Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1708
Hei.

Jeg er i utlandet og har slitt med søvn de to siste dagene. Ble tipset om noe som heter Limovane(?) av en i reisefølget som kan kjøpes på apoteket her. Jeg regner med det er det samme som Imovane?

Jeg tar gjerne imot kunnskap/råd fra folk om dette da jeg ønsker å vite hva jeg dytter i meg om det skulle bli aktuelt. Eventuelle risikoer/bivirkninger. Jeg kommer nok til å drikke alkohol i kveld.

Jeg har ikke kjøpt det enda, og vet heller ikke om jeg kommer til å gjøre det, men jeg trenger en natt søvn snart. Jeg sov lite natten før avreise også.

Havnet nok i en litt dårlig spiral før avreise hvor jeg spiste for lite om dagen og endte med å bli sulten om natten. Noe som ødela døgnrytmen da jeg ikke sovnet før langt på natt.

Det er en bilvei rett ved der vi bor som bråker en del om natten, har prøvd å stenge det ute med ørepropper uten særlig hell

Edit: glemte å nevne at jeg aldri har tatt Imovane før hjemme i Norge. Så har lite kunnskap om dette annet enn det lille jeg har lest når jeg googlet det i stad.
Sist endret av Nullmening; 6. september 2019 kl. 18:03.
Anonym bruker
"Lett Havert"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Klarer ikke helt i farten å finne noe etter google søk på Limovane.

Men har tidligere ibla. Spania kjøpt Imovane på apotek under ett aent navn, men nokså likt.

Imovane er uten tvil det du vil gå for om muligheten er der og ønsket ditt er 1 natt eller to med skikkelig bra søvn.
Etter erfaring må dosen økes etter ett par netter kun, og anbefales vel i de fleste tilfeller og kun bruke dette ved behov, vet at flere bruketr imovane daglig.

Erfaring er det at når du svelger pilla bør du være enten i seng eller klar for og legge deg, effekten treffer deg vel rundt 30min etter svelgt pille. Og du kjenner ikke at du "blir trøtt", du våkner fint noen timer senere og har hatt ei god natts søvn.

Merk at 15min ish etter du har inntatt pilla vil du sitte igjen i mange tilfeller med en ganske ekkel smak i kjeften som varer ut neste dag og, jeg har klart å unngå denne smaken med enten å svelge pilla mens hodet er rettet mot taket og tabletten går rett ned halshullet, andre ganger har jeg pakket den i rizla og svelget pilla pakket i papir.

Ville tørt og påstå at bruken av imovane for 1 eller 2 netter med søvn er fint ufarlig.

Lykke til!
Takk for svar. Jeg er i Spania, så er nok det du snakker om ja.
Kan du ikke bare se om det inneholder zopiclone?
Anonym bruker
"Vettskremt Brasme"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ja det er imovane, og ja det funker veldig bra for en kort periode. Det med smaken man får i kjeften, har blitt diskutert 100 ganger her på forumet. Det hjelper ikke med forskjellige teknikker for å svelge pilla uten at den treffer tunga. Når virkestoffet sirkulerer i blodet kommer den kjemiske smaken i munnen. Men tar du en oppdelt pille så kan du få en bitter snak umiddelbart.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ja det er imovane, og ja det funker veldig bra for en kort periode. Det med smaken man får i kjeften, har blitt diskutert 100 ganger her på forumet. Det hjelper ikke med forskjellige teknikker for å svelge pilla uten at den treffer tunga. Når virkestoffet sirkulerer i blodet kommer den kjemiske smaken i munnen. Men tar du en oppdelt pille så kan du få en bitter snak umiddelbart.
Vis hele sitatet...
Det går også fint å ta det etter man har drukket alkohol?

Da er altså casen at man har vært ute å drukket, kommer hjem, og tar en Imovane for å sove.
Sist endret av Nullmening; 7. september 2019 kl. 13:00. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Nullmening Vis innlegg
Det går også fint å ta det etter man har drukket alkohol?

Da er altså casen at man har vært ute å drukket, kommer hjem, og tar en Imovane for å sove.
Vis hele sitatet...
skal du gjøre det så pass på og ikke la pilla begynne virke før du legger deg, ta den på sengekanten og bli liggende.

dette pga sjans for blackout og masse idiotiske påfunn er stor på den komboen..
Sitat av Nullmening Vis innlegg
Det går også fint å ta det etter man har drukket alkohol?

Da er altså casen at man har vært ute å drukket, kommer hjem, og tar en Imovane for å sove.
Vis hele sitatet...
Generelt sett ulurt da pillen vil forsterke effekten av alkoholen og faren for respirasjonssvikt øker. Dessuten vil det som sagt fort ende opp med at du drar ut på et «eventyr» som du vil angre på dagen etter.
Sitat av Relevant Vis innlegg
Generelt sett ulurt da pillen vil forsterke effekten av alkoholen og faren for respirasjonssvikt øker. Dessuten vil det som sagt fort ende opp med at du drar ut på et «eventyr» som du vil angre på dagen etter.
Vis hele sitatet...
Takker for svar, var dette jeg hadde en mistanke om. Kommer nok til å drikke en god del i kveld så jeg tror ikke jeg tar sjansen, selv om jeg kunne trengt en god natts søvn. Får satse på at alkoholen knocker meg ut i stedet

Takker igjen for alle svar!