Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1651
Hei
Er det mulig å gå inn å prøve administrere feks naboens router via routerens ip adresse hvis jeg ikke har routerens wifi passord. Jeg vet hvilken router dette er, og dens IP adresse. Kunne bare tenkt meg prøve komme meg inn å bruke fibernettet hans Tenkte kanskje han ikke hadde byttet admin brukernavn og passord.

Har prøvd skrive inn IP dens mens jeg er pålogget mitt eget nettverk, men kommer til blank side. Noe fancy programmer som behandler dette ?
Nei, du må være pålogget nettverket for å kunne logg inn
Du må inn via det lokale nettet, normalt 192.168.X.X (0.0, 0.1, 1.0, 1.1)

Av den grunn, må du også være pålogget det lokale nettet.
Mange rutere på privatmarkeded (ISPer som selger abonnement til private) er åpne fra WAN, men har ofte ACL som forhindrer alle IPer utenom x å få koble til.
Dette er mulig, ja, men krever at ekstern administrering er aktivert i routeren. Det er vanlig at det er deaktivert, eller at ACL forhindrer dette, så om du kommer til en blank side er nok dette et tegn på at det ikke er mulig i dette tilfellet.
trenger ikke nødvendig vis ikke å være på lokalnettet hvis du veit offentlige ipen, og de har defalult passord og aktivert for remote administration, eller så kan man også bruke rebind-dns for å få tilgang men dette krever bittelitt koding og forberedelse av TS

https://code.google.com/p/rebind/
1. hvilken ISP er det snakk om her(ikke bare si fiber), fiber isp er litt for spret til å gi noe korekt svar.

SanderB og Blackkoz: feil , isp har nå om dagen bestandig en remote inn hvis utstyret er levert av dem, alle store isp'er har det, og fleste andre å.

noc-engineer: jepp meste rett, dem har ip liste sperre (acl) det er liste med ip'er som er ofte hardcode inn i firmware så ikke lett å endre/oppdatere

s1gh: admin tilgang fra wan MED acl slått på, hender dem glemer acl eks på samme sub net osv. 100% av alle router levert av isp har remote tilgang slått på.

knutazz: nja det finnes enklere måter enn det for å komme inn faktisk, hint: last ned config fila fra config server dems?
Ja dette er fullstendig mulig, men krever noe kunnskap og forståelse av nettverk.

multimodem \ routere levert av isp kommer som oftest 99.9% levert med remote access og acl slått på og aktivert lik at support kan få kontakt og sjekke hvis det skjer noe med linja di

de kommer også med forskjellige kontoer for administrasjon og tilkobling til wifi, men det er mange isp'er som gir kontoene likt navn og passord så de virker om hverandre