Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1559
Hei!
Noen her med erfaring med å dyrke autoflower strains utendørs? Vil det være en fordel å ha de i et drivhus?

Ser for meg å prøve ut med et par planter, og se til de ca annenhver dag. Plassen ligger godt utenfor der folk beveger seg til vanlig.

Lurer også på om dere kan anbefale noen strains som tåler litt svigninger i temp. og generelt sett ikke trenger veldig mye stell?

Sett litt på auto av Northern Lights, hvis noen har erfaring med denne er det gull.
Spørs hvor du bor. Autoflower planter er kjent for å tåle kalde temperaturer og hardt klima. Skal gå fint med northern lights i Norge

Jeg har selv dyrket Jack Herer utendørs, tålte været helt fint og fikk god mengde materiale.
Har ikke erfaring med autoflower utendørs. Men visst det er risiko for mye varierende temperatur osv så er kanskje ikke autos det beste valget ? De er mer sårbare for svingninger i temperatur, luftfuktighet, vanning og nutes. Det vil si at visst du er uheldig med noen av faktorene så risikerer du å få en mye dårligere avkastning eller i verste fall at planten dør enn ved å dyrke photos. Som du sikkert vet så vokser autos non-stopp fra 0-100. De har ingen mulighet for å hente seg inn igjen sånn som photos har.

Sett vekk i fra det så går det nok fint visst du passer på Hold en bra C*/RH så får du nok en fin plante. Genetikk er en veldig viktig ting her. Autos har blitt mye bedre de siste årene og har en sktremt økende popularitet.

Angående stell så trengs egentlig veldig lite. Pass på at den har det fint mtp vann. Ikke nødvendig å drive med noen avanserte teknikker for å få den til å vokse ideelt. Napp av gule blader som er døde, så blir det nok bra.
Lykke til Kult med noen oppdateringer visst du velger å gå for prosjektet.

Sitat av Alexed12 Vis innlegg
Spørs hvor du bor. Autoflower planter er kjent for å tåle kalde temperaturer og hardt klima. Skal gå fint med northern lights i Norge

Jeg har selv dyrket Jack Herer utendørs, tålte været helt fint og fikk god mengde materiale.
Vis hele sitatet...
Interessant, dette er stikk motsatt av hva jeg har lært. Autos har stort sett vert mer mye mer mottakelig for stress. Men at genetikken har komt seg en del de siste årene. Godt mulig jeg har gått på en smell informasjons messig. Men føler autos og stress har vert en gjenganger.
Sist endret av jorhys; 1. april 2020 kl. 01:20. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trådstarter
2 1
Mange takk for svar Alexed12 og jorhys!

Bor Sørøst i landet, så mtp sol og varme så blir det vel opp mot så bra man får det i Norge.


Har ikke erfaring med autoflower utendørs. Men visst det er risiko for mye varierende temperatur osv så er kanskje ikke autos det beste valget ? De er mer sårbare for svingninger i temperatur, luftfuktighet, vanning og nutes. Det vil si at visst du er uheldig med noen av faktorene så risikerer du å få en mye dårligere avkastning eller i verste fall at planten dør enn ved å dyrke photos. Som du sikkert vet så vokser autos non-stopp fra 0-100. De har ingen mulighet for å hente seg inn igjen sånn som photos har.
Vis hele sitatet...
Grunnen til at jeg tenker autos er fordi jeg ikke har mulighet til å gi de 12/12t lys og mørkt når den tid kommer. Men godt poeng, autos vil jo ikke ha mulighet til å hente seg inn om noe skulle gå galt underveis.

Lykke til Kult med noen oppdateringer visst du velger å gå for prosjektet.
Vis hele sitatet...
Takk for det! Skal prøve å få til en oppdatering når ting er oppe og går :-)

Jeg har selv dyrket Jack Herer utendørs, tålte været helt fint og fikk god mengde materiale.
Vis hele sitatet...
Godt å høre det lar seg gjøre. Når på året satte du de ut og hvor lang tid brukte de? :-)
Sist endret av budman; 1. april 2020 kl. 01:47. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Klein Isbjørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har flere bekjente som dyrker utendørs i Innlandet med bra resultater.
Auto som blir plantet innendørs i mai, de settes ut i 20 liter dunker i siste halvdel av juni.
De trenger minimalt med stell, litt gjødsel en gang iblant og følg med så de ikke tørker inn. Om og hvor mye du må vanne kommer helt an på været.
De har prøvd flere forskjellige strains og alle har fungert greit.
Mener jeg har lest en plass på forumet her for 5 år siden eller noe, at det var noen som hadde laga et dokument med instrukser, men finner det ikke igjen. Uansett, mener å huske det sto at ting trengte ikke være så komplisert.
Han hadde visst plantene i små krukker inne i vinduskarmen til de spira, også fant han gjerne steder med mye brennesler, altså, ugress (weed), da brennesler har stort sett samme kravene ift lys, vanntilgang og ph-verdier osv som godplanter.
Så tok han på seg støvler og heldress og klatra uti midten av ugressåkeren på natta og planta plantene sine, og gikk innom en gang i blandt og sjekka på dem.. Det funka også ganske greit i forhold til at det er ganske usansynlig at noen kommer på å klatre midt ut i en åker av brennesler for å lete etter planter.. Pluss at det lukter stort sett det samme.. Så hvis noen lukter noe vil de automatisk tro at det er brenneslene som lukter..

Er det réelt? Kan det virkelig være så enkelt?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
donk3y: Er det Dyrkehåndboka du tenker på?

Det er ikke komplisert, men folk som aldri har drevet med planter før kan slite med visse småting, eller ha et for avslappet forhold til det.
Utedyrking i Norge går an, men jeg vil påstå det må gjøres i den sørlige delen av landet, med mindre man gjør mye av vekstfasen inne under kunstig lys.
Det er sant at brennesler har omtrent samme næringskrav, begge er ugress men man får jo mye mer ut av plantene om man gir de ekstra næring (av rett type og innenfor visse grenser).
Lukten kommer an på strain, men å påstå det lukter likt brennesler er feil. Cannabis lukter sterkt, det er en skikkelig tjukk ingrodd eim som fyller bihulene. Du vet hvordan kvae fra grantrær lukter mye om du manipulerer det litt mellom fingrene? Se for deg den lukten som brer seg utover, hele tiden, en fuktig tjukk eim.

Det er mange som har dyrket ute, selv har jeg ikke prøvd det, men å påstå det er så lett som det fortelles der er å ta hardt i.
Sist endret av Dodecha; 7. april 2020 kl. 11:03.
RQS sine NL auto feminized funker helt fint ute i hele norge om man starter tidlig nok vil jeg tørre påstå (selv om dette er en strain som egentlig liker varmt klima), lenger sør i landet kan man helt sikkert direkteså de med bra resultater også.
veldig bra yield er de til å være auto's også, og med grei potens.

lager du gode hull (god jord, ca riktig ph, drenering etter behov) så trenger du ikke sjekke på plantene før høsting nærmer seg, el pga ekstremvær som tørke f eks.
også gjødslinga da, den tar du når plantene er godt i gang med vekst, ca 3-5 never hønemøkk-pellets du strør på jorda bare.