Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  140 21229
bra du fikk "fikset" det da, får håpe du får leilighet igjennom nav snart!
Trådstarter
5 5
Sitat av EnGeL Vis innlegg
Ta kontakt på PM dersom du ikke skulle få til noe, og du fortsatt må ha et sted å sove over natten (og fortsatt bor i Bergen).
Vis hele sitatet...
takk til deg å
Det er mange i din alder som klarer seg på egenhånd, så det skal slett ikke være umulig. Sosialkontor og lånekassen. Lykke til.
Sitat av Vargas
Dersom trådstarter (gud forby!) noen gang skulle få problemer med rusbruken sin (les: bli "narkoman"),
Vis hele sitatet...
Det viste seg til at jeg kjenner denne gutten og (hehe) tro meg. Denne karen blir ikke narkoman!

Vi får håpe "Åse Bodil" snakker litt fornuft i"Leif Andre" siden jeg anntar hun har et litt mer liberalt syn på denne episoden. Og en vakker dag vil "Leif Andre" skjønne at han dreit kraftig mye på leggen, og angre bittert på hva han gjorde. Får bare håpe det skjer snart.

Og hva sa jeg til deg om hospits?
Når du først er der, kan du ikke skrive litt om hvordan livet på hospitset er da? Men serriøst gutt, finner du ikke et annet sted å overnatte imorgen kveld kommer du ut til meg, så møter jeg deg i byn!

Håper du har en uforglemmelig aften
Hør med en venn om du kan være der foreløbig?
Ser for meg tråden fremover "Life in the hospits"

Høres ut som en dramafilm som kan få 10 oscar spør du meg

Lykke til gutt. Dette ordner seg.
Sitat av brgz Vis innlegg
Han gjorde nok rett med å kaste deg ut. Jeg ville heller ikke at huset mitt skulle vært en deale bolig hvor hasj ble røyket og oppholdt!
Vis hele sitatet...
At man ikke vil være en del av en kriminell handling som salg av narkotiske stoffer, er fullt forståelig, men det er da på ingen måte snakk om den slags? Greit nok at du har nulltoleranse for narkotika, men man skulle nesten tro at du har tatt et eller annet, når du tydeligvis ser syner i form av ekstra skrift, for såvidt jeg kan se, står det ingenting om salg eller distribusjon av cannabis i start-tråden. Er det virkelig sånn at om du skulle høre om noen som har brukt, eller bruker cannabis, så dealer de også automatisk ut ifra at de bruker?

Jeg kjenner mange som drikker alkohol, men det betyr ikke at de har et hjemmebrent apparat i kjelleren og selger det av den grunn.
Også litt underholdende hvordan brgz tilsynelatende bryr seg mer om huset sitt enn sine (fremtidige) barn.
Sist endret av fetter; 27. oktober 2010 kl. 08:43.
Det som også er litt underholdene er at du er helt åpen til at ungen din er på vei til å bli rusmisbruker.

Selvfølgelig vil jeg ikke sette noenting forran mine barn, men det er visse regler de er nødt til å følge om de skal bo samme meg. Tenk deg hvis jeg skulle tolerert at ungen min satt og røyket hasj i huset mitt haha.

Jeg er enig med faren at det skal være klare og strenge regler når det kommer til narkotika. Han valgte å røyke hasj i huset han ikke eier, han får ta konsekvensene.

Jeg syns det er respektløst å røyke hasj i leiligheten til faren din når du vet det ikke er lov. Tross alt han som har tatt vare på deg og gitt deg det du trenger for å komme der du er i dag.
Stemmer, og har man ikke respekt fortjener man å leve på gata. Du kommer nok til å bli en god far siden du velger slik utrolige pedagogiske, og ikke minst anbefalte, måter å håndtere konflikter på.
Tenk om sønnen din også skulle bli homo eller sosialist, beste å sterilisere seg før det er for sent.
*Soundtrak til posten min*
Sist endret av Mith; 27. oktober 2010 kl. 09:26.
Sitat av brgz Vis innlegg
Det som også er litt underholdene er at du er helt åpen til at ungen din er på vei til å bli rusmisbruker.

Selvfølgelig vil jeg ikke sette noenting forran mine barn, men det er visse regler de er nødt til å følge om de skal bo samme meg. Tenk deg hvis jeg skulle tolerert at ungen min satt og røyket hasj i huset mitt haha.

Jeg er enig med faren at det skal være klare og strenge regler når det kommer til narkotika. Han valgte å røyke hasj i huset han ikke eier, han får ta konsekvensene.

Jeg syns det er respektløst å røyke hasj i leiligheten til faren din når du vet det ikke er lov. Tross alt han som har tatt vare på deg og gitt deg det du trenger for å komme der du er i dag.
Vis hele sitatet...
Du har virkelig et morsomt syn på ting!

Mener du at alle som røyker hasj i blant er på vei til å bli narkomane? Du setter tydeligvis din fremmedfrykt for hasj før ditt eget barn, i stedet for å heller ta seg en prat med barnet og gi han en sjanse til å slutte, eventuelt finne seg en annen plass å bo. Dette handler virkelig ikke om å tolerere at ungen sitter og røyker hasj i huset, her er det snakk om forholdet til barnet ditt, som kan bli helt ødelagt for alltid ved å kaste han ut på denne måten. At han ble kastet ut kom (slik jeg forstår det) som lyn fra klar himmel, og det må føles helt forjævlig!

Selv om jeg kanskje kan si meg enig i at det er respektløst å røyke hasj i leiligheten til foreldrene, er ikke løsningen å sende han på dør.
Sitat av brgz Vis innlegg
Det som også er litt underholdene er at du er helt åpen til at ungen din er på vei til å bli rusmisbruker.

Selvfølgelig vil jeg ikke sette noenting forran mine barn, men det er visse regler de er nødt til å følge om de skal bo samme meg. Tenk deg hvis jeg skulle tolerert at ungen min satt og røyket hasj i huset mitt haha.

Jeg er enig med faren at det skal være klare og strenge regler når det kommer til narkotika. Han valgte å røyke hasj i huset han ikke eier, han får ta konsekvensene.

Jeg syns det er respektløst å røyke hasj i leiligheten til faren din når du vet det ikke er lov. Tross alt han som har tatt vare på deg og gitt deg det du trenger for å komme der du er i dag.
Vis hele sitatet...
1. På vei til å bli rusmisbruker? Jeg røyket hasj når jeg bodde hjemme. Jeg er ikke rusmisbruker.

2. Har jeg sagt faren skal godta det? At man ikke kaster ut barna sine på gata er ikke synonymt med at man godtar hasj. Finnes en mellomting vettu

3. Hvis hele poenget er å forhindre at ungen din røyker hasj, tror du virkelig det vil hjelpe å sende ham på dør? Slik at du mister kontrollen totalt?
Men poenget er vel "respekt" i dine øyne, ikke skadebegrensning.

"Han valgte å røyke hasj i huset han ikke eier, han får ta konsekvensene. "
aha! Det er huset det gjelder, ikke hasjen! Hadde han hatt sitt eget hus kunne han røyket så mye hasj han ville uten å bli rusmisbruker! Da forstod jeg det endelig!
Sist endret av fetter; 27. oktober 2010 kl. 09:41.
Når man er 18 år må man stå for handlingene sine. Hjelper ikke å komme etterpå og si "Hæ?! Må jeg flytte ut? Trodde det var tomme trusler jeg"

Okei, jeg ville nok ikke kastet han ut hvis han ikke hadde fått advarsel. Hadde han blitt tatt en gang, men jeg alikavel hadde sett han får til jobb/skole og er oppegående ville jeg kun tatt en alvorsprat. Hadde han begynt å la vær å gå på skole/jobb og sitte inne å sløve (som veldig mange gjør som røyker hasj), måtte jeg ha kommet med andre tiltak.

Jeg ville uansett påminnet h*n om at hasj skal verken oppbevares eller røykes i mitt hus. Hvis han ikke følger disse reglene må han finne seg et nytt sted å bo, men kan bo hos meg inntil han finner et sted.

Var jeg snill nok nå kjære frøken?

Dette er offtopic, men føler jeg må bortforklare den harde kommentaren min for dere får jo tårer i øynene hvis noen sier noe negativt om hasj
Sist endret av brgz; 27. oktober 2010 kl. 09:50.
Dun know what to do
appleaya's Avatar
Slenger inn en kjapp kommentar til Engel og minigolf.
Jeg ble nesten litt rørt hvordan dere nesten som om det var en selvfølge ga TS tilbud om et sted å kræsje. Hadde det vært flere som dere hadde verden vært et bedre sted
Sitat av brgz Vis innlegg
Det som også er litt underholdene er at du er helt åpen til at ungen din er på vei til å bli rusmisbruker.

Selvfølgelig vil jeg ikke sette noenting forran mine barn, men det er visse regler de er nødt til å følge om de skal bo samme meg. Tenk deg hvis jeg skulle tolerert at ungen min satt og røyket hasj i huset mitt haha.

Jeg er enig med faren at det skal være klare og strenge regler når det kommer til narkotika. Han valgte å røyke hasj i huset han ikke eier, han får ta konsekvensene.

Jeg syns det er respektløst å røyke hasj i leiligheten til faren din når du vet det ikke er lov. Tross alt han som har tatt vare på deg og gitt deg det du trenger for å komme der du er i dag.
Vis hele sitatet...
Så klart er det respektløs å røyke hasj i leiligheten til faren sin når man vet at dette ikke er lov. Men jeg stiller meg virkelig spørrende til hvordan du kan mene at hasjrøyking er en gyldig grunn til å kaste han ut, når han tilsynelatende ikke har noe rusproblem?

Det er nå en gang slik at all bruk ikke er misbruk.
Sist endret av zhpongl; 27. oktober 2010 kl. 09:52.
Sitat av zhpongl Vis innlegg
Så klart er det respektløs å røyke hasj i leiligheten til faren sin når man vet at dette ikke er lov. Men jeg stiller meg virkelig spørrende til hvordan du kan mene at hasjrøyking er en gyldig grunn til å kaste han ut, når han tilsynelatende ikke har noe rusproblem?

Det er nå en gang slik at all bruk ikke er misbruk.
Vis hele sitatet...
Hvor i tråden står det at han faktisk røykte hasj I leiligheten?
Sitat av Waffaz Vis innlegg
Hvor i tråden står det at han faktisk røykte hasj I leiligheten?
Vis hele sitatet...
Ouch, jeg bare siterte brgz, men jeg ser nå at han også har fått for seg at trådstarter også røyket i leiligheten, da han fikk for seg at han også dealet.
My bad
Sitat av brgz Vis innlegg
Når man er 18 år må man stå for handlingene sine. Hjelper ikke å komme etterpå og si "Hæ?! Må jeg flytte ut? Trodde det var tomme trusler jeg"
Vis hele sitatet...
Når man er 18 er man også myndig, og bestemmer over sitt eget liv og sin egen kropp. Ingen har sagt at trådstarter røyket eller oppbevarte hasj i huset, men at faren tok han i å ha røyket.

Sitat av brgz Vis innlegg
Okei, jeg ville nok ikke kastet han ut hvis han ikke hadde fått advarsel. Hadde han blitt tatt en gang, men jeg alikavel hadde sett han får til jobb/skole og er oppegående ville jeg kun tatt en alvorsprat. Hadde han begynt å la vær å gå på skole/jobb og sitte inne å sløve (som veldig mange gjør som røyker hasj), måtte jeg ha kommet med andre tiltak.
Vis hele sitatet...
Igjen argumenterer du imot en stråmann. Trådstarter har allerede sagt at skole og jobb ikke er noe problem.

Sitat av brgz Vis innlegg
Jeg ville uansett påminnet h*n om at hasj skal verken oppbevares eller røykes i mitt hus. Hvis han ikke følger disse reglene må han finne seg et nytt sted å bo, men kan bo hos meg inntil han finner et sted.
Vis hele sitatet...
Enig, men gi tid til å finne seg et nytt sted. Ingen kan flytte på dagen, det forstår du og.

Sitat av brgz Vis innlegg
Var jeg snill nok nå kjære frøken?
Vis hele sitatet...
Unødvendig og barnslig.

Sitat av brgz Vis innlegg
Dette er offtopic, men føler jeg må bortforklare den harde kommentaren min for dere får jo tårer i øynene hvis noen sier noe negativt om hasj
Vis hele sitatet...
Neida, du må stå for dine egne utsagn. Du har selv sagt man må stå for handlingene sine. Jeg argumenterer ikke for hasj, men imot å kaste sønnen sin på gata, og dette vet du godt. Ikke vri og vend på ting.
Sist endret av fetter; 27. oktober 2010 kl. 09:58.
Mye snakk om nødhavner og "plaster på såret". Hva med deg? Føler du at du har utrettet noe spesielt bra etter å ha røykt? Jeg er enig i det faren din har gjort. Jeg er også enig i at han burde stille opp for deg fordiom. Kaster han deg ut uten penger elns, så burde han vite at alt går rett i dass. NAV-kontoret vil ganske sikkert hjelpe, eventuelt ungdomsrådgiver i kommuna. Det fins mange måter å inngå en avtale med faren din, og jeg er helt sikker på at en engangsting som det det vil gå bra. Om du selvsakt ikke har flere planer om å fortsette.. Loven er faktisk på din side uansett om du bor hjemme eller på hybel. Han er pliktig til å 'ta vare' på deg til du er ferdig med skolen.
Var tydeligvis noe jeg hadde fått for meg Men samme prinsipp gjelder hvis det er hasjrøyking utenfor huset mitt også. Bryr meg for mye om mine barn, enn at de skal drive å ruse seg på narkotika.

zhpongl:
Hvorfor går de fra alkohol til hasj? Fordi det er mer spennende/bedre rus. Da er også sjangsen større at de skal gå til andre stoffer når hasj rusen blir en vane. Derfor; fordi jeg er redd de skal miste kontroll.
Sitat av brgz Vis innlegg
Derfor; fordi jeg er redd de skal miste kontroll.
Vis hele sitatet...
Så med det svarer du med å kaste kidden på dør. Nice. Da får sikkert begge parter mer kontroll. Dette her blir for dumt.
Sitat av brgz Vis innlegg
Var tydeligvis noe jeg hadde fått for meg Men samme prinsipp gjelder hvis det er hasjrøyking utenfor huset mitt også. Bryr meg for mye om mine barn, enn at de skal drive å ruse seg på narkotika.

zhpongl:
Hvorfor går de fra alkohol til hasj? Fordi det er mer spennende/bedre rus. Da er også sjangsen større at de skal gå til andre stoffer når hasj rusen blir en vane. Derfor; fordi jeg er redd de skal miste kontroll.
Vis hele sitatet...
Aha..så det er alkohol da som er strake veien til "å bli narkoman"?

Du er redd de skal miste kontroll. Og da er løsningen din å sende han på dør? Du vil ikke si at dette øker sjansene for at han mister kontroll? Og minsker sjansene dine til å ha noen kontroll? Hvor er logikken?

Det du gjør er å skyve problemet fra deg. Du er fordomsfull og feig.
Sist endret av Don Veto; 27. oktober 2010 kl. 10:25.
Ja, jeg er nok ganske fordomsfull når det kommer til narkotika Syns det er unødvendig.

Hva ellers ville dere ha gjort? Du sier det forverrer situasjonen enda mer hvis han blir kastet ut. Du tar det som en selvfølge at man røyker mer hasj hvis man får det hardere i livet? Også sier du at man ikke har et rusproblem?

Selvfølgelig er det et tøft valg, men noen ganger har man godt av sånne situasjoner for å se alvorligheten.
Sitat av brgz Vis innlegg
Ja, jeg er nok ganske fordomsfull når det kommer til narkotika Syns det er unødvendig.
Vis hele sitatet...
Du har jo selv i en annen tråd sagt: "Har vært med på en del set up's hvor vi har hatt en klump i lomma", så det er vel litt begrenset hvor fordomsfull du kan være til det hele.
Jobbsammenheng
Sitat av brgz Vis innlegg
Jobbsammenheng
Vis hele sitatet...
Ah, så du er politi? Det ville jo forklart en del.
Nope. Irrelevant forresten
Sitat av brgz Vis innlegg
Ja, jeg er nok ganske fordomsfull når det kommer til narkotika Syns det er unødvendig.

Hva ellers ville dere ha gjort? Du sier det forverrer situasjonen enda mer hvis han blir kastet ut. Du tar det som en selvfølge at man røyker mer hasj hvis man får det hardere i livet? Også sier du at man ikke har et rusproblem?

Selvfølgelig er det et tøft valg, men noen ganger har man godt av sånne situasjoner for å se alvorligheten.
Vis hele sitatet...
Hva gjør du hvis cannabis blir lovlig i Norge? Endrer du da plutselig mening og synes det er helt greit?
Sitat av brgz Vis innlegg
Ja, jeg er nok ganske fordomsfull når det kommer til narkotika Syns det er unødvendig.

Hva ellers ville dere ha gjort? Du sier det forverrer situasjonen enda mer hvis han blir kastet ut. Du tar det som en selvfølge at man røyker mer hasj hvis man får det hardere i livet? Også sier du at man ikke har et rusproblem?

Selvfølgelig er det et tøft valg, men noen ganger har man godt av sånne situasjoner for å se alvorligheten.
Vis hele sitatet...
Det er du som snakker om rusproblem. Det er du som er redd han skal miste kontrollen. Da er det du som bør tenke deg godt om før du sender han rett ut for å sove på gaten.

Hva ellers kan man gjøre annet enn å kaste ungen sin på dør når han bryter reglene? Og et annet eksempel; Hva ellers kan man gjøre annet enn å slå ungen sin når han gjør noe galt? At du i det hele tatt lurer på dette får meg til å lure på hvor gammel du er og videre diskusjon blir heller uinteressant.
Min råd Finn en god kompis, bo der imot at du tar ovvasker og lager middag what ever. og SMOKE WEED EVRY DAY!: )
Sitat av bamsetid Vis innlegg
Min råd Finn en god kompis, bo der imot at du tar ovvasker og lager middag what ever. og SMOKE WEED EVRY DAY!: )
Vis hele sitatet...
For det første ville jeg ikke anbefalt andre folk som er i en helt forferdelig situasjon om å bare fortsette å røyke. Og for det andre iallefall ikke mens du bor hos en kamerat, uansett hvor mye og digg mat en lager.

Som sagt mange ganger:

- Lånekassen
- NAV
- Politet

dette er en god start. Lykke til!
Sist endret av gilde; 27. oktober 2010 kl. 16:54.
Enig, det vitner om at faren er særdeles lite moden. Han forstår åpenbart ikke konsekvensene av handlingen han utførte. Utrolig dårlig signal han sender til sønnen sin: Når det oppstår en uenighet/konflikt, så vil det beste en kan gjøre være å unngå problemet, og la det bli uløst. Han viser sønnen sin at konflikter hverken kan eller skal snakkes om, slik at man kan komme til en enighet.

Brgz: Hvorfor kommer du IGJEN med påstanden din om at alle som røyker cannabis er på vei til å bli rusmisbrukere?
Dette er svakt, et feigt angrep for å kunne forsvare dine egne holdninger ovenfor og potensielle handlinger mot en hasjbrukende sønn. Utsagnet ditt har ingen rot i virkeligheten, er kraftig motbevist, og bidrar kun med å svekke din troverdighet. Vennligst slutt med å komme med slik propagandistisk feil"informasjon", dette har ingenting godt for seg.

Ingen her som sier at en forelder skal akseptere og godta at barnet ens sitter og røyker ved middagsbordet...
Men det er faktisk lov til å vise forståelse, en viss aksept, og komme med anbefalinger, råd og eventuelle restriksjoner.
Å slå handen av ens eget barn for noe så "lite alvorlig" som cannabisbruk er uforståelig inhumant, og som tidligere nevnt, viser at den voksne forelderen mangler evnene til å sette seg inn i konsekvensanalyse av å sette barnet på gata.

Ja, i første avsnitt var "enig"-delen referert til miths innlegg:

Stemmer, og har man ikke respekt fortjener man å leve på gata. Du kommer nok til å bli en god far siden du velger slik utrolige pedagogiske, og ikke minst anbefalte, måter å håndtere konflikter på.
Tenk om sønnen din også skulle bli homo eller sosialist, beste å sterilisere seg før det er for sent.
*Soundtrack til posten min*
Vis hele sitatet...

Brgz-innlegget jeg refererte til er dette:

Det som også er litt underholdene er at du er helt åpen til at ungen din er på vei til å bli rusmisbruker.

Selvfølgelig vil jeg ikke sette noenting forran mine barn, men det er visse regler de er nødt til å følge om de skal bo samme meg. Tenk deg hvis jeg skulle tolerert at ungen min satt og røyket hasj i huset mitt haha.

Jeg er enig med faren at det skal være klare og strenge regler når det kommer til narkotika. Han valgte å røyke hasj i huset han ikke eier, han får ta konsekvensene.

Jeg syns det er respektløst å røyke hasj i leiligheten til faren din når du vet det ikke er lov. Tross alt han som har tatt vare på deg og gitt deg det du trenger for å komme der du er i dag.
Vis hele sitatet...
Sitat av brgz Vis innlegg
Ja, jeg er nok ganske fordomsfull når det kommer til narkotika Syns det er unødvendig.

Hva ellers ville dere ha gjort? Du sier det forverrer situasjonen enda mer hvis han blir kastet ut. Du tar det som en selvfølge at man røyker mer hasj hvis man får det hardere i livet? Også sier du at man ikke har et rusproblem?

Selvfølgelig er det et tøft valg, men noen ganger har man godt av sånne situasjoner for å se alvorligheten.
Vis hele sitatet...
Du er ikke fordomsfull, du har bare tatt til deg all propagandaen politiet har langet ut når det gjelder narkotika, stakkars. Forøvrig kan du lange ut med det moralske pisspreiket ditt et annet sted, du burde i det minste ha grunnleggende forståelse for rusmiddelet før du uttaler deg. Og da snakker jeg IKKE om det du har hørt fra politiet på ungdomsskolen.

Det dummeste en forelder kan gjøre dersom h*n merker at ungen røyker hasj, er å kaste vedkommende ut. For det første er det ulovlig (opp til en viss alder) og for det andre blir familieforholdet ødelagt for alltid. Det kommer absolutt INGENTING godt ut av å kaste ungen som har røyket hasj på dør.

Hva er det som er så alvorlig med å røyke hasj, kontra alkohol/røyk? Bortsett fra at det er ulovlig (noe som forøvrig er helt idiotisk).
Sitat av spelley Vis innlegg
.
Hva er det som er så alvorlig med å røyke hasj, kontra alkohol/røyk? Bortsett fra at det er ulovlig (noe som forøvrig er helt idiotisk).
Vis hele sitatet...
Sikkert ikke så mye, men ett sted må grensene gå. Det må vell du og skjønne lille venn. A kan føre til B, enkelt og greitt.

Ontopic, syns selv dette er en feig måte av faren og gjøre det på. Han trenger nok bare litt tid på seg.
gå til sosial legevakt de skaffer deg et sted å sove på et eller anet hospits eller noe
Sitat av Billabolla Vis innlegg
Sikkert ikke så mye, men ett sted må grensene gå. Det må vell du og skjønne lille venn. A kan føre til B, enkelt og greitt.
Vis hele sitatet...
Hva slags idiotisk argumentasjon er det her? Blir så provosert av den slags!
ja, grensene må gå et sted, og vi diskuterer hvor. Dermed blir den kommentaren helt meningsløs, det må vel du og skjønne lille venn?
A kan føre til B, ja riktig det, man kan dermed ikke drikke alkohol, for det kan føre til hasj, som kan føre til ditt som kan føre til datt... ..SVADA!
Sitat av Billabolla Vis innlegg
Sikkert ikke så mye, men ett sted må grensene gå. Det må vell du og skjønne lille venn. A kan føre til B, enkelt og greitt.

Ontopic, syns selv dette er en feig måte av faren og gjøre det på. Han trenger nok bare litt tid på seg.
Vis hele sitatet...
Bare fordi alle som ender opp på heorin har prøvd hasj betyr ikke det at hasjen var grunnen til at de tok steget videre. Isåfall må jeg få lov til å påpeke at så og si alle som prøver hasj, prøvde alkohol først. Så da må jo alkohol være et gateway drug? Og jammen tror jeg ikke en stor del av dem som benytter et eller annet rusmiddel (lov eller ulovlig) har drukket vann. HERREJESUS VANN FØRER TIL RUSBRUK!!! Ser du virkelig ikke hvor tåpelig argumentet ditt er?
Sitat av fetter Vis innlegg
Hva slags idiotisk argumentasjon er det her? Blir så provosert av den slags!
ja, grensene må gå et sted, og vi diskuterer hvor. Dermed blir den kommentaren helt meningsløs, det må vel du og skjønne lille venn?
A kan føre til B, ja riktig det, man kan dermed ikke drikke alkohol, for det kan føre til hasj, som kan føre til ditt som kan føre til datt... ..SVADA!
Vis hele sitatet...
Spørsmål
"Hva er det som er så alvorlig med å røyke hasj, kontra alkohol/røyk? Bortsett fra at det er ulovlig (noe som forøvrig er helt idiotisk)."

Svar:
"Sikkert ikke så mye, men ett sted må grensene gå. Det må vell du og skjønne lille venn. A kan føre til B, enkelt og greitt."

Er den så dyp da ? Våre folkevalgte setter disse grensene, hvor de settes får du ta opp med dem.

Sitat av emphi Vis innlegg
Bare fordi alle som ender opp på heorin har prøvd hasj betyr ikke det at hasjen var grunnen til at de tok steget videre. Isåfall må jeg få lov til å påpeke at så og si alle som prøver hasj, prøvde alkohol først. Så da må jo alkohol være et gateway drug? Og jammen tror jeg ikke en stor del av dem som benytter et eller annet rusmiddel (lov eller ulovlig) har drukket vann. HERREJESUS VANN FØRER TIL RUSBRUK!!! Ser du virkelig ikke hvor tåpelig argumentet ditt er?
Vis hele sitatet...
Jeg ser virkelig ikke at grenser må settes i ett samfunn som ett tåpelig utsagn.
Men jeg ser hvor tåpelig posten din er siden du er den eneste i Norge som knytter vanninntaket til folk mot alkohol. Takka faen for at du ikke sitter på stortinget, da hadde vi fått noen syke grenser.
En litta ting foreldrene burde ha tenkt på.

Er selv 18 år gammel og røyker litt innimellom, altså et par helger i måneden. Den største grunnen til at jeg ikke gjør det oftere er at jeg bor hjemme og ikke vil bli ferska. Hadde jeg blitt kasta ut og bodd i en egen leilighet vil jeg sannsynligvis ha røyka flere ganger i uka.

Hvis foreldrene hadde vært lure hadde de bestilt sånn "Pisseprøver" og krevd at han skulle ta en slik hver måned. Da hadde fått bukt på problemet. TS kan nå røyke så mye han vil uten at noen kan stoppe han, bortsett fra onkel blå da.
Sitat av Billabolla Vis innlegg
Spørsmål
"Hva er det som er så alvorlig med å røyke hasj, kontra alkohol/røyk? Bortsett fra at det er ulovlig (noe som forøvrig er helt idiotisk)."

Svar:
"Sikkert ikke så mye, men ett sted må grensene gå. Det må vell du og skjønne lille venn. A kan føre til B, enkelt og greitt."

Er den så dyp da ? Våre folkevalgte setter disse grensene, hvor de settes får du ta opp med dem.



Jeg ser virkelig ikke at grenser må settes i ett samfunn som ett tåpelig utsagn.
Men jeg ser hvor tåpelig posten din er siden du er den eneste i Norge som knytter vanninntaket til folk mot alkohol. Takka faen for at du ikke sitter på stortinget, da hadde vi fått noen syke grenser.
Vis hele sitatet...
Nei, for hadde du sittet på stortinget, hadde vi vel ikke fått lov til å ha på oss den buksen vi ville engang..
Takk for at DU ikke sitter på stortinget
Sitat av Billabolla Vis innlegg
Spørsmål
"Hva er det som er så alvorlig med å røyke hasj, kontra alkohol/røyk? Bortsett fra at det er ulovlig (noe som forøvrig er helt idiotisk)."

Svar:
"Sikkert ikke så mye, men ett sted må grensene gå. Det må vell du og skjønne lille venn. A kan føre til B, enkelt og greitt."

Er den så dyp da ? Våre folkevalgte setter disse grensene, hvor de settes får du ta opp med dem.
Vis hele sitatet...
Nei den er ikke dyp, heller det totalt motsatte.. svaret ditt er helt irrelevant! Han sier vi skal se BORT ifra at det er ulovlig(les: grensen politikerne setter) og du svarer med at et sted må grensen gå. Skjønner du virkelig ikke hvor meningsløst argument det er?
Sitat av Billabolla Vis innlegg
Jeg ser virkelig ikke at grenser må settes i ett samfunn som ett tåpelig utsagn.
Men jeg ser hvor tåpelig posten din er siden du er den eneste i Norge som knytter vanninntaket til folk mot alkohol. Takka faen for at du ikke sitter på stortinget, da hadde vi fått noen syke grenser.
Vis hele sitatet...
Du skrev at at sted må grensen gå, for A kan før til B. Som impliserer at A bør være forbudt fordi det kan føre til B. Et mer kjent navn på dette er "the gateway theory" - som forøvrig er en meget omdiskutert _teori_ som i stor grad bygger på statestikk om at brukere av tyngre stoffer begynte med mildere stoffer som feks. cannabis. Ergo - bruk av cannabis fører til bruk av tyngre stoffer. Statisk sett er det også riktig at samtlige brukere av cannabis har drukket vann i løpet av livet sitt - ergo kan man konkludere med at å drikke vann kan føre til cannabisbruk. Statestikk kan vri og vendes på, ikke svelg alt du hører som en sulten unge uten kritisk sans.
Sitat av brgz Vis innlegg
Hva ellers ville dere ha gjort? Du sier det forverrer situasjonen enda mer hvis han blir kastet ut. Du tar det som en selvfølge at man røyker mer hasj hvis man får det hardere i livet? Også sier du at man ikke har et rusproblem?

Selvfølgelig er det et tøft valg, men noen ganger har man godt av sånne situasjoner for å se alvorligheten.
Vis hele sitatet...
Hva ville jeg gjort? Jeg ville latt han være i fred (så sant han ikke er en misbruker). Hva tror du øker sannsynligheten mest for at et barn vil bli rusmisbruker: At han får slappe av med litt hasj en gang i blant hjemme, eller at han blir kastet ut på gaten helt plutselig?

Jeg var selv på din side i denne saken en gang. Men det var når jeg var 16 år, og jeg synes jeg hadde lov til å være litt uviten da.

Dodecha prøvde forresten å lære meg bedre da, men én enkel melding gjorde selvfølgelig lite for å snu meningen min. Nå har jeg flere kompiser som røyker iblant, og de lever faktisk som normale mennesker!

Har prøvd hasj noen ganger selv, bare for å prøve, men tar det ikke jevnlig fordi jeg mener fortsatt at de som begynner å røyke er svake mennesker. (Men understreker nok en gang at ikke hadde kastet ut (den hypotetiske) sønnen min om han røykte hjemme, selv om jeg kanskje hadde oppfordret han til å slutte)

Så jo, henger ofte med folk som røyker hasj, selv om respekten for dem synker jo oftere de røyker. (Dere som har et stressende liv og røyker er unnskyldte)
Syns ikke folk må basere seg alt for mye på statistikk når det gjelder gateway-teorien, da statistikk er en av de letteste måtene å lyve på.

"Statistikk er som en bikini: Den viser noe interessant, men skjuler noe vesentlig"
Denne tråden er LATTERLIG morsom! More more!
At man går over til sterkere stoff av å røyke litt hasj en gang i blant tror jeg ikke, har røyka selv for maaaange år siden. Men det er ulovlig og hvis man skulle blitt tatt på værst tenkelig tidspunkt, som fex du og noen kompiser har spleisa på 30-50g. Da snakker vi ikke en liten straff lenger og ev problemer med jobb seinere osv......
Sitat av Billabolla Vis innlegg
Sikkert ikke så mye, men ett sted må grensene gå. Det må vell du og skjønne lille venn. A kan føre til B, enkelt og greitt.

Ontopic, syns selv dette er en feig måte av faren og gjøre det på. Han trenger nok bare litt tid på seg.
Vis hele sitatet...
Dette er jo velkjent svada, har ikke spesielt mer å si om den saken, for dette blir bare for d_u_m_t.
Synes jeg ser for meg samtalen med politiet / politivakta på natterstid.

"ja det er politiet"
"jeg har blitt kasta ut av pappa'n min"
"jasså, hvorfor det da?"
"uhm, han busta meg i å røyke hasj"
<Sett inn mulig svar her>

Bør kanskje være være litt forsiktig med å dømme noen av partene i denne saken, da man ikke vet noe som helst om forløpet opp til denne hendelsen.
Er det snakk om gjentatte ganger at fattern har busta sønn?
Advarsler?

Hvis dette er tilfelle så kommer det ikke akkurat som "lyn fra klar himmel".

Muttern busta meg for herrans år tilbake, sa "dette gjør du ikke mere" - jeg svarte "OK" og har ikke hatt noe problem med familien etter det.
EDIT: men så jeg alltid hatt respekt for foreldra mine, og har egentlig aldri vært i den "jeg hater foreldra mine, de er så jævla kjipe. FML" perioden heller =)

Røff start på det myndige liv uansett, det kommer nok til å gå seg til en eller annen vei. Men jeg vil anbefale deg på det sterkeste å begrave stridsøksa med far, tjener så veldig mye på det senere i livet.

Lykke til!
Sist endret av glutti; 29. oktober 2010 kl. 23:06.
Sitat av emphi Vis innlegg
Du skrev at at sted må grensen gå, for A kan før til B. Som impliserer at A bør være forbudt fordi det kan føre til B. Et mer kjent navn på dette er "the gateway theory" - som forøvrig er en meget omdiskutert _teori_ som i stor grad bygger på statestikk om at brukere av tyngre stoffer begynte med mildere stoffer som feks. cannabis. Ergo - bruk av cannabis fører til bruk av tyngre stoffer. Statisk sett er det også riktig at samtlige brukere av cannabis har drukket vann i løpet av livet sitt - ergo kan man konkludere med at å drikke vann kan føre til cannabisbruk. Statestikk kan vri og vendes på, ikke svelg alt du hører som en sulten unge uten kritisk sans.
Vis hele sitatet...
Haha, konge konklusjon

Sitat av spelley Vis innlegg
Dette er jo velkjent svada, har ikke spesielt mer å si om den saken, for dette blir bare for d_u_m_t.
Vis hele sitatet...
Var ikke ment som noe mer enn det som stod heller

Litt mer da, man kaster ut snøret og ser hvem som biter såklart

Sitat av zhpongl Vis innlegg
Nei, for hadde du sittet på stortinget, hadde vi vel ikke fått lov til å ha på oss den buksen vi ville engang..
Takk for at DU ikke sitter på stortinget
Vis hele sitatet...
Tror du hadde fått lov til mer da enn du får hjemme av foreldrene dine.
Hvis alle fedre var like strenge som trådstarters eller brgz, så ville hospitser vært fylt opp av "hasjnarkomane"

Sitat av Aftenposten
I en omfattende undersøkelse om bruk av rusmidler blant unge voksne mellom 21 og 30 år kommer det blant annet frem at:* Andelen unge voksne som har prøvd hasj, har økt fra 22 prosent i 1998 til 34 prosent i 2006
Vis hele sitatet...
http://www.aftenposten.no/fakta/inns...cle2173380.ece