Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 2224
Hei. jeg lurte på om noen vet om bitcoins fra selskapet mt.gox, har validiet. Har ca. 1 btc her inne, men er desverre dårlig i Engelsk og IT. Klarer ikke finne ut noe. Noen som vet noe_?
Bitcoin kan ikke miste sin validitet, men Mt. Gox ble jo "hacket" og mesteparten av bitcoinsene ble stjålet. Tror ikke Mt. Gox fremdeles opererer, så det er nok vanskelig å få ut noe som helst derifra.

Dette er hvorfor det er bedre å lagre bitcoins kryptert lokalt eller på en hardware wallet som Ledger Nano S eller Trezor.
Som Nine sier er nok dine btc over alle hauger. Det ble ført søksmål mot dem, svært mange mistet enorme verdier.

Hvis du vurderer å inn i crypto valutta igjen i fremtiden burde du lese deg opp på hvordan du trygt tar vare på lommeboken din selv.
Det pågår fortsatt, men går tregt. Hvis du går inn på mtgox.com så kan du se de ulike datoene de har hatt møter under "Press Releases & Announcements:". Jeg fikk selv brev i postkassen fra Tokyo District Court når saken startet opp. Jeg hadde 4 btc der.
Spørsmålet er om du gikk gjennom prossesen "file a claim" som det hadde på siden deres i lang tid, for hvis du ikke gjorde det får du ingenting. Du kan jo logge inn på mtgox nå, https://claims.mtgox.com/assets/index.html#/

Mtgox "fant" jo plutselig 200.000 bitcoins, så de har jo en liten andel, men langt mindre enn hva som ble tatt.
Det er usikkert hvor mye man får tilbake, men det blir nok ikke den alt for store prosentandelen.
Sist endret av trikker95; 14. august 2017 kl. 00:33.
Konkursbehandlingen pågår fortsatt ja. En del info på denne subredditen: https://www.reddit.com/r/mtgoxinsolvency/
Sist endret av Kongen; 14. august 2017 kl. 00:55.