Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1089
Anonym bruker
"Skrikende Krabbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kompis har igjen et år av lang dom og skulle egentlig ut på prøvetid om en måned. Nå har han ringt og sagt de skulle ta pisseprøve av han i dag men han greide ikke å pisse. Fikk et lite glass vann og prøvde med vaktene hengene over seg i en time på pisserommet men greide ikke. Prøven ble derfor registrert som nektet som er det samme som positiv ssåvidt jeg forstår. Han var forbanna for om han mister prøvetida si nå, noen som veit om man gjør det?
Han sier det hjelper ikke å be om å få pisse i kveld eller i morra når han faktisk må pisse men det er vel bedre å høre om man får, og vise at man ikke har noe å skjule enn å la de notere positivt/nekt? Han sier nemlig at han ikke kommer til å be om å få pisse nå for de lar han ikke uansett, og jeg starter da å mistenke at han vet prøven er positiv ved avlevering. Han har en kid å komme ut til så han nekter for å ha tatt noe drugs der inne og spolert det her med "vilje". Hva tror dere?
Om dette var en uanmeldt urinprøve, ville jeg tenkt at de som er ansvarlige for å gjennomføre prøven har vært borti lignende situasjoner før og vet hvordan de skal håndtere det. Jeg vil i hvert fall gå ut ifra at de har gitt han en realistisk og rettferdig sjanse til å få det til.

Om det var en planlagt urinprøve synes jeg det er merkelig at kompisen din ikke fikk til å tisse. Jeg tisser hver eneste morgen og drikker jeg nok vann tar det ikke lang tid før jeg må tisse igjen. Jeg har tatt tisseprøver med morgenurin flere ganger og får det alltid til med planlegging. Hvor troverdig er din kompis og i hvilken grad har du tillit til han? Har han tidligere brutt tilliten din ved flere anledninger? I så fall ville det ikke være uhørt å tenke at dette er oppspinn i et forsøk på å redde sitt eget skinn.

Jeg kjenner egentlig kun en person som har sittet i fengsel, men til gjengjeld har han vært mye inn og ut av fengselet. Denne personen mangler selvinnsikt og gjør alt for å vri og pynte på sannheten til sitt eget beste. Hans beskjentskap er nok til at jeg aldri stoler på noen som har ved flere anledninger vært i fengsel. Så hvor godt kjenner du din kompis og hva tror du helt ærlig er sant?
Anonym bruker
"Skrikende Krabbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Helt ærlig så hadde jeg ikke trodd på han om det var på utsida, det ekke få ganger han har sagt det er slutt på rus og endt opp å ruse seg til helvete fem timer etter. Men å gamble med å ruse seg (kokain og/eller hasj) i fengsel så tett opptil prøvetida er så idiotisk at jeg sliter med å skjønne at noen gjør det med overlegg. Han har bare prata om hvordan han gleder seg å komme ut på prøve og være god for kidden sin i et halvt år nå hver gang jeg har prata med han.

Trodde han var clean for det har han hevda men jeg syns den høres tynn ut den forklaringa med at han ikke fikk til å pisse så da skrev de nekt/positiv. Hadde jeg stått i den situasjonen hadde jeg ringt på vaktene med en gang jeg fikk til å pisse seinere på kvelden eller dagen etter, i det minste for å vise at jeg ikke har noe å skjule ved å tilby meg å pisse selvom de skulle si det var for seint. Men kompis sier fuck vaktene for han skal hvertfall ikke BE om å få gjøre noe så ydmykende som å pisse foran dem. Jeg sa get real bror du har pissa foran dem førti ganger før dette ekke første gang du soner..
Kampen om Rusfrihet
2 1
Mest sannsynlig noe han har på samvittigheten ovenfor vaktene, og deg.

Pisse får vi alle til, til slutt. Bare man vil.

Min erfaring med rus/urinprøver i fengsel er veldig individuelle fra hvordan jeg var ovenfor vaktene og situasjonen jeg skapte, å var i.

Det at han ikke ber, eller går med på å få avlegge prøve i ettertid sier vell sitt.