Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 732
Hei!

Har fått tak i en oppskrift fra en fastfood kjede jeg er veldig glad i. Bildet er ganske blurry og litt vanskelig å tyde.



Foreløpig har jeg:
1.
2.
3. Vann (35,70) gram?
4. Salt (0,30)
5. MSS (?) / MSG kanskje? (0,02)
6. Pepper (0,34)
7. Hvitløkspulver (0,55)
8. Løk (4,62?)
9. Franks Sennep (1,26)
10. Paprika Pulver (0,21)
11. …….gummi? (0,20)
12. Hvitløkseddik (1,20)

Dette er oppskrift på buffalo saus

Når det kommer til måleenhet de bruker er jeg egentlig også helt blank, så hvis noen har jobbet på fastfood og kanskje har en formening, settes det veldig stor pris på!
1 Røkt habanero paste https://www.oluf.no/el-yucateco-haba...serve-120-ml-1
2 Eddik
11 https://krydra.no/produkt/xantangummi-pulver/

Google vinner igjen

12 HvitVINseddik
Sist endret av Dough; 1 uke siden kl. 14:28. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trådstarter
Sitat av Dough Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Nice! Mange takk

Sitat av Dough Vis innlegg
12 HvitVINseddik
Vis hele sitatet...
Mente såklart hvitvinseddik
11 xanthangummi
Er det ikke bare gram / kilo alle målene da?

Edit: Ser nå at det ikke funker, men det er jo listet en total her, så kan det være prosent av total eller noe? Mtp. at total skal være 3,15kg
Sist endret av i_et_nøtteskall; 1 uke siden kl. 16:09. Grunn: dufus
Er kilo oppgitt i desimaler.

Feks Rød habanero paste 0.21 er 210g.
Hvitløkspulver 0.0273 er 27,3g
osv osv
Det som er skrevet for hånd er bare hhv. dobbling og fire ganging av oppskriften.
Du kunne ikke kanskje fortalt oss hvilken kjede og hva slags produkt dette er oppskrift for da? Du har fått denne av noen som jobber der, så vil ikke oppgi det? Null sjans for at det blir stress for noen imo. Men en kjede som opererer i Norge da altså, BK eller McD antakelig..
Trådstarter
Sitat av ScoopeX Vis innlegg
Er kilo oppgitt i desimaler.

Feks Rød habanero paste 0.21 er 210g.
Hvitløkspulver 0.0273 er 27,3g
osv osv
Vis hele sitatet...
Skulle sett på arket ja, fokuserte for mye på det håndskrevne.

Thank you!


Sitat av UncleSam Vis innlegg
BK eller McD antakelig..
Vis hele sitatet...
Nei, mindre kjede. Produktet er Buffalo Sauce
Aner ikke om det er noen lover som beskytter slikt, derfor jeg er litt nølende med å bare hive det ut på et åpent forum.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Legg merke til at mengden ser ut som den er oppgitt i enkel/dobbel for enkelhetens skyld - bruk det til å dobbeltsjekke der du er usikker på tallene.