Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1114
Hei! Jeg tenkte det var på tid å oppgradere PCen min nå, med tanke på at den snart er 5 år gammel.

her er det jeg har:

Komplett Gamer Premium - AMD Vision Bla
Chieftec Super Series 750W PSU
Gigabyte GA-890GPA-UD3H, Socket-AM3
AMD Phenom II X6 1090T Black Edition
Corsair H50 Hydro Series CPU Kjøler
Kingston ValueR. DDR3 1333MHz 4GB, CL9
Sapphire Radeon HD 5850 1GB GDDR5
Corsair SSD Force Series 2,5" 60GB

Har egentlig hatt 0 plunder med PCen gjennom alle 5 årene, men kunne trengt en oppgradering med tanke på å få bedre FPS i nye MMO etc.

Takker for all hjelp
Den prosessoren er fortsatt relativt kurant. Hvis budsjettet ikke er alt for stort burde du beholde den og gå for ett nytt skjermkort og eventuelt en større SSD. Her er noen forslag:

Skjermkort: GTX 970 eller R9 390 (se hva som er billigst)
SSD: Samsung 840 EVO 250GB
Trådstarter
Takk

Kan jeg bruke det eksisterende skjermkortet mitt til å kjøre SLI med et annet AMD kort, eller er det ubrukelig?
Vil strømforsyningen min på 750W fortsatt fungere?

SSD er ikke så viktig for meg, har stort sett kun operativsystem på SSD, og alt annet på en annen hardisk, har fungert greit til nå hvertfall.
750W er plenty, men spørsmålet er om strømforsymingen faktisk kan levere det eller ikke. Jeg tror ikke det blir et problem. Eventuelt kan du investere i en skikkelig strømforsyning.

Alle XFX strømforsyninger (eks. ProSeries), Alle Seasonic strømforsyninger er greie, Cooler Master sin V serie.
Hunersk keiser
Attila's Avatar
Ja, 750W er nok. Jeg hadde nok ikke gått for XFire. Jeg hadde kjøpt:
4GB ekstra RAM (DDR3 1333mhz) så du får 8GB RAM,
og et skjermkort til pengene du har igjen. 960,970,980 eller 980 Ti hadde jeg valgt mellom, alt etter hvor mye du vil bruke
Ser nå at du bare har 4GB RAM som Switched sier. Kjøp mer, men du kan like greit kjøpe noe med høy fart. Da vil det klokke seg ned til 1333 og være kompatibelt. Prisen er vanligvis lik. (Du kan eventuelt hive ut minnet du har nå hvis du vil ha høyere fart.)
Trådstarter
Glemte å nevne at jeg kjøpte 4gb ekstra ram for et part år siden, så jeg har 8gb totalt
▼ ... over en uke senere ... ▼
Bare så jeg ikke driter meg ut før jeg bestiller, dette her vil være kompatibelt med de andre delene?

https://www.komplett.no/msi-geforce-...ng-4gb/824861#
Sjekk at du har nok/riktig plugger på strømforsyningen og mål inne i kabinettet i lengden og dybden (fra hovedkortet mot kabinett-dør).