Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1081
Hunersk keiser
Attila's Avatar
Heihei, skal gå til innkjøp av nytt skjermkort og tastatur. Mus trenger jeg ikke, ettersom jeg har G700 og syns den funker fett. Til skjermkortet tror jeg at jeg enten går for dette: https://www.komplett.no/evga-geforce-gtx-970-4gb/835338
Eller dette: https://www.komplett.no/msi-geforce-...ing-4gb/824861
Hvilket skjermkort burde jeg ta?
Angående tastatur har jeg ikke peiling, men greia er at jeg vil ha et som er godt å skrive på. Jeg skriver veldig mye på Word. Spiller også, selvfølgelig. Jeg vil si det er 50/50 gaming og skriving, så må finne noe som passer til begge. Noen som har tips?
Budsjett skjermkort: 3500
Budsjett tastatur: 700
Angående skjermkort er det egentlig ett fett hvilket du velger, EVGA kommer ettersom jeg har forstått med en litt høyere klokkhastighet (dog denne forskjellen er UTROLIG liten). Velg det skjermkortet som passer best estetisk, begge er 970!

For tastatur ville jeg definitivt gått med Corsair K65. Utrolig bra keyboard for nøyaktig den prisen du kikker etter. Hvis du skriver mye på Word ville jeg ha kjøpt Cherry MX Blue switches. De er anerkjent for å være veldig gode å skrive mye tekst på. Hvis du leter etter noe som er litt bedre å game på ville jeg ha valgt Cherry MX Red.

Håper dette hjelper!
Hunersk keiser
Attila's Avatar
Trådstarter
Sitat av NaturallyLight Vis innlegg
Angående skjermkort er det egentlig ett fett hvilket du velger, EVGA kommer ettersom jeg har forstått med en litt høyere klokkhastighet (dog denne forskjellen er UTROLIG liten). Velg det skjermkortet som passer best estetisk, begge er 970!

For tastatur ville jeg definitivt gått med Corsair K65. Utrolig bra keyboard for nøyaktig den prisen du kikker etter. Hvis du skriver mye på Word ville jeg ha kjøpt Cherry MX Blue switches. De er anerkjent for å være veldig gode å skrive mye tekst på. Hvis du leter etter noe som er litt bedre å game på ville jeg ha valgt Cherry MX Red.

Håper dette hjelper!
Vis hele sitatet...
Tusen tusen takk! ja, det hjalp myyyee. En ting jeg lurer på er, om jeg går en prisklasse ned i skjermkort og setter meg på ca 2000 kr, hva får jeg for det? GTX 960 ser ut til å være litt for slapt ifht forrige generasjon ifølge tester. Nekter ikke å kjøpe 960, men vil gjerne se på alternativene først. Har du noen tips på rundt 2200 kr som yter bedre enn 960?
(takk for tastaturhjelpen forresten, hadde ikke peiling selv..)
Forskjellen på MX Blue og Red er at Blue lager en veldig distinkt klikkelyd, mens Red er lineære, og har ikke den "bumpen" som membran keyboard har.

Hvis det er gaming du er ute etter ville jeg definitivt investert i GTX 970. Er det litt over budsjettet ditt er 960 mer enn bra nok og vil sømløst kjøre de fleste spill i høy kvalitet
Hunersk keiser
Attila's Avatar
Trådstarter
Sitat av NaturallyLight Vis innlegg
Forskjellen på MX Blue og Red er at Blue lager en veldig distinkt klikkelyd, mens Red er lineære, og har ikke den "bumpen" som membran keyboard har.

Hvis det er gaming du er ute etter ville jeg definitivt investert i GTX 970. Er det litt over budsjettet ditt er 960 mer enn bra nok og vil sømløst kjøre de fleste spill i høy kvalitet
Vis hele sitatet...
Fant et 780 til mitt budsjett: http://www.multicom.no/EVGA-EVGA-GeF...t-p/c/p6356922
Burde jeg gå for det isteden?
Lurer også på om noen har flere forslag til tastatur som er gode å skrive på.
Absolutt! Forskjellen mellom, 780 og 970 er minimal.