat, men ikke spis nærme leggetid. Stå over koffein noen dager. Spiser du veldig sjeldent paracet, synes jeg det er ett ok tips å spise ett par de første nettene. Samme gjelder alkohol, drikker du sjeldent og ikke har noe problem med det, kan noen få pils de første nettene hjelpe litt på nerver og overskudd av energi. Men selvfølgelig, ikke utvikle noen avhengighet!

Ellers kan du også få resept på vallergan om du virkelig føler du trenger noe å sove på. Alle leger gir ut dette, det er en alergimedisin som også fungerer søvndyssene. Eneste problemet med vallergan er hangovern, den er ikke særlig god, men du får mest sannsynlig sove på dem. Vallergan er ikke avhengighetsskapende og skader ikke kroppen.

Så at noen nevnte at melatonin er ett innsovnings medikament her. Det er selvfølgelig helt feil. Melatonin er ett søvnhormon som vi mennesker selv produserer i kroppen som ett naturlig hormon. Noen av oss har underskudd av det og kan ha godt av tilskudd. Samme person hintet til at "det er greit å ta det noen dager i uka". Nei det er ganske så unyttig mener jeg. Melatonin fungerer nesten på samme måte som vitaminer, du må spise dem hver dag over tid, for at medisinen skal fungere ultimat.

En kopp kamillete skal ha svake beroligende effekter, men liker du ikke te, stå over. Ikke ha sukker i den og ikke drikk annen drikke med sukker heller.
F.lux er tingen du søker, tror jeg da.

Røyker selv, har derimot ikke problemer med å sove.

Men det jeg vet er at F.lux hjelper meg når det kommer til det å bli søvnig, trodde selv det bare var pisspreik første gang jeg så tipset om progammet og søvn, men det var gratis så kostet i teorien ingenting å prøve ut.

Tok meg tiden til å laste det ned, merket igrunn ingen forskjell den første uken, men det var på grunn av hyppig World of Warcraft gaming (PS: Det fungerer ikke når man spiller spillet.) Men nå har jeg sluttet for godt (Believe it or not ) og har merket en veldig positiv effekt. Mange av mine kamerater skryter også av softwaren.

Håper det hjelper, Lykke til.
Stå opp tidligere!

Jeg røyker ofte og står opp 6 hver dag. Har aldri slitt med å få sove de dagene. Når jeg sover til 12 i feriene merker jeg at det blir fort verre.
Få en stabil døgnrytme og bytt ut nattingsen med en ronk, så slipper du det problemet.
Løsningen Slutt med cannabis for en periode, erstatt nattings med en to ukers tid med imovane.
Må man begynne å poppe reseptbelagt tabeletter fordi man ikke får sove uten nattings bør man kraftig revurdere bruken av weed i det store og det hele. Det er kun weed og det går over etter noen netter. Hvordan håndterer de som må bruke reseptbelagt tabeletter når de ikke har nattings en skikkelig amfetaminnedtur? Skummelt.