Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 4272
heisann. Var nylig i danmark og det var veldig mye billig energidrikk. Kjøpte med litt men angrer på at jeg ikke kjøpte mer. De solgte noe som smakte helt likt redbul og de kosta 3 kr stk. 3 kr stk for x-ray. Vanlig redbul kosta 12 kr og det var på en måte litt dyrt. Så spørsmålet er bare om jeg kan bestille energidrikk fra danmark billig. Viss det blir 25% ekstra så er det jo fortsatt billig + frakt. Noen som har erfaringer?

Skal forresten drite, regner med å fått en del svar når jeg kommer tilbake
Hæææ? Når begynte x Ray å smake som redbull?
Soldier - Shift Com.
Stickyshift's Avatar
Tenk deg at du betaler ganske mye for frakt også på sånne varer.
det er ikke x ray som smakte som redbull det var en anenn som het "hype". På noen barer brukte de det istedet for redbul sikkert fordi det er billigere. Bestilte vodka og redbul så såg jeg at de brukte en annen energi drikk :P men det er offtopic
Ble glad i en type majones jeg falt for da jeg var der nede, og spurte ei vennine om hun kunne kjøpe det til meg, dem kosta 9 kr for 500g pr flaske, tenkte 2 stk var nok med tanke på holdbarhetsdatoen!
Fikk da beskjed at det ville koste meg 80 kr pr kg å sende det hit til Norge, så 1 kg majones for 98kr ble litt for drøyt :/
Sist endret av Bunker; 6. august 2013 kl. 00:55.
wow det var dyrt! :/ Men viss du hadde kjørt ned selv så kunne du kjøpt så mange du bare hadde hatt plass til. ikke sant?
Reinert med beine !
griped's Avatar
Er vell både moms og toll på matvarer. Gå å les litt i post og toll-tråden http://freak.no/forum/showthread.php...highlight=toll
Force protection
ShaolinMonk's Avatar
Om disse boksene er på 300ml skal det ikke så mange til før det blir både vekt og størrelse på denne pakken, du får nok heller skaffe deg billigbilletter på danskebåten
Sitat av cold Z Vis innlegg
wow det var dyrt! :/ Men viss du hadde kjørt ned selv så kunne du kjøpt så mange du bare hadde hatt plass til. ikke sant?
Vis hele sitatet...
Du kan kkøpe for Intill 3000 kroner om du er der j der 24 timer, (?)
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sitat av Settoz Vis innlegg
Du kan kkøpe for Intill 3000 kroner om du er der j der 24 timer, (?)
Vis hele sitatet...
Da får han jo tross alt tusen bokser energidrikk. Helt greit det, bare å ta turen nedover OP!
Statens Legemiddelverk har på bakgrunn av ovennevnte vurdert at innførsel tilsvarende 1 stk. enhet (boks) Red Bull per dag kan aksepteres. Videre at et årsforbruk skal tilsvare inntil 400 stk. enheter/bokser. Andre liknende preparater må forelegges Statens legemiddelverk for vurdering av tillatt dags/årsforbruk.

Det presiseres at det må dreie seg om personlig bruk.
Vis hele sitatet...

Her står det litt om innførsel av energidrikker. Man får innføre et "rimelig kvantum" privat, inntil 400 bokser som tilsvarer ett årsforbruk.
400 bokser ett årsforbruk?....
Har drukket rundt 350 bokser bare nå i sommer.
Sist endret av svaart; 6. august 2013 kl. 13:48. Grunn: skriveleif
Sitat av svaart Vis innlegg
400 bokser ett årsforbruk?....
Har drukket rundt 350 bokser bare nå i sommer.
Vis hele sitatet...
350 redbul er mye redbull. Synest det er drøyt at du har drukket en så stor mengde. Syns du bør oppsøke tannlege. I tilegg er det dyrt. Ikke bare i kroner, men også i ører
Joda mye er det, men er det man må ty til når man jobber nesten hele døgnet og kaffe går jeg ikke overens med i store mengder. Var hos tannlegen i forrige uke, null hull men tennene er ikke kritthvite. (Kan vel være på grunn av snusen også).

Er ikke så dyrt om man handler mye i Sverige og ikke kjøper det dyreste merket.
Force protection
ShaolinMonk's Avatar
Sitat av svaart Vis innlegg
400 bokser ett årsforbruk?....
Har drukket rundt 350 bokser bare nå i sommer.
Vis hele sitatet...
Tror du bør kutte litt ned. 350 bokser á 250ml og 112,5 kcal + nærmere 30 gram karbohydrater per boks tilsvarer 39375 kcal iløpet av 2 måneder med sommer + 9625g karbohydrater. Det er 650 kcal + 160g karbohydrat per dag kun fra brus.

Sier ikke at kaffe nødvendigvis er helsekost, men du får nok lære deg å like kaffe istedet
Spørsmålet er bare hvor mange redbull som er en dødelig dose. Svaart har ikke svart enda, han er sikkert bare død
Sitat av cold Z Vis innlegg
Spørsmålet er bare hvor mange redbull som er en dødelig dose. Svaart har ikke svart enda, han er sikkert bare død
Vis hele sitatet...
Red Bull boks 1,5dl - 50 mg
Vanlig kopp filterkaffe: 90 mg

Du trenger omtrent 150mg pr kg av din kroppsvekt for å få dødlig dose. Det er enkelt å overdosere, hvis du drikker 8-10 bokser på kort tid vil det nok være overdosering og du vil bli ganske gira. Har hatt koffeinpulver og tatt 500-700mg, det som skjer er at du blir sykt hyper i noen minutter, veldig ømfiendtlig for lyder, røde øyne og sterk hodepine. Det virker som det trekker ut energien din mye raskere, og etterpå er du helt kjørt. Er ikke farlig, men ikke noe behagelig akkurat. Hvis du merker at du blir uvel bør du ta deg en pause, men det skal mye til for å oppnå dødelig dose på Red Bull!

Person på 70kg:
70*150=10500/50 = 210

210 bokser er svaret!
Er ikke død nei.
Har startet med nedkutting nå når høsten starter å nærme seg og det roer seg litt med jobb og diverse.
Kaffe på jobb nå å kanskje en boks eller to i døgnet for øyeblikket.
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Overdosering kan være svært mye mer ubehagelig enn det du beskriver Kramer. Panikkangst, puls på 200, vrangforestillinger/hallusinasjoner og utmattelse som varer i flere timer kan fort skje om man får i seg for mye koffein og ikke er vant med det.

Så en artikkel i avisa her om dagen om en fyr i 20 årene som drakk Red Bull hver dag, og han endte opp med hjerteinfarkt. Så sunt er det nok neppe.