Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 2313
Anonym bruker
"Forelsket Grindhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Nå er det lenge siden jeg har vært i noe miljø som driver med dop eller kriminalitet. Takk for det. Det så mørkt ut en stund.
Jeg var altfor langt involvert i flere miljøer i byen, på altfor tynt grunnlag. Ting begynte å stramme seg til rundt meg. En person skal ha æren for at jeg kom meg unna en gang for ca 15år siden. Siden den gang har jeg bare rørt dop et fåtall ganger. I dag er jeg en stolt, far, bedriftsleder med flere barn, og en trygg tilværelse.
Men av og til tenker jeg på det..
Noen ganger savner jeg dop. Cola eller affe. XTC eller GHB. Eller horse...
Men jeg har (helt nødvendig) kvittet meg med de kontaktene jeg hadde og ønsker meg heller ikke noen nye. Jeg vill bare ha litt. Jeg har MYE å tape på å bli tatt på gaten eller andre plasser, med tanke på familie, verv, forretninger og i flere andre sammenhenger.
Poenget med tråden er: Hvor stor er risikoen om jeg stikker ned i Brugata en helg unga er bortreist og prøver meg?
Høres ut som du har veldig mye å tape og lite å vinne (annet enn en chill kveld?). Så nei det er ikke verdt det.
Ikke verdt det, slik du fremstiller det.
Brugata er stygg om dagen, mye bøffing og dårlige varer.

Hva med å fikse mdma gjennom noen du kjenner? Gjøre klar stua for en jævlig nice kveld med masse frukt, musikk, gaming hvis du klarer på tur, lys i forskjellige farger osv.
Kjøp en bag med weed hvis du liker å røyke mens du turer. For meg var det et must-have!
Dette kan også gjøres med kompiser eller dame eller begge deler hvis de har erfaring.
Psykedelia?

Dropp å ta en kveld der du skyter dop og ligger og sikler og til syvende og sist ikke får en dritt ut av kvelden. Og det blir fort mer enn én kveld, det vet du.
Er min anbefaling
Sist endret av krystallkongen; 13. juli 2020 kl. 22:57.
Anonym bruker
"Glad Ulv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Heisann. Min erfaring er at det fort sklir ut og plutselig sitter man der uten både kone og barn. Men det kommer helt klart på hva slags person man er. Noen takler det sikkert fint. For meg blir bare litt til mye veldig raskt.

Ikke verdt det. Røyk litt bønne noen kvelder når du er alene eller noe.
Niks, ikke verdt det. Etter sprekken kommer samvittigheten å gir deg et par slag over trynet. What goes up must come down!
Fornøyd & nysgjerrig
Newlife2020's Avatar
19 4
Ikke e verdt det..
Sist endret av Newlife2020; 14. juli 2020 kl. 00:27.
Anonym bruker
"Laktoseintolerant Knurr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Er sikkert verdt det om alt går bra første gangen. Du får smake på rusen og kan kose deg. Så gjentar du forsøket noen uker senere og før eller senere så støter du på sivilsnut eller blir rana eller slått ned eller andre tilfeldigheter spiller inn slik at du blir outa. Så vet plutselig både politiet hva du driver på med, kone, barn og dine kontakter i næringslivet. Selv om endel næringer ikke ser ned på bruk av slikt så ser de ofte ned på de som faktisk blir tatt. De drar gjerne en stripe med deg om du spanderer men snur ryggen til deg om du kløner ting til og blir satt fast. Også er det jo faktisk en viss risiko for at gjensynet med en gammel venn blir så sterkt at du ikke klarer snu ryggen til det en gang til. Kanskje blir det et langvarig problem der hele livet rakner uten at du klarer å stoppe misbruket og du kan miste både familie og bedriften din.
Anonym bruker
"Lei Storkobbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det er ikke vært der! Alltid tenker man "litt" også gikk det fint den gangen også tenker man "litt" igjen en annen gang, også fortsetter man å få enda mere lyst og innbiller seg at "litt" går bra igjen og plutselig er du inne i et misbruk igjen som du ikke klarer å oppfatte eller erkjenne før firmaet går til helvete og kona har forlatt deg etter to år med krangling om misbruket du skjuler at du har havna inn i igjen.

"Åhneida såpass kontroll har jeg da! Kommer aldri til å bli avhengig igjen, og kona vil aldri merke det. Det er jo bare litt!" jaha det der tenker ALLE. Avhengighet trenger ikke være daglig bruk, men at hjernen din lengter så mye etter det at du ender med å kjøpe igjen, jeg vil du si fortsatt er avhengig siden du fortsatt tenker som en avhengig og går å lyster så mye på det at du vil kjøpe igjen.
Det virker som du vil bli fortalt og støttet oppunder den tanken at det egentlig ikke er lurt, og det er ikke det! Du har familie, jobb, hus, du har veldig mye mer å tape enn mange andre dersom du prøver det. Det er jo også typisk at den ene gangen du bare skal ta litt så går det gale, og du blir tatt, ranet, lurt, tar overdose... Ja alle de tingene innebærer en stor risiko bare for deg, men det er garantert at familien eller andre også får vite om det.

Så nei, det er ikke lurt og jeg ville ikke tatt den sjansen.
Anonym bruker
"Laktoseintolerant Knurr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Avhengighet diskriminerer aldri. Selv om livet er bra så kan du også bli avhengig. Og kanskje ekstra stor sjanse fordi du alt har minner om rus og vet hva det gjør med deg. Selv om livet leker for deg nå så tenker du på rus og er vurderer å oppsøke miljøet for å marinere i rusen uten av noen avslører deg. Dette må du tenke gjennom en gang til. Nei du må holde deg unna, du har mye å miste og mange har gått i denne fellen før deg. Ikke bli en av dem. Om tanken om rus stadig dukker opp så må du kanskje søke hjelp og få snakket ut om dette. Bedre at du er i forkant enn at du ruser hele livet ned i grusen.
Anonym bruker
"Snill Spurv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du stikker ikke ned i Brugata, bare glem det, der er risikoen for å bli tatt og sett veldig stor.
Forstår at du har lyst på en hyggekveld der du tar litt stoffer og skjeier ut. Gjør det det og ha en gøy kveld med god samvittighet, du er ikke alene om å være i den streite rollen som far og med fin fast jobb.
Vil du ha tak i stoffer finnes det andre kanaler en kan få det fra som er mye tryggere i disse dager.
Du sier at du er en stolt far og bedriftsleder. Vil du være like stolt over deg selv om du synker tilbake til å fucke med rusmidler som var grunnen til at du var altfor langt involvert i dårlige miljøer og dårlig liv før i tiden? Jeg bare spør...

Jeg ville sett på det som å svikte seg selv og som et nederlag hvertfall etter den veien du har gått og hva du endelig har oppnådd nettopp fordi du slutta med rus og kriminalitet. Vi har alle fristelser og jeg kan savne den versjonen av meg jeg var back in the days iblandt selv men stå i mot fristelsen, du har altfor mye å tape og har fra før av en svakhet og hekt til å være rusa så da er det viktig å unngå det helt for at det ikke skal gå skeis igjen. Det vil nemlig skje mer subtilt enn du aner også er det plutselig for seint før du i det hele tatt får sjansen til å snu. Så stopp heller nå, ikke la deg villede ut på den stien selvom det bare er for en liten spenningstur.
Sett heller pris på det du har. Drit i dop.
Anonym bruker
"Lei Storkobbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det er en del sivilspanere i brugata og selvom handling får foregå fritt kan man bli tatt bilde av fra vinduet fra blokkene og tatt lenger ned i gata etter kjøp. Det er også stor risiko for at du drar tilbake igjen å gjør det på nytt hvis det går bra den første gangen for det virker så jævla lett og enkelt gjort når det går feilfritt.
Ville heller bestilt gjennom darkweb hvis jeg var deg. Men det høres ut som du har for mye å tape til at det skal være verdt det. Du kan jo invitere noen kompiser på fyll når unga er borte?
Råder dæ te å vær gal nok te å tro nok te at du kan mot ta det du træng gjennom lufta

Flyvesnet

Bare å ønske sæ
Anonym bruker
"Forelsket Grindhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Takk for alle svar.
Det har helt klart vært en befrielse å løsne seg fra det som en gang var.
Jeg innser at det korte øyeblikket trangen er der ikke gjør det verdt det. Det jeg har skal jeg beholde og kan ikke risikeres.
Har vel egentlig tenkt det hele tiden, men det gjorde godt å lufte det.